Kouvolan Sanomien NAPAKAT

Asiasta jotain tietä

Mistähän johtuu, että Kouvolan Sanomien nettisivuilla olevaan lukijoiden suosittuun NAPAKAT-sivulle ei ole "tullut" 2.11.2009 jälkeen yhtään textiviestiä ?? 2.11.2009 NAPAKOISSA oli vielä paljon saapuneita viestejä mutta silloin lukijat ottivat kantaa mm. niin tulenarkaan asiaan kuin koulujen lakkauttamiseen. Tätä ennen paljon keskustelua NAPAKOISSA Kouvolan kaupunginjohtajan huippupalkasta jne.
Nyt NAPAKAT-SIVULLA ON LUKENUT AINOASTAAN: EI OLE TULLUT YHTÄÄN TEXTIVIESTIÄ
Johtaisivatko jäljet suoraan sylttytehtaalle !!!!!!!

450

8610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • popoii

      Jos näin on, lopetan moisen paskalehden tilauksen samantien.

      • Anonyymi

        Vuodet kulkevat ystäväni. Vuonna 2009 olin vasta 53 vuotias ja tänää 66.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodet kulkevat ystäväni. Vuonna 2009 olin vasta 53 vuotias ja tänää 66.

        Se oli sitä aikaa kun tuli maksettua liikaa mielipiteestään. Kouvolasta et kyllä mielipiteellesi kannatusta löydä jos et ole kokoomukselainen ja tummatukkainen paksu lääkäri joka kannattaa jääkiekkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitä aikaa kun tuli maksettua liikaa mielipiteestään. Kouvolasta et kyllä mielipiteellesi kannatusta löydä jos et ole kokoomukselainen ja tummatukkainen paksu lääkäri joka kannattaa jääkiekkoa.

        Aijot vaan sekoittaa palstaa entisestään. Olet potenut paksun tohtorisi luona käytisi jälkeen, edelleen unettomia öitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitä aikaa kun tuli maksettua liikaa mielipiteestään. Kouvolasta et kyllä mielipiteellesi kannatusta löydä jos et ole kokoomukselainen ja tummatukkainen paksu lääkäri joka kannattaa jääkiekkoa.

        Meikä laittoi kännissä mielipidettä tonne napakoihin kuin liukuhihnalta. Parhaimmillaan sataeuroa kuukaudessa. Vaimo sitten palauttu todellisuuteen. Kysyi kumman valitset Napakat vai hänet? No nyt kirjoitellaan mielipidettä sitten tällä tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meikä laittoi kännissä mielipidettä tonne napakoihin kuin liukuhihnalta. Parhaimmillaan sataeuroa kuukaudessa. Vaimo sitten palauttu todellisuuteen. Kysyi kumman valitset Napakat vai hänet? No nyt kirjoitellaan mielipidettä sitten tällä tavalla.

        Kuin että häirisee, se että sen pitää oikein kirjoittettuna olla, että palautti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin että häirisee, se että sen pitää oikein kirjoittettuna olla, että palautti.

        Ai että se häiriee? Mikä sitten on joka häirisee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meikä laittoi kännissä mielipidettä tonne napakoihin kuin liukuhihnalta. Parhaimmillaan sataeuroa kuukaudessa. Vaimo sitten palauttu todellisuuteen. Kysyi kumman valitset Napakat vai hänet? No nyt kirjoitellaan mielipidettä sitten tällä tavalla.

        Se on hyttysen paskan virka. Tämä ihmisen elämä. Vähän paikkaillen Huovista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijot vaan sekoittaa palstaa entisestään. Olet potenut paksun tohtorisi luona käytisi jälkeen, edelleen unettomia öitä?

        Ihme ukko. Unettomuuteeni ehdotti kovaa kuntoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitä aikaa kun tuli maksettua liikaa mielipiteestään. Kouvolasta et kyllä mielipiteellesi kannatusta löydä jos et ole kokoomukselainen ja tummatukkainen paksu lääkäri joka kannattaa jääkiekkoa.

        Nehän maksatti julkaisemattomasta. Kahden jakeen lausahduksestakin, täyden hinnan. Se oli sitä entistä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyttysen paskan virka. Tämä ihmisen elämä. Vähän paikkaillen Huovista.

        Totta. Hienoo, kun sen edes muutama meistä, ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme ukko. Unettomuuteeni ehdotti kovaa kuntoilua.

        Ai se jääkiekkoilija tohtori?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijot vaan sekoittaa palstaa entisestään. Olet potenut paksun tohtorisi luona käytisi jälkeen, edelleen unettomia öitä?

        Paksulta tohtorilta kipuihinsa saa, muuta kuin negatiivistä sympatiaa ja neuvoa, että pitäisi liittyä, johonkin jääkiekkoilija seuraan. Oon huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paksulta tohtorilta kipuihinsa saa, muuta kuin negatiivistä sympatiaa ja neuvoa, että pitäisi liittyä, johonkin jääkiekkoilija seuraan. Oon huomannut.

        Mulla monia unettomia öitä tuon takia. Maksun osas ottaa kyllä viimeisen päälle. Vittu. Uneen saantiin propralia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitä aikaa kun tuli maksettua liikaa mielipiteestään. Kouvolasta et kyllä mielipiteellesi kannatusta löydä jos et ole kokoomukselainen ja tummatukkainen paksu lääkäri joka kannattaa jääkiekkoa.

        Sit siitä mielipiteestä tahdottiin maksaa ja viikkoja väitellä, että tulisi selväksi, ettei sukat kuulu sandaalien sisälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla monia unettomia öitä tuon takia. Maksun osas ottaa kyllä viimeisen päälle. Vittu. Uneen saantiin propralia?

        Ihme tonttu juu lääketieteitten tohtoriksi. Mielestäni muuten, jokin muumilaakson mörönkutele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla monia unettomia öitä tuon takia. Maksun osas ottaa kyllä viimeisen päälle. Vittu. Uneen saantiin propralia?

        Niin tästä on häneen törmäykseen ja propramiin piakkoin jo kolmekymmentävuotta. Ettei ihan tämänpäivän juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijot vaan sekoittaa palstaa entisestään. Olet potenut paksun tohtorisi luona käytisi jälkeen, edelleen unettomia öitä?

        Jaa jos oikein tajuan kuka tuo paksutummatohtori on. Niin mitään mukavia muistoja hänen sairausvastaankäymiseltään ole. Kuullut että vain parhaimmille kavereilleen osasi teeskennellen olla vähän enemmän toverini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme ukko. Unettomuuteeni ehdotti kovaa kuntoilua.

        Se on kookoon johtoportaassa. En yhtään ihmettele, jos se sulle unen saamiseksi. On ehdottanut kuntoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla monia unettomia öitä tuon takia. Maksun osas ottaa kyllä viimeisen päälle. Vittu. Uneen saantiin propralia?

        Propraali on tarkoitettu vapinaan ja verenpaineen laskuun. Hyviä unia. Että silleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että se häiriee? Mikä sitten on joka häirisee?

        Kaikki häiritsee naapureissa. Siihen löytyy hetken helpotus napakoiden kouskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kookoon johtoportaassa. En yhtään ihmettele, jos se sulle unen saamiseksi. On ehdottanut kuntoilua.

        No ei uskois ulkomuodosta päätellen, että urheilumiehiä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla monia unettomia öitä tuon takia. Maksun osas ottaa kyllä viimeisen päälle. Vittu. Uneen saantiin propralia?

        Paksu tohtori on todellakin olemassa. Jopa yli seitsämänkymmentävuotiaille määrää psyykelääkkeitä unen saantiin. Psyketeerit varmaan terveen unen tuoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodet kulkevat ystäväni. Vuonna 2009 olin vasta 53 vuotias ja tänää 66.

        Olinuo niukkoja aikoja. Yksikään lapsistaan vielä Halosen rannassa taidemaalarin opissa ollut. Oli ne aikoja kun omat viisastelunsakin piti maksaa näpäköihin omasta pussistaan.


    • HK

      Tulen tekemään samoin !!!!!!!!!!!!!

      • Kiukustunut

        Lopetan ajatuksenkin suunnitellusta tilauksestani ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !


      • Anonyymi
        Kiukustunut kirjoitti:

        Lopetan ajatuksenkin suunnitellusta tilauksestani ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

        Niin sitä pitää ja hyvä tulee. Tajuu kyllä mistä on kysymys? Täytyy ottaa yhteyttä kouskin napakoihin, että totuus tulee avartumaan ja selväksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sitä pitää ja hyvä tulee. Tajuu kyllä mistä on kysymys? Täytyy ottaa yhteyttä kouskin napakoihin, että totuus tulee avartumaan ja selväksi?

        Mulla oli hyvin onnistunut kesäkurpitsan kasvattelu kesä tänävuonna. Kaikki kouskin napakoijat varmaan kateissaan? Sitten mun kasvimaan viereen istutettiin vanha veeseepönttö, jonka vaimo maalasi vihreäksi ja täytti mullalla ja istutti siihen orgidearoita. Varmana kaikki mökkimme ohi kulkiat, ovat aivan ihmeissään, sen pöntön kukkaloistosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sitä pitää ja hyvä tulee. Tajuu kyllä mistä on kysymys? Täytyy ottaa yhteyttä kouskin napakoihin, että totuus tulee avartumaan ja selväksi?

        Totuus löytyy vain napakoista ja mieli avartuu kun aina on kaikkea vastaan. Paitsi omia mielipiteitään. Ollaan hyvät vassakuut ja voikaa hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli hyvin onnistunut kesäkurpitsan kasvattelu kesä tänävuonna. Kaikki kouskin napakoijat varmaan kateissaan? Sitten mun kasvimaan viereen istutettiin vanha veeseepönttö, jonka vaimo maalasi vihreäksi ja täytti mullalla ja istutti siihen orgidearoita. Varmana kaikki mökkimme ohi kulkiat, ovat aivan ihmeissään, sen pöntön kukkaloistosta?

        Muuten taidat olla hyvin epäonnistunut työelämäsi suhteinesi? Työ elämähän ei luultavammin maistu miltään jos toveruus suhteet eivät pidä sitä ehjinä. Sosiaalidemokraattisuus ei ole yhtään mitään jos tovereille saunIlloissa sitä ei toveruutena todistella saunanlauteilla hikoillen. Mis vitun pikkujouluissa..


    • keskilaakso

      näin se vaan taitaa olla?

      karu meininki, mut ei sitoutumaton lehti.

      • -----------

        Kouvolan Sanomat on samassa Erkon lehti-imperiumissa kuin Helsingin Sanomat.
        Se takaa ainakin sen, että edes paikallisen liike-elämän varpaille ei poljeta. Ei S-ryhmänkään.
        Kaupunki ei kylläkään suoraan hallitse lehdessä mitään, mutta sovussa on oltava.


      • Anonyymi

        Itsekin olisin sinne jutun halunnnut laittaa, kun nyt Ratamon pikkuvikoja korjataan.

        NIMITTÄIN:
        Ratamon rakentajilla on vielä edessään ihan pikkuhomma peruskorjaukseen liittyen:

        Kuusaanlammen veden pintaa tulee alentaa 2-3 metriä, jotta Ratamon alakerta saadaan pysymään kuivana ja voidaan ottaa käyttöön.


    • Just soo

      Kouvolan Sanomat julkaisee itseään myös ns. verkkolehtenä.
      Lehden Mielipidesivulla on osasto NAPAKAT, jonne voi lähettää maksullisia tekstiviestejä mm. ajankohtaisista asioista ja omista mielipiteistään. Tekstiviesti laskutetaan puhelinlaskun yhteydessä.
      Kokeilin itse lähettää ko. Napakat-osastolle asiallisen tekstiviestin ja palautuksena tuli: kiitos viestistä.
      Kuitenkaan ko. viestiä ei ole näkynyt Napakat-osastolla, kuten ei yhtään muutakaan. Muutamaan päivään on näkynyt vain teksti: Haetulle päivälle ei löytynyt yhtään tekstaria !
      Soitin Kouvolan Sanomien toimitukseen ja myöskään toimittajan verkkosivuille ei tullut näkyviin yhtään tekstaria. Kertoi syyksi, että heillä on ilmeisesti jäänyt erehdyksessä päivittämättä muutaman päivän lähetetyt tekstiviestit. Ota tästä nyt selvää !!??!!

      • -----------

        mitään vähänkin jyrkempää mielipidettä mistään asiasta.
        Sen olen nähnyt jo monia kertoja rekisteröityneenä kirjoitettuani KS:n keskustelufoorumille, jonne kirjoitukset ilmestyvät etukäteistarkastuksen jälkeen, tai eivät ilmesty, ja hyvin usein eivät ilmesty jos kirjoitus on ollut jyrkkä KS:n pirtaan.
        Uusi Suomi-nettilehteen olen kirjoittanut monia kymmeniä kertoja, ja siellä rekisteröityneille ei ole ennakkosensuuria ollenkaan. Eikä ole perästä moitteita tai bannauksia kuulunut
        Kouvolan Sanomien harjoittama ennakkosensuuri on hyvä keino pitää foorumit siistinä, mutta myös mahdollisimman hyvä keino tukehduttaa kaikki keskustelu. Menee pelkäksi hymistelyksi ja tapahtumien toteamiseksi.


      • mmmmmmm
        ----------- kirjoitti:

        mitään vähänkin jyrkempää mielipidettä mistään asiasta.
        Sen olen nähnyt jo monia kertoja rekisteröityneenä kirjoitettuani KS:n keskustelufoorumille, jonne kirjoitukset ilmestyvät etukäteistarkastuksen jälkeen, tai eivät ilmesty, ja hyvin usein eivät ilmesty jos kirjoitus on ollut jyrkkä KS:n pirtaan.
        Uusi Suomi-nettilehteen olen kirjoittanut monia kymmeniä kertoja, ja siellä rekisteröityneille ei ole ennakkosensuuria ollenkaan. Eikä ole perästä moitteita tai bannauksia kuulunut
        Kouvolan Sanomien harjoittama ennakkosensuuri on hyvä keino pitää foorumit siistinä, mutta myös mahdollisimman hyvä keino tukehduttaa kaikki keskustelu. Menee pelkäksi hymistelyksi ja tapahtumien toteamiseksi.

        Odotan hartaasti sitä päivää, jolloin Kouvolan Sanomat alkaa jälleen asialehdeksi ja koko Napakat-palsta lopetetaan! Ovatko mielenterveysongelmat oikeasti vähentyneet, kun hourupäät ovat saaneet mielipiteensä julki?


      • Anonyymi

        Ko -Mamun persee nuolenta lehti.Jota VUORIKATU 1 TUKEE . TÄÄLLÄ POLIISI JA LASU TÄYSIN SEKUNDA PORUKKAAA ::JOTKA PITÄISI MYRKYTTÄÄ OIKEISLATOSS TÄYSIN SUSI :::KOUVOLA KOUVOLA Päitä tulee tippumaan


      • Anonyymi
        mmmmmmm kirjoitti:

        Odotan hartaasti sitä päivää, jolloin Kouvolan Sanomat alkaa jälleen asialehdeksi ja koko Napakat-palsta lopetetaan! Ovatko mielenterveysongelmat oikeasti vähentyneet, kun hourupäät ovat saaneet mielipiteensä julki?

        Oot porvari johon totuus sattuu. Miksi pitäisi muiden mielipiteet kieltää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot porvari johon totuus sattuu. Miksi pitäisi muiden mielipiteet kieltää?

        Pitäähän ne kieltää, ettei tulisi liikaa esille. Meidän nuorien poikamme ja tyttäriemme täytynee osata äänestää tulevaisuudessakin oikein, että valta pysyisi oikeissa käsissä. Oo muuten mitään havaintoa kuka meidän kaupungissa edes valtaa pitää? Enempi olaan niinkuin kesäkurpitsojen kasvattajia.


      • Anonyymi
        mmmmmmm kirjoitti:

        Odotan hartaasti sitä päivää, jolloin Kouvolan Sanomat alkaa jälleen asialehdeksi ja koko Napakat-palsta lopetetaan! Ovatko mielenterveysongelmat oikeasti vähentyneet, kun hourupäät ovat saaneet mielipiteensä julki?

        Mistä tiedät vaikka kaikkein hulluimmat ajatuksineen voisi pelastaa koko telluksen. Kun näyttää siltä, että ne kaikki hulluimmat voivat tuhovoimineen tuhota kaiken?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän ne kieltää, ettei tulisi liikaa esille. Meidän nuorien poikamme ja tyttäriemme täytynee osata äänestää tulevaisuudessakin oikein, että valta pysyisi oikeissa käsissä. Oo muuten mitään havaintoa kuka meidän kaupungissa edes valtaa pitää? Enempi olaan niinkuin kesäkurpitsojen kasvattajia.

        Se kesäkurpitsa juttu oli justiin tarkoitettu irvailuksi, mitä näissä napakoissaan kirjoittelevat. Siis puuta heinää, millä ei ole mitään merkitystä mihinkään yhteiskunnalliseen. Kuten tälläkään sivulla, mitä tänne kirjoitetaan. Vai luuletteko muuta?


    • Laredo Rose

      Olen lähettänyt muutaman tekstiviestin napakoiden lehti-versioon, koskien Ok Ympäristön toimia, viestini on olleet pikkasen kriittisiä, mutta ei mitenkään alatyylisiä, no tietenkään niitä ei julkaistu. Ympäristö mainoistaa lähes joka numerossa koko etusivulla ja tuo palion mainostuloja lehdelle, joten on ymmärrettävää, ettei lehdessä julkaista mitään Ympäristöä klritisoivaa tekstiä. Eräässä viestissä asia oli se, että

      • mää vaanyks

        Eiköhän se KS saa niin isot mainosrahat ympäristöltä, ettei ympräristöön kohdistuvaa kriitiikiä suvaita.

        Kaikenlaiset yliisot korporaatiot suojaavat omaa, monet lehdet eivät julkaise esim. kilpailevien lehtien/mediaoiden linkkejä (siis sanomalehdessä) mutta perivät ilmoitushinnan ? Aika karkeeta toimintaa...

        Ei korppi korpin silmää puhkaise.

        Ei ole määräävää markkinasemaa, ei kunnallisesti kahmittuja liikepaikkoja.. ??? Uskokoon ken tahtoo tuohon...


        Maan tapa...


      • Verkolla saalista

        Viestit veloitetaan, vaikka niitä ei julkaista. Miksi siis maksatte sellaiselle firmalle, jonka rahoille ei saa vastinetta? Jos ette pysty olemaan lähettämättä viestejä, laittakaa esto. Sellainen löytyy meidänkin talouden liittymistä. Kuka uuno maksaa 40 senttiä 160 merkin pituisesta mielipiteestä, kun tänne tai Uusi Kouvola -verkkolehteen voi kirjoittaa mielipiteensä ilmaiseksi? Ehdotankin, että Uusi Kouvola -verkkolehti alkaa julkaisemaan vastaavanlaista Napakat -palstaa. Minä ainakin kirjoittaisin parit Napakat sinne.

        Itse en ole tilannut ko. lehteä enää aikoihin. Syy: Lehti ei ole sitoutumaton ja demokraattinen. On kepulainen ja persu-maahanmuuttovastainen lehti, vaikka Kouvolan enemmistö on ihan jotain muuta. Lehti yrittää tehdä Kouvolasta väkisin jonkun landepaukkualueen. Miksi siis lukisin lehteä, joka ei vastaa mielipiteitäni tai kiinnostuksen kohteitani? Uutisetkin on väritetty tietystä näkökulmasta. Jos lukee saman uutisen jostakin toisesta lehdestä, niin onkin annettu ihan erilainen kuva ko. asiasta. Tai sitten on jätetty tietyt uutiset pois ja toisia taas korostetaan. Koska lehti pitää lukijoitaan näemmä aivan täydellisinä ääliöinä, lukekoot sitä sitten he joihin tämä uppoaa. Minuun ei ole uponnut enää aikoihin.


      • Verkolla saalista
        Verkolla saalista kirjoitti:

        Viestit veloitetaan, vaikka niitä ei julkaista. Miksi siis maksatte sellaiselle firmalle, jonka rahoille ei saa vastinetta? Jos ette pysty olemaan lähettämättä viestejä, laittakaa esto. Sellainen löytyy meidänkin talouden liittymistä. Kuka uuno maksaa 40 senttiä 160 merkin pituisesta mielipiteestä, kun tänne tai Uusi Kouvola -verkkolehteen voi kirjoittaa mielipiteensä ilmaiseksi? Ehdotankin, että Uusi Kouvola -verkkolehti alkaa julkaisemaan vastaavanlaista Napakat -palstaa. Minä ainakin kirjoittaisin parit Napakat sinne.

        Itse en ole tilannut ko. lehteä enää aikoihin. Syy: Lehti ei ole sitoutumaton ja demokraattinen. On kepulainen ja persu-maahanmuuttovastainen lehti, vaikka Kouvolan enemmistö on ihan jotain muuta. Lehti yrittää tehdä Kouvolasta väkisin jonkun landepaukkualueen. Miksi siis lukisin lehteä, joka ei vastaa mielipiteitäni tai kiinnostuksen kohteitani? Uutisetkin on väritetty tietystä näkökulmasta. Jos lukee saman uutisen jostakin toisesta lehdestä, niin onkin annettu ihan erilainen kuva ko. asiasta. Tai sitten on jätetty tietyt uutiset pois ja toisia taas korostetaan. Koska lehti pitää lukijoitaan näemmä aivan täydellisinä ääliöinä, lukekoot sitä sitten he joihin tämä uppoaa. Minuun ei ole uponnut enää aikoihin.

        Uusi Kouvola Napakat voisi olla internet-pohjainen, ei tekstiviesti.


      • Anonyymi
        Verkolla saalista kirjoitti:

        Uusi Kouvola Napakat voisi olla internet-pohjainen, ei tekstiviesti.

        No tästähän sen voi aloittaa. Minä aloitin jo haukkumalla median puolueellisuuden.


      • Anonyymi
        Verkolla saalista kirjoitti:

        Viestit veloitetaan, vaikka niitä ei julkaista. Miksi siis maksatte sellaiselle firmalle, jonka rahoille ei saa vastinetta? Jos ette pysty olemaan lähettämättä viestejä, laittakaa esto. Sellainen löytyy meidänkin talouden liittymistä. Kuka uuno maksaa 40 senttiä 160 merkin pituisesta mielipiteestä, kun tänne tai Uusi Kouvola -verkkolehteen voi kirjoittaa mielipiteensä ilmaiseksi? Ehdotankin, että Uusi Kouvola -verkkolehti alkaa julkaisemaan vastaavanlaista Napakat -palstaa. Minä ainakin kirjoittaisin parit Napakat sinne.

        Itse en ole tilannut ko. lehteä enää aikoihin. Syy: Lehti ei ole sitoutumaton ja demokraattinen. On kepulainen ja persu-maahanmuuttovastainen lehti, vaikka Kouvolan enemmistö on ihan jotain muuta. Lehti yrittää tehdä Kouvolasta väkisin jonkun landepaukkualueen. Miksi siis lukisin lehteä, joka ei vastaa mielipiteitäni tai kiinnostuksen kohteitani? Uutisetkin on väritetty tietystä näkökulmasta. Jos lukee saman uutisen jostakin toisesta lehdestä, niin onkin annettu ihan erilainen kuva ko. asiasta. Tai sitten on jätetty tietyt uutiset pois ja toisia taas korostetaan. Koska lehti pitää lukijoitaan näemmä aivan täydellisinä ääliöinä, lukekoot sitä sitten he joihin tämä uppoaa. Minuun ei ole uponnut enää aikoihin.

        Sitten niillä viesteillään monikaan voi vaikuttaa yhteiskunnassa mihinkään. Tulipahan kevennettyä mieltä ja sekin maksoi.


    • DeeGo

      Menkööt saatana sekin konkurssiin!

      • Anonyymi

        Pahimpien kelan "järki-aikusten" huuhaa-ukkojen haudoille mennään taas kusaisemaan. Kunhan tästä taas työpuhteilta keritään.


    • maketheoriginal

      se vois tutkia saako kukaan rahoileen vastinetta.

    • vanhaentinen

      Liian kallis lehti samat asiat saa muista tiedoitusvälineistä
      Tilaan ainoastaan viikonvaihteen,senkin lopetan
      Kuolimilmotusten takia haluan lehden.

    • Janne.

      napakat kuten tämäkin on paskahousunen ilkkumispalsta. menkää naaman eteen sanomaan.

    • Oiken on

      Napakat on hyvää mainosta monessa paikassa kävijät ovat lisääntyneet.

    • Eläämääää

      täysin rahastusta,puhelinvirmoille ja eiköhän sanomatkin ota omansa.
      Jonin joutavaa sgeidaa joka ei johda mihinkään.
      Ja kun laitat asiasta ,niin eipä julkaista.
      Koiranpaskoista ja kissan kusista voi kirjoittaa kun sillä ei ole mitään merkitystä kun koirat ja kissat ei niitä lue.

      Mutta kaupungin asiat jo sitten poistetaankin

    • hämärää touhuu

      Kouvolan sanomat on pelkkä renki näille huijareille ja reservin upseerien
      juntalle.

      Kaikki näyttää hyvältä kun pidetään ihmiset pimennossa.

      • Anonyymi

        Ei se ole pimennossa pitämistä ainakaan IS ja IL:ltä jotka tuottaa Venäjä ja Ukraina vastaista propagandaa. Selvästi ovat osoittaneet puolensa.
        Olen tullut siihen lopputulokseen, että jos paholainen ei voi riitautua valtakuntansa kanssa, ja ristit ovat nousseet Venäjällä, niin silloin paholainen on EU alueella tärvelemässä älykkyyttä ja kristillistä moraalia. Venäjää enemmän on siis syytä pelätä Suomen armeijaa, jotka uskottavuuspropagandassaan saattavat alkaa räiskimään jos Venäjä tulee jostain hyvästä syystä rajan yli.

        Suomessa näyttää olevan meneillään kansan mielipiteiden median avulla muuntaminen vääryyden puolelle. Harva suomalainen todella tietää mitä mm. Ukrainassa tapahtuu, koska vaikka netti on meillä edessä, moni ei osaa lukea ulkomaan uutisia, vaikka kääntäjäkin on keksitty. Google Chromessa on kääntäjä, joka kääntää sivut suomeksi.
        Mitä se on, että Venäläisiä lehtiä kutsutaan -mielisiksi? Ei ole missään muualla samanlaista!

        Olen ollut kauhuissani tajuttuani, että meiltä salataan totuus ja nähtyäni, että näillä palstoilla vaeltaa paholaismainen valehtelija, joka on jo ottanut haltuunsa Natopalstan. Natosta puhuminen kielletty? Minulle se vastaa uutta Puna-Armeijaa.
        Onko Suomen hallituksella tai medialla salattavaa Venäjästä tai Ukrainata? Miksi kansalle halutaan antaa väärä kuva? Senkö takia, että paholainen ei voi riitautua valtakuntansa kanssa?


    • Anonyymi

      Maailma on muuttunut porvari ystävämmiselisemmäksi?

      • Anonyymi

        Ei sulla ollu mitään asiaa.


      • Anonyymi

        Ensin pitää osata rakastaa porvaria. Sitten vasta voi luulla osavansa rakastavansa omaa ahkeraa köyhää itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin pitää osata rakastaa porvaria. Sitten vasta voi luulla osavansa rakastavansa omaa ahkeraa köyhää itseään.

        Jos ei osaa rakastaa porvaria, niin ei ole tiedossa lautaselleen porkkanaakaan. Vanha kokoomus sananlasku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei osaa rakastaa porvaria, niin ei ole tiedossa lautaselleen porkkanaakaan. Vanha kokoomus sananlasku.

        Menis näin vähän runollisemmin. Ei ole luvassa lautaselle keltaista porkkanaa. Jos vaaleissa erehtyy äänestämään apupuoluetta vihreää.


    • Anonyymi

      Miksi näyttää siltä, että näille palstoille (Maailmanmenoa, Nato...) on tullut luultavasti maksettu trolli? Venäjästä ei voi puhua järkevästi, koska se hyökkää heti haukkumaan.

      Miksi media suoltaa propagandaa Venäjästä ja Ukrainasta? Jos ristit ovat nousseet Venäjällä, missä silloin on paholainen, se, joka yöt ja päivät syytti taivaassa, kunnes heitettiin maan päälle?

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b9d22d9f-8167-4226-a367-318590031b89
      "Pitkästä aikaa kävin Venäjän mediaa läpi. Virhe. Se propagandan määrä!"
      (Mitä luki? Ei tietoa)

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008577172.html
      "Vaikka Itä-Ukrainan konfliktin "pahiksia" ovat Ukrainasta palan lohkaisseet venäläismieliset kapinalliset, jotka eivät kunnioita virallista tulitaukosopimusta..."

      Täyttä valhetta! Venäjän kielen puhuminen on Ukrainassa kielletty, ja Ukrainan itä alueet eivät halua olla tekemisissä Ukrainan hallinnon kanssa, koska heitä syrjitään! Pres. Zelenskyn kannatus pohjalukemissa, eikä hän suostu olemaan yhteydessä kapinallisiin!
      Mitään "paloja" ei ole lohkaistu! Ukraina on se, joka tulitaukoja siellä rikkoo, ja sitä ei kerrota! Ei kerrota heidän varkauksista, huume- ja alkoholiongelmista, ei terrorismilla uhkailusta. Ja itäisiä "Venäläismielisiä pahiksia" murhaavat EU alueelta tulleet vapaaehtoiset britit, ranskalaiset, saksalaiset. Siviilit ovat tulituksen kohteena ja kyliä pommitetaan!
      https://www.youtube.com/watch?v=z68hA6qcQY0
      Tuossa on eng. tekstitetty juttu, jossa kerrotaan mitä itä puolen porukat tietävät. Heitä metsästetään kuin safarissa, ja syylliset tiedetään kielen perusteella! Unkarilaisia, puolalaisia, saksalaisia tukemassa terroristihallintoa, joka aivopesee kansaansa "pahasta Venäjästä".

      Mitä Suomen media sanoo? Yrittää lasten ja siviilien yksinkertaisen selvistä kärsimyksistä kertomalla saada ihmisten myötätuntoa rikoksiin syyllistynyttä Ukrainaa kohtaan ja vastapuolen tilanteesta ei kerrota! "Kun on pakko olla samassa veneessä"?

      Tässä teille "napakkaa"!

      • Anonyymi

        Nimittäin minkä mielinen on meidän media, joka tukee kaikkea mitä EU tukee? Senkin täytyy olla silloin jonkin "mielinen". Meillä on EUmielinen media, Venäjällä jokunen Kremlinmielinen media. 1-1? Tasapeli?
        Kuka levittää mediassa valhetta "itsenäisestä Suomesta", joka menetti itsenäisyytensä EU:lle? Ei valtakunnan media tarkoita aina ehdotonta totuutta, ja ahtaaksi jää näkemys, ellei uskalla avata sitä kanahäkin ovea, ja lähteä ulos katsomaan meininkiä.
        Olen lukenut Venäjän mediaa joitain vuosia, ja osaan kyllä havaita puolueelliset tai hätäisesti tehdyt artikkelit. Mutta se, mitä meidän media levittää, on paljon pahempaa. Se on teatteria ja valhetta parhaimmillaan ilman lähdetietoja.
        Joten pitäkää suomalaiset puolenne, tällä kertaa oman maanne virkavaltaa vastaan.

        Moni sanoo: "Jos olisin ollut Neuvostoliitossa, niin olisin kyllä"...
        Nyt olette. Mitäs teette? Rahakin on sama: rupl... Euro. Ja Puna-Arm... Natoon liittyminen on ajankohtainen kysymys.


      • Anonyymi

        "kun taas Jeesus (EU alueella) tukee sukupuolenvaihdoksia, islamin nousua, homoavioliittoja ja kristillisen moraalin alasajoa!"

        Idiootinkin pitäisi kaiken tämän perusteella tajuta mitä on kyse.


    • Anonyymi

      Tuli mieleen yksi tapaus...

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/82591e5d-6ed6-4f7c-b0ff-6dd4f322c3da

      (Kyseessä juttu, jonka Armas Susivuori antoi ilmi)

      "Luin alkuperäisen artikkelin (linkki uutisessa). Sen lähteet:

      - Peter Zwack - ei tiennyt tällaista olevan olemassakaan
      - nimetön amerikkalainen virkamies
      - Mullerin flopannut raportti
      - nimetön eurooppalainen toimija
      - kaksi nimetöntä eurooppalaista toimijaa
      - Bellingcat - NATO:n kulissiorganisaatio
      - nimetön eläkeläinen joka sanoo olleensa GRU:ssa
      - nimetön venäläinen bloggaaja, jutun linkki vie poistettuun blogiin

      Juttu perustuu nimettömiin lähteisiin, eikä esitä yhtään todistetta.
      Uutinen ei ollut journalismia vaan juoruilua.
      Jutussa ensin selitetään miten yksi venäläinen yksikkö kaataa USAn ja koko Euroopan, ja on valtava uhka, mutta seuraavaksi esitetään, että tällä väitetyllä yksiköllä on niin vähän rahaa, että yksikön päällikkö ajaa vanhalla Ladalla, ja lisäksi yksikkö epäonnistuu kaikessa mitä se tekee. Miten se voisi siis olla uhka?

      Emme ole vieläkään nähneet yhtään todistetta joihin Britannia valtiollisella tasolla olisi sitoutunut. Bellingcat on NATO:n akateemisen siiven kulissiorganisaatio, jonka kautta tuodaan infosotamateriaalia mediaan, ilman vastuuta.
      Syyrian Observaatio on samanlainen. Nämä ovat osa Brittien ulkoministeriön ZINC -verkostoa johon on koottu kokoelma "kansalaisjärjestöjä", ajatushautomoita ja muita instituutteja tuottamaan infosotaa.

      Sitten tapaus Montenergo: Maassa oli väitteen mukaan kaksi henkilöä, näitä ei koskaan saatu kiinni, heidän henkilöllisyyttään ei tiedetä, nämä tuomittiin poissaolevana olemattomin toistein, ja ilman puolutusta. Joku on kaikesta tästä huolimatta löytänyt maagisesti yhteyden suoraan Putiniin?"

      Ylen eettisen toiminnan ohjeissa sanotaan:
      "Emme käytä Ylen ohjeita ja sisältöä omien etujemme tai maailmankatsomuksemme ajamiseen emmekä asetu osapuoliksi kiistakysymyksissä.
      Emme vaaranna omaa luotettavuuttamme / yhtiön mainetta luotettavana, puolueettomana ja riippumattomana tiedostusvälineenä."

      Noudattaako IS ja IL näitä?

    • Anonyymi

      Kouvolassa Maailman surkein poliisi konttori jota johtaa PÄIVI POLLLARI PÄIVI POLLARI

    • Anonyymi

      No joo nyt on vuosi tämä. Äsken just alkuillasta sytyttelin paksulla kouvolansanomalla vuodelta 2009 kaminaani. Sieltä löytyi kepeä kesäinen väittely sandaaleista. Niin se aika kulkee.

      • Anonyymi

        Onks siitäkin jo kohta 14 vuotta. Muistan kesän. Vaimon ja tyttären kanssa ajettiin Saabilla lomailemaan Leville. Viisastelin innokkaasti sen sandaalien ja sukkien keksijän kanssa, kun se huokaili, että oli saanut mielestään kovankin kohun aikaiseksi. Siihen kesään vuosisadan puheenaiheen. Silleen se aika kulkee.


    • Anonyymi

      Kuulumiseni kaikille napakoitten ystäville. Tyttärestäni kehittyi parempi taidemaalarina, kuin isästään palturin puhujana. Voi voi sentään. Kun tästä ei arvaa mennä kertomaan kylän juoru rouville, ettei tulisi kylille juttua.

      • Anonyymi

        Eikös se juuri ole napakoitten napakin tehtävä, että ottaa selvää kaikkien kylän asukkaiden elämästä? Jos joukolla kylän pojat käyvät poikineen oluella ja rouvansa asuu tiili lähiö keskuksessa. Niin voiko ajatella, että kylän pojat taas, kelan kautta, ovat taas tulleet vähän rikkaammiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se juuri ole napakoitten napakin tehtävä, että ottaa selvää kaikkien kylän asukkaiden elämästä? Jos joukolla kylän pojat käyvät poikineen oluella ja rouvansa asuu tiili lähiö keskuksessa. Niin voiko ajatella, että kylän pojat taas, kelan kautta, ovat taas tulleet vähän rikkaammiksi?

        Meihän kylällä kyllä omastamielestään asuu kovimman kunkut. Mene niille jotain soittelemaan. Joudut toteamaan, miltä hermoromahduksen puhelimen kautta kuulostaa.


      • Anonyymi

        Varoa pitää ainakin wasebuukkia, ettei mitään suvusta sinne valokuvina lipsahda. Paljastuu vielä kuvina koko suvun pöljökustaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varoa pitää ainakin wasebuukkia, ettei mitään suvusta sinne valokuvina lipsahda. Paljastuu vielä kuvina koko suvun pöljökustaisuus.

        Tummina kuutamo syksy öinä. Kuljen jätepussut olillani kohti suonsilmäkkeitä. Ja sitten kevät aamuun heräänkiin. Sehän olikin vain toteutumatonta unta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tummina kuutamo syksy öinä. Kuljen jätepussut olillani kohti suonsilmäkkeitä. Ja sitten kevät aamuun heräänkiin. Sehän olikin vain toteutumatonta unta...

        Ollakohan kohtalon toveruksia. Kun vaimo on sotajalalla sukunsa kanssa, niin lopulta siitä vain minä kärsin. Siistii olla vaimon aviomies! Tuo jätepussukka on kyllä tullut mieleen ilman uniakin. Ja keväthän se on taas kohta. Suon silmäkeitä nähnyt muualla kuin hakkasuolla ja samalla reissulla kalasääksen tekopesän.


    • Anonyymi

      Korjaus Edelliseen. HERMOROMAHDUS.

      • Anonyymi

        Venäjän toimintaaVENÄJÄ KYTTÄÄJÄT LASU JA POLIISI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän toimintaaVENÄJÄ KYTTÄÄJÄT LASU JA POLIISI

        Laitanko rekkarit ja videon jossa kouvolan poliisi käy huora talossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitanko rekkarit ja videon jossa kouvolan poliisi käy huora talossa

        No, jos ei muuta tärkeämpää tekemistä ole . Jos et ole poikien kanssa esim. kaljoilla. Kouvolassa näyttää kyllä olevan yleistä, että homopojillakin saattaa olla poikia? Meinaan mistä ne niille tulee kun ei ole koskaan nähnyt näitten poikien ympärillä naisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitanko rekkarit ja videon jossa kouvolan poliisi käy huora talossa

        EVÄKUJA 6 A9 LEHTOMÄKI HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA VIROLALEN ÄMMÄ MÖI PERSETTÄ .EMMÄ VOI ASUNNON SISÄÄN MENNÄ MIKSI NÄMÄ KOUVOLAN POLIISIN AUTOT SEISOOS HUORATALON EDESSÄ KOKO YÖN TÄÄ ON TOTUUS. KOKO LEHTOMÄKI TIETÄÄ ........ SATTUI KIPEÄÄN PAIKKAAN ONKO AVIO ÄMMÄ TIETOINEN MITÄ POLIISI TEKEE YÖLLÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos ei muuta tärkeämpää tekemistä ole . Jos et ole poikien kanssa esim. kaljoilla. Kouvolassa näyttää kyllä olevan yleistä, että homopojillakin saattaa olla poikia? Meinaan mistä ne niille tulee kun ei ole koskaan nähnyt näitten poikien ympärillä naisia?

        Se on aivan normaalia. Kun Kouvolan pojjaat lähtevät keskenään kaljalle. Naisia niitten ympärillä näy. Mailla hailmeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aivan normaalia. Kun Kouvolan pojjaat lähtevät keskenään kaljalle. Naisia niitten ympärillä näy. Mailla hailmeilla.

        Leski miehenä vaimo oli juuri kuollut. Hullaannuin lähtemään kylän hullitioiden mukaan. Aamulla ahteri reijän ympärillä epämääräistä verivuotoa. Voiko olla totta, että kyläni hirvipeijjaispoijjaat saattavatkin olla homoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aivan normaalia. Kun Kouvolan pojjaat lähtevät keskenään kaljalle. Naisia niitten ympärillä näy. Mailla hailmeilla.

        Ennen kaljoille lähtöä uhkailuineen poikakullaltaa.n v
        Vanhemmat jotta jos eläkerahaa ei kapakka iltaan heru. Niin ei sitten huomenna armaalle äidillekkään armoa nyrkistä krapulaiseltä pojjaaltaan heru. Tommosen tapauksen omin silmin olen nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leski miehenä vaimo oli juuri kuollut. Hullaannuin lähtemään kylän hullitioiden mukaan. Aamulla ahteri reijän ympärillä epämääräistä verivuotoa. Voiko olla totta, että kyläni hirvipeijjaispoijjaat saattavatkin olla homoja?

        Oot saanut ensi kosketuksen poika rakkaudesta. Nyt neuvon, jos rouva on. Heti jättämään hänet ja alkamaan nauttia karvaperse poikarakkaudesta. Muuten voit jäädä paitsi ajanhengestä, joka on?


    • Anonyymi

      Ei taida nykyään Ummeljoen kunkku, olla vapaalla jalalla "lepokodista". Kun ei ole kirjoitellut. Kuka lähikuppilan vastustajansa viimeksi on saanut kunnolla turpiinsa ylivoimaisesta nyrkistään?

      • Anonyymi

        Kuulemma, mitä hänestä olen kuullut. Heitti pois elämästään väkivallan ja alkanu tarkkailemaan lokkeja Anjalankosken jokivoimalan alla. Semmosta kuuluu, että jonkun Norjalaisen lokin jo on bongailut, että monta Elis pistettä on rapissut lakkariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma, mitä hänestä olen kuullut. Heitti pois elämästään väkivallan ja alkanu tarkkailemaan lokkeja Anjalankosken jokivoimalan alla. Semmosta kuuluu, että jonkun Norjalaisen lokin jo on bongailut, että monta Elis pistettä on rapissut lakkariin.

        Korjaan ajan perään. Sanamuodon täydellisyyden säilyttääkseni. Katiskaan.


    • Anonyymi

      En tahto olla ilkeä. Mutta meidän kylällä rouvat ovat ottaneen jo mittaa vuosia sitten juopoista miehistään. Olen kylän ainut joka ei päätynyt avioeroon. Kovillehan se ottaa kun pitää ymmärtää kiukkuista vaimoaan ja siinä sivussa hyvin taiteellista tytärtään.

      • Anonyymi

        Miten tarinasi on jatkunut? Ajattelin vaan, ettei se ihan äsken voi olla alkanut? Me postin pojjaat ollaan senverran uteliata muuten, ettei mitään kysellä aivan turhaan.


      • Anonyymi

        Aika ihmeellistä. Meikäkään ole mitenkään taiteellinen ja silti koko suku väittää, että olisin jotenkin vähän omituinen.


      • Anonyymi

        Akka pitääkin ottaa vain siksi, että voidaan asua eri osoitteissa ja kela-tuet pelittävät kahteen eri osoitteeseen. Järkevät aikuiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tarinasi on jatkunut? Ajattelin vaan, ettei se ihan äsken voi olla alkanut? Me postin pojjaat ollaan senverran uteliata muuten, ettei mitään kysellä aivan turhaan.

        Oli vaan yhden illan äkkipikaisuutta. Eihän nyt meillä päiviä äkäillä. Selasin näitä. Näköjään palsta aloitettu jo vuosia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tarinasi on jatkunut? Ajattelin vaan, ettei se ihan äsken voi olla alkanut? Me postin pojjaat ollaan senverran uteliata muuten, ettei mitään kysellä aivan turhaan.

        Nöh tässähän se kulkee. Juomia on tullut pitkin ikää otettua ja nyt tossa vielä viimeviikolla meni 150 kiloa penkiltä. Eihän se elämä tän kummempaa kohta seitsenkympisenä enään voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tarinasi on jatkunut? Ajattelin vaan, ettei se ihan äsken voi olla alkanut? Me postin pojjaat ollaan senverran uteliata muuten, ettei mitään kysellä aivan turhaan.

        Noh. Aika on on kulkenut taas ja vuosi vissiin vierähtänyt? Tarinahan jatkuu aina, vaikka vuodet, eivät vierähtäisikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh. Aika on on kulkenut taas ja vuosi vissiin vierähtänyt? Tarinahan jatkuu aina, vaikka vuodet, eivät vierähtäisikään.

        Ikinä kukaan ottanut meikää varmaan tosissaan? Kaikenlaista, minä itte, kyllikkiä ja kyöstiä, elämän aikana, kyllä on tullut nähtyä, että hyvin voinut samaistua niihin.


    • Anonyymi

      Lehti ei kelpaa kuin takan sytyttämiseen!

      • Anonyymi

        Totta.


    • Anonyymi

      Menee kaikki liity Natoon paska läpi. Kuin ennenkin sunisen aikaan.

      • Anonyymi

        Totta. Muistan tuon ajan napakoissa kun Suninen oli vauhdissa Natoineen. Nykyisin en ole siis totaalisen yhtään seuraillut sen saarnoja natosta kuinka onnelliseksi se saattaakaan meidät tehdä jos liitymme siihen? Onkohan edes koko natokenraali enään edes elossa?


    • Anonyymi

      Vittu viisitoistavuotta elelin ilman kontakteja nuoruuteni ihmisiin. Ja sitten pari kännipää soittoa. Puolivuotta vielä noitten soitteluitten jälkeen vituttaa oma kännipäinen typeryys. Voi kyllä hyvinkin olla, että vitutukseen voi kuolla? No en usko, että kännissäkään enään tule soiteltua kellekkään ja ikääkin on niin saatanasti, että pitää alkaa vaan kuolinilmoituksia sihtailemaan.

      • Anonyymi

        Sehän siinä oli, ettei ikämiehenäkään kännissä osaa muistella muuta kuin nuoruuttaan ja soiteltua tuli sitten näille viidenkymmenenvuoden takaisille nuoruusmuistoilleen pikku konjakissaan. Ketuttaa vitusti omasta tulevasta morkkiksen puolesta, että tälläinen lipsaus sattui.


      • Anonyymi

        Tää tuli nyt mun kirjoitukseni eteen, kuin tilauksesta. Eilen ajattelin justiin, että olen unohtanut muutamanvuoden takaiset ns. Harkitsemattomuudet puhelimen käytön kanssa. Kaksi vuotta jo ajatellut. Onko minulla edes koskaan ollut mitään ihmissuhteita koko läpi elämäni aikana ja tulin lopputulokseen. Tainnut olla ja kenen kanssa? Ja se onkin taas eri kysymys? Olenko edes kaivannut niitä?


    • Anonyymi

      Yleistä kouvolas on et mitä rumempi mies lähtiessä Taimaisiin on, niin sitä komeampi omasta mielestään on, sielä rahoineen neitostensa keskistelystään mielestään. Vaikka olisi jo vanha kuin kohta eteen tuleva kuolemansa.

    • Anonyymi

      Tai toisaalta on tämä kyllä sellaista porukkaa, ettei niitä paljon oma elämä kiinnosta? Paljon kiinnostavampaa varmaan ovat naapurin touhustelut? Oikeestaan kyllöittää kirjoittaa näistä turhakkeista yhtään mitään. Palataan asiaan.

      • Anonyymi

        Vittu vaikka kuinka naapurisi yksin jäänyt eläke poika voisi kaipaille sinua. Kun viimeisin akkansa siltä lähti litomaan ja ovat niinkuin paita ja perse poikansa kanssa kuin tuuliviirinä kulmakuntansa kapakoissa. Arvoitus. Mikä se on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu vaikka kuinka naapurisi yksin jäänyt eläke poika voisi kaipaille sinua. Kun viimeisin akkansa siltä lähti litomaan ja ovat niinkuin paita ja perse poikansa kanssa kuin tuuliviirinä kulmakuntansa kapakoissa. Arvoitus. Mikä se on?

        Luullakseni liitto, joka paranee vasta sitten, kun se poika löytää oman akan?


    • Anonyymi

      Täh? Vuonna 2009 ei vielä tsunami ollut koetellut Japania. Niin se vain aika kulkee.

    • Anonyymi

      Olen kuullut huhuja . Kouvolan baareissa mitä kammottavammalta kännissä kuontalo näyttää, sitä elviksemmän näköiseksi näyttävät itsensä tuntevat. Siksi juon vain kotonani alkoholitonta olutta.

    • Anonyymi

      Yleistäkö Kouvvolasta? Tämän paikkakuntalaiset ovat kuin porukkaa syvästäjoesta. Täysin kiintinöityjä omiin poikiinsa.

      • Anonyymi

        Eikun sekun tuli ennen aikaa seurusteltua vika porukoissa. Harva tavan ihminen edes tietää, että kouvolassamme on hatara järjestelmä mafioista.


    • Anonyymi

      Ei meille saa soittaa kuin vain Aittomäen kännikalat. Joku tolkkuhan se on oltava näiden vanhojen miesten kanssa. Pruut sanoi väljä perse.

      • Anonyymi

        Mää juon viinaa ainakin satayksipäivää tästä eteenpäin. Eihän tästä vanhus elämästä mitään muuten tule. Mää juon päivittäin vain viinaa. Kohtaloni jakoi kouraani sellaiset Ässät jo syntymässäni.


    • Anonyymi

      Kouvolassa sen huomaa, kuka on ollut vänkyrä jo nuoruudessaan. Jaa mistäköhän? Näitten henkilöitten turpavärkit, mitä vanhemmiksi tulevat, menevät omituisesti mutruun. Minä menen nyt muijaani hieman hehkututtamaan, jos tälläinen sutkautus sallitaan?

    • Anonyymi

      No sallitaan kyllä. Kouvolan parhaat poijjathan menevät keskenään letkajenkkaa. Ettei niitten äidit suuttuisi ja hylkäisi heitä.

      • Anonyymi

        Ihme että tuollainen julkaistiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme että tuollainen julkaistiin?

        Arvuuttelepas miten monta tarinaa on jäänyt julkaisematta?


    • Anonyymi

      No niin.. ylpeää soturia olet eretynyt vetämään oikein kunnolla joskus kärsään. Ne vihaavat sinua hautaasi loppuunsa asti. Niitä et voi millään tavalla rauhallisesti enään lähestyä koska vihaavat sinua kuin ruttoa. lähestyä. Niitten ainoa tapa joukolla on yrittää mesertaa sinut joukolla sanallisesti. Kun takuu varmaa ei ole että nyrkkeineen.

    • Anonyymi

      Täällä elää outoja itsekeskeisiä sukuja. Oli se aikaa. Muistelen monikossa koska luullakseni vanhinta veljeäni ei kiinnostanut enäään mitenkään se sorakuoppa. Meikäläinen oli kyllä liikaa niitten sorakuoppaan. Muistelen sitä tapausta monikossa. Kai en ollut näitten kepulaisten rapakuopalla ainut sukuni edustaja silloin?

    • Anonyymi

      Ei sitten tullut kirjoitettua kirjaa. Tulipahan vaan julkaistua kaikenlaista.

    • Anonyymi

      Kyse on kuusikymmenluvun välisestä ajasta kohti seitsämänkymmenlukua. Ei kannata hermostua jos nyt ikämiehenä peilistä nenineen 2022 kurkkaa vastaan ei enään, niin komea kummajainen.

      • Anonyymi

        Metelöinti kylillä kolmepäivää juhannuksena. Nyt vieläkin nolottaa maanantain iltasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metelöinti kylillä kolmepäivää juhannuksena. Nyt vieläkin nolottaa maanantain iltasella.

        Lisään. En oo ole naamatauluntani varmaan mikään Elvis. Nolottaa kun tulee kirjoitettua muitten naamatauluista kaikenlaisia. Mutta sellaistahan se hyvin hyvä, kielitaito ja eli verpaalisuus saattaa teettää, kun näkee kaikenlaisia kasvoja elämänsä aikana ympärillään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään. En oo ole naamatauluntani varmaan mikään Elvis. Nolottaa kun tulee kirjoitettua muitten naamatauluista kaikenlaisia. Mutta sellaistahan se hyvin hyvä, kielitaito ja eli verpaalisuus saattaa teettää, kun näkee kaikenlaisia kasvoja elämänsä aikana ympärillään?

        Jonkinlainen synninpäästö?


    • Anonyymi

      Oks tää ketju jo aloitettu 13 vuotta sitten. Silloinhan oli se Japanin tsunami. Näin se aika kulkee.

    • Anonyymi

      Nyt on tarjolla kolmasmaailmansota näillekin kulmille. Silleen se vaan aika kulkee tsumaaneittenkin jälkeen.

      • Anonyymi

        On tullut vähemmän kyllä kouskia nykyään luettua. Ei liity kyllä siihen mitään suurempia tunteita. Alkaa kertoa suuremmasta nuoruuden rakkaudestaan, jota ei saanut alemman sosiaalitasonsa vuoksi koskaan omamakseen. Nurjaa on ollut kun yksi kunnanvaltuutettu isä pilasi meidän kahden nuoren rakkaustarinan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tullut vähemmän kyllä kouskia nykyään luettua. Ei liity kyllä siihen mitään suurempia tunteita. Alkaa kertoa suuremmasta nuoruuden rakkaudestaan, jota ei saanut alemman sosiaalitasonsa vuoksi koskaan omamakseen. Nurjaa on ollut kun yksi kunnanvaltuutettu isä pilasi meidän kahden nuoren rakkaustarinan.

        Siisti rakkaustarina. Kahdeksankymmentäluvun alussa olin täynnä testosteronia. Siis ilman Neuvostoliittolaisia tuotteitakin. Kuten siihen aikaan yleistä oli. Meillähän ei ole kiirettä, kuten yleensäkkään tällä palstalla kertoilla totuuksiaan. Niin palaillaampa joskus myöhemmin näihin minun rakkaustarinoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siisti rakkaustarina. Kahdeksankymmentäluvun alussa olin täynnä testosteronia. Siis ilman Neuvostoliittolaisia tuotteitakin. Kuten siihen aikaan yleistä oli. Meillähän ei ole kiirettä, kuten yleensäkkään tällä palstalla kertoilla totuuksiaan. Niin palaillaampa joskus myöhemmin näihin minun rakkaustarinoihin.

        No on taas jutut. Sun maailmassa vuosiin mitään muuta naisten kansa tapahtunut kuin jatkuvaa tumputusta pornosivustoja katsellen? No jatkas tarinaasi tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on taas jutut. Sun maailmassa vuosiin mitään muuta naisten kansa tapahtunut kuin jatkuvaa tumputusta pornosivustoja katsellen? No jatkas tarinaasi tästä.

        Teidän kansa kannata alkaa riidellä. Koko kylähän sen tietää, että mulla se on koko kylämme korein rouvja ikää vasta tällä kohta seitsämänkymmentävuotta. Pruut sanoi peräputki taas hernerokka tuokkosen jäljiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän kansa kannata alkaa riidellä. Koko kylähän sen tietää, että mulla se on koko kylämme korein rouvja ikää vasta tällä kohta seitsämänkymmentävuotta. Pruut sanoi peräputki taas hernerokka tuokkosen jäljiltä.

        Eikös Kouvolan kaunein rouvasi sitä ole jo vuosia sitten tajunnut, että pitäisi ottaa ero tuollaisesta, jonka perse laulaa jatkuvasti pruut pruut? Vai vedättekö hernerokkaa oikein duuolla ja perseene laulavat sopuisasti samalla nuotilla, jotta pruut pruut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Kouvolan kaunein rouvasi sitä ole jo vuosia sitten tajunnut, että pitäisi ottaa ero tuollaisesta, jonka perse laulaa jatkuvasti pruut pruut? Vai vedättekö hernerokkaa oikein duuolla ja perseene laulavat sopuisasti samalla nuotilla, jotta pruut pruut?

        Nyt oot löytänyt asian ytimen. Jos perseet laulavat sopuisasti duuolla pruut pruut, vielä ikäihmisinä kaksin hernesopan jälkeen. Varmaan ilman Napakymppi ohjelmaakin aamorin nuoli on osunut, aivan oikeaan maaliin?


      • Anonyymi

        No eihän siinä sitten muuta. Kuin alkaa varromaan leppoisasti herrojen tarjoomaa maailmanloppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän kansa kannata alkaa riidellä. Koko kylähän sen tietää, että mulla se on koko kylämme korein rouvja ikää vasta tällä kohta seitsämänkymmentävuotta. Pruut sanoi peräputki taas hernerokka tuokkosen jäljiltä.

        Ilmasta hupia sano kun näitä jälkikäteen lueskelee. Ei tarvi nääs lapuanliikkeeseenkään yhdistäytyä kun alkaa jo tuntua, että on omine mielipiteìneen ollut joskus melko oikeassa.


    • Anonyymi

      Mulla muuta. Mutta kyllä suurimman elämänkohtalonsa eli rakkauastarinansa loppuiäkseen saattaisi löytää hevosmiesten talleilta. Äiti kyllä kielsi, ettei hevostyttöjä saa katsella sillä silmällä. Siksi jäinkin käteen nyhtääjäksi. Surkeeta se on, kun aina kaikki kylänpojat tajuu mun suhdettani äitiini. Äiti on sähkökeskuskus, jota ilman ei ole virtaa.

      • Anonyymi

        Korjaus kymmenevuoden taakse. Äiti oli minulle aina kuin pankkitili johon voi aina luottaa, enemmän kuin ahnaaseen perikuntaan.


    • Anonyymi

      Olin vähänaikaa napakoihin ottamatta mihinkään kantaa. Mutta oikeestaan varmaan sielläkin on nykyään joku tunnistus jutsku, etteivät ihan kaikki saa niitten napakoissa juttujaan esille?

    • Anonyymi

      Ainaks tää sivu on täällä. Ei jukolauta ollut seitkytluvun alussa tälläistä. Meikäläinen oli romanttisesti rakastunut liian ylempiarvoiseen tyttöseen. Kylän pojat vaan ruuvaili skoodaan muttereita hollilleen ja meikäläinen polki onnesta mykkänä polkupyörällään kaksikymmentäkilometriä eestaas rippikouluun kahdestaan polkupyöräillen maailman kauneimman tyttösen kanssa. Kauheeta muuten nykyään vilkaista kasvojaan peilistä. Aamuisin hampaitaan harjatessaan.

    • Anonyymi

      Miten taas aloittaa. Siinä silmälinikan odotussalissa oli vanhempi mies ja vähän häntä vanhempi rouva. Aloin heidän äänekkäästä keskustelustaan laskemaan Niinistön kannatus suosiota. No se vanhempi rouva oli Haminan markkinoilta ihan juuri äsken ostanut Huittisten lihaisia vanhanajan jätkän käyrää, että sillä kyllä vielä voiton tästä heidän välisestä keskustelusta. Mutta annapa olla se väärä kaulainen ukkeli meni ja siihen totesi. Politiikka kyllä muuten kiinnostaisi, jos se merimiestä mitenkään kannattaisi.

      • Anonyymi

        Vie ja vielä unohtuivat.


    • Anonyymi

      Kuka täällä taas yrittää kukkoilla? Minä olen ummeljoen kunkku ja vien teiltä naisenne ja lyön vielä naistenne ryöstöretkillä teiltä ruipeloita runkkareilta nenät poskelleen. Olisi kannattanut vähän harkita kun edes yrittää ottaa ykkössijaa naisten mieluiselta kuninkaalta. Pois näiltä maisemilta. Runkkareille tulen taas näytetään merimetson munat ja kostan armottomasti.

      • Anonyymi

        Ikäni olen seuraillut kouskin napakoita. Nyt vaikuttaa kyllä siltä, että olet identiteetti varas. Minun oikea osoite nykyään ole Ummeljoki vaan Pitkäniemi gom. LUJASTI TULEE TURPAAN KUN TÄÄLTÄ KOTIKONNULLE PALATAAN. On tämä outoa porukkaa.


    • Anonyymi

      Meikä kyllä vittu on oikeesti oikea Ummeljoen kunkku. Näkeehän sen siitä jo, että kuningaskuntani aloittavat kirjoittaa pienellä uulla. Ottaa koville virittäytyä joittenkin paska vale ummeljoki kunkkujen vuoksi puolustuskannalle oman kuninkaalisuutensa vuoksi.

    • Anonyymi

      ETKÖ SÄ TAJUA ETTÄ SUOMI ON OLLUT ITSEMURHA VALTIO 70 LUVUN ALUSTA . SYNTYVYYS MELKEIN NOLLA 50 V. ???????????????????????????????????????? MITÄ SIITÄ SEURAA ???????????????? MAAN VÄKILUKU TIPPUU. KOUVOLAN PÖNTTÖ ÄYRYNEN EI SITÄ YMMÄRRÄ. SUOMEN KANTTURAT AJATUS NOLLA MINKKI EI SYÖ TÄ SAASTAAA

    • Anonyymi

      Kouvolas kaikki funtsii toisistaan, mitenköhän tuostakin kaverista voisi jotenkin hyötyä. Onneksi alkaa olla jo tuota ikää, ettei tule tietyissä piireissä enää bailattua. Kouvolan sisin on laajentunut jo Elimäellä asti länteen ja itään aina

    • Anonyymi

      Itään aina kauas Valkealaan. Ikäni minulle on tuottanut vaikeuksia havainnoida. Kummalla puolella kymijokea asun idän uhan suhteen? Vaiko vain luen liikoja iltasanomien juttuja. No esimerkiksi. Kun itärajamme yli Venäjältä näyttää tulevan vain turisteja. Niin missä on siellä venäläisten sotainen häirintä kovaluista, valkialaista kohtaan?

      • Anonyymi

        Siinä ole mitään vaihtoehtoja Kouvola on kymijoen toisella puolella kuin Kuusaankoski. Vähän liikaa idässä.


    • Anonyymi

      Joo. Meinas unohtua. Että kovemmassa kusessa olet, jos kaikenmaailman turvatakuisiin laitat luottamuksesi. Onkos mikään takuu koskaan tuottanut mitään takuuta kellekkään?

    • Anonyymi

      Olin nuorena aikamoinen rokkikitaristi. Nykyjään harrastan lehmän lypsyä Anttilassa. Oli ne aikoja nuoruudessa. Kun meidänkin bändistä piti tulla melkein kansainvälinen suber ilmiö.

      • Anonyymi

        Täh? Meikä muistaa nuoruudestaan tuollaisen Anttilan Geiboin (lehmipojan), joka oli melkoinen johtaja. Haukkui minutkin aseman Montussa juntiksi. Kun uskalsin mennä häneltä kysymään. Montaskos lypsävää siellä navetassa seisoo vartoomassa isäntäänsä. Tapahtunut kyllä jo yli neljäkymmentävuotta sitten. Norsulla on kyllä norsun muisti.


      • Anonyymi

        Joo se lammasnahka takki, joka varasti mun runovihkon kautta lapselliset sanakokeiluni kokeiluni, jotka olivat vain tuskaa ensimmäisen tyttöystäväni lähdön jälkeen 1980-luvun alussa. Täytyy myös muistaa, että Vuodet ovat jo kulkeneet. Eikä tyttärestäni tullut maajussi, vaan jo orastava arvostettu taidemaalari. Omien puolta on pidettävä.


    • Anonyymi

      Aika sattuu ja koskettaa. Varsinkin kun jo ikämiehenä tajuaa kaiken nopean ajan kulun. Selittää teille oman ajan kulun. Olla vaan ja möllötellä lintutornin latvassa tarkkaillen hanhien kiivasta syysmuuttoa. Pian taas.

      • Anonyymi

        Hanhen ammutaan seuraavaksi pataan. Kun noita hirviä ei näy enään missään metsissä liikkuvan kiväärin tähtäimen läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanhen ammutaan seuraavaksi pataan. Kun noita hirviä ei näy enään missään metsissä liikkuvan kiväärin tähtäimen läpi.

        No en varmaan usko, että suurinosa kansasta on natomielinen. Kuka vittu tykkäisi, että sota tuodaan aivan kotikynnykselle? Mutta onhan meitä kyllä , joka Kouvola junaan.


    • Anonyymi

      Omat veljet pelkäävät kuin ruttoa. Veljeään. Tai tuskin enään näillä iällä. Kadehtivat kun loppu elämäänsä, eivät saaneet tupaansa lattioittensa harjaajaa.

    • Anonyymi

      Varmaan ainut hupi vanhemmalle veljelleni kun kartoitti äitinsä reviiriltä meikäläisen jonain vuonna silloin ja tällöin. Ukko on jo 66 ja muistaa menneestä elämästään kaikenlaisia.

    • Anonyymi

      Niin mutta on tässä kymenlaaksossakin jotain mätää, jos tanskanmaassakin on. Riski mursukaan tämän rannoilla viikkoa hengissä selviä, jos tänne Itämereltä rantautuu. Sitä tullaan vaan töllistelemään ympäri maata kameroiden kanssa, eikä kukaan niistä suurista luontodokumentoijista, jostain tuntemattomasta syystä, muistanutkaan ottaa kuvauskohteelleen. Suurelle Antabuksen mursulle silakoita, edes kilon, elämänjatkuvuuden evääksi kiitokseksi kuvauskohteelleen.

      • Anonyymi

        Mutku se syö simpukoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutku se syö simpukoita.

        Ottaa sitten mursulle evääksi simpukoita ja alkaa sitten vasta valokuvaamaan sitä. Kyllä kuvat mursusta kelpaavat, vaikka mursu olisi nälkään kuolemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaa sitten mursulle evääksi simpukoita ja alkaa sitten vasta valokuvaamaan sitä. Kyllä kuvat mursusta kelpaavat, vaikka mursu olisi nälkään kuolemassa.

        Ööö tuota. Kiinnostaa vain tälläinen. Ettei Fiiattini venttiliin kannen tiivisti, vaan öljyä vuoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutku se syö simpukoita.

        No en mä tiedä, mutta jos olisin mursu, niin mitä se kellekkään kuuluisi, missä uiskentelisin ruan haussa?


    • Anonyymi

      Siirrymme toiseen aiheeseen. Vaimo teetätti viisikymmentämetriä lauta-aitaa meikäläiselle, kun on sillä sen mielestä elämänsä suurimpana uhkana ja pelkona naapurin lammaskoira, joka pihassamme pistäytyy silloin tällöin. Ja nyt kun tontti on ympäröity metrin korkealla aidalla ei kyllä rouvaa näy pihalla. Kylellään ottaa, jopa kolmen neljäntunnin päiväunia ja ilta kuluu siltä rattoisasti palapeliä täytellessä. Oikeestaan omaa vikaa koko hänen trauma. Meikä kun ystävystyi sen tontillamme käyneen lammaskoiran kanssa. Ennen aitaa oikein sydänystäviksi.

    • Anonyymi

      Sinut on opetettu häpeämään puheitasi. Vain he jotka ovat vähän syköjä saavat totuutta puhua. Valitkaa elämän asenteeksennne totaalinen yksinäisyys. Sen sisälle ei voi kukaan astua vaatimuksineen. Että omia totuuksiaan pitäisi hävetä.

    • Anonyymi

      Täh? Eiks kukaan nautikkaan enään elämästään, jos ei ole täysin väärin tullut ymmärretyksi. Mää en ymmärrä esim. sitä. Jos minua joku väittää täysin ymmärtävänsä.

      • Anonyymi

        Pikkuinen kolaus Kouvolan taidemaailmaan, kun nuorukaisena tyydyin vain postinkantajan virkaan. Jaa miksi? No ei varmaan siksi. Oikeastaan en tunne koko Kouvolan taidemaailmaa. Mutta tyttäreni luo uraa taidemaalarina jossain missä ei tunne itseään niin ahdistuneeksi kuin nuoruudessaan täällä kouvolassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuinen kolaus Kouvolan taidemaailmaan, kun nuorukaisena tyydyin vain postinkantajan virkaan. Jaa miksi? No ei varmaan siksi. Oikeastaan en tunne koko Kouvolan taidemaailmaa. Mutta tyttäreni luo uraa taidemaalarina jossain missä ei tunne itseään niin ahdistuneeksi kuin nuoruudessaan täällä kouvolassa.

        Että voisi osoittaa oman taitoisuutensa verbaalisesti. Pitää elää pitkä elämä, ennen sitä ennenkuin sekään onnistuu. Meikä jo elokuussa kauhisteli onko jo kohta syksy? Äh teidän kanssa verpaalisuudesta keskustelu tuottaa kyllä tuskaa!
        .


    • Anonyymi

      Ihmiselämässä on hetkittäin huonopiakin hetkiä. Tulee yritettyä, että yhteyden otto vuosien takaisiin "tuttuihin" helpottaisi noita sisällään eläviä pelon tunteita, vaikkapa varmaa puolisonsa kuolemaan vievää tautia. En kyllä suosittele kenellekkään. Niin vähää ymmärrystä et mistään löydä, kuin vanhalta "tuttavaltasi", joka luulee elävänsä ikuisuuksiin. Nolottaa perskuleesti, kun piti olla niin avun tarpeessa. Asiakin jäi esittämättä, ennenkuin luuri lyötiin korvaan.

      • Anonyymi

        Oot taas humalassa soitellut Marja-Leenalle. Hyi, Hyi!


    • Anonyymi

      Johtuu kun kouvola on perseestä

      • Anonyymi

        Kouvolassa syvällistä puhekulttuuria ainakaan ole. Kaikki tykkäävät puhua, vaan toistensa päälle ja sitten on nämä, jotka vain tuijottavat kesäterassilla, sanomatta mitään toisten perseitä. Suuntautumisensa salaisuuksistaan. On taas tämä, joka kesää riemastuttava jatkumo. Monellakin suvi terassilla.


      • Anonyymi

        Aika outoa mielestäni. Ihmiset kaipaavat toistensa seurän, vaikka minusta elämä erakkona on valintoja täynnä. Ilman mitään "täytyisi tehdä", taas sinun tuota ja tätä kenenkään mieliksi.


    • Anonyymi

      Emmä mä kellekkään marjaleenalle ole soitellut. Eilen soitin äiteelle ja äitee kehui, että olen sen paras poika. Aika omituista mennä väittämään mun soitoista, että soittelisin joillekkin tuntemattomalle M-Leenoille, kun kaikki kuitenkin tietää, että mun äiskäni on mun elämäni kohtalon nainen. Ilman seksiä tietystikkin.

      • Anonyymi

        On teillä suku. Nimim. Veikko En ala.


      • Anonyymi

        Tuntee noi tyypit. Oot soittanut ja nyt. Alkaa ahdistaa kun iman äidin lupaa on ottanut naisiin yhteyksiä. Äidilleen ollut rehellinen loputtomasta lojalisuudestaan eikä rehellisesti voi tunnustaa että naisiin on ottanut yhteyttä jo kuusikymppisenä ilman äitinsä lupaa.


    • Anonyymi

      Mitä se kellekkään kuuluu jos äiti pitää vielä viimeisillä voimillaan hyvää huolta jälkeläisestään? Ja jälkeläinen huolta äitinsä eläke rahoista. Ootte vaan niin pirun kateellisia jos jälkeläisellä on hyvä suhde äitiinsä ja sen pankkitilin tunnuksiin. Voi muuta kuin ihmetetellä joidenkin sukulaisten ahdasmielisyyttä?

      • Anonyymi

        Oot sie romani?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot sie romani?

        No en oo ja en yleensäkkään siitä pidä kun ihmisiä eriarvoistetaan. Paitsi jos meijän äitin ja minun välit ole kunnolla reilassa. Sitten myö äitin kanssa haukutaan kaikki ympärillä tapahtuva kiukuissamme aivan lyttyyn. Keskenämme ollaan ihan sopuisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot sie romani?

        En oo. Mie oon salainen poliisikomissaario. Halloo! Onko Elsa 87v vielä puhelun päässä? Oltaisiin juuri nyt tulossa tarkastelemaan sitä epäilyttävää pankkisalaisuustili tapausta kotiinni juuri nyt.


    • Anonyymi

      Pyhät hyssykät. Ettekai tarkoita minua? Naisten kanssa en kyllä ole koskaan ollut missään tekemisissä. Mutta äitee on ollut aina mielessä. Neitseellisen elämäni poluilla.

    • Anonyymi

      Varmaan oon elämän ikisuosikki. Koskaan ollu ympärillä miesystäviä kun aina naiset ovat innolla piirittäneet. Naiset olleet vielä niin mustasukkaisia meikäläisestä että ittekin on saanut kolhua päähän jos muita on vilkuillut. Kovaa saattaa olla myös komean miehen elämä.

      • Anonyymi

        Minkähän lainen pottunenä tuonkin itsekehun takaa löytyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähän lainen pottunenä tuonkin itsekehun takaa löytyy?

        Tulleet kauempaakin nuoruuden rakkaudet taas kylille. Kun vähän ovat ikääntyneet ja tajunneet minkä kultakimpaleen toiselle naiselle, ovat menettämässä. Sellaista se on. Kun on komea ja haluttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähän lainen pottunenä tuonkin itsekehun takaa löytyy?

        Komia olin nuorena. Nyt vain karismaattinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähän lainen pottunenä tuonkin itsekehun takaa löytyy?

        Sukuni alku on kaukaa. Jopa Uralin takaa. Siellä miehet olivat miehiä, jopa pottuneninä. Oman pottunenäni olen perinyt isoisältäni anttilalta, joka jo 1920-luvulla joi maansa ja mantunsa ja kuoli mitä ilmeisemmin maksakirroosiin. Jos olisi kaksi vaihtoehtoa, joista pitäisi luopua. Sukuni ylpeydestä tunnistettavuudestaan satojenvuosienkin jälkeen pottunenästään vai maista ja mannuista. Merkkinä ikuisesta liitostani menneisiin. Vai valitsisinko taas maat ja mannut. Niin olisipa todellakin taas edessä isäini vuoksi, vaikea valinta.


    • Anonyymi

      Sinä olet jollain mukavalla tavalla huvittava.

      • Anonyymi

        Olen myös kaikkien naisten lemmikki. Koska tiedän miten soittaa heidän herkintä kanneltaan. Ujous ja hyvin vaatimattomuus kylläkin ovat heikkousiana. Mutta kylläkin komea ulkomuoto, ehkä sen korrelioi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös kaikkien naisten lemmikki. Koska tiedän miten soittaa heidän herkintä kanneltaan. Ujous ja hyvin vaatimattomuus kylläkin ovat heikkousiana. Mutta kylläkin komea ulkomuoto, ehkä sen korrelioi?

        No, mitkäs sitten ovat voimavarojasi työnkeskeisessä nyky reaalimaailmassa? Uskaltaisikohan arvailla, että olet jossain virastossa vääntämässä tekstiä ns. "virkakielellä," josta rivikansalainen ei ota selvää tuon hölkäsenpöläystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitkäs sitten ovat voimavarojasi työnkeskeisessä nyky reaalimaailmassa? Uskaltaisikohan arvailla, että olet jossain virastossa vääntämässä tekstiä ns. "virkakielellä," josta rivikansalainen ei ota selvää tuon hölkäsenpöläystä?

        Nytten juuri jouda vastailemaan. Kaukoputken läpi kun juuri puoluetoverini kanssa nähtiin kymijoella Telkkä muuttelevan kotkaa kohti. Palataanpa sitten taas keväämmällä näihin kiperiin kysymyksiin. Kun telkätkin taas uivat kymijoessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytten juuri jouda vastailemaan. Kaukoputken läpi kun juuri puoluetoverini kanssa nähtiin kymijoella Telkkä muuttelevan kotkaa kohti. Palataanpa sitten taas keväämmällä näihin kiperiin kysymyksiin. Kun telkätkin taas uivat kymijoessa.

        Empäs taas malttanut. Tänne sitä vaan taas tuli vääntäydyttyä takaisin mielipiteellä jonka juuri Kouvolan kaunein nainen katkaisi jatkuvalla motkotuksellaan. Etten muka olisi tarpeeksi hakannut halkoja tulevaksi talveksi. 300 sadan kuutiometrin loisto kotimme pysty-uunin tarpeiksi. Täysin kohtuutonta. Vastahan tässä satapäivää putkeen tuli ryypätyksi ja vain talvisodan kunniaksi. Todella usein olen joutunut jälkikäteen miettimään. Mihin maineeseen loistavat ajatukseni lopulta olisi minut johtaneetkaan ? Jos niitä rouvani ei keskeltä olisi aina alkanut katkaisemaan? Minusta elämäni oli täynnä kysymyksiä? Jos kuolemani tulee. Muijaltani kysymättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Empäs taas malttanut. Tänne sitä vaan taas tuli vääntäydyttyä takaisin mielipiteellä jonka juuri Kouvolan kaunein nainen katkaisi jatkuvalla motkotuksellaan. Etten muka olisi tarpeeksi hakannut halkoja tulevaksi talveksi. 300 sadan kuutiometrin loisto kotimme pysty-uunin tarpeiksi. Täysin kohtuutonta. Vastahan tässä satapäivää putkeen tuli ryypätyksi ja vain talvisodan kunniaksi. Todella usein olen joutunut jälkikäteen miettimään. Mihin maineeseen loistavat ajatukseni lopulta olisi minut johtaneetkaan ? Jos niitä rouvani ei keskeltä olisi aina alkanut katkaisemaan? Minusta elämäni oli täynnä kysymyksiä? Jos kuolemani tulee. Muijaltani kysymättä.

        Jaahah. Eihän tuosta ota mitään selvää. Pitää oikein vetää keuhkoihinsa ilmaa , ennenkuin tuollaista voi vastakommentoida. Pitääkö nyt alkaa väittelemään Toijotan jakopäästä, vai nuoruusmuistoistani muodokkaiden neitosten keskellä kesäiltaisin? Toijotan jakopää on yhtä tuntematon meikäläiselle, kuin lepopäivä innokkaalle tähtien tutkijalla. Kuten esimerkiksi Einisteille kysymys maailmankaikkeuden mahdollisesta olemassa olosta . Nämä ovat näitä niin vaikeita kysymyksiä, ettei kaikkien edes kannata yrittää niitä pohtia. Nyt pitää lopettaa. Aamuun vaimo keksi taas uutta ja outoa ja mielenkiintoista puuhasteltavaa. Kuulemma pitäisi tippuneet omenat puitten alta korjata pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös kaikkien naisten lemmikki. Koska tiedän miten soittaa heidän herkintä kanneltaan. Ujous ja hyvin vaatimattomuus kylläkin ovat heikkousiana. Mutta kylläkin komea ulkomuoto, ehkä sen korrelioi?

        Ei jumankauta. Onneksein, ennen kuolemaani, ehdin ulkonuotiolla polttamaan. Iltanuotiolla setsämänkymmentä itseäni ihailemaani omin taiteellisin mietteineni kirjoittamaani. Luullakseni ainutkertaista päiväkirja vihkosta. Olisi voinut jäädä muuten kylän akoille kuoltuani. Virheellinen muisto minusta?


      • Anonyymi

        Kiitos!


    • Anonyymi

      Nyt äsken tuo avioni prinsessa repäisi kännykän kädestäni ja haistatteli nähtyään elämänkertani. Tämä ole totta kyllä. Maiskuittelen vain sitä, että miltä tuntuisi olla, kaikkien tuntema Loiri.

    • Anonyymi

      Kokoomus antaa tai ottaa. Ainakun moralisoin kaikkea muuta kuin porvareita. Meni ärhäkkäät mielipiteeni läpi. Uskon kyllä, että jonkuntason sossua siitäkin toimituksesta löytyy?

    • Anonyymi

      Vittu kaikki mitä kirjoitatte kirjoittakaa kännissä. Pääministerikin huitelee aina keskellä työviikkoakin täysin eiffelintornina ja eikun kiitellään. Meikäläinen kirjoittaa aina, jos on jotain tärkeäpää sanottavaa/asiaa "faktaa' kännissä. Voi sitten jälkikäteen tulla kukaan syyttelemään, että ollaan oltu täysissä järjissä?

    • Anonyymi

      Vihjeeksi pääministerille. Mikään ole niin rasittavaa kuin seurustelu möykkäävän joukon keskipisteenä olut tuopposen ääressä ykkösjulkkuna. Sitä kun on tuota elämänkokemusta, niin voi arvioida tilannetta kuin tilannetta, eikä itse tarvi olla edes pääministeri.

    • Anonyymi

      Olen nyt nousuhumalani huipentumassa, mutta pääministerin virkaa tässäkään tilassa, en ottaisi kontolleni. Katsokaas, se yksityyden suoja, ennen kaikkea.

    • Anonyymi

      Surullista on kyllä nähdä nykyisten seitsenkymppisten "poikien" joukko alkoholisoitunoituneina Bubeissa, kun äitinsä ei opettanut millään tavoin heitä, oikealla tavalla lähestymään tyttösiä. Äiti oli se turva jolle, voi karjua tuskaansa ulos ja äiti oli se ainoa turva, jolta voi vipata satasen, jota ei tarvinnut koskaan maksaa takaisin. Mutta sittempä, Äiti meni ja kuoli.

    • Anonyymi

      Siis täysin siistii. Täähän on tajuttoman vanha aloitus. Sitä vaan vanhenee yhä ennen lopullista vaaka asentoa edelleen?

    • Anonyymi

      Nyt minä jo kaiken ehdin unohtamaankin. Vaimo käytyään ennustajalla tosissaan mallikkaasti väittää, että selvinpäin näki jo hellepäivää, että meikäläinen oli jo tekemässä vararikko?

      • Anonyymi

        Täh? Nyt kyllä menee jo melko oudoksi? Meilläkin Veijon kanssa on jotain rajaa. Mitä tulee sietää joulua postitoimikonttorissa ennen tulvaa joulupostikorteista.


    • Anonyymi

      Parhaat nuoruuteni vuoteni kulutin napakoiden. Nyt olen iloton harmaa tukka, eikä väitteistäni mitään ole enään jäljellä. Huokaus ennen kuolemaa.

      • Anonyymi

        Tullahan joukolla mielissämme kuoppaan laittamaan. Kunhan vaan puimahommilta kerìtään. Lisä tukiainen ei koskaan muuta tee kuin poikaa.


    • Anonyymi

      Jos tuo vemputus ei lopu niin me sosdemari poijjaat tullaan ja kuskataan tuollainen Pietariin ydinpommi alustaksi. Kyminpoijiille ei pahemmin ketjuilla kun ollaan melko nerokasta sakkia.

    • Anonyymi

      Kolmetoistavuotta sitten, olin nuori ja vetreä, kuin jytkyn kokenut perussuomalainen Timo. Toista se on nykyään. Ajatellut taas, miksi vaivautua tunne tilojaan nykyään availemaan, edes muille? Kuulen muutes nykyään edelleen ääniä.

    • Anonyymi

      Vaimoni muutti mänviikolla juuri Elisabetin seurakuntaan. Löytyisikö uskolliselle surevalle leskimiehelle seuraa. Jostain isoryntäisestä ja hehto persukkeisesta uskovaisesta naisenkutaleesta vielä mullekkin. Ikuista uutta elämänkumppani, niin ala kuin ylämäkeenkin? Nimimerkki. Yhdessähän se kaikki paremmin sujuupi.

      • Anonyymi

        HUOM! Jälki huomautus. Viisikymppinen saa olla. Mutta en ota harmikseni läskiksi itseään ylensyöneitä ekkosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HUOM! Jälki huomautus. Viisikymppinen saa olla. Mutta en ota harmikseni läskiksi itseään ylensyöneitä ekkosia.

        Ohhoh. Tulipa sitä taas oltua ehdoton humalapäissään. Aattelin kun heti aamusta satakiloinen eukkoni lähetti minut lähikauppaan sibsi-ostoilleen. Kaduttaa hirveästi kun tulee välin oltua suhteessamme vastahankainen. Illalla kolmepulloa oluttakin join vain uhmaa mielessäni liittoamme kohtaan. Olisikohan niin, ettei kukaan voi tälläistä juoksupoikaa ottaa tosissaan? Kuten ylilihava vaimoni usein tokaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh. Tulipa sitä taas oltua ehdoton humalapäissään. Aattelin kun heti aamusta satakiloinen eukkoni lähetti minut lähikauppaan sibsi-ostoilleen. Kaduttaa hirveästi kun tulee välin oltua suhteessamme vastahankainen. Illalla kolmepulloa oluttakin join vain uhmaa mielessäni liittoamme kohtaan. Olisikohan niin, ettei kukaan voi tälläistä juoksupoikaa ottaa tosissaan? Kuten ylilihava vaimoni usein tokaisee.

        Eläs yhtään huoli. Itsekkin vuotan justiin rahtikoneella tullutta lappalaista, jopa yli satankiloista uulan kappaletta, joka sen kylkiluusta, joskus joku tuli hätäpäissään luonneeksi. Toivat ilokseni sieltä elämäni loppuun asti Annamarin haarasta. Koko sukunsa on kuulemma kilttiä ja tasapainoista ja eivät kuulemma mukaan hermostu mistään. Nyt taisi tulla tehtyä elämänlopun naimakaupat?


    • Anonyymi

      meitsi on kohta 45 ja ostan mopon, jota aion virittää.
      mä oon vapaa kundi ja teen mitä haluan
      kateelliset vikisee paskahousut läl läl lää, ei hävetä.

      • Anonyymi

        Jaa ah. On sitä sinulla elo mallillaan. Onkos moposi oikein sellainen entisaikojen 1300 kuutioinen Kavazakin möhky? Multa sekin jäi ostamatta. Täytyi vain tyytyä astetta pienempiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa ah. On sitä sinulla elo mallillaan. Onkos moposi oikein sellainen entisaikojen 1300 kuutioinen Kavazakin möhky? Multa sekin jäi ostamatta. Täytyi vain tyytyä astetta pienempiin.

        Tuotahan minä miettinyt, etten anonyyminä menisi pikkuhuppilissa mokaaman. Laittaamaan tarinoihini ihmisten etunimiä. Mutta, joskushan sitä tullut kyllä silleenkin mokailtua. Tullut kädet polvilla istuttua jakkaralla takan äärellä tuskaillessa, että kaikkea sitä on tullutkin pikku huppelissa kirjoitettua.


    • Anonyymi

      Kohtalon torvihan se sitten lopulta soitti ja vesipolvessa armaalleni tuomion kellot totuuttuuttaan soitti. Huom. Suosittelen runon tenhon koetusta vain runojeni herkkä hermoisinpiin lukioihin ja elkää missään tapauksessa alkakoon väittelemään kanssani, koska olen hyvin hyväsydämminen moni suuntautunut.

    • Anonyymi

      Muista enään minä vuonna keskustelivat tässä kouvolansanomien napakoissa kiivaasti Natosta? Eikös silloin, joku Suninen ollut, joka vei kaiken mielenkiinnon pois. Ihan kaikista normaaleista aiheista, Natoineen?

      • Anonyymi

        Oli kuulemmamukaan korukaupan myymälän omistaja. Tiedä näistä?


    • Anonyymi

      Jaa. muka vaihtelemalla nainen ei parane? Ensimmäinen vaimonketale huusi kaikesta, mitä keksi vaan, syykseni niskoilleni pistää ja nyt tämä nykyinen. Hurjassa nuoruudessani kylän pojan vähän kaahailtuaan syksy illassa, fiiatilla, päätyen vuokrataloni silloiseen pelto ojaan. Nyt hattu kouraan. Siis silloin nykyinen rouvani, kävi peittelemässä, tämän rattiinsa nukahtaneen toverini huopapeitolla, ettei poloinen matkamiesmaan paleltuisi lokakuun yöhön. Jälkikäteen toverini (jo vainaa) ihmetteli, ei tuollaisia naisia enään varmaan helpolla löydy? Voi ollakkin? Muista olenkohan jaanaillut tästä aiemmin? Kun mielestäni olen aika kova höpöttäjä/ jaarittelija. Suurten ystävä porukoitteni mielestäkin. Sitä kun on syntynyt tälläiseksi, niin kuinkas sille sitten, enään mitään mahtaa?

      • Anonyymi

        Tollaista olen ajatellut omaltakin kohdaltani. Mitä sitä häpeilemään sitä, millaiseksi on sattunut syntymään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tollaista olen ajatellut omaltakin kohdaltani. Mitä sitä häpeilemään sitä, millaiseksi on sattunut syntymään?

        Itte rirjoittelet ja vastailet ittellesi. Mut aika hyvää satua. Kannattais noilla Kynämiehen taidoilla, mielestäni kirjoitella muuallekkin kuin 24:jä Suomi paskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itte rirjoittelet ja vastailet ittellesi. Mut aika hyvää satua. Kannattais noilla Kynämiehen taidoilla, mielestäni kirjoitella muuallekkin kuin 24:jä Suomi paskaan.

        Kirjoittelet. Sori kännin tila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelet. Sori kännin tila.

        Oon elämäni aikana kirjoitellut kaikenlaisia. Todettuani tyttäreni taiteellisemmaksi. Poltin seitsämänkymmentä vihkoa elämästäni tarinaa. Jaa kaduttaako? Luulen, nuo vihkot, eivät olisi koskaan täyttäneet tuomareitten kriteereitä.


    • Anonyymi

      Kyl voi hävetä itseään, jos koko kylä, sitä jonkun omalle kohdalle tahtoo. Se on semmoista, kun ei kuulu joukkoon.

    • Anonyymi

      Ukrainan sottaa kaikki alla. Suurin tuska on poissa, jos suuri pommi hyvästikkin kohalleen sattuu. Ottaa nimittäin pattiin, kaikki arvailut, mitä se sota tekee ja voiko siitä selvitä hengissä?

    • Anonyymi

      Eiks se Nato-suninenkin, jo ole eläke iässä? Onkhan siitäkään enään peitsi tanassa, ketään vastaan ottamaan idästä?

      • Anonyymi

        No joo. Jossain seitkytkymppisissä, jos mulla vielä laskupää pelaa. Itte olen vähän nuorempi. Koskaan tullut kyllä mieleen alkaa sotia, minkään Naton puolesta ja taitaa osaltani olla jo liian myöhäistä , vaikka himoittaisikin? Kuten eräillä.


    • Anonyymi

      Yritäs nytten sitten tässä laihtua, ennen sotaa ykkös kuntoon. Rouva muuta osaa, kuin leipoa korvapuusteja ja kantaa kaupasta ranskalaisia ja makaryynejä. Jotenkin niin kohtuutonta.

    • Anonyymi

      Epäilyttää, että olet niitä paskalaitoksen kymijoenvarren työmiehiä. Aina valittamassa kaikesta, jos hirveä ei onnistu ammuttavaksi lippusiimoilla. Vai oliko ne nyt susia riistakseen? Niin kolaus tullee metsämiehen ylpeydelle.

    • Anonyymi

      Kaikki tajua, että ihmisen luokse toisen luo, on sama maka, jos toisiaan vielä, edes haluavat tavata.

      • Anonyymi

        Tuosta on olemassa runokin. Ettei se matka kenenkään luokse ole sen pitempi kumpaankaan suuntaan. Jaksa nyt vaan muistaa runoilijan nimeä. Itse kun alan olla jo vanhempi mummo. Voi niitä menneitä aikoja.


    • Anonyymi

      Matka. Korjaus. Et. Silleen.

    • Anonyymi

      Että, sitä vaan, jos elämänsä aikana, kaikki on mennyt päin persettä, niin voiko sen kautta, vielä tuonpuoleisessakin putslojona, joutua vieläpä jopa; hanko hommiin? Niin olisiko se jokin jatkumo, kun kaikki maanpäällä ei mennyt aivan nappiin, niin kuin Trömpsässä yleensä? Kiitosta vaan etukäteen tietäjille vastauksista!

    • Anonyymi

      Ihan varma ole. Mutta kyllä voi päästäkkin kivuistaan noin niinkuin maanpäällä hieman helpommalla, jos maalaistohtori oikeat lääkkeet niihin löytää?

      • Anonyymi

        Kiitosta näistä viisaista vihjeistä. Nyt onkin taas huomattavasti helpompaa männä kohti vanhuutta ja omaa loppuaan. Sehän tässä vaan vieläkin jäi askarruttamaan. Viisaissa neuvoissasi, että sattuuko tälläistä loppua, muidenkin kohdalle, kuin omalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitosta näistä viisaista vihjeistä. Nyt onkin taas huomattavasti helpompaa männä kohti vanhuutta ja omaa loppuaan. Sehän tässä vaan vieläkin jäi askarruttamaan. Viisaissa neuvoissasi, että sattuuko tälläistä loppua, muidenkin kohdalle, kuin omalle?

        No ei satu, jos satut syntymään viidensadan hehtaarin kuusimetsän omamistamaan sukuun ja viidensadanneliön maalaistalo on jo valmiiksi moneenkertaan remontoitu ennen syntymääsi.


    • Anonyymi

      Omistamaan.

      • Anonyymi

        Jaa vaikka niin? Kohtaloksesi tuli sattumalta syntyä peukalo keskellä kämmentä. Keskelle kuudensadanhehtaarin kuusimetsää?


    • Anonyymi

      Mitä olette muuten mieltä sen Krimille Ukrainasta vievän 17 kilometrisen sillan tuhoamisesta?

      • Anonyymi

        No, kyllä ohjukset, senkin tuhotun sillan yli jaksaa lentää. Ainakin luulis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kyllä ohjukset, senkin tuhotun sillan yli jaksaa lentää. Ainakin luulis?

        Kukaan sun kanssa ala väittelemään. Työpaikkalääkärin hermotkin varmaan noista mietteistä menee? Varsinkin, jos työpaikkalääkäri ei osaa tutkia, muuta kuin maksa-arvoja? No tottakait tiedä , että maksa-arvoja, eivät tutki työpaikka lääkäri. Ne ovat laboriranttejen tehtävä.


    • Anonyymi

      Tulee silleen ajatusmaailmasta yhteenpötköön. Kenelleppä tämän tunnustaisin, että joskus olisin katunut kirjoituksiana, muille kuin itselleni. Varmaan moni arvailee kuka tälläistä on tuottanut? Mikä laittaa kirjoittamaan kaikenlaisia? En tiedä. Taidan tulla entistä tunteellisemmaksi. Vaimossani on lääketieteellisesti todettu verisyöpä?

      • Anonyymi

        Jotkut osaa kyllä suhteuttaa elämänsä asiat niin, ettei niistä kenellekkään tarvi enemmin puhua. Jos rouva kuolee, niin voi kuolla myös, jossain tulevassa ajassa naapuriltakin. Totta puhuen. Niin myös tulee tapahtumaan. Eikä tässä itseäkään ole tehty, mistään teflonista.


    • Anonyymi

      Mitä nää on nää uudelleenohjaus yritykset? Parhaimmillaan kone väittää niitä tulleen, jopa viikossa satakin yritystä koneeseen, vaikka paljon mitään tänne tullut kirjoittaneeksikaan. Sitähän sais aamusta iltaan näin verpaaliton luullakseni paasata. Mitään oo mihkään kirjoitellut. On tää ihme-aikaa. Jos vähän jotain tokaisee. Niin heti ollaan kyttäilemässä ja väittämässä kaikenlaista!

    • Anonyymi

      Elämä laittaa väliin ajallaan miettimään kaikenlaista. Ei kai se lääkärinkään pohdinta potilaastaan, sen syvällisempää ole, kuin minkähän reseptin, taas tuollekin, elämänsä kipujensa kanssa, narisijalle määräisi/kirjoittaisi?

      • Anonyymi

        Ihme paskaa kyllä lääkkeenä unilääkkeeksi syöttävät. Jollain Mirtazapiinilla lihoin vuodessa viisitoistakiloa. Pitäkööt unilääkkeensä. Nyt puolivuotta ilman ja neljäkiloa jo laihtunut.


    • Anonyymi

      Palaamme taas linjoille. Johan sitä varmaan vähän on kaipailtukkin, jo? Vaimolle tuossa viikolla tokaisin, kun kaipailee, niin uutta kotikissaa entisen tilalle, että mitäjos ottaisit kerralla sellaisen karvaisen vähän isomman kollin siliteltäväksi, sieltä itäisiltä mailta. Niin ei minunkaan tarvisi kuunnella tuota kissoista nauuntaa alvariinsa ja oluttakin voisin, sitten juoda vähän vapaammin. Nyt täytyy vaan tarkkailla tilannetta. Alkaako aloitteeni tuottaa mitään lopullista tulosta/tapahtumaa?

      • Anonyymi

        Otin puheenaiheeksi tänään. Käski suksimaan suohon. Ota näistä naisten mielitiloista selkoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin puheenaiheeksi tänään. Käski suksimaan suohon. Ota näistä naisten mielitiloista selkoista?

        Itse läksi sitten viikkositten äidilleen eli anopillilleni viikoksi kylään. Eilen palasi ja kova oli ollut kuulemma viikonajan ikävä takaisin omaan kotiin ja tavaroitaan. Minusta ei maininnut mitään. Leppoista se on taas illmeisesti parisuhde elämämme tovin?


      • Anonyymi

        Kuin on käynyt? Ottiko vihjeestäsi vaarin? Onko ottanut vihjeestäsi vaariin. Ja tärkein kysymys. Ootkos lopultakin päässyt sälyttämään rouvasi muitten murheeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin on käynyt? Ottiko vihjeestäsi vaarin? Onko ottanut vihjeestäsi vaariin. Ja tärkein kysymys. Ootkos lopultakin päässyt sälyttämään rouvasi muitten murheeksi?

        Kovasti tultu yritettyä. Mutta kun viimeviikolla Imatran tekolumilla paukahti poikki akillisjänne ja kuskasivat kotkan keskussairaalaan. Nyt on koko vaimon suku tuossa ottamassa osaa sairaisvuoteeni vierellä karuun kohtalooni ja akillisjänteeni puolesta. Se käy niin sääliksi koko sukuni puolesta. Tämä akillesjänteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti tultu yritettyä. Mutta kun viimeviikolla Imatran tekolumilla paukahti poikki akillisjänne ja kuskasivat kotkan keskussairaalaan. Nyt on koko vaimon suku tuossa ottamassa osaa sairaisvuoteeni vierellä karuun kohtalooni ja akillisjänteeni puolesta. Se käy niin sääliksi koko sukuni puolesta. Tämä akillesjänteen!

        Akillisjänteeni.


    • Anonyymi

      Tonttu! Tää on näköjään 13 vuotta vanha aloitus. Kaikkien kanssa se, sinäkin siepponen viitsit väitellä.

      • Anonyymi

        Mitä se kenellekkään naapurille, mitään kuuluu, jos rouvani aikoo vaihtaa meikäläisen, kissaan tai tummiin idän tulisiin tuulahduksiin. Hoitelkaa vaan omat suhde asianne. Meikäläistä ne paljon kiinnosta. Ajatuksen ytimeni on siinä. Miten vaimosta päästä eroon vaivatta. Ja, nyt luullakseni, olen keksinyt sen. Tumma mieshenkilö idästä ja karvainen, kuin kissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se kenellekkään naapurille, mitään kuuluu, jos rouvani aikoo vaihtaa meikäläisen, kissaan tai tummiin idän tulisiin tuulahduksiin. Hoitelkaa vaan omat suhde asianne. Meikäläistä ne paljon kiinnosta. Ajatuksen ytimeni on siinä. Miten vaimosta päästä eroon vaivatta. Ja, nyt luullakseni, olen keksinyt sen. Tumma mieshenkilö idästä ja karvainen, kuin kissa.

        Sama on kohtala minulla, jossain mielessä. Valkoselkä ja harmaapäätikkoja tullut vuosia ruokittua ja sitten saa palkinnoksi nämä lintubongarit ikkunansa alle, jotka varmaan talipötköä kitsauksissaan viritä kotikuusensa oksan nokkaan tikoille? Enkä ole kukaan Iitin sonnanniemestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on kohtala minulla, jossain mielessä. Valkoselkä ja harmaapäätikkoja tullut vuosia ruokittua ja sitten saa palkinnoksi nämä lintubongarit ikkunansa alle, jotka varmaan talipötköä kitsauksissaan viritä kotikuusensa oksan nokkaan tikoille? Enkä ole kukaan Iitin sonnanniemestä.

        Miltäs tuntuu kun tuntuu, että ollaan syyllisiä ryssien välisiin sotiin ja jotain pitäisi alkaa tehdä, vaikka mihinkään silti ei kykene?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltäs tuntuu kun tuntuu, että ollaan syyllisiä ryssien välisiin sotiin ja jotain pitäisi alkaa tehdä, vaikka mihinkään silti ei kykene?

        Noi jotka, kykenevät niihin sota tunnelmiin, ovat niitä, joiden isänmaa on tappaminen. Olen kattellut telkusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi jotka, kykenevät niihin sota tunnelmiin, ovat niitä, joiden isänmaa on tappaminen. Olen kattellut telkusta.

        Tullu mieleen, että mieli ei ole missään liitteessä ruumiiseen. Paljon mieli välitä ilmeisesti varmaan sitten, kun lihaisa ruho lopulta tilttaa. Näin me karjakunnissa pohditaan eläimiemme elon menoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tullu mieleen, että mieli ei ole missään liitteessä ruumiiseen. Paljon mieli välitä ilmeisesti varmaan sitten, kun lihaisa ruho lopulta tilttaa. Näin me karjakunnissa pohditaan eläimiemme elon menoista.

        Elämiemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltäs tuntuu kun tuntuu, että ollaan syyllisiä ryssien välisiin sotiin ja jotain pitäisi alkaa tehdä, vaikka mihinkään silti ei kykene?

        Kauhialta se tuntuu eläkeläiseltä. Ryssien sodat. Sähkön hintakin jo taivaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhialta se tuntuu eläkeläiseltä. Ryssien sodat. Sähkön hintakin jo taivaissa.

        Kivaahan se on vaan kun, jollain tavalla saa niitten (ryssien) sotia kustantaa. Miekin lauleskellen makselen sähkölaskuja. Niin ja tietysti, jos on kauppias ja jotenkin hyötyy sodista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltäs tuntuu kun tuntuu, että ollaan syyllisiä ryssien välisiin sotiin ja jotain pitäisi alkaa tehdä, vaikka mihinkään silti ei kykene?

        Kun nyt vaan ala sotahullut ampuilemaan talipötköni tikkoja. Näin vaatimaton ele sotahullujen puolelta minulle riittä. Ampuilkoot niitä ryssiään, mutta jättäkööt tikkani rauhaan kaikilta sotatoimiltaan!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on kohtala minulla, jossain mielessä. Valkoselkä ja harmaapäätikkoja tullut vuosia ruokittua ja sitten saa palkinnoksi nämä lintubongarit ikkunansa alle, jotka varmaan talipötköä kitsauksissaan viritä kotikuusensa oksan nokkaan tikoille? Enkä ole kukaan Iitin sonnanniemestä.

        Tiedä liittyykö mitenkään tikka aiheeseeni. Muta apteekista ostin eilen suolavesiliuosta nenään suihkauttavasti ja nyt alkaa kuulemaan kuusenoksalta jo hippiäisen ininää. Varmaan huomioidaan tämä lintupiireissä Kymissä ja kun vielä iän myötä tulleella havaintokyvylläni olevan, omin silmieni avullu, vielä tunnistamaan Harakkan, Variksesta. Selkääni tulee taputtelemaan ajallaan, koko kylyn-yhdistys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä liittyykö mitenkään tikka aiheeseeni. Muta apteekista ostin eilen suolavesiliuosta nenään suihkauttavasti ja nyt alkaa kuulemaan kuusenoksalta jo hippiäisen ininää. Varmaan huomioidaan tämä lintupiireissä Kymissä ja kun vielä iän myötä tulleella havaintokyvylläni olevan, omin silmieni avullu, vielä tunnistamaan Harakkan, Variksesta. Selkääni tulee taputtelemaan ajallaan, koko kylyn-yhdistys?

        Ei me tuollaista kuroa voida ottaa linturetkillemme ulkosaaristoon. Totta puhuekseni, en koskaan ole ollut kovin kiinnostunut. Ihmisistä joista olen vaistonnut omahyväisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä liittyykö mitenkään tikka aiheeseeni. Muta apteekista ostin eilen suolavesiliuosta nenään suihkauttavasti ja nyt alkaa kuulemaan kuusenoksalta jo hippiäisen ininää. Varmaan huomioidaan tämä lintupiireissä Kymissä ja kun vielä iän myötä tulleella havaintokyvylläni olevan, omin silmieni avullu, vielä tunnistamaan Harakkan, Variksesta. Selkääni tulee taputtelemaan ajallaan, koko kylyn-yhdistys?

        Mitä noista. Nää kylyn kaikki touhot nähneet varmaan kerran elämässään edes Viiksitimalia?


    • Anonyymi

      Huimaa miten Vuodet kulkevat. 2011 se Japanin tsunami ja nyt, ollaan kohta naimisissa sotaherrojen kolmannen maailmansodan kanssa.

    • Anonyymi

      Hiivatti vieköön. Valkealan kansalaiskoulussa yksituhattayhdenkymmentäyhdenkymmentäsataa kuusikymmentäluvun lopulla, olin aivan lääpälläni erääseen tyttöseen. Isänsä kuulemma omisti vaneri tehtaan. Nyt ei kylläkään tietyistä elämän kulun realismi syistä, mitenkään enää kiinnosta x-neitokainen, kun se lemmen nuija on jo ajat sitten nuukahtanut. Mutta kuitenkin. Jäiköhän vaneritehtaasta jokin osa saamatta?

    • Anonyymi

      Sen annan nuorimmille opiskelijoille elämän neuvoksi, että vaan kuljeskelee läpi elämänsä. Mihinkään kiinnekohtaan laittamatta huomiota. Jäihän minultakin viilutehdas saamatta.

      • Anonyymi

        Vaneritehdasta valkealan kulmilla ole ollut muualla kuin Vuohijärvellä. Ja en tiedä monta tytärtä kalsolla oli? Mutta ainakin sen yksi tytär jotain viisikymmentävuotta sitten näytti söpöltä koulussa valkealan kirkonkylällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaneritehdasta valkealan kulmilla ole ollut muualla kuin Vuohijärvellä. Ja en tiedä monta tytärtä kalsolla oli? Mutta ainakin sen yksi tytär jotain viisikymmentävuotta sitten näytti söpöltä koulussa valkealan kirkonkylällä.

        Ai niin tämä. Elämäni suurin kaukorakkaus ja sen kaveri tupu. Tänään manskilla ajattelemassa kuinka kaupungin muoto onkaan muuttunut viidessäkymmenessävuodessa.


    • Anonyymi

      Ota iisisti. Miljoonanvuoden
      päästä. Kenenkään tyttösen kauneus visuaalista silmääsi tule enään huikaisemaan.

    • Anonyymi

      Kohta kun Kiina oikein Taiwaniin hermostuu ja taiwanni alkaa puolustelemaan länsi eli eurooppalaisia arvoja. Saattaapi lauantaimakkaran kilohinta nousta ihan kohilleen, eli nuppiinsa. Sellaista vaan on ounasteltavissa jos Kiina saataan siihen yhteen uuesaan ikäloppuun pelossin huuhkajaan lopullisesti hermostumaan.

      • Anonyymi

        USA:n sossut joutui paitsioon välivaaleissa. Reduklilaanit jyllää. Eikä ole tieto mistään iltapäivälehdestämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA:n sossut joutui paitsioon välivaaleissa. Reduklilaanit jyllää. Eikä ole tieto mistään iltapäivälehdestämme.

        Vittu, niin hurmiossa usan trumpin voitosta välivaaleista, että ei tule tarkastettua, että miten usan rebuklilaanit oikein tulee kirjoittaneeksi. Oikeisto rulaa.


    • Anonyymi

      Minusta ihminen on kyllä luotu alkujenaluksi kävelemään, eikä vaan paikallaan istumaan ja kannelta soittelemaan. Kärsityttää kun paikallislehdet mainostavat kulttuuri henkilöiksi vain näitä jokakesän kesäteattereitten luutunsoittajia. Toisaalta voihan sillä kesäteatterinlavalla joutua ottamaan muutaman askelenkin, jos ei ole tullut näyttelemään, sitä paikallaan istuvaa luutunsoittajaa?

    • Anonyymi

      Yhtään ufoa ole, kyllä taivaalla lentävän nähnyt, vaikka lintumies, olen ollut kohta viisikymmentävuotta. Nuo muuttolinnut keväisin ja syksyin, kyllä sitten, siinä ajassa kaukoputkeni kautta tullut nähneenäni, voidaan kyllä laskea, sitten miljoonissa.

    • Anonyymi

      Astmaatikon huokas. Kuin ihmeessä päästä vaimosta eroon, joka pitää enemmän kissoista, kuin kissoille allergisesta miehestään? Sitäkun kaikkea sietävänä ihmisenä on tullut elämänsä aikana. Tullut vaan siedettyä ja siedettyä. Kaikenlaista, ettei vaan kenenkään herkintä mieltä, olisi sattunut haavoittamaan?

    • Anonyymi

      2009. Ajat todella siitä muuttuneet. Toisaalta samaa lamaa vuodesta 2008 saakka. 2006 tuli tehtyä omakotitalo ja varmaan halvemmalla, kuin nykyään. Puulautakaupat nykyään kannata. On tämä onnetonta lautakasa aikaa.

    • Anonyymi

      Ja sitten vuoroon kuuluu viikko morkkista jutuistaan ja raskaina. Ja kaikki pitäjän haukut päällä. Kuin v*tussa tämäkin palsta, voi pysyä hengissä yhden miehen voimin?

    • Anonyymi

      Aivan normaalia läpi elämäni. Ole paljon tullut keneltäkään krapuloissaan kyseltyä omantunnon vointejaan. Kun kirjoitukset olleet kenenkään henkilöön käyneitä.

    • Anonyymi

      Tulen kuolemaan anonyyminä. Ylikaiken toisiaan rakastava sukuni tule koskaan tietämään. Kuinka vähäjärkisenä, niitä pidin, jotka puhuivat paskaa toisten selkiensä takana. Pitääkseen itsensä kiinni sukunsa perinteissä. Sellaista vielä tänään, kun itse on hengissä.

      • Anonyymi

        Kun itse on vielä hengissä.


    • Anonyymi

      Oikeastaan, en kyllä inhoa, vihaa ketään. Mun suhde ihmisiin sattuu olemaan vaan brobleemallinin. En satu nauttimaan yhtikäs mistään ihmissuhteista selvinpäin. Ja sittenkun humalapäissäni yritän ottaa elämääni yhteyttä ihmisiin. Niin ei kukaan puhelimenlanganpäässä minusta tykkää. Mulla taitaa olla Saarikoski kompleksi. SOITTELE SITTEN AAMUMMALLA KUN ALAT OLLA VÄHÄN SELVEMMIN PÄIN?

      • Anonyymi

        Sama täällä. Taitaa nykyisin olla monen muunkin juttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Taitaa nykyisin olla monen muunkin juttu?

        Syksy alkaa taas tulemaan. Aistin sen varmaan ensimmäisenä suomesta jo huhtikuun puolivälissä. Muija vaan kun tämän jo huhtikuun puolivälissä tiesin. Väitti minun olevan ajan kulun kanssa hysteerinen. Vaan nyttäpä taas tässä ollaan. Puolitoistakuukautta vain taas aikaa syksyyn alkuun.


    • Anonyymi

      2009 olin 67-vuotias. Kohta siis kahdeksankymmentä. Mikä on hienointa mielestäni nyt elämässäni? No se ettei aivan kaikkea nuoruutensa virheistä enään muista kun alkaa aivotoiminta jo tälläiällä pätkimään.

    • Anonyymi

      Itse olen nyt viisikymppisenä katsellut noita sukuni vanhimpia edustajia. Eräällä heistä on ollut jo, kun olin itse kolmikymppinen. Ajatusmaailmana, jos tässä vielä viisivuotta eläisi. Täytti syyskuussa 87 vuotta. Ajattelen vaan jo näin tällä iällä, ettei olisi vaan sukuvikaa ja tulisi minustakin, ennen loppuani, jahkailija kuolemani kanssa. Viidenvuoden välein?

    • Anonyymi

      Ja samaan jatkoon. Tullut elettyä melko erakko elämä ja vaimolta menin kysäisemään. Miltä tuntuu, kun kaikki pitää aviomiehestä juoruta eteenpäin sukuunsa? Kuulemma olen itseeni käpertynyt ihmissuhteisiin kykenemätön kääpiö. Näin naapurissa.

    • Anonyymi

      Nyt kojelututtaa taiteilejisia rajoja. Jo kymmenennen kookaupan hevosmieskaljan jälkeen Alko laulatuttaa hoosiannaa. Uus ehdoton ennätys pyrkimyksissäni kohti taitemaailman kattoa.

      • Anonyymi

        Kojelaulatuttaa. Yleisöäni huomivoiva kohtelias korjaus.


    • Anonyymi

      Suomi on nykyään ihan erilainen. Kuin viisitoistavuotta sitten. Kun tyhmänä yritin napakoiden maailmaa parantaa. Pääministerinä nyt sotaa rakastava. Onneksi keväällä uudet vaalit.

      • Anonyymi

        2007. Leppoisia aikoja vielä ne. Totta. Viidessätoistavuodessa voi kaikki muuttua katafrooffiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2007. Leppoisia aikoja vielä ne. Totta. Viidessätoistavuodessa voi kaikki muuttua katafrooffiksi.

        Vanhana ukkona jo silloin uskottelin itselleni. Tulee nuorempi sukupolvi politiikkaan ja muuttaa kaiken. Ei ole suurempaa pettymystä. Kun nähdä miten nykyään paiskaillaan kansan verovaroja ympäri maailmaa. Aivan estottomasti päättäjiemme tahoilta. Sori vähän runollinen muoto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhana ukkona jo silloin uskottelin itselleni. Tulee nuorempi sukupolvi politiikkaan ja muuttaa kaiken. Ei ole suurempaa pettymystä. Kun nähdä miten nykyään paiskaillaan kansan verovaroja ympäri maailmaa. Aivan estottomasti päättäjiemme tahoilta. Sori vähän runollinen muoto!

        Äideillä on, vaan äitien keskeinen maailma lastensa kanssa. Harva perheen isä, niihin sisälle pääsee. Palaan asiaan, jos tunnen olleeni väärässä.


      • Anonyymi

        Ainakin sähkö alkaa maksamaan siihen malliin, että tulee muutto saunatupaan. Mutta onneksi oma luonto on kova.


      • Anonyymi

        Jaa? Se maailma muuttuu, sitten ensikeväänä jotenkin paremmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa? Se maailma muuttuu, sitten ensikeväänä jotenkin paremmaksi.

        Sen halvemmaksi sähkö tulee, mitä enempi Fennovoima tekee konkurssia Saksassa. Sitä vaan kaikki torppalaiset. Sähkö pattereittensä vieressä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen halvemmaksi sähkö tulee, mitä enempi Fennovoima tekee konkurssia Saksassa. Sitä vaan kaikki torppalaiset. Sähkö pattereittensä vieressä ymmärrä.

        Ja kuinka mitenkään luulet vaikuttavasi sillä mitenkään. Jaksais alkaa sen enempään paasaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa? Se maailma muuttuu, sitten ensikeväänä jotenkin paremmaksi.

        Muuttuu muuttuu. Kunhan vaan jaksat jotain ketaletta käydä huhtikuunvaaleissa omaksi eduksesi ja edustajaksesi silloin arkaadianmäelle äänestämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin sähkö alkaa maksamaan siihen malliin, että tulee muutto saunatupaan. Mutta onneksi oma luonto on kova.

        Tiedoksi vaan sähköyhtiölle että nyt se saunatupa puuliiterin kanssa on eristyksineen valmis. Noin 45 neliötä koko tuleva vanhuuden lukaali. Aggrikaattori on hommattu ja muhkea puilla lämmitettävä puolitoistametriä korkea takka. Että nuolee nyt vaan minun puolesta sähköyhtiöt näppejeen jos pula-ajat alkavat sähkönpulan puolesta nurkissa kolkuttelemaan . Ja ikää tällä vastarinnankiiskellä vasta 67 vuotta.


    • Anonyymi

      Minun hermot ei kestä kuin viisiminuuttia näitä napakoita. (Tuskin muidenkaan). Aloittajahan muistaakseni vuonna 2009 avasi keskustelun, juuri näistä Kouvolansanomien napakoista. Ei ole kouvolassa paikkaa mihin asettua, Ettei joku pottunokka eläkeläinen seurailisi parvekkeeltaan. Työssä käyvän elämä rytmiä.

    • Anonyymi

      Eikun. Parhaat palani työnsin jonnekin Maailmanmenoon. Koetellaan muistellen. Ajatus on ikkunan täläpuolella huoneessa teeveeruudun ohjelmassa ja lasin takana on tikkasille viritetty talipötkö ja siihen talipötköön ruudun takana lennähtää usein Valkoselkätikka. Jotenkin hurmaavaa kokea nuo hetket tikkansa kanssa. Toisella silmällä niissä hetkis tule katseltua teeveestä, talvi-iltapäivällä, jotain Pekka Puupäätäkään.

      • Anonyymi

        Kova paikka vai? Vuosiin sukuni kanssa puhunut tai tapaillut sukuani. Mielestäni eivät ole mitenkään kiinnostunut toisistaan. Paitsi perintö asioistaan.


    • Anonyymi

      Isotpojat raiskasivat tyttöjä. Outoa porukkaa. Aika kulkee. Mikää ei unohdu.

    • Anonyymi

      Sellaiseen maailmaan synnyin jossa omiin veljiinkään ei voinut luottaa. Iskä lähti litomaan ja vähällä oli, ettei äitikin. Tuota olen ihmetellyt. Mikä lapsuuden kokemus tekee kuitenkin ihmisestä täysijärkisen vanhemmalla iällä?

    • Anonyymi

      Ja taas mennään. Olen ajatellut. Näillä sähkökatkoilla ja hintojen korotuksilla. Valmistellaan kansaa, edessä olevaan kotafroofiiin. Kaikki edessä olevat ajat kestää jos niihin on tottunut?

      • Anonyymi

        Mitään sähkökatkoja sitten talveen tullutkaan. Että joskus rasittaa tämä nykymeno Suomessa.


    • Anonyymi

      Vieläkään päästy eroon että kouvolassa on ihan normaalia ettei siellä paljonkaan eriäviä mielipiteitä suvaita?

    • Anonyymi

      Teitän kanssa ilmeisesti ei millään saa kränää aikaiseksi. Siirryn siis nyt hetkeksi murheeksenne lopultakin sotaisemmalle Nato-palstalle. Ollaan silti kuulolla. Voi tulla ratkaisuiden päivä sotiin eteen, jolloin olen täällä taas?

    • Anonyymi

      Nyt ei löydy enään mitään yleistä enään koko kymenlaaksosta. Oh hohottaa!

    • Anonyymi

      Ilmeisesti kaikki on painettu villaisella ja jotkut idiootit. Ovat edelleen idiootteja?

    • Anonyymi

      Outoa sekun Ukrainan jälkeen tännekin toivotaan sotaa.

    • Anonyymi

      Kova paikka enään olla, vielä itse hengissä. Pienen tyttärensä.
      Kuoleman jälkeen.

    • Anonyymi

      Tosi psyköt, eivät kestä totaalisen rehellisiä ihmisiä. Psyköilta menee hermot, totuudesta.

    • Anonyymi

      Aika kulkee vuosikymmenet vaihtuvat. Tuli vaan mieleen kun kolmevuotias makseli tikkariaan mummonsa kanssa K-kaupan kassalla.

      • Anonyymi

        Tosi söpöö.


    • Anonyymi

      Ja isä muutta meiltä sotilaskadulle. Enkä sen jälkeen ole nähnyt kenenkään , sen jälkeen itkevän.

      • Anonyymi

        Muuttakaa Ullanlinnaan. Ja ottakaa lääkkeenne ajallaan. Kuten psykiatrinen, niitä teille määrää.


    • Anonyymi

      Koko miehuus ja voimatkin jo poissa. Toisaalta taitaa olla aivan samaa. Kun Zelenskyi jo anomassa rauhan neuvotteluja polvillaan.

    • Anonyymi

      Luonto kato? Minusta maapallon suurin ongelma on ainakaan enenevä liikakansoitus.

      • Anonyymi

        Ainavaan.


      • Anonyymi

        Kohta viisikymentävuotta. Saman naisen kanssa. Brysselin öös. Siintähän vasta. Taitaa olla vìsikymmetävuotta vasta. Mitähän taas olen yrittänyt? Nukahdin hetkeksi. Jaa niin näitä. Nuoruuden rakkauksia varmaan.


      • Anonyymi

        Ainavaan.


    • Anonyymi

      Outoa sakkia yleisessä kymenlaaksossa eli kouvolas. Yhtäkun niistä on kerran tintannut kunnolla nenään. Niin koko mies-akkalauma muistaa lopun ikänsä nimen, jolta on turpiin tullut aikoinaan kunnolla. Ummeljoki on taas voimissaan!

    • Anonyymi

      Tuokun iskee sota kiihko pintaan, niin ei ole sillä vertaa päällä maan. Nyt meni nyrkit pystyyn kohti ummeljokea. Pirta kyllä kestää. Täältä kyllä löytyy sellainen haka nyrkit pystyssä, ettei ole helpolla vallattava läntisenpuolinen kymijoki.

    • Anonyymi

      Tulis vaikka sota. Tapahtuisi jotain. Mikä on kamalinta? Humalainen yksinpuhelu.

      • Anonyymi

        Sota tekis kyl poikaa. Vois mennä siinä porvariltakin varat jos ei alkaisi viinatrokariksi. Se on semmoista jos ajattelee alkamaan sotimaan.


    • Anonyymi

      Outoa, että ketjusta on poistettu vain yksi viesti. Lieneekö se, jolla kaduin kirjoituksiani?

    • Anonyymi

      Hankkijan lippalakki päähän, vaikka kierteellä, jos ei muuten sovi. Ja taas kohti uusia nais-seikkailuja. Eihän siinä muukaan auta. Yksinäistä peräkarin poikaa?

    • Anonyymi

      Joo'oh. Vuosi jotain yli neljäkymmentävuotta sitten ja. Mestarimme humalapäissään löydetty naapurista saunanlauteilta sinne kuivumaan jätettyjen
      siikojen seoista. Puhukaa orkesterinne pojat mitä puhutte. Mutta niin se meni.

    • Anonyymi

      Törmäys ikäviin ihmisiin. Sattuuhan jo sellaista heti syntymässään ei heitä elämänpolun varrellella muuta voi ihmetellä kuinka monta sille sattuikaan?

    • Anonyymi

      Täh? Vanhat miehet on tajuttoman yksinäisiä. Sitä vaan kaikki tajuu.

      • Anonyymi

        On ja on. Vanhat mummot varmaan sitten, vielä täynnä elämän melskettä ja varmaan niitten oma syy, jos näin ei ole?


    • Anonyymi

      Kouvolassa joudut kapakassakin istumaan ja keskustelemaan itseksesi. Oikeestaan mitenkään kyllä kiinosta ,kun siihen on niin tottunut.

    • Anonyymi

      Hurioiduin katsomaan elokuvaa Tove. Naiset ovat niin herkkiä. Sellaista se nyt vaan on.

    • Anonyymi

      Kovin herkkiä. Sellaista vaan se on ollut aina.

    • Anonyymi

      Ens kevväänä hää ikiajoiks katovaa elämäistäin tuo unelmain neitokainen. Vaalit tulossa. Sitäpaitsi tän tietokoneen kirjoitusnäytön saa melko sekaisin, jos kirjoittaa murteella. Ei kun olen innoissani, ettei paljonmonta enempää kuin satayötä enään ensikevään vaaleihin. Mikäänhän niiden jälkeen ei muutu. Mutta odottivathan lapsetkin taas lahjoja ja joulua. Mutta nyt se on taas koettu ja ohi.

    • Anonyymi

      Alkanut erakoksi ja vasta vanhemmalla iällä tajunnut.
      Miten mänttejä lopultakin ihmiset ovat pienissä piireissään.

    • Anonyymi

      Kouvolassa on aina ollut sellainen meininki että täällä voi vain tahvoimmat liittää joukkonsa yhtenäisiksi. Vihaan nuoruuteni juhannuksia. Kun aina sai olla yksin. Vaikka joukon jatkeeksi luvattiinkin ottaa. Missähän nykyään nuokin nuoruuteni hyypiö. Kai haapapinon päällä odottamassa lopullista yksinäistä kohtaloaan?

      • Anonyymi

        Nyt. Haapapinon päällä odottamassa ikäihmisinä lopullista yksinäistä kohtaloaan. Yksinäisyyteen tottunut ei pode sellaista tunnetta.


    • Anonyymi

      HYYPIÖT.

    • Anonyymi

      Isoveli on täysin psykö ja äitinsä hyväksi käyttäjä. Turpaan tulis jos vielä minultakin se olisi jotain paitsi. Mie niin tykkään oikeamielisestä suvustani.

    • Anonyymi

      No vedä sit äidin mussukkaa kunnolla turpaan ja kätke ruho erämaihin. Tuollahan siitäkin riesastasi pääset?

      • Anonyymi

        En mie nyt tuosta väkivallasta niinkään perusta. Mutta saa kait sitä vatipäät vituttaa, jos siltä tuntuu?


    • Anonyymi

      Kattelin, että ketjusta on poistettu vaan yks sääntöjen vastainen viesti. Ei ollenkaan huono?

    • Anonyymi

      Nyt kun tullut tää uusi sote niin vaimon sisko yritti 8.00-16.00 koko ajan puhelinyhteydellä saada yhteyden tohon uuteen terkkariin. Sieltä kukaan koko päivän aikana vastannut hänen puheluun. Ihme aikoja eletään.

      • Anonyymi

        Varmaan ihan totta tuokaan? Mutta puoleentoistatuntiin soittamalla kyllä alkuviikosta sieltä ratamosta ketään langanpäähän en saanut. Siis enhän oikeestaan voi tietää sitäkään. Vaikka jotkut koko päivän sinne soitollaan, eivätkä sinne saaneet yhteyttä?


    • Anonyymi

      Ankea ja tyly se on ihmisen poismeno tästä ajasta vaikka kuolinvuoteensa ympärillä olisi mitentahansa hyvää ystävää. Itte kohtaista tästä kokemuksesta kyllä vielä ole.

      • Anonyymi

        Paljon mitentahansa hyvää ystävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon mitentahansa hyvää ystävää.

        Vaikka mitentahansa paljon hyvää ystävää ja sukulaiset päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka mitentahansa paljon hyvää ystävää ja sukulaiset päälle.

        Ilman muuta olen pettynyt jos koko suku ja lauma niinsanottuja ystäviä ole kuolinvuoteeni äärellä joskus sitten katselemassa minun kuolinkouristuksiani kun happi ei kulje enään sisään eikä ulos. Niin se vaan on.


      • Anonyymi

        Totta. Mun mielestäkin pitää saada edes rauhassa kuolla ilman paskaa sukukuaan kuolinvuoteensa ympärillä. Ja näkis ne suvut, jotka ympäröivät kuolevien vuoteitaan nykyään?


    • Anonyymi

      Niin. Luultavammin ihmisen elämällä kuolemansa jälkeen ole enään mitään virkaa, vaikka joku joukku eläessään, nostattikin hänet, kuin tahansa korkeaan virkaan?

    • Anonyymi

      Humalassa tulee halvemmaksi kirjoitella vaikka Suomi 24 palstoille.

      • Anonyymi

        Yhtä halvaksi se tulee tälle palstallekkin kirjoitellen. Ootkos huomannut?


    • Anonyymi

      Öö tuota. Kurja oli kohtalo poika rukalla. Onnekas onnen poika, ensi tapaamiensa tytön suhteen. Jolla kymmeniä suhteita ollut jo ennen armasta peräkammarin poikaansa.. kirjoitan lisää jos joskus jaksan.

    • Anonyymi

      Vedätetään ihmismieli lopulta niin tiukalle, että siinä saadaan puhkeamaan kaksisuuntainen mielialahäiriö ja ihminen vetäytyy lopulta täysin erakokkI. Oikeestaan mitä noista. Kun tietää lopultakin kaikesta saa olla rauhassa.

    • Anonyymi

      Juoru ämmät ja ukot jotka tietävät kaikkien asiosta kaiken ovat kovin äkeissään jos alat heidän olojaan kyselemään. Joskus piruuttani kysellyt ja vaihtavat nyt kadulla puolta jos vastaan tulevat.

      • Anonyymi

        Eiks se vaan ole helpotus kun vaihtavat sitä puolta kadun toiselle laidalle? Meikä ei ole suostunut vuosiin puhumaan muille kuin muijjalleen ja sillekkin hyvin nikkasanaisesti. Esim. Höh. Tai. Mikä nyt taas?


    • Anonyymi

      Teillä se mahtaa romantiikka sitten hyvin voida ja rehottaa?

    • Anonyymi

      Mistähän sairaudesta on kysymys? Kun mulla on pää turvonnut niin. Että aamuisin hankkian lippalakki tarvii ruuvata kierteellä nuppiin kiinni. Aivankuin sytytysventtiili kiinni kampiakseliin?

      • Anonyymi

        Epäilen, joka aamuista krapulaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen, joka aamuista krapulaa?

        On sulla jutut. Kirjoittaisit välillä jotain yhteiskunnallista asiaa. Kun näyttää noita verpaalisia lahjoja olevan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla jutut. Kirjoittaisit välillä jotain yhteiskunnallista asiaa. Kun näyttää noita verpaalisia lahjoja olevan?

        Kiitos, kiitos, kiitos, arvostuksesta. Niinhän se entinen rouvanikin minusta sanoi, että tyhmä saa,saa,saa, olla. Mutta jos on vetelä kuin saapikas loska keleillä, saattaa olla impotentti aviovuuteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kiitos, kiitos, arvostuksesta. Niinhän se entinen rouvanikin minusta sanoi, että tyhmä saa,saa,saa, olla. Mutta jos on vetelä kuin saapikas loska keleillä, saattaa olla impotentti aviovuuteella.

        Ohoh o muuttui uuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kiitos, kiitos, arvostuksesta. Niinhän se entinen rouvanikin minusta sanoi, että tyhmä saa,saa,saa, olla. Mutta jos on vetelä kuin saapikas loska keleillä, saattaa olla impotentti aviovuuteella.

        Jaa, tämäkin on olemassa? Joskus sitä vaan tulee hetkeksi torkahdettua. Mistähän seuraavaksi alkaisi urputtamaan? Kukahan muuten lienee se postinkantaja joka jäi entisen terkkarin kulmilla auton eteen? Mulla olisi ehdokkaita tohon ikäluokkaan muutama. Nimiä en käy arvuuttelemaan koska sehän olisi sopimatonta. Sitäpaitsi olen aika maltillinen. Aikan kulu kyllä lopulta paljastaa kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, tämäkin on olemassa? Joskus sitä vaan tulee hetkeksi torkahdettua. Mistähän seuraavaksi alkaisi urputtamaan? Kukahan muuten lienee se postinkantaja joka jäi entisen terkkarin kulmilla auton eteen? Mulla olisi ehdokkaita tohon ikäluokkaan muutama. Nimiä en käy arvuuttelemaan koska sehän olisi sopimatonta. Sitäpaitsi olen aika maltillinen. Aikan kulu kyllä lopulta paljastaa kaiken.

        Ajan kulu.


    • Anonyymi

      Täällä loukkaannutaan aina kaikesta paitI siitä, jos hyvin onnistutaan mollaamaan tonttinaapuria.

      • Anonyymi

        Totta. Jos naapurin reiska onnistuu latonsa polttamaan ja vakuutus maksut siitä tililleen nostamaan. Ilman epäilysten varjoa. Niin kylläpä sitä taas ollaan kateellisia koko kylän voimin.


    • Anonyymi

      Mist sit tietäisi vaikka eeuu joskus vaipuisi kivikauteen. Eihän mun mielestä täällä enään muuta uudistuvaa luonnonvaraa oo kuin tuulimyllyt ja atomilaitokset. Mettät ainakin jo keskieuroopassa on kaljuttu nurin.

      • Anonyymi

        Se on jotain uskomatonta nähdä vaimonsa säihkyvät silmät nähdessään hänen uutisia katsoessaan varmaan toisenpuolen voittoon tässä sodassa. Sivusta sitä vain katselen ja mietin mielessäni tietääkö tuo että sota vaatii myös uhrinsa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jotain uskomatonta nähdä vaimonsa säihkyvät silmät nähdessään hänen uutisia katsoessaan varmaan toisenpuolen voittoon tässä sodassa. Sivusta sitä vain katselen ja mietin mielessäni tietääkö tuo että sota vaatii myös uhrinsa?

        Kukaan käynyt kurkkaamassa mitä tuonpuolessa on ja onko siellä edes mitään olemassa? Kaikesta jos täällä netissä alkaa miettimään, niin saattaa tulla bannia. Huvittaa kyllä, ette kukaan ole käynyt kurkkaamassa mihinkään tuonpuoleisiin ja jotkut ovat jo eläessään niin aivan varmoja että kyllä siellä jotain on.


      • Anonyymi

        No kun metsät keskeltä Eurooppaa on maan tasalle kaljuttu. Niin mitä olet mieltä seuraavasta vaihtoehdosta?


    • Anonyymi

      Minusta että . Kuukausi on ensin ja sitten vasta päivän. On jotenkin huvittavaa. Näissä miten ilmaistaan aika jolloin kukin viestinsä tänne on lähettänyt. Uskokaa tai älkää. Tämäkin on vain. Tyttäreni poikaystävän kanssa käynyttä väittelyä josta kumpainenkaan päässyt niskalenkille.

      • Anonyymi

        Siis mitenkä?


    • Anonyymi

      Yleistä Kouvolasta ole enään 2: neljässä enään olemassakaan. Ylläpito tumputtaa käteen sinistä eioota.

    • Anonyymi

      Niin jos jonain vuonna päivänä ja kuukautena vuosia sitten joku on kuollut. Niin ensin kuolinpäivä pitäisi merkitä ensin ja sitten kuukausi ja sen jälkeen vuosi jona henkilö on kuollut. Teille kyllä kannata vissiin mitään alkaa selittämään?

    • Anonyymi

      Kyllä yleisesti arvioiden täytyy miettiä ettei yleensä ottaen Kouvolasta mitään kunnollista löydä. Kappakka iltojensa jälkeen turhaan tappelevat vaan kenties ketkä lie turhakkeet kävelykaduilla. Outoa on siirtymä uskosta pakanuuteen.

    • Anonyymi

      Siis mitä kauhein kokemus särkevän hampaan kanssa. Soitto ajanvaraukseen ja puhelimeen vastaaja nimestä ja tajunta sukuun, johon menneisyyteen paluuta, mistään hinnastakaan ei uudelleen todellakaan halua palata. Koht seittämänkymppinen ja vihaavat meikäpoikaa vielä edelleen kuin sukupoliyhdynnässä itselleen tarttunutta kuppaa.

      • Anonyymi

        Ja lisään. Ennemmin kukko munii kuin alan perintöjen jälkeen itkemään. Intervertikko.


    • Anonyymi

      Voiskun ihminen on jatkuvasti vihainen, sen pää turvota vitutuksesta muodottomaksi? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen.

      • Anonyymi

        Hyvinkin voi. Kannattaa tälläisistä tapauksista pysytellä metrien erossa. Laajeneva pää aiheuttaa ilmeisesti kiukkuisuutta?


      • Anonyymi

        Mikä sanallinen itsensä nolaus. Näin tarkoitin. Voiko kun itseä jatkuvasti kunnolla vituttaa. Päänsä muuttaa muotojaan?


    • Anonyymi

      TV5;ITOSELTA TULEE TÄNÄÄN SUOMEN ENSI-ILTA MUKAMUS 1950-LUVUN YKSITYISETSIVÄSTÄ JOKA KÄRSI IKÄNSÄ TOORETTEENT OIREYHTYMÄSTÄ. KAIKKI EIVÄT TAJUA MILLAINEN MUITTEN ELÄMÄ SAATTAA OLLA?

    • Anonyymi

      Minä ollen vanha ja viisas ja rauhaa rakastava . Enkä yhtään mistään enään kiihtyvä. Vaikka kautta aikain minusta muuta epäiltiin? Haudassa jo ovat ihmiset jotka ajallaan minua ilkeäksi solvasivat. Semmoista elämää keskenään kuin viettivät enään ei ole. Kun nuoruuden rakkauden yritti viedä paras kaveri. Jo täytyy ottaa varpaat avuksi jos pääse edes laskemaan nämä kiusan kappaleiden määrät. Edes kuolinvuoteellaan sormien ja varpaitten kanssa yhteen ja siitä takaisin päin kohdilleen nappiin näitten kanssa.

      • Anonyymi

        Osu.


    • Anonyymi

      Ohoh! Onko tuo minun totuuksiani? Jos joskus pikku huppelissa sitä tulee joskus totuuksia kirjoitelluksi?Niin saako niitä koskaan anteeksi?

      • Anonyymi

        No ei saa. Kirjota lisää totuuksiasi. Ei varmaan uteliampien joukko ympäriltäsi katoa? Siistii, että oot noin avoin.


    • Anonyymi

      Laadukasta ajatusta edelleen. Jouluaattona vuosia sitten kihlattuni nakkasi pihalla minut omistamastaan yksiöstään. Aamulla lähti pois Avaimet nyt heti hänelle( yhteisestä kodistamme) käteen ja uusiin seikkailuihin miesmaisemiin. Vaikkapa suomen painimestareitten kanssa.

      • Anonyymi

        No johan. Vieläkös asustelet taivasalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No johan. Vieläkös asustelet taivasalla?

        Kiitos, kiitos, kiitos, että edes joku huomio minun tylyn kohtaloni kosiskelijana menneissä naismaailmassani. Ummeljoella nykyään asun ja kovia ovat olleet vuodet senkin jälkeen, kun nuoruuteni tosi rakkaus nakkasi pihalle yksiöstään. Katkeruuttani nyrkit pystyssä ummeljoella kulkenut ja nyt täällä kaikki pelkäävät minua. Sekään mitenkään kivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kiitos, kiitos, että edes joku huomio minun tylyn kohtaloni kosiskelijana menneissä naismaailmassani. Ummeljoella nykyään asun ja kovia ovat olleet vuodet senkin jälkeen, kun nuoruuteni tosi rakkaus nakkasi pihalle yksiöstään. Katkeruuttani nyrkit pystyssä ummeljoella kulkenut ja nyt täällä kaikki pelkäävät minua. Sekään mitenkään kivaa.

        Pöyristyttävää! Yrität anastaa identiteettini. Tästä ei hyvät heilu kun pääsen vapauteen Niuannimeltä. Ootkos jo valmistautunut loppuaikojen kohtaloosi. Ensin suosittelen kun vapauteen täältä pääsen. Katsomaan sen suosilmäke kohtauksen kymmeneen kertaan. Mustavalkoisena siitä elokuvasta. "Vieras mies tuli taloon".


      • Anonyymi

        Jaa muistit vielä kymmenienvuosien jälkeen tuonkin. Taidat koota/punoa nyt, jotain kasaan elämäsi sukkavarteen?


    • Anonyymi

      Kaikki nuoruudessani elivät elämään aina vartinverran parempina. Vittu mitä aikaa. Kymmenenkilometrin säteeltä saatat löytää vieläkin näitä ylen itseensä tyytyväisiä kun ovat sattuneet syntymään mielestään muita paremmaksi.

      • Anonyymi

        Silläviisiin. Aletaan laverrella kaikenlaisia. Kun suoraan kysytään että onko miestä vastaamaan identeetti varkaudesta koskevaan kysymykseen. Taidat olla niitä vetelämpiä Kouvolan roistoja, joilta selkäranka valahtaa heti alushousuihin, jos häneltä totuuksia alkaa kyselemään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silläviisiin. Aletaan laverrella kaikenlaisia. Kun suoraan kysytään että onko miestä vastaamaan identeetti varkaudesta koskevaan kysymykseen. Taidat olla niitä vetelämpiä Kouvolan roistoja, joilta selkäranka valahtaa heti alushousuihin, jos häneltä totuuksia alkaa kyselemään?

        Toki saatan olla. Mutta koskaan sentään ole politiikkaan pyrkinyt.


    • Anonyymi

      Äiti synnytti kolme poikaa maailmaansa vihaamaan toisiaan. Mistä oli kysymys? En todellakaan vieläkään tiedä?

      • Anonyymi

        Joka suvussa, joku on aina paras. Ei se sen kummenpaa ole. Koita kestää niitten "veljiesi kanssa". Itte elelen yksin järvenranta mökissä ympäri vuoden. Enkä muuta kaipaa.


      • Anonyymi

        Samaa paskaa se on näillä eteläkarjalan mailla. Heti sodan jälkeen syntyneillä aina ollut. Nähnyt sen pennusta asti. Ja näyttää perinne jatkuvan edelleenkin vielä näissä uusissa sukupolvissa täällä. Jotta kaikesta kannata hermostua.


    • Anonyymi

      Hyvä kun eivät vieneet lippalakkia päästä, kun oli kysymys, vain rahanmurenista. Voi voi sentään. Kyllä kaikkeen sitä piti ennen kuolemaansa törmätä.

    • Anonyymi

      14; jätoista vuotta sitten aloitettu aloitus. Saa mielen haltioitumaan. Itte silloin vas 53; vuotias.

      • Anonyymi

        Tais tulla oltua liiankin haltioitunut. Äidin viimeiset sanat Älkää unohtako lapseni toisianne. Isänne palopuhe, jotain vuosimallia 1974. Elkää unohtako lapseni toisianne.


    • Anonyymi

      Jaksa tätä kelata loppuun saakka. Näköjään aloitettu vuosia sitten? Mikään muuttunut ainakaan, mun elämässä 12 vuoteen. Sen kummemmaksi ihmissuhteiteni kanssa. Kaikki on edelleenkin hiljaista ja tyyntä. Niillä rintamilla. Koska tarinani alkaa aina. Sanalla koska.

      • Anonyymi

        Sanalla, Piste, Koska?


    • Anonyymi

      Helvetti kun haukkui minua iänkaikki idiootiksi. Jokohan sillekkin eleffanttimiehelle on alkanut kasvaa. Nenän sialle pitkää eleffantti kärsää?

      • Anonyymi

        Oppinnunna varmaan jo elelemään, aikuisen naisen kesken/kanssa? Oikeeta aikuisen miehen, oikeeta elämää, naisen kanssa?


    • Anonyymi

      IHME KUUNOA TÄYNNÄ KOKO KOUVOLA. SITÄ TULEE KYLLÄ OIKEIN IHMETELTYÄ. KUKAAN TÄÄLLÄ OIKEASTAAN MITÄÄN AIKAAN SAA JA SITTEN MUILTA KYLLÄ OLLAAN VAATIMASSA JOPA ITSENSÄ YLITTÄVIÄ TEKOJA. TODELLA MASENTAVAA.

    • Anonyymi

      Kouvolalaiset ovat näköjään aina humalassa. Ei näitä juttuja muuten voi tulkita. Siis täysin käsittämättömiä tarinoita. Mutta enhän kaikkea voikaan käsittää. Koska olenhan ammatiltani toisenviulunsoittaja.

    • Anonyymi

      Paikkakuntana entinen valkeala oli ainakin vaikea. Sielläkun kaikki pontevat höi Erkit olivat höitä jotka päättivät asiat. Mie höistä kyllä muuta muista mitä iskä kertoili 1960-luvulla, nääs hyö iskänikin jo kuollut ajat sitten.

      • Anonyymi

        Huimaa aikaa vielä joskus silloin 1970-luvulla elettiin. Suurtilallinen maajussi sai tyttärensä puolesta päättää, kuka tyttärensä aitan ovea suviöinä kolkuttelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huimaa aikaa vielä joskus silloin 1970-luvulla elettiin. Suurtilallinen maajussi sai tyttärensä puolesta päättää, kuka tyttärensä aitan ovea suviöinä kolkuttelee.

        Kolkutus ilman aitan oven narausta auki. Taisi käydä koville? Aistittavissa ikuista yksinjäämisen ikävää? Illan iloksi näin yksikseni kirjoittelen.


    • Anonyymi

      Ihmissuhteista loppujenlopuksi aiheudu kuin päänsärkyä ja harmia. Näinkun niitä menneitä vähän vanhempana miettii.

      • Anonyymi

        Kyllä mainittujen lisäksi aiheutuu vielä rahanmenoakin.


      • Anonyymi

        Jucee lainaten. "KUKAT JOTKA (SILLOIN) SULLE ANNOIN, TUSKIN MITÄÄN MERKITSEE"?


    • Anonyymi

      Harva kyllä ymmärtää miten omahyväinen sakki. kouvolanliitosta hallitsee. Sieltä löytyy läskiä lääkäriä ja epämääräistä rakennusurakoitsija jos oikein aletaan pönkimään.

    • Anonyymi

      Kaakonkulma on kyllä täynnä niin omituista sakkia kuin olla vaan voi. Mie omia suvun soittopoikia aloin kehumaan yhdessä yöturneessa mestareiksi, niin eikös jo seuraavalla viikolla alkanut suvun keskuudessa kulkemaan huhuja, jotta olisin lääpällälläni kaikkiin vähänkin soittotaitoisimpiin poikiin. Pitäisivät vaan huolen omista luurankokaapeistaan. Nyt kyllä kyrsii.

    • Anonyymi

      Mitään vastuuta kirjoiteluistani ota. Totesihan jo kanttori rippikoululeirillä kukaan sinusta selvää ota ja tuskin sinusta tulee elämäsi varrella yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Vaikea pyytää sinua hankkimaan viisautta, kun ei ole nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea pyytää sinua hankkimaan viisautta, kun ei ole nähnyt.

        Siis mitä?


    • Anonyymi

      Lähimmälle ihmiselleekkään osaa olla aina tarpeeksi hyvä. Aina he osaavat yllättää nekatiivisellä tavallaan vaikka koittaisit olla heidän kanssa positiivinen.

      • Anonyymi

        Kaikki on tullut tehtyä rouvansa eteen. Kaupassa käyntiä ja silläviisiin. Nyt se uhkailee, että lähtee, jos kotiin minulle allergista, kissaa ei saada. Ehdotin hänelle, että kannattaisi taas alkaa aikaa sitten lääkepelossa unohdettu masennuslääkitys. Vittu, että joskus näitten hysteeristen naisten kanssa, voikin olla hankalaa, tämä elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on tullut tehtyä rouvansa eteen. Kaupassa käyntiä ja silläviisiin. Nyt se uhkailee, että lähtee, jos kotiin minulle allergista, kissaa ei saada. Ehdotin hänelle, että kannattaisi taas alkaa aikaa sitten lääkepelossa unohdettu masennuslääkitys. Vittu, että joskus näitten hysteeristen naisten kanssa, voikin olla hankalaa, tämä elämä.

        Palaan asiaan. Rouva uhoaa lähdöllä ja minä siihen. Olet ainoa ihminen, johon todellakin elämäni aikana, olen kiintynyt. Veikkaatteko, että lähtisi? Toisaalta yksi ja sama. Mitta alkaa olla jo niin ylämittarissa, hänen lähtönsä kanssa, kuin olla voikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palaan asiaan. Rouva uhoaa lähdöllä ja minä siihen. Olet ainoa ihminen, johon todellakin elämäni aikana, olen kiintynyt. Veikkaatteko, että lähtisi? Toisaalta yksi ja sama. Mitta alkaa olla jo niin ylämittarissa, hänen lähtönsä kanssa, kuin olla voikaan.

        Vieläks muuten Nato-suninen elää, vaiko onko jo menehtynyt, joillain Natorintamilla ulkomailla, suomeamme puolustaessaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläks muuten Nato-suninen elää, vaiko onko jo menehtynyt, joillain Natorintamilla ulkomailla, suomeamme puolustaessaan?

        Veikkaan, että elossa on. Mutta asuu niilojen kanssa jossain pommisuojassa. Kuten tyylinä on suurilla sotajohtajilla?


    • Anonyymi

      Minusta näyttää siltä, että kun nuoriso ei meinaa saada ääntään kuuluviin, kuten se tärkeää olisi, he hankkivat metelöivät moottoripyörät osoittaakseen, että jotain asiaa olisi. Mutta tätä ei ymmärretä. Ovatko aikuiset siis unohtaneet jotain?

      • Anonyymi

        Ehkäisyn?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäisyn?

        Ei.
        Lue enemmän. Eliitti hehkuttaa väestön vähentämisen perään, ja YK:n eräs ohjelma sanoo, että se on tehtävä millä hyvänsä keinolla.
        https://www.azquotes.com/quotes/topics/elites.html
        https://www.azquotes.com/quotes/topics/media.html

        Niin olen päätellyt, että lapset eivät ymmärrä, ja eläimiltä ei kysytä.
        Paha juttu on, että ihmiset on jättäytyneet kivikaudelle siinä uskossa, että se aika on mennyt. Ei lueta eikä kouluttauduta. Uskottavuusideologian takia toistetaan muiden sanomaa, ettei erottauduta? Mihin sillä päästään? Ei mihinkään.

        Kuten todettua: Pieni ryhmä ajattelevia ihmisiä voi muuttaa maailman, ja hyvin hoidettu ryhmä ei ole egojen taistelukenttä.

        Yksi huomionarvoinen tapahtuma on ollut.
        Kaksi venäläistä, toinen kuolemankin uhalla päätti palata Venäjälle.
        Jos Suomessa olisi kuolemanrangaistus, ja Venäjältä tulisi senkin uhalla väkeä Suomeen, niin millaisen kuvan te saisitte silloin Venäjästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei.
        Lue enemmän. Eliitti hehkuttaa väestön vähentämisen perään, ja YK:n eräs ohjelma sanoo, että se on tehtävä millä hyvänsä keinolla.
        https://www.azquotes.com/quotes/topics/elites.html
        https://www.azquotes.com/quotes/topics/media.html

        Niin olen päätellyt, että lapset eivät ymmärrä, ja eläimiltä ei kysytä.
        Paha juttu on, että ihmiset on jättäytyneet kivikaudelle siinä uskossa, että se aika on mennyt. Ei lueta eikä kouluttauduta. Uskottavuusideologian takia toistetaan muiden sanomaa, ettei erottauduta? Mihin sillä päästään? Ei mihinkään.

        Kuten todettua: Pieni ryhmä ajattelevia ihmisiä voi muuttaa maailman, ja hyvin hoidettu ryhmä ei ole egojen taistelukenttä.

        Yksi huomionarvoinen tapahtuma on ollut.
        Kaksi venäläistä, toinen kuolemankin uhalla päätti palata Venäjälle.
        Jos Suomessa olisi kuolemanrangaistus, ja Venäjältä tulisi senkin uhalla väkeä Suomeen, niin millaisen kuvan te saisitte silloin Venäjästä?

        Että Venäjällä ei pärjäisikään rikollisuudella ja korruptiolla, vaan joutuisi tekemään oikeita töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että Venäjällä ei pärjäisikään rikollisuudella ja korruptiolla, vaan joutuisi tekemään oikeita töitä.

        Kouvolassa pärjää heikkolahjakkaampikin nykyään tössyjä myymällä. Kuulemma paremmille palkoille niin pääsee kuin oikeusministeri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että Venäjällä ei pärjäisikään rikollisuudella ja korruptiolla, vaan joutuisi tekemään oikeita töitä.

        Mitä väliä joillakin venäjän asioilla kouvvolalaisille? Perkele kun täällä pääsisi alle puolenvuoden edes hammaslääkäriin.


    • Anonyymi

      Eilen kuuntelin hartaana Lavia. Nyt soi edelleen päässä että anna anteeksi rakas veljeni. Alkaa jo tajuamaan miten sossujen suosiota kalastettiin jo seitkytluvun lopulla. Ei ihminen voi toistaan ymmärtää.

    • Anonyymi

      Molskista ja loiskis. Miten menee kuusaan vatipäät. Vieläkö tarvitse kättäpidemmäksi puolenmetrin polkupyörän pumpun ennenkuin uskaltaa Kouvolaan kylille lähteä liian iltamyöhäsellä. Taitaa olla jo niin et kaikki kuusaan mestarit alkaa olla jo keski-iän kriiseihinsä kuolleet tai sitten palanneet vaan peräkamariinsa äitikultansa iloiksi äitikultansa eläkeestä nauttimaan täysin viattomin rintoineen. Tuota sitä vaan.

      • Anonyymi

        No jos funtsii, vaikkapa vuotta 1977, niin onhan siitä aikaa. Varmaan samanlaisia hinttejä vieläkin kuusaan homot. Kun muuten ei pärjää. Täytyy ottaa metalliputki avukseen.


    • Anonyymi

      Nää vanhuuden vaivat vasta kamalia ovat. Pukittanut enään vuosiin ja aina ollaan vaatimassa koska papin aamen on jokapaikassa todistamassa ala ja yläkeä. Mitäs jos koittaisi wiafran kansa pitkittää sukupuolielämää vielä hetkisen rouvansa kanssa. Josko hän sitten ei olisi niin nato-sota mielteinen?

      • Anonyymi

        Silleen kevyt korjaus. Ylämäkeä.


      • Anonyymi

        Paa sitä kunnolla kakkoseen. Voi olla, että tulee loppuelämänsä ajaksi tyytyväiseksi seksielämästään, eikä vonkaa, enään koskaan sulta yhtään mitään?


    • Anonyymi

      Yleisesti ottaen näin tiedotusvälineen kautta. Sovussa haluan kysäistä parhaalla mielellä kysäistä keski-iänkriisin aikaiselta parhaalta bonkari toveriltani, joko on alkanut ruisleipä maittamaan ja lihakset, sen myötä hihassa kasvamaan?

    • Anonyymi

      Päätalokin kirjoitti elämänsä aikana vissiin ,sata tuhatsivusta kirjaa, nyt niitä myydään euron kappalehinnalla kirpputorilla. Kannanotto tuolle seisämänkymmentä vihkoa polttaneelle.

      • Anonyymi

        Polttais Koraanin. Jäisi ikimuistoon paikkakuntamme historiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttais Koraanin. Jäisi ikimuistoon paikkakuntamme historiaan.

        Ei voi verrata koraanin polttoa omien päiväkirjojensa polttoon. Jos yhden koraanin polttaa, jää jäljelle tuhansiamiljoonia koraaneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi verrata koraanin polttoa omien päiväkirjojensa polttoon. Jos yhden koraanin polttaa, jää jäljelle tuhansiamiljoonia koraaneita.

        Röyh! Hän alkoi syyttämään koko yhteisöään itse tekemistään ongelmista islamin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Röyh! Hän alkoi syyttämään koko yhteisöään itse tekemistään ongelmista islamin kanssa.

        Surullista ettei kukaan oikein enään usko Jeesukseen. Kaikki tietää että tuossa kulkee jeesusmies. Surullisin siinä on etteivät tajua pilkatessaan minua pilkkaavat myös Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullista ettei kukaan oikein enään usko Jeesukseen. Kaikki tietää että tuossa kulkee jeesusmies. Surullisin siinä on etteivät tajua pilkatessaan minua pilkkaavat myös Jeesusta

        Minä en ole ketään lähettämässä helvettiin. Eikä minun aatteen ole ketään pelastakkaan omista synneistään. Jokainen olkoon millainen on ja olkoon tyytyväinen itsensä lopputulokseen vanhuudessaan.


    • Anonyymi

      Jokaisen oma valinta, miten mistäkin tulee onnelliseksi?

      • Anonyymi

        Itse olen ahdasmielinen lahkolainen. Sais muijansa näin vanhemmalla iällä liittymään vielä islamiin ja vetämään säkin päähänsä. Niin ei tarvisi häntä viedä kalliisiin kasvukirurgia mukkauksiin. Ja lompakko kiitisi uskon toveria.


    • Anonyymi

      Oman aikani puolustin naiskauneutta jaksa enään. Vetäkööt säkin päähänsä jos niin kauniimmaksi luulevat muuttuvan.

      • Anonyymi

        Valtaa pitäville on kysymys vallasta. Minunkin on epäilty tällä palstalla olevan kaikesta aivan tietämätön.


    • Anonyymi

      Ukko on kohta seitsenkymppinen ja hän muistaa kuin eilisen nuoruuden rakkautensa eilisestä. Se kirjoitti kirjeen jota ei koskaan lähettänyt nuoruuden rakkaudelleen. Silloin kylillä oli liikkumassa kaikenlaista rakkautta jäin toiseksi. Itsetietoiset nuoretmiehet tyttöseten silmissäm eolivat siihen aikaan kuten nykysenkin suurinta valttia

      • Anonyymi

        Tyttöhän on voinut aivan älyttömästi sinua rakastaa? Olet ollut vaan niin tumpelo, ettet koskaan häntä ole omaksesi saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttöhän on voinut aivan älyttömästi sinua rakastaa? Olet ollut vaan niin tumpelo, ettet koskaan häntä ole omaksesi saanut.

        Mutta vitun oudompaa, että on olemassa niin tumpeloita roomeoita, että niitten pitää vahdata muitten rouvia Irwin lierihattu päässä, mukamas maailman ja sydänten valloittajina. Siisus sentään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttöhän on voinut aivan älyttömästi sinua rakastaa? Olet ollut vaan niin tumpelo, ettet koskaan häntä ole omaksesi saanut.

        En usko. Sittenkait on rakastanut yhtä tulisesti tietämiäni montaa muutakin jälkeeni. Tulisesti olen rakastanut nuoruudessani yhtä naista ja kun en häntä saanut täytyi tyytyä parhaaseen vaihtoehtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko. Sittenkait on rakastanut yhtä tulisesti tietämiäni montaa muutakin jälkeeni. Tulisesti olen rakastanut nuoruudessani yhtä naista ja kun en häntä saanut täytyi tyytyä parhaaseen vaihtoehtoon.

        Semmoista se yhteiselo uuden naisensa kanssa on. Kun löytää täydellisen vaatimattomuuden itsestään.


    • Anonyymi

      Onhan sitä paljon tullut turhia kirjoitelluksi. Pitäisi kai kutsua Heikkinen apuun? Kokoamaan koko roska kokoon.

    • Anonyymi

      Kaikkihan alkoi siitä, että oli sodanjaljiltä isä ja ja äiti, jotka käskivät kaikkea hävetä.

    • Anonyymi

      Paettuani nianniemeltä olen taas palannut omilla kulmilleni. Entistä kirjoitus sana valmiimpana. Paetkaa kuka vaan kerkiää. Täältä tulee kyllä pesemään jos joku sanallisesti koittaa ylitseni yrittää kulkea.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe