hetkinen, APUA, huomasin ongelmia tamponin kanssa!!

AUTTAKAA VIISAAT

Okei, laitoin tamponin n. 8h sitten. tämä on pikainen kirjoitus, anteeksi!

elikkä, otin sitä n.30min sitten pois, halpoja rainbow:n tamponeja raha-ongelmien vuoksi. kaikki sujui hyvin, ennenkin olen käyttänyt, mutta kun olin tamponin pois saanut, huomasin että VAIN pumpuli-osa tuli pois, elikkä siis se "pahvi" siitä päältä oli kadonnut.

tunnustelin, ja sisällänihän se vielä oli. sain "revittyä" sieltä palasia pois, ja kovan työn jälkeen KAI (?) kaiken muunkin, mutten ole aivan varma.

jos en, niin tuleeko se joka mahdollisesti sinne jäi, niin pois vai alanko kuumeilemaan? ei sinne ehkä kun pieniä (siis aivan pienempiä kuin sormenpää) palasia jäänyt. (?)

pyydän pikaisia vastauksia, olen aivan paniikissa!

13

3990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä juttu

Tämän täytyy olla vitsi, mutta vastataan nyt kuitenkin. :D Niin, tarkoitat ilmeisesti sitä asentinta. Ei sitä jätetä sinne sisälle tietenkään! Sillä asetetaan tamponi paikoilleen ja otetaan se pahvinen osa sitten ulos hyvänen aika sentään. Phaha, no, ei tämä kirjoittaja voinut olla tosissaan. Mutta JOS nyt jostain kumman syystä oli niin aloittaja, ensi kerralla kun laitat sitä tamponia niin vedä se asetin ulos kun olet saanut tamponin paikoilleen.

• viestin kirjoittaja

vaan se pahvi-osuus mikä on sen pumpulin päällä, you know? ethän sinä nyt tuppoa pumpulia työnnä sisääsi? SE jäi sisääni, tiedän kyllä mikä on asetin. mutta asettimen yläpuolella, eli siis se varsinainen tampooni, pumpulin päällä on vielä pahvikin tiedätkö? sitä et saa pois, ja ikävästi pelkkä pumpuli sisään menisi.

tajusitko nyt?

• 234r5t
        viestin kirjoittaja kirjoitti:

vaan se pahvi-osuus mikä on sen pumpulin päällä, you know? ethän sinä nyt tuppoa pumpulia työnnä sisääsi? SE jäi sisääni, tiedän kyllä mikä on asetin. mutta asettimen yläpuolella, eli siis se varsinainen tampooni, pumpulin päällä on vielä pahvikin tiedätkö? sitä et saa pois, ja ikävästi pelkkä pumpuli sisään menisi.

tajusitko nyt?

Joo eipä ole pahvia tampooneissa. Ei Rainbowssa eikä muissakaan merkeissä.

• hyvä juttu

tajusitko nyt?

Ei ei kuule ei siihen mitään pahvia pidä jättää. Joissakin tamponeissa saattaa olla pahvi, joka ikään kuin pitää tamponin koossa ja suojaa lialta, mutta eihän sitä nyt herranen aika siihen päälle jätetä! Ihan pelkkä pumpuli pitää sisään työntää, eihän se pahvi siinä pysy pois otettaessa! Seuraavalla kerralla poista ihmeessä se pahvi ennen kuin tamponin sisääsi työnnät.

• hassu juttu

tajusitko nyt?

Ja siis tarkennukseksi, kyllä, sisään työnnetään pelkkä pumpulinen tampooni. Tamponin koko valitaan vuodon mukaan siten, että suurempikin pumpulinen tamponi livahtaa sisään runsaan vuodon aikana mukavasti. Ja juuri sen takia joissakin tamponeissa on asetin, että varsinkin neitsyille voi olla hankalaa saada sisäänsä tamponi ilman asentinta, koska pumpuli ei juuri luista.

• eihän?
        hassu juttu kirjoitti:

Ja siis tarkennukseksi, kyllä, sisään työnnetään pelkkä pumpulinen tampooni. Tamponin koko valitaan vuodon mukaan siten, että suurempikin pumpulinen tamponi livahtaa sisään runsaan vuodon aikana mukavasti. Ja juuri sen takia joissakin tamponeissa on asetin, että varsinkin neitsyille voi olla hankalaa saada sisäänsä tamponi ilman asentinta, koska pumpuli ei juuri luista.

no niissähän on pahvi pumpulin päällä, ja erillinen osa eli "asetin" joka irtoaa pyörittelemällä ja vetämällä. se pahvi mikä on pumpulin päällä, niin siellä yläpäässä on pieni aukko mistä pumpuliosa ei millään mahdu liukumaan pois ellei sitten väkivalloin sitä revi, ja sillon lähtee kyllä koko tampooni jos alkaa sitä repimään siinä emättimestä. asetin lähtee helposti, mutta se pahvi pumpulin päällä on muotoiltu sopivaksi, tai siltä ainakin näyttää. ja siinä on pieniä "viiltoja" ylhäällä myös. en minä kyllä sitä pahvia pois siitä pumpulin päältä saa, en todellakaan.

• jep.
        eihän? kirjoitti:

no niissähän on pahvi pumpulin päällä, ja erillinen osa eli "asetin" joka irtoaa pyörittelemällä ja vetämällä. se pahvi mikä on pumpulin päällä, niin siellä yläpäässä on pieni aukko mistä pumpuliosa ei millään mahdu liukumaan pois ellei sitten väkivalloin sitä revi, ja sillon lähtee kyllä koko tampooni jos alkaa sitä repimään siinä emättimestä. asetin lähtee helposti, mutta se pahvi pumpulin päällä on muotoiltu sopivaksi, tai siltä ainakin näyttää. ja siinä on pieniä "viiltoja" ylhäällä myös. en minä kyllä sitä pahvia pois siitä pumpulin päältä saa, en todellakaan.

tällä kertaa vain se pahvi pumpulin päällä, minkä OLEN kyllä aina jättänyt siihen, ja minustani kuuluu siihen (en puhu asettimesta) jäi vain sisääni. vuoto oli niukkaa, eli ei ollut vissiin tarpeeksi liukasta ja tampoonin poisottaminen oli hankalampaa, ja se pahvi mitä en saanut pois, jäi sisääni.

• hassu juttu
        eihän? kirjoitti:

Eli olet siis tähän mennessä jättänyt puolet asettimesta sisääsi? Jos Rainbowssa on sama systeemi kuin esim. ob:n tamponeissa (oletettavasti on) niin sitä asettimen liukuvaa osaa työnnetään sisäänpäin niin paljon kuin se menee(tämä siinä vaiheessa kun olet saanut asettimen melkein emättimen suulle asti), jolloin tamponi liukuu sen viiltoja sisältävän pahvin sisältä sisällesi oikealle paikalleen. Luehan uudelleen ne tamponin asetusohjeet, luultavasti sellaiset on myös Rainbown tamponeissa. :)

• hassu juttu
        jep. kirjoitti:

tällä kertaa vain se pahvi pumpulin päällä, minkä OLEN kyllä aina jättänyt siihen, ja minustani kuuluu siihen (en puhu asettimesta) jäi vain sisääni. vuoto oli niukkaa, eli ei ollut vissiin tarpeeksi liukasta ja tampoonin poisottaminen oli hankalampaa, ja se pahvi mitä en saanut pois, jäi sisääni.

Eli ymmärsitkö nyt, että se tarkoittamasi pahvi tosiaankin ON osa asetinta. Kun työnnät sitä asettimen liukuvaa osaa sisäänpäin niin tamponi liukuu pois sieltä pahvin sisältä.

• Osma74

Kovin niukkaan vuotoon olet tamponia käyttänyt. Muutoin paikkasi olisivat olleet sen verran liukkaat, että olisit saanut sormin pyöräytettyä ylimääräiset kappaleet irti. Tuskin sinne mitään pysyvästi jää tulehdusta aiheuttamaan.

Itse en ole tampponeja aikoihin käyttänyt. Tuskin edulliset merkit ovat automaattisesti ylikansallisia merkkejä huonompia. Jos et läydä pakkausselosteesta tarpeellista tietoa, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan, kai paketissa on joku nettiosoite tai vastaava. Jos tuote on hankalakäyttöinen, niin silloinhan se vaatii tuotekehittelyä!

• Ohmylord...

Oon 13 ja käytän tamponeja uidessa. Kuinka heleevetin tyhmä täytyy olla aikuisen ihmisen, että jättää asettimen sisään?!

• mr

Tuskinpa ap. kirjoittaja enää tätä kommenttiasi näkee, onhan ketju yli 2 vuotta vanha... *huokaus*

Mutta, kieltämättä tuo kuulosti minustakin erikoiselta, vaan sittenpä aloin muistelemaan eräitä halpamerkin tamponeja ja taisivat olla juurikin noita Rainbow-merkkisiä. Ensi alkuun mulla ei ollut mitään ongelmia niiden kanssa, mutta sitten alkoi olemaan ja vaihdoin takaisin kalliimpaan merkkiin. Luulen että Rainbowilla muuttui valmistussysteemit tai sitten markkinoille oli päässyt useampi erä viallisia paketteja. Ongelma oli sen tyylinen ettei se asetin oikein toiminut, se toinen osa ei meinannut millään voimalla liukua toisen osan päälle. Tuli vain mieleen että jospa ap. kirjoittaja ei ollut koskaan kokeillut muun merkkisiä tamponeja (ja ei ollut lukenut ohjeitakaan) ja jospa hänellä oli sama ongelma jonka vuoksi hän luuli että sen toisen osan asettimesta kuuluukin jäädä emättimeen.

• vbfdcvbvb

Varmaan yhtä heleevetin tyhmä kuin hän, joka nostaa ylös KOLME vuotta vanhan viestin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      89
      1839
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      277
      1703
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      292
      1470
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1379
    5. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      957
    6. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      957
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      70
      937
    8. 66
      914
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      901
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      52
      888
    Aihe