Kaksi uroskania?

_Tyttö_89

Hei.Olen 20 vuotias opiskelija ja saan opintoni päätökseen keväällä. Minulla on tarkoitus joskus lähitulevaisuudessa ehkä noin vuoden päästä ottaa kaksi kääpiöluppaa. Minulla on aikaisemmin ollut kaksi kääpiöluppaa, uros ja naaras. Haluaisin kuitenkin tällä kertaa kaksi urosta. Haluaisinkin kysyä teidän kokemuksia kahdesta uroskanista? Tarkoitus olisi hankkia samasta poikueesta veljekset, jotta tappeluja ei tulisi. Tarkoitus on myöskin kastroida kanit jossain välissä. Voiko kaksi urosta ruveta tappalemaan vaikka ovatkin samasta poikueesta vai tulevatko aina hyvin toimeen keskenään?

9

4778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nepu & Pumpuli

      Meillä kaksi urosta, leijonanharjas ja kääpiöluppa. Totutettiin kaneja toisiinsa liki 6kk. Asuivat samassa häkissä, joka oli erotettu kahdeksi osaksi. Molemmat leikattiin heti, kun oli mahdollista, ja sillä saatiin varmaan hieman tappeluja vältettyä. Ainoastaan yksi vakavampi yhteenotto sattui. Kanit saivat ulkoilla yhdessä ja välillä ne viettivät aikaa myös häkissä. kun molemmat oli leikattu ja osoittivat kiinnostusta toisiinsa, poistettiin väliseinä ja kanit saivat sitten asua yhdessä. Nykyään molemmat pojat ovat liki erottamattomia.

      Kahden uroksen yhteenasuttaminen on kuitenkin aina tehtävä harkinnan mukaan, ja seurattava kuinka ne sopeutuvat toisiinsa. väkisin niitä ei saa sopeutumaan.

      • kani fani

        Mistä voi hankkia nuoria leijonanharjaskaneja? Tietääkö kukaan mitään kenneleitä josta niitä voisi hankkia.


      • tania78
        kani fani kirjoitti:

        Mistä voi hankkia nuoria leijonanharjaskaneja? Tietääkö kukaan mitään kenneleitä josta niitä voisi hankkia.

        Ei kahta urosta yhteen !!!
        Luonnossakin urokset lähtevät uusiin laumoihin kun saavuttavat täysi-ikäisyyden.

        Kani fanille:
        Leijonia voit kysellä http://www.kaniyhdistys.fi ( kasvattajia )


    • Täplis_s

      Minulla on kaksi urosta ( samasta poikueesta) tulivat hyvin toimeen pari kuukautta, mutta sitten alkoivat tapella. Ne oli pari viikkoa eri häkeissä ja totutin ne taas samaan häkkiin. Nyt hyvät ystävät.

      • Vessanpönttö

        SE saattaa onnistua mutta varaudu siihen että joudut erottamaan kanit jossain vaiheessa toisistaan.


    • jeejejjeee

      Otimme 2 urosta samasta poikueesta, alkuun meni hyvin, mutta kun täyttivät 7 kk, alkoivat tapella ja toisell tuli repeämä ylähuuleen. Nyt kanit erotettu toisistaan ja tarkoituksena kastrida ne heti kun saadaan aika...onko kellään muuten kokemuksia auttaako kastrointi ?

    • .......

      Olisi kiva saada tähän lisää vastauksia, siksi nostan.

    • kaniasiaa

      Kastrointi ei aina auta, yleensä kaksi urosta ei tule toimeen keskenään vaikka pallit olisivatkin poissa. Tietysti on olemassa myös poikkeuksia, joilla ei erikoisempaa kärhämää ole vaikka ei olisikaan kastroitu. Sen sijaan kastroitu uros ja naaras tulevat yleensä todella hyvin toimeen. :)

    • Anonyymi

      Uros pareihin suhtaudutaan aivan liian negatiivisesti. Se on kanien kemioista,iästä ja tilasta kiinni tulevatko toimeen. Ihan samalla tavalla naaras uros voi olla toimimaton pari tai naaras naaras. Itse olen kokenut uros parit toimiviksi (18v kokemus). Tälläkin hetkellä mulla on kluppa uros 1v ja leijonaharjasmix 4kk eikä ongelmia yhdistämisessä ole ollut :) 5 muuta uros paria olen myös saanut onnistuneesti elämään sovussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3537
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1389
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1219
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1124
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      52
      904
    Aihe