Ridas 35

ken34

Onko kokemuksia Ridas 35 veeneestä? Onko vankka ja varteenotettava?? Virosta löytyi kiinnostava yksilö.

27

4764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Guyline

      Hyvä vene! Kyseessähän on alunperin Guyline 355 (joita on Suomessa yksi), jonka muotit päätyivät Eestiin hra Ridakselle. Kulkee kohtuullisen hyvin, ei supernopea. Missä kyseinen yksilö on? --Piritassa on yksi 35, jossa on vino/vääntynyt köli.

      • ken34

        Tallinnasta löytyi. Kerran käyty kivellä mutta korjattu tehtaalla.(en ole vielä tarkastanut tehtaalta mitä joutui tekemään?)


      • ken34
        ken34 kirjoitti:

        Tallinnasta löytyi. Kerran käyty kivellä mutta korjattu tehtaalla.(en ole vielä tarkastanut tehtaalta mitä joutui tekemään?)

        Käsitykseni Guylinestä ei ole kovin vankka ja vahva!!?? Olenko väärässä,siksihan ne on aika halpoja!?


      • Ardyne
        ken34 kirjoitti:

        Käsitykseni Guylinestä ei ole kovin vankka ja vahva!!?? Olenko väärässä,siksihan ne on aika halpoja!?

        mukava. Ei vaan tahdo sellaista löytyä mistään.


      • jp
        Ardyne kirjoitti:

        mukava. Ei vaan tahdo sellaista löytyä mistään.

        nettivene on pullollaan guyline 822 ja 95 malleja. Eikä mene kaupaksi kun roikkuvat siellä vuodesta toiseen.


      • tavallinen jörn donn
        jp kirjoitti:

        nettivene on pullollaan guyline 822 ja 95 malleja. Eikä mene kaupaksi kun roikkuvat siellä vuodesta toiseen.

        Samassa laiturissa naapureilla on kesäisin ollut kaksi 95:a, eka myytiin viime vuonna hintaan 39.000 ja toinen tänä vuonna hintaan 37.000. Jos itselläni olisi ollut yhtä paljon irtonaista kuin useimmilla tämän palstan kirjoittajista olisin mielelläni vaihtanut vielä vanhemman homeskandini jompaan kumpaaan, sen verran hienoja veneitä ne ovat. Mutta kun oma veneenikin on monien kirjoittajien mielestä niin paska, ettei sekään varmaan mene alta kaupaksi...
        Tosi positiivinen asenne taitaa keskivertoveneilijällä olla useimpia merkkejä kohtaan. Mikähän kelpaisi? Swan? Baltic?


      • guyline
        ken34 kirjoitti:

        Tallinnasta löytyi. Kerran käyty kivellä mutta korjattu tehtaalla.(en ole vielä tarkastanut tehtaalta mitä joutui tekemään?)

        Ok, tämä viittaamani yksilö on Piritassa venekerhon aitauksessa. Ja väriltään tumman sininen tai musta. Ei liene siis sama yksilö, koska tätä ei kukaan ollut ainakaan edelliskesänä korjannut.
        But: ihan hyvä vene. Kysele ominaisuuksista suomalaisilta Ridaksen omistajilta.


      • pullollaan
        jp kirjoitti:

        nettivene on pullollaan guyline 822 ja 95 malleja. Eikä mene kaupaksi kun roikkuvat siellä vuodesta toiseen.

        Varsinainen purjeveneasiantujntijan kommentti ;)


      • Ardyne
        jp kirjoitti:

        nettivene on pullollaan guyline 822 ja 95 malleja. Eikä mene kaupaksi kun roikkuvat siellä vuodesta toiseen.

        Minun mielestäni eivät kyllä ole, mutta mikäs siinä jos on millä mällätä ja vetää limiitti piukkaan venettä varten, tällaisena aikana.


      • Juntski
        guyline kirjoitti:

        Ok, tämä viittaamani yksilö on Piritassa venekerhon aitauksessa. Ja väriltään tumman sininen tai musta. Ei liene siis sama yksilö, koska tätä ei kukaan ollut ainakaan edelliskesänä korjannut.
        But: ihan hyvä vene. Kysele ominaisuuksista suomalaisilta Ridaksen omistajilta.

        Ridas 35 on tosiaan tuunattu Guyline 355. Piirretty joskus 80-90 luvun taitteessa. Ridas nimellä valmistus alkoi 90- luvun puolivälin tienoilla.

        Ominaisuuksiltaan varmasti kelpo vene, mutta jälleenmyyntiarvo ei välttämättä ole sen suhteen linjassa. Älä siis maksa veneestä kohtuuttomasti. 50-60 ke varmaan kelpo hinta.


      • ken34
        Juntski kirjoitti:

        Ridas 35 on tosiaan tuunattu Guyline 355. Piirretty joskus 80-90 luvun taitteessa. Ridas nimellä valmistus alkoi 90- luvun puolivälin tienoilla.

        Ominaisuuksiltaan varmasti kelpo vene, mutta jälleenmyyntiarvo ei välttämättä ole sen suhteen linjassa. Älä siis maksa veneestä kohtuuttomasti. 50-60 ke varmaan kelpo hinta.

        Kyseinen yksilö on kyllä tumman sinisellä rungolla Tessa nimeltään,voi vaikka olla sama,en tiedä mutta kovin montaa yksilöä ei liene valmistettu kun ei tahdo löytyä tietoa oikein
        FG tai vastaavilla purjehdus ominaisuuksilla oli alunperin hakusessa mut kun on 190cm pitkä ja arvostaa tiloja myös, niin menee niin arvokkaaksi kotimaisilla tai ruotsalaisilla, perinteisesti laadukkailla veneillä,joten kompromissina varteenotettava vaihtoehto vissiin.


      • tallinnan retki
        ken34 kirjoitti:

        Kyseinen yksilö on kyllä tumman sinisellä rungolla Tessa nimeltään,voi vaikka olla sama,en tiedä mutta kovin montaa yksilöä ei liene valmistettu kun ei tahdo löytyä tietoa oikein
        FG tai vastaavilla purjehdus ominaisuuksilla oli alunperin hakusessa mut kun on 190cm pitkä ja arvostaa tiloja myös, niin menee niin arvokkaaksi kotimaisilla tai ruotsalaisilla, perinteisesti laadukkailla veneillä,joten kompromissina varteenotettava vaihtoehto vissiin.

        Terve,

        kävin aiemmin syksyllä tarkastamassa Tessan Tallinnassa. Veneen kondis oli aika karu. Vene oli ollut nuorten virolaisten käytössä kilpaveneenä. Omistaja oli epämääräinen taho, joka ei osallistunut kilpailuihin saatika veneen ylläpitoon. Veneen laipiot olivat lahoja, sormen saattoi helposti työntää läpi. Kuulema tuuletus oli tärkeää ja silloinhan voi vettä tihkua avonaisista ikkunoista. Joka tapauksessa tuntui että venettä oli tuuletettu oikein huolellisesti, sillä pilssi lainehti vedestä. Vesi pilssissä tai laipioihin imeytyneenä ei tuntunut venettä esitellyttä kaveria huolestuttavan. Moottori oli pintaruosteessa ja käynti kuulosti vaivalloiselta. Peräharusta oli kiristetty voimalla, minkä seurauksena laminoinnit olivat murtuneet kiinnityspisteistään. Lisäksi toinen vene oli jysäyttänyt perään kilpailuissa, mutta onneksi ei osunut kaasupulloon, joka oli jäänyt parin sentin päähän peräänajan keulasta.

        Karilleajosta ei esittelijä vaivautunut mainitsemaan, tosin ei sen siinä vaiheessa ollut niin väliäkään. Sitä pommia en vaivoikseni olisi hankkimassa.


      • 16+19
        tallinnan retki kirjoitti:

        Terve,

        kävin aiemmin syksyllä tarkastamassa Tessan Tallinnassa. Veneen kondis oli aika karu. Vene oli ollut nuorten virolaisten käytössä kilpaveneenä. Omistaja oli epämääräinen taho, joka ei osallistunut kilpailuihin saatika veneen ylläpitoon. Veneen laipiot olivat lahoja, sormen saattoi helposti työntää läpi. Kuulema tuuletus oli tärkeää ja silloinhan voi vettä tihkua avonaisista ikkunoista. Joka tapauksessa tuntui että venettä oli tuuletettu oikein huolellisesti, sillä pilssi lainehti vedestä. Vesi pilssissä tai laipioihin imeytyneenä ei tuntunut venettä esitellyttä kaveria huolestuttavan. Moottori oli pintaruosteessa ja käynti kuulosti vaivalloiselta. Peräharusta oli kiristetty voimalla, minkä seurauksena laminoinnit olivat murtuneet kiinnityspisteistään. Lisäksi toinen vene oli jysäyttänyt perään kilpailuissa, mutta onneksi ei osunut kaasupulloon, joka oli jäänyt parin sentin päähän peräänajan keulasta.

        Karilleajosta ei esittelijä vaivautunut mainitsemaan, tosin ei sen siinä vaiheessa ollut niin väliäkään. Sitä pommia en vaivoikseni olisi hankkimassa.

        Onko vuosimalli 2002? Kuinka se on voinut mädäntyä noin nopeasti?


      • ken34
        tallinnan retki kirjoitti:

        Terve,

        kävin aiemmin syksyllä tarkastamassa Tessan Tallinnassa. Veneen kondis oli aika karu. Vene oli ollut nuorten virolaisten käytössä kilpaveneenä. Omistaja oli epämääräinen taho, joka ei osallistunut kilpailuihin saatika veneen ylläpitoon. Veneen laipiot olivat lahoja, sormen saattoi helposti työntää läpi. Kuulema tuuletus oli tärkeää ja silloinhan voi vettä tihkua avonaisista ikkunoista. Joka tapauksessa tuntui että venettä oli tuuletettu oikein huolellisesti, sillä pilssi lainehti vedestä. Vesi pilssissä tai laipioihin imeytyneenä ei tuntunut venettä esitellyttä kaveria huolestuttavan. Moottori oli pintaruosteessa ja käynti kuulosti vaivalloiselta. Peräharusta oli kiristetty voimalla, minkä seurauksena laminoinnit olivat murtuneet kiinnityspisteistään. Lisäksi toinen vene oli jysäyttänyt perään kilpailuissa, mutta onneksi ei osunut kaasupulloon, joka oli jäänyt parin sentin päähän peräänajan keulasta.

        Karilleajosta ei esittelijä vaivautunut mainitsemaan, tosin ei sen siinä vaiheessa ollut niin väliäkään. Sitä pommia en vaivoikseni olisi hankkimassa.

        Mielenkiintoista! Säästyy sitten vaivalta mennä katsomaan paikanpäälle!!? Olikin liian hyvä ollakseen totta, ikä/hinta. Tosiaan miten voi olla niin mätä seitsemän vuoden jälkeen!????


      • 12+14
        ken34 kirjoitti:

        Mielenkiintoista! Säästyy sitten vaivalta mennä katsomaan paikanpäälle!!? Olikin liian hyvä ollakseen totta, ikä/hinta. Tosiaan miten voi olla niin mätä seitsemän vuoden jälkeen!????

        Kysytkö ihan oikeasti, miten voi olla mätä seitsemän (7) vuoden jälkeen ? Lyhyesti vastaten, huonolla huolenpidolla helposti!


      • sormi~
        12+14 kirjoitti:

        Kysytkö ihan oikeasti, miten voi olla mätä seitsemän (7) vuoden jälkeen ? Lyhyesti vastaten, huonolla huolenpidolla helposti!

        Ihanko oikeasti vastasit? Itsekö keksit? Kuinka huonosti?


      • 5+8
        sormi~ kirjoitti:

        Ihanko oikeasti vastasit? Itsekö keksit? Kuinka huonosti?

        Ihanko oikeasti vastasit vastaukseen? keksitkö itse kysyä? paljonko on liikaa?


      • biison
        Juntski kirjoitti:

        Ridas 35 on tosiaan tuunattu Guyline 355. Piirretty joskus 80-90 luvun taitteessa. Ridas nimellä valmistus alkoi 90- luvun puolivälin tienoilla.

        Ominaisuuksiltaan varmasti kelpo vene, mutta jälleenmyyntiarvo ei välttämättä ole sen suhteen linjassa. Älä siis maksa veneestä kohtuuttomasti. 50-60 ke varmaan kelpo hinta.

        50...60 ke on liikaa Riaksesta. 35...40 on OK


      • vauuuu_de
        tallinnan retki kirjoitti:

        Terve,

        kävin aiemmin syksyllä tarkastamassa Tessan Tallinnassa. Veneen kondis oli aika karu. Vene oli ollut nuorten virolaisten käytössä kilpaveneenä. Omistaja oli epämääräinen taho, joka ei osallistunut kilpailuihin saatika veneen ylläpitoon. Veneen laipiot olivat lahoja, sormen saattoi helposti työntää läpi. Kuulema tuuletus oli tärkeää ja silloinhan voi vettä tihkua avonaisista ikkunoista. Joka tapauksessa tuntui että venettä oli tuuletettu oikein huolellisesti, sillä pilssi lainehti vedestä. Vesi pilssissä tai laipioihin imeytyneenä ei tuntunut venettä esitellyttä kaveria huolestuttavan. Moottori oli pintaruosteessa ja käynti kuulosti vaivalloiselta. Peräharusta oli kiristetty voimalla, minkä seurauksena laminoinnit olivat murtuneet kiinnityspisteistään. Lisäksi toinen vene oli jysäyttänyt perään kilpailuissa, mutta onneksi ei osunut kaasupulloon, joka oli jäänyt parin sentin päähän peräänajan keulasta.

        Karilleajosta ei esittelijä vaivautunut mainitsemaan, tosin ei sen siinä vaiheessa ollut niin väliäkään. Sitä pommia en vaivoikseni olisi hankkimassa.

        Tallinnan retkestä : kirjoitti :"Peräharusta oli kiristetty voimalla, minkä seurauksena laminoinnit olivat murtuneet kiinnityspisteistään"
        Joten täytyy kysyä, että millä ne laminaatit oikein oli kiinnitetty, kun oli oikein kiinnitys pisteet ?
        ? ?
        Yleensä kun laminaatit on vaan laminoitu ihan ilman mitään kiinnityspisteitä.

        Eli ilmeisesti sitten ihan huippukunnossa oleva vene kyseessä ja nyt haluat kilpailijan poistuvan markkinoilta, ettei hinta vaan nouse, vaan jopa laskee kysynnän puutteessa niin saat ostettua itse halvalla.
        Hyvä strategia sulla ! Eikun onnea ja menestystä ...


      • J.J.Peltsi
        biison kirjoitti:

        50...60 ke on liikaa Riaksesta. 35...40 on OK

        Ridas taitaa olla siis halpisvene, vaikka on skandinaavi (piirretty Suomessa, tehty Virossa vrt. Finngulf). Bavariakin tuntuu säilyttävän arvonsa paremmin.


      • resepti?
        vauuuu_de kirjoitti:

        Tallinnan retkestä : kirjoitti :"Peräharusta oli kiristetty voimalla, minkä seurauksena laminoinnit olivat murtuneet kiinnityspisteistään"
        Joten täytyy kysyä, että millä ne laminaatit oikein oli kiinnitetty, kun oli oikein kiinnitys pisteet ?
        ? ?
        Yleensä kun laminaatit on vaan laminoitu ihan ilman mitään kiinnityspisteitä.

        Eli ilmeisesti sitten ihan huippukunnossa oleva vene kyseessä ja nyt haluat kilpailijan poistuvan markkinoilta, ettei hinta vaan nouse, vaan jopa laskee kysynnän puutteessa niin saat ostettua itse halvalla.
        Hyvä strategia sulla ! Eikun onnea ja menestystä ...

        Aikalailla ovat mädättäneet laipioita 7 vuotta, kun sormilla voi helposti puhkoa reikiä.


      • voi kun ei olisi hom
        J.J.Peltsi kirjoitti:

        Ridas taitaa olla siis halpisvene, vaikka on skandinaavi (piirretty Suomessa, tehty Virossa vrt. Finngulf). Bavariakin tuntuu säilyttävän arvonsa paremmin.

        Niin, FG:t on tehty Virossa, Arconat on tehty siellä niinkuin monet muutkin. Eivätkä ole yhtään huonommin tehty kuin muuallakaan valmistetut. On omalla laillaan säälittävää tämä joidenkin valmistusmaiden yliarvostus: Suomessa ja Ruotsissa tehdyt ovat monien mielestä kovin paljon paremmin tehtyjä kuin muut. Oma kokemukseni vanhan ns. homeskandein omistajana on, että kuplat laminaatissa, irtoilevat laipiot ja helat, alirikaus jne saavat kyllä meikäläisen haaveilemaan muunmaalaisesta veneestä. Kyllä kelpaisi virolainen, slovenialainen, kroatialainen, ranskalainen, saksalainen, sveitsiläinen, italialainenkin.


      • kuohuu
        voi kun ei olisi hom kirjoitti:

        Niin, FG:t on tehty Virossa, Arconat on tehty siellä niinkuin monet muutkin. Eivätkä ole yhtään huonommin tehty kuin muuallakaan valmistetut. On omalla laillaan säälittävää tämä joidenkin valmistusmaiden yliarvostus: Suomessa ja Ruotsissa tehdyt ovat monien mielestä kovin paljon paremmin tehtyjä kuin muut. Oma kokemukseni vanhan ns. homeskandein omistajana on, että kuplat laminaatissa, irtoilevat laipiot ja helat, alirikaus jne saavat kyllä meikäläisen haaveilemaan muunmaalaisesta veneestä. Kyllä kelpaisi virolainen, slovenialainen, kroatialainen, ranskalainen, saksalainen, sveitsiläinen, italialainenkin.

        Niinhän se on että alunperin rauhalliseen matkapurjehdukseen tehty vene ei voi kestää kilpakäytössä. Siinä on varmasti omistajan syy veneestä luopumiseenkin. Kilpapurjehdusta varten on tehty veneitä, joissa rakenteiden lujuus on mitoitettu aiottua käyttöä vastaaviksi. On myös totta, että entisaikaan kun veneet tehtiin umpipuusta ja laminaatti oli paksua, saatoi niitä hyvillä mielin ajaa kisoissakin. Tänäpäivänä veneenvalmistuksessa materiaalivahvuudet mitoitetaan vastaamaan veneen käyttötarkoitusta, joka taas johtuu valmistuskustannusten optimoinnista. Yksi osa tätä optimointia on siirtää veneiden tuotanto valtioihin, joissa on saatavilla edullista työvoimaa.


      • vanha homekorva
        voi kun ei olisi hom kirjoitti:

        Niin, FG:t on tehty Virossa, Arconat on tehty siellä niinkuin monet muutkin. Eivätkä ole yhtään huonommin tehty kuin muuallakaan valmistetut. On omalla laillaan säälittävää tämä joidenkin valmistusmaiden yliarvostus: Suomessa ja Ruotsissa tehdyt ovat monien mielestä kovin paljon paremmin tehtyjä kuin muut. Oma kokemukseni vanhan ns. homeskandein omistajana on, että kuplat laminaatissa, irtoilevat laipiot ja helat, alirikaus jne saavat kyllä meikäläisen haaveilemaan muunmaalaisesta veneestä. Kyllä kelpaisi virolainen, slovenialainen, kroatialainen, ranskalainen, saksalainen, sveitsiläinen, italialainenkin.

        ei varmaan ole oikea kokemuspohja arvioida suomalaisten ja ruotsalaisten veneiden laatueroja massatuotteisiin verrattuna. Jos veneestä ei ole pidetty huolta ja varusteita uusittu ja huollettu säännöllisesti, väistämättä jossain vaiheessa ollaan tilanteessa että perusteellisen remontin kustannukset ylittävät veneen arvon. Tällöin tietenkin tulee mieleen millä hinnalla saisi kokonaan uuden veneen, ellei nyt sitten tosissaan pidä vanhaa avancea tai sunwindia tai ruiskulaminoitua ruotsalaishalpista niin suuressa arvossa että pitää korjauskustannuksia kohtuullisina. Suomessa suurin osa pursikannasta taitaa olla 80-luvulta ja juuri näitä ehtoopuolen veneitä.


    • hörökorvatmullaon

      Kuulin tuossa sivukorvallla. Jonkun entisen kommodorin yksilö.

      • fr

        kallita veneitä eestiveneiksi. Dehler 35 maksaa huomattavasti vähemmän ja purjehtii
        huomattavasti paremmin.


    • Attepoika

      Eräs kuvaamataidon opettaja Turusta erehtyi ostamaan Ridaksen, foamien kuivaus on erittäin kallista. Harkinnan paikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      248
      6429
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      196
      5976
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      21
      5537
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      121
      4283
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      143
      3533
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      130
      3353
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      23
      3056
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

      sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      8
      2512
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

      Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      269
      2484
    10. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      137
      2333
    Aihe