Mandriva 2010:n julkaisu?

Kanta-Häme

Milloin se tapahtuu ja mitä uudessa Mandrivassa on sellaista minkä vuoksi se kannattaisi asentaa?

15

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juujajooja

      Julkaisu on jo tapahtunut.

      Hätäisimmille tiedoksi, että levykuvat löytyy jo esim. ruotsalaiselta peilipalvelimelta: ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/Mandriva/official/iso/2010/

      Muilta peilipalvelimilta levykuvat löytyy kunhan peilipalvelimet päivittyvät. Mandrivan sivut päivittyvät huomenna, kun PowerPack tulee saataville.

      • Tyhmäihminen

        kumpi kannattaa ladata?


      • juujajooja
        Tyhmäihminen kirjoitti:

        kumpi kannattaa ladata?

        Europe2 sisältää suomenkielen.


      • Kanta-Häme
        juujajooja kirjoitti:

        Europe2 sisältää suomenkielen.

        Poltin live-cd:n KDE4 Europa 2 ja KYLLÄ NÄYTTÄÄ TODELLA HYVÄLTÄ. Näyttipä ensikokeilun jälkeen tunnistavan laitepuolenkin hyvin, joten huomenna taidan asentaa Mandriva 2010:n koneelleni.


      • Juuri siksi
        Kanta-Häme kirjoitti:

        Poltin live-cd:n KDE4 Europa 2 ja KYLLÄ NÄYTTÄÄ TODELLA HYVÄLTÄ. Näyttipä ensikokeilun jälkeen tunnistavan laitepuolenkin hyvin, joten huomenna taidan asentaa Mandriva 2010:n koneelleni.

        aikoinaan siirryin Mandraken, ja yli 10vuoden jälkeen ..olen edelleenkin tyytyväinen tähän Mandrivaan.

        http://www.aijaa.com/v.php?i=5203466.jpg

        Mandrivasta olevaan ominaisuuteen. Eli laiteiden tunnistamiseen. Kuten kuvasta huomaa, ja ne vieläpä tässä koneessakin pelaa. Kokeilut olen useampia muitakin jakeluja, mutta aina Mandrivaan palannut takaisin, koska tällaiset perustoiminnat eivät edes toimi välttävästi...

        Nykyään Mandriva on aina koneessani, muita jakeluja sitten testaillaan, mielenkiinnosta ...;)


      • Mandriva
        Juuri siksi kirjoitti:

        aikoinaan siirryin Mandraken, ja yli 10vuoden jälkeen ..olen edelleenkin tyytyväinen tähän Mandrivaan.

        http://www.aijaa.com/v.php?i=5203466.jpg

        Mandrivasta olevaan ominaisuuteen. Eli laiteiden tunnistamiseen. Kuten kuvasta huomaa, ja ne vieläpä tässä koneessakin pelaa. Kokeilut olen useampia muitakin jakeluja, mutta aina Mandrivaan palannut takaisin, koska tällaiset perustoiminnat eivät edes toimi välttävästi...

        Nykyään Mandriva on aina koneessani, muita jakeluja sitten testaillaan, mielenkiinnosta ...;)

        Latauslinkit löytyy helposti tuolta.
        http://mandriva-fi.org/mediawiki/index.php/Lataa

        Ja ohjeita.
        http://mandriva-fi.org/mediawiki/index.php/Ohjeet


    • U-fani

      Koneessa on kaksi ydintä, mutta M löytää vain yhden. Ei hyvä.

      • Anonyymi

        Mistäs näin päättelet?


      • U-fani
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs näin päättelet?

        xosviewissä näkyy vain cpu0 ja Boincissa toimii vain yksi tehtävä kerrallaan


      • 2 + 12
        U-fani kirjoitti:

        xosviewissä näkyy vain cpu0 ja Boincissa toimii vain yksi tehtävä kerrallaan

        Miksi Mandriva 2010 64-bittinenkin tunnistaa vain yhden prosessoriytimen? Niiden foorumilla ei kukaan näytä edes ihmettelevän asiaa.


      • Juuri siksi

        Testasin myös tuota Mandriva 2010 KDE4 Europe2.

        Ja kyllä oli tosi raskas, vaikka mulla on myös kaksi ydintä, muistia 3Gt ? Testi siis live CD-levyltä!

        Tässä Mandriva 2009.1 on myös tuo sama KDE4.3.2 monta muutakin työpöytäympäristöä ja toimii kovalevyltä huomattavasti paremmin. Kernel on 2.6.29-2 .

        Siis en kyllä vaihda vielä tuohon Mandriva 2010, ehkä sitten Mandriva 2010.1.


      • Kanta-Häme
        Juuri siksi kirjoitti:

        Testasin myös tuota Mandriva 2010 KDE4 Europe2.

        Ja kyllä oli tosi raskas, vaikka mulla on myös kaksi ydintä, muistia 3Gt ? Testi siis live CD-levyltä!

        Tässä Mandriva 2009.1 on myös tuo sama KDE4.3.2 monta muutakin työpöytäympäristöä ja toimii kovalevyltä huomattavasti paremmin. Kernel on 2.6.29-2 .

        Siis en kyllä vaihda vielä tuohon Mandriva 2010, ehkä sitten Mandriva 2010.1.

        Asensin aivan kureillessani yli 4 vuotta vanhaan Xp-koneeseen (Xp heitetty tosin ajat sitten jo ulos koneesta) Mandrivan ext4-tiedostotyypillä ja KDE4-työpöydällä. Ja minulla toimii tosi hyvin. Näyttö, videot, äänet jne. Tosin olen vasta eilen ja tänään muutamia tunteja testannut mutta ensivaikutelma todella hyvä.

        Canonical sössi Grub2:n ja joiden ajureiden kanssa vaikka Karmic Koala muuten siisti paketti. Mutta Mandrivan kehitysporukka kyllä näyttää ensivaikutelman perusteella lukeneen läksynsä paremmin kuin Canonical.

        Testaillaan tässä vielä. Jospa tästä tulisi minun henkilökohtainen suosikki-distroni?


      • U-fani
        2 + 12 kirjoitti:

        Miksi Mandriva 2010 64-bittinenkin tunnistaa vain yhden prosessoriytimen? Niiden foorumilla ei kukaan näytä edes ihmettelevän asiaa.

        Asensin suomenkielisen version, jopas auttoi. Asennuksen alkupäässä oli lisäasetuksissa kohta käytetäänkö moniydintukea, se oli valittuna jo valmiiksi.


      • Juuri siksi
        Kanta-Häme kirjoitti:

        Asensin aivan kureillessani yli 4 vuotta vanhaan Xp-koneeseen (Xp heitetty tosin ajat sitten jo ulos koneesta) Mandrivan ext4-tiedostotyypillä ja KDE4-työpöydällä. Ja minulla toimii tosi hyvin. Näyttö, videot, äänet jne. Tosin olen vasta eilen ja tänään muutamia tunteja testannut mutta ensivaikutelma todella hyvä.

        Canonical sössi Grub2:n ja joiden ajureiden kanssa vaikka Karmic Koala muuten siisti paketti. Mutta Mandrivan kehitysporukka kyllä näyttää ensivaikutelman perusteella lukeneen läksynsä paremmin kuin Canonical.

        Testaillaan tässä vielä. Jospa tästä tulisi minun henkilökohtainen suosikki-distroni?

        Ei ole ainakaan huonompi kun se sun edellinen. Sen tulen lupaan.

        Opettelee lisäämään pelipalvelimien osoitteita, ohjauskeskukseen, Kun niitä voi itse lisäillä. Jopa omasta "varastosta"kansiosta johon olet hankkinut "erikois-paketteja" ja myös selaimesta voit asentaa suoraan,( rootin oikeuksilla.) ja siksi on hyvä olla ohjauskeskuksessa pelipalvelin lähteitä varattu, että löytää tarvittavat "lisäkirjastot" paketit. Jos on tarvetta niihin.

        http://easyurpmi.zarb.org/?language=fi

        Tuoltahan nykyään löytyy, kai ne kaikki muut. Ainakin melkein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe