Muurauksen voi tehdä kuka vain

Helppoa.

Ostat tiiliä, laastia ja luet käyttöohjeet, sitten ladot rakennelman valmiiksi.

14

881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1muurari

Tiedätkö muuten,mikä on laastin tehtävä?

• kelppoo ku

95% maailman aikuis väestöstä osaa mielestään muurata ainut virhe mikä voi tulla eteen et unohtaa laittaa laastii väliin niin ja kannattaa muurata alhaalta ylöspäin...

• 1muurari

Totta tuokin,mutta et vastannut kysymykseen :)

• niinpä niin
        1muurari kirjoitti:

Täytyypä todeta että muurausta opiskellut huomaa heti koska seinän on muurannut joku muurauksesta jotain tietävä ja koska harrastelija. Oletkos miettinyt tiilien linjaan saamista, seinän passiin saamista, mikä tiili sopii mihinkin käyttöön ja miten tiilin saa katki oikeasta kohtaa.

• lokari,,,,
        1muurari kirjoitti:

on pitaa tiilet irrallaan toisistaan--- lammervo opetti aikanaan tam.kurssikeskuksessa,etta ei hukkaan mennyt minunkaan kurssi v.-87--- ulkomaalainen kanadassa

• Onpa vaikeaa
        niinpä niin kirjoitti:

Täytyypä todeta että muurausta opiskellut huomaa heti koska seinän on muurannut joku muurauksesta jotain tietävä ja koska harrastelija. Oletkos miettinyt tiilien linjaan saamista, seinän passiin saamista, mikä tiili sopii mihinkin käyttöön ja miten tiilin saa katki oikeasta kohtaa.

Mainitsit todella vaikeita asioita. "Opiskelitko" niitä jokaista kaksi vuotta ; )

• 1muurari
        lokari,,,, kirjoitti:

on pitaa tiilet irrallaan toisistaan--- lammervo opetti aikanaan tam.kurssikeskuksessa,etta ei hukkaan mennyt minunkaan kurssi v.-87--- ulkomaalainen kanadassa

Juu.
        Erottaa tiilet toisistaan ! :)
        No,kun on muuraus niin helppoa ekan vastaajan mielestä,niin mitäpä "termi"tyttö selälleen,tiili mahalleen voisi tarkoittaa?

• lokari////
        1muurari kirjoitti:

Juu.
        Erottaa tiilet toisistaan ! :)
        No,kun on muuraus niin helppoa ekan vastaajan mielestä,niin mitäpä "termi"tyttö selälleen,tiili mahalleen voisi tarkoittaa?

--- "termi"tyttö selälleen,tiili mahalleen--
        ja tiili mahalleen tarkoittanee käyrää eli vääntynyttä joka pannaan korkeampi keskus,eli selkä ylospäin

• opopopopopopopo

Siis saatko rautakaupasta tiilien mukana käyttöohjeet? Mikä mestari.

• Tämmone

Vuonna 1985 Muurasin oman taloni ulkokuoren ilman mitään koulutusta ja innostiun siitä asti olen ollut muuraushommissa ja samassa talossa vielläkin asutaan! Niin ja koulutukseltani en olen mikään ennen oman talom muuraamista olin rekkakuski.

• Mestarimuurari ope

Työsi jälki vai?

• rappar
        Mestarimuurari ope kirjoitti:

Työsi jälki vai?

osa rähmäkäpäliä ja osa maallikoista voi olla "synnynnäisiä" muurareita.
        Toiset tekevät, mitä he osaavat ja toiset , mitä ne haluavat.

• reikätiili

asua kun ei sellaista tiiliröykkiötä kukaan osta. Ja siinä hommassahan sitä viimeistään hurahtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      256
      45572
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      43
      11343
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      221
      10961
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      38
      9775
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      88
      8602
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      276
      6650
    7. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      43
      2344
    8. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      12
      2284
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      44
      2124
    10. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      2
      2075
    Aihe