Ulosotto/velkajärjestely EU:n Alueella?

muutto_lintu

Minulla on velkaa ulosotossa niin paljon, ettei maksusuunnitelman tekemisestä ole mitään hyötyä.
En pysty lyhentämään velkaa nyt tai ehkä koskaan niin paljoa, että se tulisi koskaan poismaksetuksi vaikka kuinka haluaisin.
Jos muutan toiseen EU maahan aloittaako ulosotto (suomen tai paikallinen) ulosottotoimet siellä?
Tulot tuskin tulevat ylittämään suomen suojaosuutta sielläkään, mutta minkä maan käytännön mukaan tuolloin toimitaan? Ja mistä minkäkin maan suojaosuudet saisi selville?
Entäs pystynkö hakeutumaan velkajärjestelyyn nyt suomessa ja miten muutto vaikuttaa asian käsittelyyn? Jos pääsisisn velkajärjestelyyn ennen muuttoa vaikuttaako muutto järjestelyyn millään tavoin?

13

3153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anti-vouti

      ulkomaille niin pidä osoite Suomessa. Kestääpä ainakin hiukan pitempään ennen kuin vouti pääsee kannoillesi. Ainakin Pohjoismaissa voidaan ulosmitata, mutta muista EU-maista en tiedä, voi olla hankala prosessi, vaatii kaiketi paikallisen tuomioistuimen päätöksen.

      • muutto_lintu

        Valitettavasti tämä ei ole vaihtoehto työttömälle, menisi jo sitten niin pahasti huijaukseksi.
        Kun saa tukia Kelalta sinne on ilmoitettava muutosta ja silloin sen pitää olla virallinen.
        Kiitos molemmista vastauksista pitää soittaa velkajärjestelystä, en vaan usko, että se kerkeää ajoissa(muuttoa aikatauluttaa työ ja opiskelu).
        Jos joku tietää tarkemmin ulosotosta olisin kiitollinen lisävastauksista.


    • vj takana

      maksetaan velkaa maksuohjelman mukaisesti ja se taas räätälöidään jokaisen maksukyvyn mukaan.
      Voi saada ns 0-ohjelman myös, jos asumisen ja pakollisten elinkulujen jälkeen ei jää mitään.
      Valta-osa vj:n päässeistä maksavat vain murto-osan veloistaan ja suurin osa jää velkojan tappioksi.
      Mutta jos vj on myönnetty ja matkustaa ulkomaille, niin miten käynee? Itse en muuttaisi kuin pakosta. Maksuohjelmaa kannatta noudattaa, jotta vj ei kaadu. Uutta mahdollisuutta ei yleensä myönnetä.
      Kannattaa kysyä asiat velkaneuvojalta ennen kuin alkaa muuttamaan tai tekemään konkreettista.

      • per****

        Itse saan velkojana kaverilta ( entiseltä ) velkajärjestelyssä 10000 euron velasta 3900€ ( 65€/ 60kk ), sitten hän ei ole lain mukaan mulle mitään velkaa. Reilua eikö totta ?
        Velkajärjestelyä ei kannata ryssiä, kuka siihen pääseekään.


    • Suomalaisella ulosottomiehellä ei ole toimivaltaa ulosmitata ulkomailla sijaitsevaa omaisuutta. Jos muutat toiseen EU-maahan, niin velkojat voivat helpohkosti hakea täytäntöönpanoa kyseisessä maassa. EU:ssa solmitut sopimukset takaavat suomalaisten tuomioiden lähes 100 %:n täytäntöönpanokelpoisuuden myös toisissa EU-maissa. Tällöin paikallinen täytäntöönpanoviranomainen ulosmittaa, jos jotain ulosmitattavaa on. Toisin sanoen muuttamalla toiseen maahan et päässe velkojiasi lopullisesti karkuun.

      • köyhä varaton

        Tanska ei taida osallistua tuohon tuomioiden siirtelyyn. Eivät ole hyväksyneet sitä eu-lakia tai mikä onkaan. Eli siellä pitäisi kaiketi yrittää hakea uusi tuomio, mutta siitäkin on lakipykälät olemassa ainakin Suomessa, että jos on jo yksi tuomio samasta asiasta, niin sillä mennään.


      • maraton11

        "Jos muutat toiseen EU-maahan, niin velkojat voivat helpohkosti hakea täytäntöönpanoa kyseisessä maassa. Toisin sanoen muuttamalla toiseen maahan et päässe velkojiasi lopullisesti karkuun." Teoriassa olet oikeassa, mutta Suomen ja Ruotsin ulkopuoliset velkomiset ovat erittäin harvinaisia. Käytännössä Pohjoismaiden ulkopuolelle ei velkojan koura ylety, jos velkojan tietoon ei tule uutta kotipaikkaa.


    • köyhä

      olen ulosotossa ja vouti keksi, että viedään auto, niin velkani pienenee. valitin ja päätös tuli hovioikeudesta, että hylätty, sekä melkein 200e lasku. nyt kävin laittamassa velkajärjestely hakemukseen, mutta se kestää ennen kun päätös siitä tulee. jos pääsisin velkajärjestelyyn, voiko ulosotto viedä silti autoni? tietääkö kukaan?

      • Velkavanki

        Kuinka arvokas autosi on? Ulosotto ei ala ulosmittaamaan muutaman tuhannen arvoista autoa, jos se on ainoa kulkupeli. Mutta esim. 10 000 € arvoinen auto lähtee varmasti, koska sillä voi jo lyhentää velkoja paljon. Valitettavasti näin on, uo-mies sano mullekin näin. Onneksi itselläni on vain vanha auto, jota ei viedä, kun on ei siitä saisi kun 1000-1500 €. Jos haet velkajärjestelyä, arvokas auto pitää siinäkin myydä velkojen maksuun. Mutta velkaneuvoja osaa neuvoa kyllä.


      • älkää olko varmoja
        Velkavanki kirjoitti:

        Kuinka arvokas autosi on? Ulosotto ei ala ulosmittaamaan muutaman tuhannen arvoista autoa, jos se on ainoa kulkupeli. Mutta esim. 10 000 € arvoinen auto lähtee varmasti, koska sillä voi jo lyhentää velkoja paljon. Valitettavasti näin on, uo-mies sano mullekin näin. Onneksi itselläni on vain vanha auto, jota ei viedä, kun on ei siitä saisi kun 1000-1500 €. Jos haet velkajärjestelyä, arvokas auto pitää siinäkin myydä velkojen maksuun. Mutta velkaneuvoja osaa neuvoa kyllä.

        Älä luota tuohon.Kaverilta lähti ajokki josta huutokaupassa maksettiin 300€ vain ulosottoon.Eli pottuile ulosotolle niin lähtee kalsaritkin sillä vousin ei tarvitse jättää kämppään Lain mukaan, kuin keittiön pöytä yhdelle.2 litran kattila ja ruokaastiasto yhdelle hengelle.Sänky ei siis pari sänkyä vaan perus sänky.kahdet vaatteasukerrat eli pyhä ja arki.Kahdet kenkäparit.Halpa puhelin alle 50€ ja perus hygienia varusteet.Tutulla meni kaikki ja vain nuo jäi.Valitti oikeudessa eikä muuttunut.


    • Seestä 2

      Ääh... tämä järjestelmä ei ole oikeudenmukainen.

      Ensin houkutellaan ottamaan lainoja, perustamaan yrityksiä ja sitten vedetään totaalisesti yhteiskunnan ulkopuolelle... raadeltavaksi, loppuiäksi usein.

      Missä inhimillisyys, missä kohtuus, missä lähimmäisenrakkaus.... jopa anteeksianto...

      Tämä maa on niin, niin...

    • säälimättömän ovela

      Ainakin minä olen saanut olla rauhassa voudilta niin Ruotsissa kuin Virossakin jossa tätäkin kirjoittelen. Velkaa on helvetisti enkä koskaan maksa takas. Hajotkoon vouti siihen tietoon.

      Suomessa olen virallisesti työtön ja kelan työttömyysetuudet pyörivät, niillä elää täällä hyvin. Suomen viranomaiset ovat vielä siinä käsityksessä että asun Suomessa.

      • Anonyymi

        Hitto miten sä teet ton? Mulla reagoi kela samantien kun lähden ulkomaille, ei tarvii kun kulkee passintarkastuksesta läpi ja se on sillä selvä.

        Aloitteeseen: EUn ulkopuolelle ei ainakaan yllä velkoja. Eli Norja ja tätä nykyä Britannia ns turvallisia maita, vaikka en tosiaan tiedä miten hyvin noi viranomaiset pysyy kannoilla jos nyt esimerkiksi muuttais Saksaan töihin...

        Viiveellähän se tieto aina sinne kulkee, että ei muuta kun kiertelee europpaa eri maita. Tai sitten Euroopan ulkopuolelle ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe