Mutta mentyänsä hän kehuskelee. Muistelen jotain tuontapaista lukeneeni itsestään Biblian Sananlaskuista.
Syntymäkotini oli niin patamusta paikka 'avaruuden laitamilla', ettei sinne uskallettu suurelle lapsilaumalle jättää luettavaksi kuin uskonnollista tai hartauskirjallisuutta.
Kaikki tämä, ettei heidän 'sielunsa ha munaskuunsa joutuisi tärviölle'. Kaikki miehenpuolet tutustuivat kuitenkin enemmän tai vähemmän 'lasiseen virsikirjaan' elämänsä aikana.
Sittemmin näin kirjaston Suomen kansan sananlaskuista seuraavankin toteamuksen: "Ei se panennalta pysy, ellei olennolta ole".
Ei ihmisiä pitäisi kuristaa uskonnollismielisen henkisen 'rautahäkin' kahleissin. On hyvin epäinhimillistä, että tätä yhäkin tapahtuu.
Se vaikeuttaa oman henkisen polun löytämistä. Vasta kun sairaus rapauttaa niin psyyken kuin mielenkin 'lunastuskondikseen' - polun etsiminen tulee ajankohtaiseksi.
Jo vuosisatoja ennen kristinuskon syntymistä kirjoitettiin ja opetettiin: Anokaa niin teille annetaan.
Muuten tuo ikuinen optio pitää edelleen paikkansa.
Huonoa sanoo ostaja...
1
94
Vastaukset
- pilvi*
on ihmisen osattava olla nöyrä. Moni ei pidä sanasta nöyrä, saavat siitä väärän käsityksen. Ei oikea nöyryys ole toisten kumartelemista!
Se on tietoisuutta oman itsen pienuudesta suurien asioiden edessä. Aina on ihminen anonut, milloin hyvää metsästysonnea, että saa ravintoa----sadetta pelloilleen, armoakin synnintunnossaan, varjelusta rakkailleen ja kodilleen.
Intiaanit uhrasivat maan "hengille, eivätkä riistäneet kaikkea, niin myös esi-isämme antoivat uhrilahjoina maan antimia.
Kaunista se minusta on, mutta ei pakottamalla mitään hyvää saavuteta uskonkaan asioissa.
Muistan kun leikkikoulussa sain esittää runon;
Pieni nöyrä Nöpöstiina
näppärästi niiaillen:
Kiltti setä karhuvaari
ruukullinen hunajata
sedälleni sairahalle:Dn
Muistan kuinka se iso karvainen karhuvaari peloitti pikkuisen, mutta kuvassa näytin ihan reippaalta essua pidellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as893554Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253093- 563054
- 612875
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.642700Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542697On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle612424Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802281- 452132
- 692128