Mitä mieltä? Ei huvittaisi asentaa löysiä kumisia kun autokin täysi puslahelvetti (Taunus -75) ja markkinoilla paljon huonolaatuista tarvikekamaa. Jääkö museokatsastus tästä kiinni?
Uretaanipuslat museoautoon?
3
688
Vastaukset
- fix or repair daily
voithan toki laittaa uretaanit tai vaikka nailoniset ynnä alumiinistakin olevat, mutta kuule kyyti on sitten tosi kovaa ja epämukavaa sekä itselle että muulle autolle..kumiset ihan ok ja niitäkin sitten eri laatusia tai kovuuksisia toki.kumijututkin kehittyneet 35vuodessa.uudet on aina uudet ja kestää varmasti sinun elinaikasi tai ajosi taunuksella harrastekilometreillä.kysy autotarvikeliikkeistä tai ford-varaosaliikkeestä josko saa alkuperäisiä.oletan kuitenkin että et ole tekemässä tuhnusta kilpa tai rata-autoa.niissä noilla erikoisosilla enempi käyttöä.ei vaikuttane museointiin,jäävät piiloon.
- kapa
Uretaanipuslat kestävät moninkertaisesti verrattuna kumisiin, ja etenkin Taunuksen tyyppisessä laitteessa jossa noita puslia on melko paljon, niin hyöty ajettavuudessa on merkittävä. Etua tulee myös renkaiden kestävyydessä sekä turvallisuudessa - pyöränkulmat kun pysyvät kurissa myös äkkijarrutuksissa tai nopeassa väistötilanteessa.
Moni valmistaja toimittaa normaalisti värikkäitä puslia tilauksesta mustina, jolloin ero kumipuslaan ei ole silmiinpistävä ja museoleimalla ei pitäisi olla ongelmia.
Uretaanipuslan positiiviset ominaisuudet eivät liity kovuuteen, vaan materiaalin parempaan käytökseen verrattuna kumiin. Jos tilaa kisakäyttöön tarkoitetut puslat, niin silloin toki ajomukavuus ja sisämelu kärsivät, mutta laadukkaat katukäyttöön tarkoitetut osat toimivat aivan loistavasti kaikin puolin. Valmistajat ilmoittavat pääsääntöisesti puslan kovuuden, joten vertailemalla löytää helposti juuri ne tuotteet jotka omaan käyttöön sopivat.- fix or repair daily
kuten kirjoitinkin niin taunuksen todennäköisellä ajomäärällä,tehoilla ja käytöllä kumiset ok.tokihan ne uretaanit kestää ja alumiiniset ym vielä paremmin=).saa ottaa puslat talteen purkaamolta ja uusiokäyttöön seuraavaan taunukseen..mistäpä sen kovuusasteen ja itselle sopivan sitten tietää?renkaiden kestävyys taitaa tälläisessä museovehkeessä johtuu,ei kulumisesta tai nopeusluokista ym, vaan kumin kovettumisesta ja vanhenemisesta johtuvaa...pyöränkulmat pysyy kumisillakin puslilla paikoillaan ainakin muissa merkeissä ,jos osaa säätää ok, eikä puki kivetyksiin..kyllä uretaanikin antautuu kiviin kolhittaessa.jos äkkijarrutuksia tai paniikkiväistöjä tulee museo-taunukselle,niin kuskin kunto,jarrut,itse renkaat eli todennäköisesti norm.profiiliset ja aikansa tyyliset peruskumit sekä järkevä nopeus auttanevat.oletan että ei talviajoa,ei liukkautta tai rallitautia, vaan rauhallista ajelua hyvillä kesäkeleillä...mitenkähän taunuksella lienee sitten aikoinaan uutena pärjännyt kumipuslin kesää ,talvea?kertokoon kellä kokemusta.mutta jokaisellahan on oma mielipiteensä ja omistaja päättäköön mitä alustaansa laittaa.pääasia lienee ettei alusta väljä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1602610Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki2181736- 1821640
- 791311
Kirkon kuoronjohtajalle varoitus
Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais281055Nyt kun pride on ohi on siks
Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;297976Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!
Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal51961Muistatteko itsenne vuonna 1986?
Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t179870- 79853
- 65818