Reitti apuja ja budjetti

railaaja

Tarkoitus olisi ensi kesänä lähteä junalla Eurooppaa katselemaan.
Ongelmana olisi reitti valinta ja budjetti. Järkevin reitti lähteä Oulun seudulta on ilmeisesti Tornion yli Ruotsiin ja sieltä eteen päin. Määränpäänä olisi välimeren alue (Italia, Kreikka jne.)
Mitä reittiä tuota Ruotsista kannattaisi jatkaa, luultavasti Tanskaan entä sen jälkeen.

Kun tässä reittiä suunitellaan voisi joku asioista selvillä oleva suositella matkan varrella kohteita jossa kannattaisi yöpyä/vieraila

Entäpä tämä raha asia paljonko rahaa kannattaisi varata 22pv matkalle yöpymiseen ja ruokailuun. Minkälainen on hintataso Euroopan hotelleissa, väkeä on 2-3 henkilöä eli samaan huoneeseen mahduttaisiin.

2

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reilaaja

      Itse olin viime kesänä reilaamassa ja aloitimme ystäväni kanssa matkan lentämällä pariisiin. Tultiin sitten kuitenkin junalla ruotsin kautta kotiin. Ainakin viime kesänä Saksasta tuli suora yö juna Berliini-Malmö niin luulisi kulkevan toiseenkin suuntaan. Hotellejen hintatasosta en hirveästi tiedä, suosittelen hostelleja, joissa yön esim. 10 hengen dormissa voi saada jopa 10 eurolla/henkilö. Tietenkin yksityisestä huoneesta hostelleissakin joutuu maksamaan enemmän, mutta hostelleissa on yleensä keittiö, jossa voi itse tehdä ruokaa ja näin pärjää vähän pienemmällä budjetilla.

      Me laskimme budjetimme siten, että varasimme 40e/pvä ja tämä sisälsi siis yöpymiset ja ruoat ja esim. kaikki metro yms. liput. Matkan jälkeen laskettiin, että käytettiin keskimäärin 32e/päivä. Hirveästi ei siis shoppailtu, mutta ruoan kanssa ei köyhäilty eli jos jotain teki mieli niin sitä ostettiin.

      Neuvoisin vielä, että reittiä ei kannata suunnitella liian tarkasti, sillä reilin parhaita puolia on se, että voi mennä minne tahansa ja mieli saattaa matkan aikana muuttua tai junat voi olla kaikki täynnä. Joissain junissa saattaa olla tietty rajoitettu määrä paikkoja reilikortilla matkustaville.

    • Saldo-Ellu

      Jos olisin itse lähdössä, menisin vähääkään miettimättä Tanskasta Berliiniin ja sieltä kaarros itään vaikkapa näin: Wroclaw-Krakova Puolassa, sieltä Tsekkiin Brnoon ja Slovakiaan Bratislavaan, Wien siinä lähes vieressä, sitten Budapestiin ja sieltä Sloveniaan Ljubljanaan ja edelleen Italiaan, Brindisistä pääsee mukavasti laivalla Kreikkaan. Kesäkuu heinäkuun alkupuolelle asti olisi paras aika kun sikäläiset lomakaudet eivät ole alkaneet, hostelleissa ja hotelleissa on tilaa ja hintataso edelleen varsin edullinen läntiseen Eurooppaan verrattuna. Mahdollisuuksia tosin on monia ja suorempia reittejä myös, mutta kysykää lisää jos ette pahemmin hätkähtäneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe