Hydraulisten nostimien toiminta?

Jomppe

Mites ne hydrauliset venttilinnostimet toimii ja mikä niissä ajan myötä voi mennä rikki? Ja voiks niitä jotenkin puhdistaa??

10

8362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loppuun

      Joskus tulee aika, jolloine ne kulumien takia on vaihdettava.
      Remppa ei ole kovin kallis.
      Kaikenkaikkiaan, huono amerikkalainen keksintö.

      • paikkaansa

        Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
        - öljynpaine alhainen (öljypumppu)
        - hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
        - nostin kulunut
        - nokka-akseli kulunut
        - liian "jäykästä" öljystä

        Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.

        Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.

        Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää.


      • hydrauliikka
        paikkaansa kirjoitti:

        Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
        - öljynpaine alhainen (öljypumppu)
        - hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
        - nostin kulunut
        - nokka-akseli kulunut
        - liian "jäykästä" öljystä

        Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.

        Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.

        Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää.

        Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
        mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
        systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle.


      • justiin
        hydrauliikka kirjoitti:

        Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
        mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
        systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle.

        Niin nämä viisaammat kirjoittaa sitä mitä olen kokenut.
        Jotkut vaihtavat nostimia ylösalaisin että pitäisivat, eivätka rallataisi ajossa.
        Totuus on kuitenkin sellainen, kuluvat ja kuluvat vaikka kuinka itkettäisiin.


      • ystävä
        paikkaansa kirjoitti:

        Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
        - öljynpaine alhainen (öljypumppu)
        - hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
        - nostin kulunut
        - nokka-akseli kulunut
        - liian "jäykästä" öljystä

        Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.

        Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.

        Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää.

        Puhdista ja kiillota noita nostimia jos luulet sen auttavan. Totuus on taruakin ihmeellisempää.
        Häiriöalttiimpia ovat hydraulinostimet kuin nämä ruuvilla säädettävät. Loppuenlopuksi, ruuvilla säädettävät ovat helpommin/halvemmin toimivia systeemejä kuin tuo 40 luvulla keksitty amerikkalainen järjestelmä. ja vielä ISOPISTE.


      • Tri Valve
        hydrauliikka kirjoitti:

        Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
        mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
        systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle.

        Hyvät on ja laadukkaita öljyjä ja suodattimia käyttällä toimivat niin kauan kun autokin.
        Öljyn vaihtovälit vaan kun pitää 5-10tkm.
        Jos alkaa takkuilla niin kokeilemisenarvoinen juttu on laittaa 0,5-1l naftaa öljyn joukkoon, anna käydä pari minuuttia tyjäkäyntiä laske vahat öljyt huollellisesti pois, näin saat pudistettua koneen/nostimet.


      • pekka 2
        ystävä kirjoitti:

        Puhdista ja kiillota noita nostimia jos luulet sen auttavan. Totuus on taruakin ihmeellisempää.
        Häiriöalttiimpia ovat hydraulinostimet kuin nämä ruuvilla säädettävät. Loppuenlopuksi, ruuvilla säädettävät ovat helpommin/halvemmin toimivia systeemejä kuin tuo 40 luvulla keksitty amerikkalainen järjestelmä. ja vielä ISOPISTE.

        Eikös V.A.G. moottoreissa venttiilit säädetty eripaksuisilla aluslevyillä, ennen kuin tuli nämä hydrauliset säätäjät.....?

        Nämä hydrauliset ovat paljon näitä mukavampia. Ei tarvi omistaa prikkapinoa kotona.....

        Kuplassa säädettiin ruuvilla. Ja useammin kuin nykyisin vaihdetaan öljyjä.

        Olen yhdet hydrauliset vaihtanut 50 000 ajettuun kauan vaihtoautohallissa seisoneeseen, ja uudet ovat hyvillä öljyillä ajettuna nyt toimineet 120 000 päälle, moitteetta.


      • hmm..
        pekka 2 kirjoitti:

        Eikös V.A.G. moottoreissa venttiilit säädetty eripaksuisilla aluslevyillä, ennen kuin tuli nämä hydrauliset säätäjät.....?

        Nämä hydrauliset ovat paljon näitä mukavampia. Ei tarvi omistaa prikkapinoa kotona.....

        Kuplassa säädettiin ruuvilla. Ja useammin kuin nykyisin vaihdetaan öljyjä.

        Olen yhdet hydrauliset vaihtanut 50 000 ajettuun kauan vaihtoautohallissa seisoneeseen, ja uudet ovat hyvillä öljyillä ajettuna nyt toimineet 120 000 päälle, moitteetta.

        omassa audissani on nostimet on vaihdettu,rolkatus loppui kylmänä,mutta säkätys jatkuu lämpimänä..elikkä moottori kun on kylmä niin ääniä ei venttiilikoneistosta kuulu.Öjynpaineet on mitattu ja ne on ok,nokka-akselikaan ei mittausten perusteella näyttänyt kuluneelta..


      • joku muu?
        hmm.. kirjoitti:

        omassa audissani on nostimet on vaihdettu,rolkatus loppui kylmänä,mutta säkätys jatkuu lämpimänä..elikkä moottori kun on kylmä niin ääniä ei venttiilikoneistosta kuulu.Öjynpaineet on mitattu ja ne on ok,nokka-akselikaan ei mittausten perusteella näyttänyt kuluneelta..

        Oletko aivan varma, että "säkätys" tulee nyt juuri nostimista. Paljos koneella ajettu? Mikä kone?


      • hmm..
        joku muu? kirjoitti:

        Oletko aivan varma, että "säkätys" tulee nyt juuri nostimista. Paljos koneella ajettu? Mikä kone?

        elikkäs DZ tyypiltään,ajettu 380,muuten se on ok öljyä syö 10tkm ylämerkistä alamerkkiin,oiskohan venttiilin varret&ohjurit kuluneet niin väljäksi että se ottaa siitä sen äänen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe