kilpikonna

Minkälainen lemmikki on maakilpikonna, esim.nelivarvaskilpikonna? Minulla on tehnyt mieli jo pitemmän aikaa hankkia sellainen, mutta epäilen että jos se haisee niin pahalle, että koko huusholli alkaa lemuta.

Onko jollain tietoa haiseek se paljon? Ja onko sen hoitaminen työlästä? Ja saako siitä salmonellaa jos sitä vahingoissa suukottelee? heh heh.

Yritin googlettaa, mutta siitä hajuasiasta ei puhuta nioilla lemmikkieläin sivuilla paljon ollenkaan.

11

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adria

Kaikki konnat haisee. Kuka millekin, joku viinalle joku toinen fyrkalle. Naisen hajukaan ei heille vieras liene. Kilpikonna vois haista vaikka palttoon taskulle.

Anteeksi kyseenalainen asiallisuuteni.

• Ja minä raukka heti olin ajatellut sitä suloista olentoa suukotella. heh heh

• Adria
        miljoona kirjoitti:

Ja minä raukka heti olin ajatellut sitä suloista olentoa suukotella. heh heh

Minun mielikuvassani kilpikonnia on suuria ja pieniä. Munivat maalle ja ovat kömpelöitä, vedessä vähän vikkelämpiä. Suloisuutta tosin en ole otuksista ajatellut edes löytäväni.

Haluaisitko kertoa mitä suloista sinä kilpikonnassa näet.

• kivellä.istuja
      • kivellä.istuja

.. älä vihjasekkaan kenellekkään mikä on siilien kommunikointitapa ... ssshhhh""

• kivellä.istuja

Yhdellä lukioaikaisella luokkakaverillani oli kilpikonna, tai perheen lemmikkinä oli, se oli jo vanha ja sitä pidettiin kylpyammeessa ja ainakaan siinä kerrostalo huushollissa ei ollut mitään ylimääräisiä haisuja.

• HTZA

päähajuinen eläin.

Runsasvalkuainen ravinto, apila, kaali, saa sen toisen pään haisemaan.
      Se paksumpi häntä on pääpuoli.
      Se on sillä puolella mikä menee edellä kun se liikkuu.
      Galapagos-kilpikonna ja useat vesikilpikonnat purevat helposti käden poikki, siis isona, siinä keskikoisena menee helposti sormi.
      Pieninä ja helyytävinä ne purevat vain paloja kielistä ja huulista.
      Pese se kilven korkein kohta ja pussaa siihen.
      Väärin nostettuna se puree yhteen sormeen ja paskoo toiseen joten nosta sivuista.
      Pahaa pelkään että palstalla on joku, joka ei, ensi kesänä, pahemmin näpöttele, muuten kuin nenällään. Hänet on silloin helppo tunnistaa Kilpikonnan omistajaksi, tulee paljon tuplakirjaimia.

Esim: hgytvcäö hjuyopmntr : Hyvää huomenta.

• Mä olin lukenut, että sitä pikkuista konnuskaa kylvetetään kerran viikossa ja se tekee ne pikku kakkansa aina sen kylvyn jälkeen sinne kylpyveteen. Oletko varma, että ne puree vai kiusaatko minua? Noilla lemmikkinetti sivulla ei sanottu mitään puremisesta.

• henri|

ei ole tarkempaa tietoa, mutta eiköhän ne vähän prinsille haise, niin kuin sammakotkin.

• Samaa konnan sukua sitten vissiin ja geeni perimältään kaikki kolme.

• Dorodea

En tiedä muuta, mutta yhdessä paikassa oli sellanen 70-80 vuotias kilpikonna, eikä se haissut kyllä millekään. Eikä huushollissakaan mitään outoja tuoksuja. Siellä se lattialla möngersi ja omistaja sanoi että vaivaton kaveri on. Talvella unessa jossain laatikossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5475
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2356
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1880
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1771
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1595
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      33
      1543
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1388
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1117
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1088
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      223
      1021
    Aihe