Harhainen, narsisti, vai muuten vaan aggressiivinen?

täysin uupunut

Naispuolinen ystäväni näytti taannoin todellisen luontonsa, ja olen vieläkin hieman poissa itsestäni ja hämmentynyt.
Taustaa sen verran, että olin yrittänyt painaa villaisella aiemmat hälytyskellot ja varoituksen merkit, ettei kaikki ole ihan niin kuin pitää, kuten; suurin piirtein 95% hänen tuntemistaan ex-kavereista, kavereista, entisistä koulututuista, tuttavista (ja jopa tuntemattomista) olivat kuulemma selkäänpuukottajia, kusipäitä ja huomattavan monen kanssa tuntui menneen välit poikki tai riitaannuttu. Työpaikoista ja kouluista lähdetty kesken jne jne. Olin ollut näiden juttujen suhteen ymmärtäväinen kykyjeni mukaan.
Nyt olen lukenut muiden ihmisten kokemuksia ja jutut ovat pelottavan samanlaisia!

Viikonloppuna homma lähti hanskasta, ja olin yhtenä päivänä henkisesti aivan poikki ja sain jopa päänsäryn ja ahdistuneen mielen kuunneltuani vuorokauden vihamielistä jutustelua (=toisten haukkumista) ja riitelyä puhelimessa.
Kuulemma tuntemattomat ihmisetkin tulevat haukkumaan häntä, jopa sinä aikana kun olen ollut mukana...

Lisäksi vaikuttaa siltä, että ystäväni tulkitsee KAIKEN loukkauksena häntä kohtaan, siis ei osaa yhtään tulkita ihmisiä.
Olen huomaavinani myös pakonomaista valehtelua, nimenomaan juuri hänen kaltoinkohtelustaan. Viikonloppuna jouduin itsekin tälle listalle, ja jankkaamalla hän tavallaan pisti ajatuksia ja mielipiteitä päähäni, joita siellä ei ollut, tulkitsi kaiken sanomani ihan päin helv... Sen jälkeen tuli täysin loppuunpuserrettu olo, en osaa sitä sen paremmin kuvailla.

En tiedä mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä, katkaista kokonaan välit? Jatkuuko meno samanlaisena tulevaisuudessa? Tuon episodin jälkeen ystävä oli katuvainen, mutta kuulemma on toistanut aiemmin samaa kaavaa, vuositolkulla.
Olin ehkä itsekin typerä, kun kuvittelin, että ymmärtäväinen ja rehellinen vastapuoli saisi tämän vihamielisenkin ihmisen olemaan leppoisampi. Todella pieleen meni se hyvä aie.

24

1838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ei sillä diagnoosilla ole väliä vaikka narsun merkit täyttyykin. Pääasia on että poistat myrkyllisen ihmisen elämästäsi, ennen kuin hän tuhoaa sinut.

      • täysin uupunut

        Kai mun täytyy katkaista välit oman henkisen hyvinvointini tähden (sen mitä siitä on jäljellä). Kuvasit hyvin kun sanoit "myrkyllisen ihmisen".
        Inhottavaa tässä on se, että hän oikeuttaa kaikki puheensa sillä, että sattuu nyt vaan olemaan temperamenttinen ja mielialat vaihtelee. Se ei mielestäni oikeuta sentään pa*kan puhumiseen, toisen jatkuvaan solvaamiseen eikä laittamaan sanoja toisen suuhun.
        Pelottavinta tässä on, että tämä (ex)ystäväni sanoo aina inhoavansa ilkeitä ihmisiä ja selkäänpuukottajia, ja itse hän on ehdottomasti pahin tapaus johon olen naamatusten törmännyt!
        Hän tuntuu tietävän minunkin ajatukseni paremmin kuin minä itse.

        Mietin sellaistakin, että onko tämä itseasiassa tapa kontrolloida ihmistä? Meinaan jos tuohon leikkiin lähtee mukaan, niin sitähän joutuisi olemaan koko ajan varpaillaan ettei vaan vahingossakaan sano mitään väärää, ja narsisti tai mikä ikinä lie, oikeuttaa itselleen tyrannimaisen käyttäytymisen kun muiden pitää pysyä hiljaa ja niellä kaiken sen sairaan mielikuvituksen tuotteet. Koska tämä ihminenhän on AINA OIKEASSA.


      • - Dejavu -
        täysin uupunut kirjoitti:

        Kai mun täytyy katkaista välit oman henkisen hyvinvointini tähden (sen mitä siitä on jäljellä). Kuvasit hyvin kun sanoit "myrkyllisen ihmisen".
        Inhottavaa tässä on se, että hän oikeuttaa kaikki puheensa sillä, että sattuu nyt vaan olemaan temperamenttinen ja mielialat vaihtelee. Se ei mielestäni oikeuta sentään pa*kan puhumiseen, toisen jatkuvaan solvaamiseen eikä laittamaan sanoja toisen suuhun.
        Pelottavinta tässä on, että tämä (ex)ystäväni sanoo aina inhoavansa ilkeitä ihmisiä ja selkäänpuukottajia, ja itse hän on ehdottomasti pahin tapaus johon olen naamatusten törmännyt!
        Hän tuntuu tietävän minunkin ajatukseni paremmin kuin minä itse.

        Mietin sellaistakin, että onko tämä itseasiassa tapa kontrolloida ihmistä? Meinaan jos tuohon leikkiin lähtee mukaan, niin sitähän joutuisi olemaan koko ajan varpaillaan ettei vaan vahingossakaan sano mitään väärää, ja narsisti tai mikä ikinä lie, oikeuttaa itselleen tyrannimaisen käyttäytymisen kun muiden pitää pysyä hiljaa ja niellä kaiken sen sairaan mielikuvituksen tuotteet. Koska tämä ihminenhän on AINA OIKEASSA.

        että täytyy kysyä kauanko olet tuntenut tyttöystäväsi? Jos olet tuntenut hänet alle puoli vuotta, niin olen varmaan yksi hänen ex poikaystävistää. Tosin sinullehan hän on kertonut olevansa suunnilleen neitsyt maaria.


      • ...
        täysin uupunut kirjoitti:

        Kai mun täytyy katkaista välit oman henkisen hyvinvointini tähden (sen mitä siitä on jäljellä). Kuvasit hyvin kun sanoit "myrkyllisen ihmisen".
        Inhottavaa tässä on se, että hän oikeuttaa kaikki puheensa sillä, että sattuu nyt vaan olemaan temperamenttinen ja mielialat vaihtelee. Se ei mielestäni oikeuta sentään pa*kan puhumiseen, toisen jatkuvaan solvaamiseen eikä laittamaan sanoja toisen suuhun.
        Pelottavinta tässä on, että tämä (ex)ystäväni sanoo aina inhoavansa ilkeitä ihmisiä ja selkäänpuukottajia, ja itse hän on ehdottomasti pahin tapaus johon olen naamatusten törmännyt!
        Hän tuntuu tietävän minunkin ajatukseni paremmin kuin minä itse.

        Mietin sellaistakin, että onko tämä itseasiassa tapa kontrolloida ihmistä? Meinaan jos tuohon leikkiin lähtee mukaan, niin sitähän joutuisi olemaan koko ajan varpaillaan ettei vaan vahingossakaan sano mitään väärää, ja narsisti tai mikä ikinä lie, oikeuttaa itselleen tyrannimaisen käyttäytymisen kun muiden pitää pysyä hiljaa ja niellä kaiken sen sairaan mielikuvituksen tuotteet. Koska tämä ihminenhän on AINA OIKEASSA.

        Narsisti syyttää muita siitä mitä tekee itse. Mukaanlukien selkäänpuukotukset, valehtelu, ilkeys. Eräs ex-ystäväni kertoi vihaavansa luonnehäiriöisiä. Kävi ilmi että hän on sitä itse. Ja narsisti tosiaan on aina oikeassa, ja vika kaikkeen pahaan mitä hänen ympärilläään tapahtuu, on aina, poikkeuksetta muissa ihmisissä, mikä narsistin mielestä oikeuttaa ilkeyden mitä hän harrastaa.

        Minulle kävi niin, että tämä narsisti ex-ystäväni rupesi uhkailemaan minua kun en toiminut hänen tahtonsa mukaan, en alistunut uikuttamaan armoa jonkun hyvin pienen ja mitättömän sanaharkan jälkeen. Mielestäni molemmat olivat riitaan yhtä syyllisiä ja sanoin sen ääneen. Narsistille on sietämätön tilanne, jos joku jota narsisti pitää itseään alempiarvoisena pitää häntä vastaan puolensa. Siitä alkoi uhkailu, solvaaminen ja paskanpuhuminen. Uhkailut hän toimitti kirjeen muodossa suoraan minulle ja kahden yhteisen tutun kautta. Niistä on siis olemassa todisteet. Kuitenkin tämä sama narsisti mesoaa nyt muille ystävilleni, että minä olisin uhkaillut häntä. Eli narsisti kääntää kaiken mitä itse tekee uhrinsa syyksi edes välittämättä siitä että juuri hänen uhkailustansa on todisteena mustaa valkoisella. En ole eläissäni tavannut niin pimeää tyyppiä kuin tämä ex-ystäväni. Hän varmaan ihan itse uskoo kaikki minusta keksimänsä jutut. Niitä siis on muitakin juttuja. Tuo uhkailu oli vain esimerkki siitä miten hän syyttää muita siitä mitä itse tekee. Sen lisäksi hän keksii minusta juttuja, joita postittelee tuttavapiirilleni. Onneksi hän on sen verran tyhmä ettei edes tajua, miten pahasti jutut menee yli. Ne on liian epäuskottavia että kukaan ottaisi niitä tosissaan, ja sen takia en minäkään ole asiasta kauhean huolissani. Jos ne olisi yhtään realistisempia olisin varmaan kauhuissani, varskin koska kun tajuaa miten paljon vaivaa narsu viitsii nähdä tuhotakseen minut. Koston syynä vain se, etten ottanut syitä niskoilleni riidasta, jossa hän käyttäytyi asiattomammin, etten sanoisi julmasti. Narsistia ei saa näköjään hylätä. Tapahtumista on jo yli puoli vuotta aikaa, mutta se ei ole kostonhaluja vähentänyt. Itse en ole pitänyt siihen suuntaan mitään yhteyttä sen jälkeen kun sain ekan uhkauskirjeen.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Narsisti syyttää muita siitä mitä tekee itse. Mukaanlukien selkäänpuukotukset, valehtelu, ilkeys. Eräs ex-ystäväni kertoi vihaavansa luonnehäiriöisiä. Kävi ilmi että hän on sitä itse. Ja narsisti tosiaan on aina oikeassa, ja vika kaikkeen pahaan mitä hänen ympärilläään tapahtuu, on aina, poikkeuksetta muissa ihmisissä, mikä narsistin mielestä oikeuttaa ilkeyden mitä hän harrastaa.

        Minulle kävi niin, että tämä narsisti ex-ystäväni rupesi uhkailemaan minua kun en toiminut hänen tahtonsa mukaan, en alistunut uikuttamaan armoa jonkun hyvin pienen ja mitättömän sanaharkan jälkeen. Mielestäni molemmat olivat riitaan yhtä syyllisiä ja sanoin sen ääneen. Narsistille on sietämätön tilanne, jos joku jota narsisti pitää itseään alempiarvoisena pitää häntä vastaan puolensa. Siitä alkoi uhkailu, solvaaminen ja paskanpuhuminen. Uhkailut hän toimitti kirjeen muodossa suoraan minulle ja kahden yhteisen tutun kautta. Niistä on siis olemassa todisteet. Kuitenkin tämä sama narsisti mesoaa nyt muille ystävilleni, että minä olisin uhkaillut häntä. Eli narsisti kääntää kaiken mitä itse tekee uhrinsa syyksi edes välittämättä siitä että juuri hänen uhkailustansa on todisteena mustaa valkoisella. En ole eläissäni tavannut niin pimeää tyyppiä kuin tämä ex-ystäväni. Hän varmaan ihan itse uskoo kaikki minusta keksimänsä jutut. Niitä siis on muitakin juttuja. Tuo uhkailu oli vain esimerkki siitä miten hän syyttää muita siitä mitä itse tekee. Sen lisäksi hän keksii minusta juttuja, joita postittelee tuttavapiirilleni. Onneksi hän on sen verran tyhmä ettei edes tajua, miten pahasti jutut menee yli. Ne on liian epäuskottavia että kukaan ottaisi niitä tosissaan, ja sen takia en minäkään ole asiasta kauhean huolissani. Jos ne olisi yhtään realistisempia olisin varmaan kauhuissani, varskin koska kun tajuaa miten paljon vaivaa narsu viitsii nähdä tuhotakseen minut. Koston syynä vain se, etten ottanut syitä niskoilleni riidasta, jossa hän käyttäytyi asiattomammin, etten sanoisi julmasti. Narsistia ei saa näköjään hylätä. Tapahtumista on jo yli puoli vuotta aikaa, mutta se ei ole kostonhaluja vähentänyt. Itse en ole pitänyt siihen suuntaan mitään yhteyttä sen jälkeen kun sain ekan uhkauskirjeen.

        Ai niin paras meinasi unohtua. Tämä ihminen työskentelee kristillisessä yhteisössä, ja esittää siellä maailman pyhintä ja ihaninta ihmistä. Eivätpä taida työpaikalla tietää, minkä perkeleen ovat joukkoonsa saaneet.


      • jopetos
        ... kirjoitti:

        Ai niin paras meinasi unohtua. Tämä ihminen työskentelee kristillisessä yhteisössä, ja esittää siellä maailman pyhintä ja ihaninta ihmistä. Eivätpä taida työpaikalla tietää, minkä perkeleen ovat joukkoonsa saaneet.

        esittää äiti teresaa ja on kuin Jope osassaan jossa puhuu samassa lauseessa hyvää ja pahaa, siis todellinen ihmissusi joka myrkyttää kaikki ja kaiken mihin koskee, onneksi mies selvisi hänen kynsistä jotkut paenneet jo ulkomaille lämpimään.


      • hemppakurppahnetsuil
        ... kirjoitti:

        Ai niin paras meinasi unohtua. Tämä ihminen työskentelee kristillisessä yhteisössä, ja esittää siellä maailman pyhintä ja ihaninta ihmistä. Eivätpä taida työpaikalla tietää, minkä perkeleen ovat joukkoonsa saaneet.

        joo tässä minunkin jutussa ystävä on kristitty joka joka välissä sanoo Kiitos Herran ym....jos tulee vaikea tilanne puhe loppuu ja tulee tätä että Kyllä Jumala hoitaa kaikki asiat jne.
        Vähän tullut mieleen...että ei meidän Jumala kuva taida olla samanlainen.


      • täysin uupunut
        - Dejavu - kirjoitti:

        että täytyy kysyä kauanko olet tuntenut tyttöystäväsi? Jos olet tuntenut hänet alle puoli vuotta, niin olen varmaan yksi hänen ex poikaystävistää. Tosin sinullehan hän on kertonut olevansa suunnilleen neitsyt maaria.

        Olen itse nainen, ja kyseessä on ystävätär (eli ei tyttöystävä siinä mielessä:). Olen tuntenut hänet muutaman vuoden.


      • eroon!
        täysin uupunut kirjoitti:

        Olen itse nainen, ja kyseessä on ystävätär (eli ei tyttöystävä siinä mielessä:). Olen tuntenut hänet muutaman vuoden.

        Jos ystävättäresi on narsisti, niin hankkiudu hänestä mahdollisimman nopeasti eroon. Jos ei kerralla, niin vähitellen, yhä enemmän etäisyyttä ottaen! Onko ystävättärelläsi menossa huono vaihe, eikö löydy ihailijoita tarpeeksi? Narsisti ystävänä pyrkii tekemään sinusta selkäsi takana kaikkien kavereidensa edessä naurettavan idiootin, jonka juttuja ei tarvitse ottaa todesta. Jos tapaat häntä sellaisten henkilöiden kanssa, joiden edessä hän yrittää päteä, niin hän pätee sinun kustannuksellasi! Hän saattaa ennen tapaamista kertoa sinusta iljettäviä juoruja. Etkä itse edes huomaa, miten hänen ystävät tujottavat sinua epäluuloisina. Jos ystävättäresi tahtoo sekoittaa ihmissuhteesi joihinkin hänen ystäviinsä, niin hän vääristelee kaikki puheesi ja antaa ymmärtää, että olet kuin paha rikolinen! Älä jää odottamaan, että hän muuttuisi. Narsisti ei muutu vaikka olisit hänelle ystävä ja uskollinen kuuntelija!!Narsisti ystävä saattaa pilata elämäsi esittämällä sinulle olevansa luotettava ja uskollinen, mutta hän pilaa elämäsi. Pahimmassa tapauksessa mielenterveytesi!


      • täysin uupunut
        ... kirjoitti:

        Narsisti syyttää muita siitä mitä tekee itse. Mukaanlukien selkäänpuukotukset, valehtelu, ilkeys. Eräs ex-ystäväni kertoi vihaavansa luonnehäiriöisiä. Kävi ilmi että hän on sitä itse. Ja narsisti tosiaan on aina oikeassa, ja vika kaikkeen pahaan mitä hänen ympärilläään tapahtuu, on aina, poikkeuksetta muissa ihmisissä, mikä narsistin mielestä oikeuttaa ilkeyden mitä hän harrastaa.

        Minulle kävi niin, että tämä narsisti ex-ystäväni rupesi uhkailemaan minua kun en toiminut hänen tahtonsa mukaan, en alistunut uikuttamaan armoa jonkun hyvin pienen ja mitättömän sanaharkan jälkeen. Mielestäni molemmat olivat riitaan yhtä syyllisiä ja sanoin sen ääneen. Narsistille on sietämätön tilanne, jos joku jota narsisti pitää itseään alempiarvoisena pitää häntä vastaan puolensa. Siitä alkoi uhkailu, solvaaminen ja paskanpuhuminen. Uhkailut hän toimitti kirjeen muodossa suoraan minulle ja kahden yhteisen tutun kautta. Niistä on siis olemassa todisteet. Kuitenkin tämä sama narsisti mesoaa nyt muille ystävilleni, että minä olisin uhkaillut häntä. Eli narsisti kääntää kaiken mitä itse tekee uhrinsa syyksi edes välittämättä siitä että juuri hänen uhkailustansa on todisteena mustaa valkoisella. En ole eläissäni tavannut niin pimeää tyyppiä kuin tämä ex-ystäväni. Hän varmaan ihan itse uskoo kaikki minusta keksimänsä jutut. Niitä siis on muitakin juttuja. Tuo uhkailu oli vain esimerkki siitä miten hän syyttää muita siitä mitä itse tekee. Sen lisäksi hän keksii minusta juttuja, joita postittelee tuttavapiirilleni. Onneksi hän on sen verran tyhmä ettei edes tajua, miten pahasti jutut menee yli. Ne on liian epäuskottavia että kukaan ottaisi niitä tosissaan, ja sen takia en minäkään ole asiasta kauhean huolissani. Jos ne olisi yhtään realistisempia olisin varmaan kauhuissani, varskin koska kun tajuaa miten paljon vaivaa narsu viitsii nähdä tuhotakseen minut. Koston syynä vain se, etten ottanut syitä niskoilleni riidasta, jossa hän käyttäytyi asiattomammin, etten sanoisi julmasti. Narsistia ei saa näköjään hylätä. Tapahtumista on jo yli puoli vuotta aikaa, mutta se ei ole kostonhaluja vähentänyt. Itse en ole pitänyt siihen suuntaan mitään yhteyttä sen jälkeen kun sain ekan uhkauskirjeen.

        Se on uskomatonta, miten häiriintynyt ihminen kääntää kaiken nurinkurisesti. Hän ikäänkuin projisoi omat ajatuksensa toisen ihmisen päähän. En pysty millään ymmärtämään sitä. En edes halua tietää mikäli hän keksii hölynpölyä minusta. Todennäköisesti olen nyt selkäänpuukottaja (hänen lempisanansa, ainakin viljelee sitä vähän jokaisen yhteydessä) ja vaikka mitä! Kaikkein inhottavinta oli, kun hän sanoi "Sinä pidät itseäsi minua parempana". Siinä vaiheessa olin jo niin ällikällä lyöty, että meni jauhot suuhun. En osannut sanoa muuta kuin että huomaat kai, että se oli sinun oma ajatuksesi. En siis itse todellakaan pidä itseäni ketään parempana, päinvastoin. Luulenpa että tämä sekava ihminen, olkoot sitten minkälainen persoona tahansa, kokee jotain pahemmanlaatuista alemmuudentunnetta pohjimmiltaan.
        Ennen tätä sotkua pidin meitä tasa-arvoisina ystävyksinä (mikä mun mielestä on aika tärkeetä ihmissuhteissa) mutta en tiedä pystynkö enää näkemään ko. ihmistä kun hän kerran on sitä mieltä, että pidän itseäni parempana :O Mistä lie sekin ajatus tullut..?!


