Blue 1 lentojen myöhästyminen

sddd

Varasin edulliset lennot Helsingistä Pariisiin. Onko kellään kokemuksia kuinka hyvin Blue1 pysyy aikataulussa? Minulla on nopea vaihto Pariisissa, ja jo puolen tunnin myöhästyminen saattaa olla hyvin kohtalokas. Jos kone olisi myöhässä, voiko noin pienestä (puoli tuntia tai yli) myöhästymisestä vaatia korvauksia, jos myöhästymisen takia menettää jatkoyhteyden?

13

1265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fly to moscow

      Jos lennot eivät ole samalla kertaa ostetut ja samalla lipulla niin pulu ei voisi vähempää kiinnostaa mitä teet HKI-Pariisi lennon jälkeen. Heillä ei ole minkäänlaista velvoitetta korvata senttiäkään sopimuksensa jälkäisistä tapahtumista. Sinulla on kaksi lentosopimusta jos lennot on eri lipuilla. Näin se vaan on.

      Itse kysymykseen kukaan ei osaa vastata ennen lentoa. Minä ainakin olisin lottomiljonääri jos tuollainen taito olisi. Puolituntia on törkeän vähän vaihtoajaksi ja vaikka olisi samalla lipulla, matkatavarat eivät ehdi kuitenkaan koneeseen.

      • ...

        Kirjoitin kyllä, että puolen tunnin myöhästyminen voi olla kohtalokasta, eli siis vaihtoaikaa minulla on kyllä riittävästi, mikäli lento on ajoissa (täysin ajallaan tai korkeintaan puoli tuntia myöhässä). Jatkoyhteyteni on junalla.

        Mutta edelleen kiinostaisi tietää, kuinka usein Blue1:n lennot ovat aikataulussaan? En ole itse koskaan lentänyt kyseisellä yhtiöllä, ja olen kuullut, että ns halpayhtiöillä on toisinaan taipumus myöhästellä jossain määrin. Kuulopuheita siis, mutta millaisia kokemuksia täällä ihmisillä on?


      • poivnpeorv
        ... kirjoitti:

        Kirjoitin kyllä, että puolen tunnin myöhästyminen voi olla kohtalokasta, eli siis vaihtoaikaa minulla on kyllä riittävästi, mikäli lento on ajoissa (täysin ajallaan tai korkeintaan puoli tuntia myöhässä). Jatkoyhteyteni on junalla.

        Mutta edelleen kiinostaisi tietää, kuinka usein Blue1:n lennot ovat aikataulussaan? En ole itse koskaan lentänyt kyseisellä yhtiöllä, ja olen kuullut, että ns halpayhtiöillä on toisinaan taipumus myöhästellä jossain määrin. Kuulopuheita siis, mutta millaisia kokemuksia täällä ihmisillä on?

        Viimeisin ajallaanlähtöprosentti taisi olla 97%, mutta tuokin on vaan tilastoa. Säkästähän se aina on kiinni. Jos pelikaani vetää turbiinista läpi niin ei auta vaikka lentäisit yksityiskoneella. Kristallipalloni on valitettavasti huollossa, mutta jos tuo prosenttiluku edes vähän lohduttaisi.


      • S1M0
        ... kirjoitti:

        Kirjoitin kyllä, että puolen tunnin myöhästyminen voi olla kohtalokasta, eli siis vaihtoaikaa minulla on kyllä riittävästi, mikäli lento on ajoissa (täysin ajallaan tai korkeintaan puoli tuntia myöhässä). Jatkoyhteyteni on junalla.

        Mutta edelleen kiinostaisi tietää, kuinka usein Blue1:n lennot ovat aikataulussaan? En ole itse koskaan lentänyt kyseisellä yhtiöllä, ja olen kuullut, että ns halpayhtiöillä on toisinaan taipumus myöhästellä jossain määrin. Kuulopuheita siis, mutta millaisia kokemuksia täällä ihmisillä on?

        Ei ole koskaan ollu 97 vaan n.90 prosenttia lennoista kun LÄHTI ajoissa. Tosiasia on, että pululla on muihin verrattuna vanhat koneet joissa vaan on kaikenlaista.. happimaskia tarvittu ja viimeksi Ateenan lento tais olla vuorokauden myöhässä. Osta muutoskelpoinen jatkolippu.


      • uioygougy
        S1M0 kirjoitti:

        Ei ole koskaan ollu 97 vaan n.90 prosenttia lennoista kun LÄHTI ajoissa. Tosiasia on, että pululla on muihin verrattuna vanhat koneet joissa vaan on kaikenlaista.. happimaskia tarvittu ja viimeksi Ateenan lento tais olla vuorokauden myöhässä. Osta muutoskelpoinen jatkolippu.

        "Tosiasia on..."

        Jepjep... Tuo 97% oli ihan oikeasti viimeisin prosentti.

        "pululla on muihin verrattuna" ...ihan samaa luokkaa olevat lähtöprosentit.

        Turha yrittää huudella sieltä takaa yhtään muuta. Poimit sitten tähän yhden yksittäisen myöhästymisen ja jonkun mystisen happimaskin. No.. aletaanko taas kaivelemaan niitä Finnairin otsikoita ja todetaan että firmat on ihan samaa kamaa eri paketissa? Tulee mieleeni mm. finskin tankkaamattomana lähtenyt MD11 joka koukkasi takaisin ja viime vuoden intian lentojen säätäminen kun turistit olivat lentokentällä useamman päivän jumissa. Jos nyt jätetään kuitenkin se turha mustamaalaaminen pois ja pitäydytään tosiasioissa?


      • S1M0
        uioygougy kirjoitti:

        "Tosiasia on..."

        Jepjep... Tuo 97% oli ihan oikeasti viimeisin prosentti.

        "pululla on muihin verrattuna" ...ihan samaa luokkaa olevat lähtöprosentit.

        Turha yrittää huudella sieltä takaa yhtään muuta. Poimit sitten tähän yhden yksittäisen myöhästymisen ja jonkun mystisen happimaskin. No.. aletaanko taas kaivelemaan niitä Finnairin otsikoita ja todetaan että firmat on ihan samaa kamaa eri paketissa? Tulee mieleeni mm. finskin tankkaamattomana lähtenyt MD11 joka koukkasi takaisin ja viime vuoden intian lentojen säätäminen kun turistit olivat lentokentällä useamman päivän jumissa. Jos nyt jätetään kuitenkin se turha mustamaalaaminen pois ja pitäydytään tosiasioissa?

        "Syyskuussa Blue1:n lennoista 94,8 % lähti aikataulun mukaisesti"

        http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Lehdisto/suoritteet/Blue1n-liikennekehitys-syyskuussa-2009-/


      • waefwefar

      • 8 + 11
        waefwefar kirjoitti:

        Tuokin riippuu ihan siitä tarkastellaanko 5min vai 15min punctualityä. 5min tarkasteluvälillä prosentti on pienempi ja 15min välillä yllättäen isompi. Molemmat on virallisia aikataulussa lähdön mittareita.

        Mites tuo 90%? Oliko se se mainitsemai BULLSHIT?

        Viime elokuussa Blue1:n lento Helsinki-Lontoo oli nelisen tuntia myöhässä. Paluulento aikataulussa. Tämä ainut kokemukseni ko. yhtiöltä. Ei herätä luottamusta. Ja valitettavasti on niin, että jos jatkolento Pariisista on ostettu erikseen, niin siltä myöhästyminen menee omaan piikkiin. Jos kuitenkin onnekkaasti nämä lennot olisi otettu yhtä aikaa ja ns. samalle lipulle, niin sitten lentoyhtiö(t) huolehtii joko niin että seuraava kone odottaa sinua tai sitten sinut reititetään uudelleen jollakin tavalla - jos siis Hel-Par väli myöhästyy niin pahoin ettet ehdi jatkolennolle. Mutta tätä ei kukaan pysty etukäteen ennustamaan, voi vain toivoa parasta.


      • punctuality
        waefwefar kirjoitti:

        Tuokin riippuu ihan siitä tarkastellaanko 5min vai 15min punctualityä. 5min tarkasteluvälillä prosentti on pienempi ja 15min välillä yllättäen isompi. Molemmat on virallisia aikataulussa lähdön mittareita.

        Mites tuo 90%? Oliko se se mainitsemai BULLSHIT?

        Kai lähtöajallakin on jokin merkitys, mutta itseäni kiinnostaa enempi saapuminen aikataulun mukaan.


      • iuhiuhou
        punctuality kirjoitti:

        Kai lähtöajallakin on jokin merkitys, mutta itseäni kiinnostaa enempi saapuminen aikataulun mukaan.

        Nämä on yleensä melkolailla kytköksissä toisiinsa... :D Lähtöaika nyt vaan sattuu olemaan se virallinen mittari.


    • kfay

      että myöhästymisiä voi sattua lentoyhtiöstä riippumattomista syistä. Esim. huono sää. Lentokentät suljetaan joksikin ajaksi eikä lentoyhtiöt saa lähtölupaa ja joutuvat odottamaan. Myös joskus kovan liikenteen vuoksi joudutaan odottelemaan lähtöä. Joskus voidaan odotella mattimyöhäsiä tai matkustajia jatkolennoilta vaikkapa maakunnista. Syitä voi olla monia. Hyvää matkaa!

      • uyhbiuby

        Itseasiassa myöhästymiset johtuvat suurimmaksi osaksi juuri näistä lentoyhtiöistä riippumattomista syistä. Charles De Gaulle on vieläpä ruuhkaisimpia kenttiä. Ei se niinkään siitä lentoyhtiöstä ole kiinni. Reissuun vaan. Stressaamalla saat vaan turhan tyrän.


      • .....
        uyhbiuby kirjoitti:

        Itseasiassa myöhästymiset johtuvat suurimmaksi osaksi juuri näistä lentoyhtiöistä riippumattomista syistä. Charles De Gaulle on vieläpä ruuhkaisimpia kenttiä. Ei se niinkään siitä lentoyhtiöstä ole kiinni. Reissuun vaan. Stressaamalla saat vaan turhan tyrän.

        Kiitos kaikille vastauksista, kyllä nyt voin 90% turvallisin mielin lähteä :) jatkoyhteys on siis junalla, joten ei ole mitenkään yhteydessä lennon varaukseen, omasta pussista siis uudet liput jos lento myöhästyy. Mielummin jopa myöhästyisin kunnolla kuin parilla minuutilla, voiko mikään olla inhottavampaa kuin nähdä junan perävalojen vilahtavan :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      260
      2501
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      187
      1599
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe