Kaksi uroskania?

_Tyttö_89

Hei.Olen 20 vuotias opiskelija ja saan opintoni päätökseen keväällä. Minulla on tarkoitus joskus lähitulevaisuudessa ehkä noin vuoden päästä ottaa kaksi kääpiöluppaa. Minulla on aikaisemmin ollut kaksi kääpiöluppaa, uros ja naaras. Haluaisin kuitenkin tällä kertaa kaksi urosta. Haluaisinkin kysyä teidän kokemuksia kahdesta uroskanista? Tarkoitus olisi hankkia samasta poikueesta veljekset, jotta tappeluja ei tulisi. Tarkoitus on myöskin kastroida kanit jossain välissä. Voiko kaksi urosta ruveta tappalemaan vaikka ovatkin samasta poikueesta vai tulevatko aina hyvin toimeen keskenään?

9

5160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nepu & Pumpuli

Meillä kaksi urosta, leijonanharjas ja kääpiöluppa. Totutettiin kaneja toisiinsa liki 6kk. Asuivat samassa häkissä, joka oli erotettu kahdeksi osaksi. Molemmat leikattiin heti, kun oli mahdollista, ja sillä saatiin varmaan hieman tappeluja vältettyä. Ainoastaan yksi vakavampi yhteenotto sattui. Kanit saivat ulkoilla yhdessä ja välillä ne viettivät aikaa myös häkissä. kun molemmat oli leikattu ja osoittivat kiinnostusta toisiinsa, poistettiin väliseinä ja kanit saivat sitten asua yhdessä. Nykyään molemmat pojat ovat liki erottamattomia.

Kahden uroksen yhteenasuttaminen on kuitenkin aina tehtävä harkinnan mukaan, ja seurattava kuinka ne sopeutuvat toisiinsa. väkisin niitä ei saa sopeutumaan.

• kani fani

Mistä voi hankkia nuoria leijonanharjaskaneja? Tietääkö kukaan mitään kenneleitä josta niitä voisi hankkia.

• tania78
        kani fani kirjoitti:

Mistä voi hankkia nuoria leijonanharjaskaneja? Tietääkö kukaan mitään kenneleitä josta niitä voisi hankkia.

Ei kahta urosta yhteen !!!
        Luonnossakin urokset lähtevät uusiin laumoihin kun saavuttavat täysi-ikäisyyden.

Kani fanille:
        Leijonia voit kysellä http://www.kaniyhdistys.fi ( kasvattajia )

• Täplis_s

Minulla on kaksi urosta ( samasta poikueesta) tulivat hyvin toimeen pari kuukautta, mutta sitten alkoivat tapella. Ne oli pari viikkoa eri häkeissä ja totutin ne taas samaan häkkiin. Nyt hyvät ystävät.

• Vessanpönttö

SE saattaa onnistua mutta varaudu siihen että joudut erottamaan kanit jossain vaiheessa toisistaan.

• jeejejjeee

Otimme 2 urosta samasta poikueesta, alkuun meni hyvin, mutta kun täyttivät 7 kk, alkoivat tapella ja toisell tuli repeämä ylähuuleen. Nyt kanit erotettu toisistaan ja tarkoituksena kastrida ne heti kun saadaan aika...onko kellään muuten kokemuksia auttaako kastrointi ?

• .......

Olisi kiva saada tähän lisää vastauksia, siksi nostan.

• kaniasiaa

Kastrointi ei aina auta, yleensä kaksi urosta ei tule toimeen keskenään vaikka pallit olisivatkin poissa. Tietysti on olemassa myös poikkeuksia, joilla ei erikoisempaa kärhämää ole vaikka ei olisikaan kastroitu. Sen sijaan kastroitu uros ja naaras tulevat yleensä todella hyvin toimeen. :)

• Anonyymi

Uros pareihin suhtaudutaan aivan liian negatiivisesti. Se on kanien kemioista,iästä ja tilasta kiinni tulevatko toimeen. Ihan samalla tavalla naaras uros voi olla toimimaton pari tai naaras naaras. Itse olen kokenut uros parit toimiviksi (18v kokemus). Tälläkin hetkellä mulla on kluppa uros 1v ja leijonaharjasmix 4kk eikä ongelmia yhdistämisessä ole ollut :) 5 muuta uros paria olen myös saanut onnistuneesti elämään sovussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4145
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2283
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      989
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      844
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      843
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      840
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      765
    10. 35
      754
    Aihe