Mites ne hydrauliset venttilinnostimet toimii ja mikä niissä ajan myötä voi mennä rikki? Ja voiks niitä jotenkin puhdistaa??
Hydraulisten nostimien toiminta?
10
8442
Vastaukset
- loppuun
Joskus tulee aika, jolloine ne kulumien takia on vaihdettava.
Remppa ei ole kovin kallis.
Kaikenkaikkiaan, huono amerikkalainen keksintö.- paikkaansa
Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
- öljynpaine alhainen (öljypumppu)
- hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
- nostin kulunut
- nokka-akseli kulunut
- liian "jäykästä" öljystä
Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.
Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.
Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää. - hydrauliikka
paikkaansa kirjoitti:
Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
- öljynpaine alhainen (öljypumppu)
- hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
- nostin kulunut
- nokka-akseli kulunut
- liian "jäykästä" öljystä
Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.
Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.
Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää.Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle. - justiin
hydrauliikka kirjoitti:
Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle.Niin nämä viisaammat kirjoittaa sitä mitä olen kokenut.
Jotkut vaihtavat nostimia ylösalaisin että pitäisivat, eivätka rallataisi ajossa.
Totuus on kuitenkin sellainen, kuluvat ja kuluvat vaikka kuinka itkettäisiin. - ystävä
paikkaansa kirjoitti:
Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
- öljynpaine alhainen (öljypumppu)
- hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
- nostin kulunut
- nokka-akseli kulunut
- liian "jäykästä" öljystä
Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.
Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.
Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää.Puhdista ja kiillota noita nostimia jos luulet sen auttavan. Totuus on taruakin ihmeellisempää.
Häiriöalttiimpia ovat hydraulinostimet kuin nämä ruuvilla säädettävät. Loppuenlopuksi, ruuvilla säädettävät ovat helpommin/halvemmin toimivia systeemejä kuin tuo 40 luvulla keksitty amerikkalainen järjestelmä. ja vielä ISOPISTE. - Tri Valve
hydrauliikka kirjoitti:
Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle.Hyvät on ja laadukkaita öljyjä ja suodattimia käyttällä toimivat niin kauan kun autokin.
Öljyn vaihtovälit vaan kun pitää 5-10tkm.
Jos alkaa takkuilla niin kokeilemisenarvoinen juttu on laittaa 0,5-1l naftaa öljyn joukkoon, anna käydä pari minuuttia tyjäkäyntiä laske vahat öljyt huollellisesti pois, näin saat pudistettua koneen/nostimet. - pekka 2
ystävä kirjoitti:
Puhdista ja kiillota noita nostimia jos luulet sen auttavan. Totuus on taruakin ihmeellisempää.
Häiriöalttiimpia ovat hydraulinostimet kuin nämä ruuvilla säädettävät. Loppuenlopuksi, ruuvilla säädettävät ovat helpommin/halvemmin toimivia systeemejä kuin tuo 40 luvulla keksitty amerikkalainen järjestelmä. ja vielä ISOPISTE.Eikös V.A.G. moottoreissa venttiilit säädetty eripaksuisilla aluslevyillä, ennen kuin tuli nämä hydrauliset säätäjät.....?
Nämä hydrauliset ovat paljon näitä mukavampia. Ei tarvi omistaa prikkapinoa kotona.....
Kuplassa säädettiin ruuvilla. Ja useammin kuin nykyisin vaihdetaan öljyjä.
Olen yhdet hydrauliset vaihtanut 50 000 ajettuun kauan vaihtoautohallissa seisoneeseen, ja uudet ovat hyvillä öljyillä ajettuna nyt toimineet 120 000 päälle, moitteetta. - hmm..
pekka 2 kirjoitti:
Eikös V.A.G. moottoreissa venttiilit säädetty eripaksuisilla aluslevyillä, ennen kuin tuli nämä hydrauliset säätäjät.....?
Nämä hydrauliset ovat paljon näitä mukavampia. Ei tarvi omistaa prikkapinoa kotona.....
Kuplassa säädettiin ruuvilla. Ja useammin kuin nykyisin vaihdetaan öljyjä.
Olen yhdet hydrauliset vaihtanut 50 000 ajettuun kauan vaihtoautohallissa seisoneeseen, ja uudet ovat hyvillä öljyillä ajettuna nyt toimineet 120 000 päälle, moitteetta.omassa audissani on nostimet on vaihdettu,rolkatus loppui kylmänä,mutta säkätys jatkuu lämpimänä..elikkä moottori kun on kylmä niin ääniä ei venttiilikoneistosta kuulu.Öjynpaineet on mitattu ja ne on ok,nokka-akselikaan ei mittausten perusteella näyttänyt kuluneelta..
- joku muu?
hmm.. kirjoitti:
omassa audissani on nostimet on vaihdettu,rolkatus loppui kylmänä,mutta säkätys jatkuu lämpimänä..elikkä moottori kun on kylmä niin ääniä ei venttiilikoneistosta kuulu.Öjynpaineet on mitattu ja ne on ok,nokka-akselikaan ei mittausten perusteella näyttänyt kuluneelta..
Oletko aivan varma, että "säkätys" tulee nyt juuri nostimista. Paljos koneella ajettu? Mikä kone?
- hmm..
joku muu? kirjoitti:
Oletko aivan varma, että "säkätys" tulee nyt juuri nostimista. Paljos koneella ajettu? Mikä kone?
elikkäs DZ tyypiltään,ajettu 380,muuten se on ok öljyä syö 10tkm ylämerkistä alamerkkiin,oiskohan venttiilin varret&ohjurit kuluneet niin väljäksi että se ottaa siitä sen äänen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833789Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071812- 1091125
- 991095
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165875- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22751