Uretaanipuslat museoautoon?

GXL

Mitä mieltä? Ei huvittaisi asentaa löysiä kumisia kun autokin täysi puslahelvetti (Taunus -75) ja markkinoilla paljon huonolaatuista tarvikekamaa. Jääkö museokatsastus tästä kiinni?

3

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fix or repair daily

      voithan toki laittaa uretaanit tai vaikka nailoniset ynnä alumiinistakin olevat, mutta kuule kyyti on sitten tosi kovaa ja epämukavaa sekä itselle että muulle autolle..kumiset ihan ok ja niitäkin sitten eri laatusia tai kovuuksisia toki.kumijututkin kehittyneet 35vuodessa.uudet on aina uudet ja kestää varmasti sinun elinaikasi tai ajosi taunuksella harrastekilometreillä.kysy autotarvikeliikkeistä tai ford-varaosaliikkeestä josko saa alkuperäisiä.oletan kuitenkin että et ole tekemässä tuhnusta kilpa tai rata-autoa.niissä noilla erikoisosilla enempi käyttöä.ei vaikuttane museointiin,jäävät piiloon.

    • kapa

      Uretaanipuslat kestävät moninkertaisesti verrattuna kumisiin, ja etenkin Taunuksen tyyppisessä laitteessa jossa noita puslia on melko paljon, niin hyöty ajettavuudessa on merkittävä. Etua tulee myös renkaiden kestävyydessä sekä turvallisuudessa - pyöränkulmat kun pysyvät kurissa myös äkkijarrutuksissa tai nopeassa väistötilanteessa.

      Moni valmistaja toimittaa normaalisti värikkäitä puslia tilauksesta mustina, jolloin ero kumipuslaan ei ole silmiinpistävä ja museoleimalla ei pitäisi olla ongelmia.

      Uretaanipuslan positiiviset ominaisuudet eivät liity kovuuteen, vaan materiaalin parempaan käytökseen verrattuna kumiin. Jos tilaa kisakäyttöön tarkoitetut puslat, niin silloin toki ajomukavuus ja sisämelu kärsivät, mutta laadukkaat katukäyttöön tarkoitetut osat toimivat aivan loistavasti kaikin puolin. Valmistajat ilmoittavat pääsääntöisesti puslan kovuuden, joten vertailemalla löytää helposti juuri ne tuotteet jotka omaan käyttöön sopivat.

      • fix or repair daily

        kuten kirjoitinkin niin taunuksen todennäköisellä ajomäärällä,tehoilla ja käytöllä kumiset ok.tokihan ne uretaanit kestää ja alumiiniset ym vielä paremmin=).saa ottaa puslat talteen purkaamolta ja uusiokäyttöön seuraavaan taunukseen..mistäpä sen kovuusasteen ja itselle sopivan sitten tietää?renkaiden kestävyys taitaa tälläisessä museovehkeessä johtuu,ei kulumisesta tai nopeusluokista ym, vaan kumin kovettumisesta ja vanhenemisesta johtuvaa...pyöränkulmat pysyy kumisillakin puslilla paikoillaan ainakin muissa merkeissä ,jos osaa säätää ok, eikä puki kivetyksiin..kyllä uretaanikin antautuu kiviin kolhittaessa.jos äkkijarrutuksia tai paniikkiväistöjä tulee museo-taunukselle,niin kuskin kunto,jarrut,itse renkaat eli todennäköisesti norm.profiiliset ja aikansa tyyliset peruskumit sekä järkevä nopeus auttanevat.oletan että ei talviajoa,ei liukkautta tai rallitautia, vaan rauhallista ajelua hyvillä kesäkeleillä...mitenkähän taunuksella lienee sitten aikoinaan uutena pärjännyt kumipuslin kesää ,talvea?kertokoon kellä kokemusta.mutta jokaisellahan on oma mielipiteensä ja omistaja päättäköön mitä alustaansa laittaa.pääasia lienee ettei alusta väljä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe