haaga helian restonomit

sinisimppu

Heippa jo siellä opiskelevat tai haaga heliaan restonomiksi hakevat! Haluaisin kuulla millaista on siellä opiskelu? itseäni kiinnostaisi hot ja ravint. liikkeenjohdon ko. Olen tutustunut jo paljon kyseiseen koulutusohjelmaan nettisivuilta mutta haluaisin hieman omakohtaisia kokemuksia? Millaisella taustalla haitte kouluun ja mihin haluaisitte suuntautua koulusta? Oliko kouluun vaikea päästä sisään? Itse valmistuin yo:ksi ja vuonna 2004 jonka jälkeen olen tehnyt jos jonkinlaista työtä (aina kuitenkin asiakaspalvelua) muutaman vuoden olin oppaana ja myös kohdepäällikkönä eri etelän kohteissa. Olen todella kiinnostunut asiakaspalvelusta, kansainvälisistä työtehtävistä, erilaisista messuista ja tapahtumista, markkinoinnista, matkailusta ym. ja tuntuu että kyseinen ko olisi todella mieluisa minulle. Koulutodistukset minulla oli keskiluokkaa, eli c-m paperit yo kokeista ja ka koulussa n. 7.9.. Pääsykokeeseen ajattelin jo pikkuhiljaa alkaa tuota vaadittua kirjaa lukemaan. Onko vinkkejä miten valmistautua kokeisiin? Koetteko koulun jännittäväksi ja mielenkiintoiseksi/hyödylliseksi? Onko opiskelu todella vaativaa tai vaikeaa? En ole ollut koulussa tosiaan moneen vuoteen enkä nytkään asu Suomessa, mutta haluaisin aloittaa opiskelut ja muuttaa Suomeen sen arvoisen syyn vuoksi :) Olisiko haaga helia se koulu.. :) kertokaa kokemuksia! kunpa sinne pääsisin...

4

904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks vaan

No valitsevaan toinen ala itsellesi ei ole matkailu-ala eikä hotelli ja ravintoal-ala tulevaisuuden aloja . Ja opetus Amk .-ssa joka puolella ihan perseestä suorran sanottuna . haen enemmin yliopistoon !! Johonkin vaikka yhteiskuntatieteitä tai historia tai kulttuuripuoltalukemaan . Opettajat Amk issa välittävät hevon sanonko mitä oppilaistaan !!!

• sinisimppu

Olisiko kellään mitään rohvaisevampaa kirjoitettavaa :) ? Yliopiston monivuotinen pänttäys ei innosta.. enemmän käytännönharjoitusta haluaisin ja vaihtelevia aineita. Kiitos jos joku haaga heliassa opiskeleva voisi kirjoittaa! :)

• hotra
        sinisimppu kirjoitti:

Olisiko kellään mitään rohvaisevampaa kirjoitettavaa :) ? Yliopiston monivuotinen pänttäys ei innosta.. enemmän käytännönharjoitusta haluaisin ja vaihtelevia aineita. Kiitos jos joku haaga heliassa opiskeleva voisi kirjoittaa! :)

Kuulostaa, että opiskelu sopisi sulle tosi hyvin. Itse opiskelen Haagassa liikkeenjohtoa ja mielestäni koulun opetus on tasokasta. On kokemusta myös Porvoosta, Haagassa parempaa opetusta. Kun tämä taantuma alkaa helpottaa, uskon että työnsaaminen on helpompaa. Kukaan ei varmaan kuvittele pääsevänsä johtajaksi pelkillä restonominpapereilla. Työkokemus on avain asemassa! Sulla sitä tuntuu olevan paljon enemmän, kuin monilla luokkatovereillani.

Kokeisiin kannattaa valmistautua lukemalla kirja huolella ja miettiä kysymyksiä haastatteluun. Tuo myös ilmi kaikki kokemuksesi alalta. Opiskelu avaa moneen mahdollisuuden. Opiskelemme paljon kieliä, matematiikkaa, palvelujen johtamista, juridiikkaa ja perustamme viimisenä vuonna yrityksen.

Onnea kokeisiin!

• sinisimppu
        hotra kirjoitti:

Kuulostaa, että opiskelu sopisi sulle tosi hyvin. Itse opiskelen Haagassa liikkeenjohtoa ja mielestäni koulun opetus on tasokasta. On kokemusta myös Porvoosta, Haagassa parempaa opetusta. Kun tämä taantuma alkaa helpottaa, uskon että työnsaaminen on helpompaa. Kukaan ei varmaan kuvittele pääsevänsä johtajaksi pelkillä restonominpapereilla. Työkokemus on avain asemassa! Sulla sitä tuntuu olevan paljon enemmän, kuin monilla luokkatovereillani.

Kokeisiin kannattaa valmistautua lukemalla kirja huolella ja miettiä kysymyksiä haastatteluun. Tuo myös ilmi kaikki kokemuksesi alalta. Opiskelu avaa moneen mahdollisuuden. Opiskelemme paljon kieliä, matematiikkaa, palvelujen johtamista, juridiikkaa ja perustamme viimisenä vuonna yrityksen.

Onnea kokeisiin!

Kiitos rohkaisevasta kirjoituksesta! Odotan innolla hakuaikaa ja mahdollisia pääsykokeita! Kirjan aion hankkia Jouluna kun tulen Suomeen lomalle... Kerkiää sitten valmistautuun :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      379
      4159
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      254
      3119
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      72
      2553
    4. Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana

Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast
      Helsinki
      4
      2194
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      25
      1670
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1585
    7. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      182
      1580
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1210
    9. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      50
      1103
    10. 62
      1056
    Aihe