Hydraulisten nostimien toiminta?

Jomppe

Mites ne hydrauliset venttilinnostimet toimii ja mikä niissä ajan myötä voi mennä rikki? Ja voiks niitä jotenkin puhdistaa??

10

8262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loppuun

      Joskus tulee aika, jolloine ne kulumien takia on vaihdettava.
      Remppa ei ole kovin kallis.
      Kaikenkaikkiaan, huono amerikkalainen keksintö.

      • paikkaansa

        Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
        - öljynpaine alhainen (öljypumppu)
        - hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
        - nostin kulunut
        - nokka-akseli kulunut
        - liian "jäykästä" öljystä

        Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.

        Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.

        Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää.


      • hydrauliikka
        paikkaansa kirjoitti:

        Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
        - öljynpaine alhainen (öljypumppu)
        - hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
        - nostin kulunut
        - nokka-akseli kulunut
        - liian "jäykästä" öljystä

        Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.

        Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.

        Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää.

        Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
        mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
        systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle.


      • justiin
        hydrauliikka kirjoitti:

        Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
        mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
        systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle.

        Niin nämä viisaammat kirjoittaa sitä mitä olen kokenut.
        Jotkut vaihtavat nostimia ylösalaisin että pitäisivat, eivätka rallataisi ajossa.
        Totuus on kuitenkin sellainen, kuluvat ja kuluvat vaikka kuinka itkettäisiin.


      • ystävä
        paikkaansa kirjoitti:

        Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
        - öljynpaine alhainen (öljypumppu)
        - hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
        - nostin kulunut
        - nokka-akseli kulunut
        - liian "jäykästä" öljystä

        Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.

        Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.

        Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää.

        Puhdista ja kiillota noita nostimia jos luulet sen auttavan. Totuus on taruakin ihmeellisempää.
        Häiriöalttiimpia ovat hydraulinostimet kuin nämä ruuvilla säädettävät. Loppuenlopuksi, ruuvilla säädettävät ovat helpommin/halvemmin toimivia systeemejä kuin tuo 40 luvulla keksitty amerikkalainen järjestelmä. ja vielä ISOPISTE.


      • Tri Valve
        hydrauliikka kirjoitti:

        Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
        mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
        systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle.

        Hyvät on ja laadukkaita öljyjä ja suodattimia käyttällä toimivat niin kauan kun autokin.
        Öljyn vaihtovälit vaan kun pitää 5-10tkm.
        Jos alkaa takkuilla niin kokeilemisenarvoinen juttu on laittaa 0,5-1l naftaa öljyn joukkoon, anna käydä pari minuuttia tyjäkäyntiä laske vahat öljyt huollellisesti pois, näin saat pudistettua koneen/nostimet.


      • pekka 2
        ystävä kirjoitti:

        Puhdista ja kiillota noita nostimia jos luulet sen auttavan. Totuus on taruakin ihmeellisempää.
        Häiriöalttiimpia ovat hydraulinostimet kuin nämä ruuvilla säädettävät. Loppuenlopuksi, ruuvilla säädettävät ovat helpommin/halvemmin toimivia systeemejä kuin tuo 40 luvulla keksitty amerikkalainen järjestelmä. ja vielä ISOPISTE.

        Eikös V.A.G. moottoreissa venttiilit säädetty eripaksuisilla aluslevyillä, ennen kuin tuli nämä hydrauliset säätäjät.....?

        Nämä hydrauliset ovat paljon näitä mukavampia. Ei tarvi omistaa prikkapinoa kotona.....

        Kuplassa säädettiin ruuvilla. Ja useammin kuin nykyisin vaihdetaan öljyjä.

        Olen yhdet hydrauliset vaihtanut 50 000 ajettuun kauan vaihtoautohallissa seisoneeseen, ja uudet ovat hyvillä öljyillä ajettuna nyt toimineet 120 000 päälle, moitteetta.


      • hmm..
        pekka 2 kirjoitti:

        Eikös V.A.G. moottoreissa venttiilit säädetty eripaksuisilla aluslevyillä, ennen kuin tuli nämä hydrauliset säätäjät.....?

        Nämä hydrauliset ovat paljon näitä mukavampia. Ei tarvi omistaa prikkapinoa kotona.....

        Kuplassa säädettiin ruuvilla. Ja useammin kuin nykyisin vaihdetaan öljyjä.

        Olen yhdet hydrauliset vaihtanut 50 000 ajettuun kauan vaihtoautohallissa seisoneeseen, ja uudet ovat hyvillä öljyillä ajettuna nyt toimineet 120 000 päälle, moitteetta.

        omassa audissani on nostimet on vaihdettu,rolkatus loppui kylmänä,mutta säkätys jatkuu lämpimänä..elikkä moottori kun on kylmä niin ääniä ei venttiilikoneistosta kuulu.Öjynpaineet on mitattu ja ne on ok,nokka-akselikaan ei mittausten perusteella näyttänyt kuluneelta..


      • joku muu?
        hmm.. kirjoitti:

        omassa audissani on nostimet on vaihdettu,rolkatus loppui kylmänä,mutta säkätys jatkuu lämpimänä..elikkä moottori kun on kylmä niin ääniä ei venttiilikoneistosta kuulu.Öjynpaineet on mitattu ja ne on ok,nokka-akselikaan ei mittausten perusteella näyttänyt kuluneelta..

        Oletko aivan varma, että "säkätys" tulee nyt juuri nostimista. Paljos koneella ajettu? Mikä kone?


      • hmm..
        joku muu? kirjoitti:

        Oletko aivan varma, että "säkätys" tulee nyt juuri nostimista. Paljos koneella ajettu? Mikä kone?

        elikkäs DZ tyypiltään,ajettu 380,muuten se on ok öljyä syö 10tkm ylämerkistä alamerkkiin,oiskohan venttiilin varret&ohjurit kuluneet niin väljäksi että se ottaa siitä sen äänen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      689
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      667
    Aihe