      • täysin uupunut
        eroon! kirjoitti:

        Jos ystävättäresi on narsisti, niin hankkiudu hänestä mahdollisimman nopeasti eroon. Jos ei kerralla, niin vähitellen, yhä enemmän etäisyyttä ottaen! Onko ystävättärelläsi menossa huono vaihe, eikö löydy ihailijoita tarpeeksi? Narsisti ystävänä pyrkii tekemään sinusta selkäsi takana kaikkien kavereidensa edessä naurettavan idiootin, jonka juttuja ei tarvitse ottaa todesta. Jos tapaat häntä sellaisten henkilöiden kanssa, joiden edessä hän yrittää päteä, niin hän pätee sinun kustannuksellasi! Hän saattaa ennen tapaamista kertoa sinusta iljettäviä juoruja. Etkä itse edes huomaa, miten hänen ystävät tujottavat sinua epäluuloisina. Jos ystävättäresi tahtoo sekoittaa ihmissuhteesi joihinkin hänen ystäviinsä, niin hän vääristelee kaikki puheesi ja antaa ymmärtää, että olet kuin paha rikolinen! Älä jää odottamaan, että hän muuttuisi. Narsisti ei muutu vaikka olisit hänelle ystävä ja uskollinen kuuntelija!!Narsisti ystävä saattaa pilata elämäsi esittämällä sinulle olevansa luotettava ja uskollinen, mutta hän pilaa elämäsi. Pahimmassa tapauksessa mielenterveytesi!

        Viimekertaisten puheittensa perusteella hänellä on huono vaihe meneillään. Tai oli. Tilanne voi nimittäin muuttua seuraavana päivänä, jolloin yhtäkkiä kaikki valituksenaiheet ja ongelmat parisuhdeongelmia myöten ovat tipotiessään. Tämä ihminen yksinkertaisesti kuittaa aiemmin sanomansa asiat toteamalla "en ole sanonut" tai "en ole tehnyt".


      • kommentti!!!!!!!
        täysin uupunut kirjoitti:

        Se on uskomatonta, miten häiriintynyt ihminen kääntää kaiken nurinkurisesti. Hän ikäänkuin projisoi omat ajatuksensa toisen ihmisen päähän. En pysty millään ymmärtämään sitä. En edes halua tietää mikäli hän keksii hölynpölyä minusta. Todennäköisesti olen nyt selkäänpuukottaja (hänen lempisanansa, ainakin viljelee sitä vähän jokaisen yhteydessä) ja vaikka mitä! Kaikkein inhottavinta oli, kun hän sanoi "Sinä pidät itseäsi minua parempana". Siinä vaiheessa olin jo niin ällikällä lyöty, että meni jauhot suuhun. En osannut sanoa muuta kuin että huomaat kai, että se oli sinun oma ajatuksesi. En siis itse todellakaan pidä itseäni ketään parempana, päinvastoin. Luulenpa että tämä sekava ihminen, olkoot sitten minkälainen persoona tahansa, kokee jotain pahemmanlaatuista alemmuudentunnetta pohjimmiltaan.
        Ennen tätä sotkua pidin meitä tasa-arvoisina ystävyksinä (mikä mun mielestä on aika tärkeetä ihmissuhteissa) mutta en tiedä pystynkö enää näkemään ko. ihmistä kun hän kerran on sitä mieltä, että pidän itseäni parempana :O Mistä lie sekin ajatus tullut..?!

        Kaikki on mahdollista!!!! Kaikki!!!

        Sääli näitä ihmisiä kohtaan on sairautta ja turhaa.


        Vihelläpä peli poikki,,niin säästyt monelta,,Narsistisesti häiriintynyt ei koskaan tunne katumusta siitä mitä hän on sinulle tehnyt, eikä koskaan pyytele oikeasti anteeksi,,!!!!!! Narsisti voi vannoa sinulle, että hän ei valehtele mutta hän valehtelee vannoessaankin!!!!!!!!!Narsistiin on todellä äärettömän vaikea luottaa missään asiassa!!!!!!!! Koko tuttavuus narsistin mielestä on silkkaa peliä, jossa hän haluaa voittaa. Kaikki on hänelle peliä!!!!!!!!!!!Eikä hän voi lopulta luottaa yhteenkään ihmiseen, kun jos yksi alkaa osoittaa uskottomuuden merkkejä, pian niitä osoittaa kaikki!!!!!! Kun narsisti tajuaa, että häneen ei enää luoteta eikä hänen seuraansa kaivata, alkaa hän ehkä vähitellen jättämään rauhaan heidät, joiden elämästä hän tekee hirveää.


      • lokoko
        ... kirjoitti:

        Narsisti syyttää muita siitä mitä tekee itse. Mukaanlukien selkäänpuukotukset, valehtelu, ilkeys. Eräs ex-ystäväni kertoi vihaavansa luonnehäiriöisiä. Kävi ilmi että hän on sitä itse. Ja narsisti tosiaan on aina oikeassa, ja vika kaikkeen pahaan mitä hänen ympärilläään tapahtuu, on aina, poikkeuksetta muissa ihmisissä, mikä narsistin mielestä oikeuttaa ilkeyden mitä hän harrastaa.

        Minulle kävi niin, että tämä narsisti ex-ystäväni rupesi uhkailemaan minua kun en toiminut hänen tahtonsa mukaan, en alistunut uikuttamaan armoa jonkun hyvin pienen ja mitättömän sanaharkan jälkeen. Mielestäni molemmat olivat riitaan yhtä syyllisiä ja sanoin sen ääneen. Narsistille on sietämätön tilanne, jos joku jota narsisti pitää itseään alempiarvoisena pitää häntä vastaan puolensa. Siitä alkoi uhkailu, solvaaminen ja paskanpuhuminen. Uhkailut hän toimitti kirjeen muodossa suoraan minulle ja kahden yhteisen tutun kautta. Niistä on siis olemassa todisteet. Kuitenkin tämä sama narsisti mesoaa nyt muille ystävilleni, että minä olisin uhkaillut häntä. Eli narsisti kääntää kaiken mitä itse tekee uhrinsa syyksi edes välittämättä siitä että juuri hänen uhkailustansa on todisteena mustaa valkoisella. En ole eläissäni tavannut niin pimeää tyyppiä kuin tämä ex-ystäväni. Hän varmaan ihan itse uskoo kaikki minusta keksimänsä jutut. Niitä siis on muitakin juttuja. Tuo uhkailu oli vain esimerkki siitä miten hän syyttää muita siitä mitä itse tekee. Sen lisäksi hän keksii minusta juttuja, joita postittelee tuttavapiirilleni. Onneksi hän on sen verran tyhmä ettei edes tajua, miten pahasti jutut menee yli. Ne on liian epäuskottavia että kukaan ottaisi niitä tosissaan, ja sen takia en minäkään ole asiasta kauhean huolissani. Jos ne olisi yhtään realistisempia olisin varmaan kauhuissani, varskin koska kun tajuaa miten paljon vaivaa narsu viitsii nähdä tuhotakseen minut. Koston syynä vain se, etten ottanut syitä niskoilleni riidasta, jossa hän käyttäytyi asiattomammin, etten sanoisi julmasti. Narsistia ei saa näköjään hylätä. Tapahtumista on jo yli puoli vuotta aikaa, mutta se ei ole kostonhaluja vähentänyt. Itse en ole pitänyt siihen suuntaan mitään yhteyttä sen jälkeen kun sain ekan uhkauskirjeen.

        Juuri näin. Mitä se itse tekee niin syyttää siitä muita. Hemmetin hyvin kirjoitit. Tekisi mieli kopioida itselle teksti talteen että voi lukea aina kun on tarvetta.


      • Vaikka_narsisti
        kommentti!!!!!!! kirjoitti:

        Kaikki on mahdollista!!!! Kaikki!!!

        Sääli näitä ihmisiä kohtaan on sairautta ja turhaa.


        Vihelläpä peli poikki,,niin säästyt monelta,,Narsistisesti häiriintynyt ei koskaan tunne katumusta siitä mitä hän on sinulle tehnyt, eikä koskaan pyytele oikeasti anteeksi,,!!!!!! Narsisti voi vannoa sinulle, että hän ei valehtele mutta hän valehtelee vannoessaankin!!!!!!!!!Narsistiin on todellä äärettömän vaikea luottaa missään asiassa!!!!!!!! Koko tuttavuus narsistin mielestä on silkkaa peliä, jossa hän haluaa voittaa. Kaikki on hänelle peliä!!!!!!!!!!!Eikä hän voi lopulta luottaa yhteenkään ihmiseen, kun jos yksi alkaa osoittaa uskottomuuden merkkejä, pian niitä osoittaa kaikki!!!!!! Kun narsisti tajuaa, että häneen ei enää luoteta eikä hänen seuraansa kaivata, alkaa hän ehkä vähitellen jättämään rauhaan heidät, joiden elämästä hän tekee hirveää.

        "Eikä hän voi lopulta luottaa yhteenkään ihmiseen, kun jos yksi alkaa osoittaa uskottomuuden merkkejä, pian niitä osoittaa kaikki!!!!!!"
        Vaikka narsisti sanoo etsivänsä luotettavia ihmisiä, todellisuudessa hän etsii vain hyväksikäytettäviä uhreja. Narsisti ymmärtää luotettavuutta yhtä tavalla kuin rakkautta... vain omaksi hyväkseen. Narsisti ei arvosta sellaisen ihmisen luotettavuutta, jota hän ei voi käyttää hyväkseen.
        Minunkin mielestäni on totta, että jostain syystä narsisti kopioi kovin yksioikoisesti yhden ihmisen sisimmän toistenkin ihmisten sisimmäksi. Narsisti pyrkii yleistämään että hänen toimintansa hyväksikäyttäjänä olisi mahdollisimman tehokasta.
        "Narsistiin on todellä äärettömän vaikea luottaa missään asiassa!!!!!!!!"
        Narsistiin ei missään nimessä pidä yrittääkään luottaa. Narsisti on hyvin petollinen ja valmis myymään kenet tahansa sopivasta hinnasta.

        Jättäkää ne ihmiset, keitä epäilette narsisteiksi. Narsisti on tyhjä ihmisen kuori, joka vain viekoittelee ja käyttää teitä hyväkseen. Jos sinulle riittää, että saat rakkaudetonta seksiä ihmiseltä, joka on valmis myymään sinut koska tahansa, ja joka joka tapauksessa pettää sinut, vaikka kukaan ei sinua ostaisikaan, niin siitä vain.
        Minä pystyin lopulta ajattelemaan, että minun henkeni ei ollut narsistille minkään avoinen.

