Mites ne hydrauliset venttilinnostimet toimii ja mikä niissä ajan myötä voi mennä rikki? Ja voiks niitä jotenkin puhdistaa??
Hydraulisten nostimien toiminta?
10
8362
Vastaukset
- loppuun
Joskus tulee aika, jolloine ne kulumien takia on vaihdettava.
Remppa ei ole kovin kallis.
Kaikenkaikkiaan, huono amerikkalainen keksintö.- paikkaansa
Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
- öljynpaine alhainen (öljypumppu)
- hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
- nostin kulunut
- nokka-akseli kulunut
- liian "jäykästä" öljystä
Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.
Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.
Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää. - hydrauliikka
paikkaansa kirjoitti:
Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
- öljynpaine alhainen (öljypumppu)
- hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
- nostin kulunut
- nokka-akseli kulunut
- liian "jäykästä" öljystä
Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.
Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.
Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää.Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle. - justiin
hydrauliikka kirjoitti:
Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle.Niin nämä viisaammat kirjoittaa sitä mitä olen kokenut.
Jotkut vaihtavat nostimia ylösalaisin että pitäisivat, eivätka rallataisi ajossa.
Totuus on kuitenkin sellainen, kuluvat ja kuluvat vaikka kuinka itkettäisiin. - ystävä
paikkaansa kirjoitti:
Hyd. nostimet alkavat ajan myötä nakuttaa. Tämä voi johtua useammasta asiasta. Tässä pieni lista:
- öljynpaine alhainen (öljypumppu)
- hyd. nostimen öljykanavat tukkeutuneet
- nostin kulunut
- nokka-akseli kulunut
- liian "jäykästä" öljystä
Nostimia voi puhdistaa, tähän tarkoitetulla puhdistusaineella (en mainosta mitään erityistä tuotetta, koska se on kiellettyä täällä), joka laitetaan vanhan öljyn joukkoon, käytetään moottoria vähän aikaa ja vaihdetaan tuoreet öljyt ja suodatin. Nämä aineet toimivat erittäin hyvin, mikäli kyseessä on pelkästään nostimien ja öljykanavien likaantumisesta/tukkoisuudesta. Eikä tule kalliiksi, kun mitään ei tarvitse moottorista purkaa. Purkki ainetta maksaa 20-30 egee. Selaa tätä palstaa taaksepäin, niin löydät aikasempia juttuja näistä.
Jos nostin nakuttaa nostimen tai nokka-akselin kuluneisuuden takia, osien uusiminen saattaa tulla hyvinkin kalliiksi. Nokka-akseli pelkästään maksaa saattaa maksaa useita satoja, nostimet pyörivät siinä 30-40 egen pintaan. Ja yleensä kun nokka vaihdetaan, kannattaa vaihtaa kaikki nostimet...alkaa tulla 8-venttiilisellekin hintaa, saati sitten 16-venaselle.
Edellinen kirjoittaja sanoo, et hydrauliset nostimet ovat huono keksintö. Mielestäni ei ollenkaan. Ei tarvii säätää ja on hiljaisempi kuin mekaaninen nostin. Kunhan käyttää moottorissa kunnon öljyjä ympäri vuoden, vaihtaa ne tarpeeks usein ja tekee moottorin "sisäpesun" tietyin väliajoin, niin ne pysyvät toimintakuntoisena ja hiljaisena huomattavasti pitempään. Kunnon öljyllä tarkoitan täyssyntteettistä, mineraaliöljyistä nostimet eivät nimittäin tykkää.Puhdista ja kiillota noita nostimia jos luulet sen auttavan. Totuus on taruakin ihmeellisempää.
Häiriöalttiimpia ovat hydraulinostimet kuin nämä ruuvilla säädettävät. Loppuenlopuksi, ruuvilla säädettävät ovat helpommin/halvemmin toimivia systeemejä kuin tuo 40 luvulla keksitty amerikkalainen järjestelmä. ja vielä ISOPISTE. - Tri Valve
hydrauliikka kirjoitti:
Olen edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa
mieltä. Hydraulinen koneisto on hyvä ja toimiva
systeemi kun se pidetään kunnossa. Omassa volkkarissani ei ole ollut mitään ongelmia, autolla ajettu n. 260tkm. Mineraaliöljyt syö koneiston pilalle.Hyvät on ja laadukkaita öljyjä ja suodattimia käyttällä toimivat niin kauan kun autokin.
Öljyn vaihtovälit vaan kun pitää 5-10tkm.
Jos alkaa takkuilla niin kokeilemisenarvoinen juttu on laittaa 0,5-1l naftaa öljyn joukkoon, anna käydä pari minuuttia tyjäkäyntiä laske vahat öljyt huollellisesti pois, näin saat pudistettua koneen/nostimet. - pekka 2
ystävä kirjoitti:
Puhdista ja kiillota noita nostimia jos luulet sen auttavan. Totuus on taruakin ihmeellisempää.
Häiriöalttiimpia ovat hydraulinostimet kuin nämä ruuvilla säädettävät. Loppuenlopuksi, ruuvilla säädettävät ovat helpommin/halvemmin toimivia systeemejä kuin tuo 40 luvulla keksitty amerikkalainen järjestelmä. ja vielä ISOPISTE.Eikös V.A.G. moottoreissa venttiilit säädetty eripaksuisilla aluslevyillä, ennen kuin tuli nämä hydrauliset säätäjät.....?
Nämä hydrauliset ovat paljon näitä mukavampia. Ei tarvi omistaa prikkapinoa kotona.....
Kuplassa säädettiin ruuvilla. Ja useammin kuin nykyisin vaihdetaan öljyjä.
Olen yhdet hydrauliset vaihtanut 50 000 ajettuun kauan vaihtoautohallissa seisoneeseen, ja uudet ovat hyvillä öljyillä ajettuna nyt toimineet 120 000 päälle, moitteetta. - hmm..
pekka 2 kirjoitti:
Eikös V.A.G. moottoreissa venttiilit säädetty eripaksuisilla aluslevyillä, ennen kuin tuli nämä hydrauliset säätäjät.....?
Nämä hydrauliset ovat paljon näitä mukavampia. Ei tarvi omistaa prikkapinoa kotona.....
Kuplassa säädettiin ruuvilla. Ja useammin kuin nykyisin vaihdetaan öljyjä.
Olen yhdet hydrauliset vaihtanut 50 000 ajettuun kauan vaihtoautohallissa seisoneeseen, ja uudet ovat hyvillä öljyillä ajettuna nyt toimineet 120 000 päälle, moitteetta.omassa audissani on nostimet on vaihdettu,rolkatus loppui kylmänä,mutta säkätys jatkuu lämpimänä..elikkä moottori kun on kylmä niin ääniä ei venttiilikoneistosta kuulu.Öjynpaineet on mitattu ja ne on ok,nokka-akselikaan ei mittausten perusteella näyttänyt kuluneelta..
- joku muu?
hmm.. kirjoitti:
omassa audissani on nostimet on vaihdettu,rolkatus loppui kylmänä,mutta säkätys jatkuu lämpimänä..elikkä moottori kun on kylmä niin ääniä ei venttiilikoneistosta kuulu.Öjynpaineet on mitattu ja ne on ok,nokka-akselikaan ei mittausten perusteella näyttänyt kuluneelta..
Oletko aivan varma, että "säkätys" tulee nyt juuri nostimista. Paljos koneella ajettu? Mikä kone?
- hmm..
joku muu? kirjoitti:
Oletko aivan varma, että "säkätys" tulee nyt juuri nostimista. Paljos koneella ajettu? Mikä kone?
elikkäs DZ tyypiltään,ajettu 380,muuten se on ok öljyä syö 10tkm ylämerkistä alamerkkiin,oiskohan venttiilin varret&ohjurit kuluneet niin väljäksi että se ottaa siitä sen äänen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752