        Aloitus on vuodelta -09!


      • Anonyymi
        täysin uupunut kirjoitti:

        Se on uskomatonta, miten häiriintynyt ihminen kääntää kaiken nurinkurisesti. Hän ikäänkuin projisoi omat ajatuksensa toisen ihmisen päähän. En pysty millään ymmärtämään sitä. En edes halua tietää mikäli hän keksii hölynpölyä minusta. Todennäköisesti olen nyt selkäänpuukottaja (hänen lempisanansa, ainakin viljelee sitä vähän jokaisen yhteydessä) ja vaikka mitä! Kaikkein inhottavinta oli, kun hän sanoi "Sinä pidät itseäsi minua parempana". Siinä vaiheessa olin jo niin ällikällä lyöty, että meni jauhot suuhun. En osannut sanoa muuta kuin että huomaat kai, että se oli sinun oma ajatuksesi. En siis itse todellakaan pidä itseäni ketään parempana, päinvastoin. Luulenpa että tämä sekava ihminen, olkoot sitten minkälainen persoona tahansa, kokee jotain pahemmanlaatuista alemmuudentunnetta pohjimmiltaan.
        Ennen tätä sotkua pidin meitä tasa-arvoisina ystävyksinä (mikä mun mielestä on aika tärkeetä ihmissuhteissa) mutta en tiedä pystynkö enää näkemään ko. ihmistä kun hän kerran on sitä mieltä, että pidän itseäni parempana :O Mistä lie sekin ajatus tullut..?!

        Tuttua. Minullekkin eräs matu(!), röyhkeä sellainen kysyi aivan yllättäen, luulenko olevani sitä parempi. Olin täysin yllättynyt. Selvisi kyllä mikä se tyyppi oli "miehiään" myöhemmin.
        Just tällainen pahasti häiriintynyt luonnevikainen. En edes tiennyt että niin härskiä tyyppiä voi olla olemassa.
        Harmi että se houkuteltiin tähän maahan koska pariinkymmeneen vuoteen ei ole mitään hyödyllistä aikaises saanut se valehteleva, varasteleva, itsekäs, väkivaltainen juopotteleva huijariloinen. Edukasta ois ollut jättää pihalle ongelmia aiheuttava menoerä.


      • Anonyymi
        Vaikka_narsisti kirjoitti:

        "Eikä hän voi lopulta luottaa yhteenkään ihmiseen, kun jos yksi alkaa osoittaa uskottomuuden merkkejä, pian niitä osoittaa kaikki!!!!!!"
        Vaikka narsisti sanoo etsivänsä luotettavia ihmisiä, todellisuudessa hän etsii vain hyväksikäytettäviä uhreja. Narsisti ymmärtää luotettavuutta yhtä tavalla kuin rakkautta... vain omaksi hyväkseen. Narsisti ei arvosta sellaisen ihmisen luotettavuutta, jota hän ei voi käyttää hyväkseen.
        Minunkin mielestäni on totta, että jostain syystä narsisti kopioi kovin yksioikoisesti yhden ihmisen sisimmän toistenkin ihmisten sisimmäksi. Narsisti pyrkii yleistämään että hänen toimintansa hyväksikäyttäjänä olisi mahdollisimman tehokasta.
        "Narsistiin on todellä äärettömän vaikea luottaa missään asiassa!!!!!!!!"
        Narsistiin ei missään nimessä pidä yrittääkään luottaa. Narsisti on hyvin petollinen ja valmis myymään kenet tahansa sopivasta hinnasta.

        Jättäkää ne ihmiset, keitä epäilette narsisteiksi. Narsisti on tyhjä ihmisen kuori, joka vain viekoittelee ja käyttää teitä hyväkseen. Jos sinulle riittää, että saat rakkaudetonta seksiä ihmiseltä, joka on valmis myymään sinut koska tahansa, ja joka joka tapauksessa pettää sinut, vaikka kukaan ei sinua ostaisikaan, niin siitä vain.
        Minä pystyin lopulta ajattelemaan, että minun henkeni ei ollut narsistille minkään avoinen.

        Aloitus on vuodelta -09!

        Hyvä kommentti. Itse en ihmiseksi voisi narsistia kutsua, eläin/peto sopisi paremmin.


    • Hentokurppaloksu

      Olipa kirjoitus ...itsekin olen aika sekaisin yhden ystävän metkuista.Hänellä kumma tapa saada kaikki tanssimaan oman pillinmukaan ja jos joku sanoo ihan kauniisti vaikka puolikkaan huomautus sanan hänen huutamisesta...niin hän on toimittamassa kaikki muut hoitoon.
      Hän ei tee mitään kotitöitä...ostelee kaikenlaista,vaatetta kun entinen on likainen jne.
      Mutta kuinka tälläinen äiti pilaa sitten perheensä...lapsikin vaan miettii miten päin olla ettei äiti huuda...ja mistä lapsi voi tietää mistä kaikesta äiti huutaa kun huutaa joka asiasta.(täysin olemattomista pikku jutuista!)
      Itse olen ihan puhki....ja todellakin vedän tauon koko ystävyyteen ja sen olen joutunut tekemään ennenkin....pakko ihan oman mielenterveyden takia.

      Tiedä sitten onko ko henkilö narsisti vai skitso....tai mitä lie.

      Mutta voimat tälläiset ihmiset imee toisistakin!

    • Lyöty

      Itselläkin on samantyyppinen ystävä (naispuolinen) ja olen aika väsynyt hänen juttuihinsa koska valehtekematta hän riitelee ainakin kerran päivässä jonkun kanssa, ellei useammin ja kun koulussa tätä selvitetään (kyllä olen vielä koulussa) hän itkee ja sanoo kuinka häntä aina syytetään kaikesta jolloin meistä muista tulee aina opettajan silmissä syyllisiä. Ja kerrankin kun kirjoitin yhtä viestiä äidilleni kun olin hänellä kylässä ja istuimme yhdellä sohvalla, hän sanoi että laita se puhelin jo pois ja sanoin että ihan kohta mutta siinä menikin vähän pitempään ja kaverini ärsyyntyi ja löi minua murtuneeseen jalkaani, ja olen siitä asti "pelännyt " häntä.

    • epidemiako

      Kun tuommoiseen ihmiseen törmää, ei diagnoosia kannata jäädä pohtimaan. On otettava etäisyyttä ja pidettävä se.

      Ketjussa kirjoittajat kertovat eri ikäisistä naispuolisista henkilöistä, joilla on tapana pyörittää ympäristöään mielensä mukaan, huutaa järjetömältä vaikuttavaa, kaikenkattavaa vihaansa naama punaisena ja väittää muiden olevan hulluja. Jotenkin tuntuu, että tämä on suorastaan kansantauti. Onko aina ollut näin paljon vihaisia naisia vai onko kyseessä uusi ilmiö? Ainakin työelämä vilisee naisjohtajia tai sellaisiksi tähtääviä, jotka käyttäytyvät todella härskisti. He ovat ottaneet todesta konsulttien opit, kuten että ei saa olla kiltti, eikä ajatella muiden tunteita. Sitten vaan jyrätää raivoamalla.

      • Naisvihaajanmerkit

        Ja sinun silmääsi pistävät erityisesti naispuoliset johtajat...?
        Taas yksi naisvihaaja, joka kaivaa tekstin vuosien takaa.


      • Naisvihaajanmerkit

        Ps. aloittajan teksti asiallinen, viimeinen kommentoija taas yksi niistä...


    • Anonyymi

      paras kosto narsistille on rakastaa ja kunnioittaa sinua itseäsi.

      Kaikki narsistit tuntevat epävarmuutta ja heillä on syviä henkisiä ja itsetunto-ongelmia.

      Valitettavasti hän ei ole tietoinen narsistisesta persoonallisuushäiriöstään eikä hän halua myöntää itselleen tai muille, että hän oikeasti tarvitsee ammattilaisen apua.

      HELPPO RATKAISU. Jätä narsisti, no contact äläkä ikinä ota yhteyttä tai vastaan mihinkään. Blokkaa numero.
      Voi häiriköidä ja ottaa yhteyttä muiden kautta, älä vastaa mihinkään. Jos jatkaa, säästä viestit ja hae lähestymiskielto tai viestintärauhan rikkomista tee rikosilmoitus. Kyllä se lopettaa sit.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, ei mitään yhteyksiä sellaiseen tuhonvoimaan. Se ammattiapu on turhaa sellaiselle menetetylle tapaukselle jolla ei mitään toivoa olla aidosti ihmisten kaltainen, normaalisti tunteva. Pelkkää teeskentelyä ja oman edun tavoittelua sellaisen oleminen on, ei muuta.


      • Anonyymi

        Näinhän se menee. Olen käytännössä huomannut, että narsistin saa parhaiten hämmentymään ja jopa poistumaan paikalta kun ei lähde tämän kanssa mihinkään vääntöön tai kommunikointiin ylipäätään, vaan on oma vahva itsensä. Et provosoidu vaikka narsisti sitä yrittää, et reagoi siihen mitenkään koska eihän se ole reagoinnin arovoistakaan. Et lähde mukaan narsistin typeriin keskustelunaiheisiin. Siinä tuuli heiluttelee jonkun höppänän huulia, miksi sitä pitäisi edes kuunnella?

        Otat oman, sinulle kuuluvan tilasi kaikella tapaa etkä lähde pienentämään itseäsi vaikka narsisti sitä yrittää. Jos puhut, puhut asiasi loppuun vaikka narsisti yrittää puhua päälle. Jos siirryt paikasta toiseen, menet siitä narsistin vierestä koska se on lyhyin reitti, narsistille ei tarvitse antaa yhtään ylimääräistä tilaa eikä väistellä suotta. Rauhallisesti ja määrätietoisesti, jopa hymyillen. Itse satun olemaan pidempi ja fyysisestikin vahvempi kuin narsisti. Kun olemme samassa tilassa, olen joskus vain seissyt hänen vieressään pää pystyssä, katsonut hänen ylitseen ja ohitseen, jättänyt hänet varjooni. On hauska kuunnella hänen jupinoitaan kun hän joutuu kiertämään ohittaakseen, väistämään ettei törmää. Noissa tilanteissa näkee kuinka narsistin itsevarmuus rapisee ja hän alkaa hätääntyä. On tosiaan lähtenyt joskus paikaltakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1509
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1133
    3. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1019
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1018
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      899
    10. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      880
    Aihe