Hamsteriallergia

apua kaipaava!

Meillä on ilmennyt hamsterista aiheutuvaa allergiaa. Onko mitenkään mahdollista saada esimerkiksi tuulettamalla ja ahkerasti siivoamalla oireet vähentymään? Oireena nenä tukossa.

8

1207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdsdsd23

ette te sitä hilsettä ym. saa tuulettamalla pois, ettekä siivoamalla. Jyrsijät ovat niitä pahimpia allergian aiheuttajia

• aikanaan kärsinyt

minulla oli sama vaiva hamsterien kanssa aikoinaan . neuvoni on luovu niistä suosilla vain niin olo helpottuu huomattavasti ajan kuluessa kun hilseen määr'ä asunnossasi vähenee sen myötä,heti vaiva ei hellitä juuri sen hilseen takia .ja vältä käymistä niissä asunnoissa missä pidetään hamstereita tai muita jyrsiöitä se hilse kun tarttuu vaateisiisi ja ihoosi, hiuksiisi aiheuttaen jälleen alergiaoireita. se on totta jyrsijät ovat kovia aiheuttamaan alergiaa vaikka söpöjä ovatkin .

• apua kaipaava!

takia hamsterista luovuta, kun se on hankittu niin se pysyy.

• Hukka-Musti

Jos oireet ovat pienet, niin älkää piitatko. Vastustusvoimaakin on elämän aikana saatava. Jos oireet eivät ole liian vakavia, niin kyllä teillä on mahdollisuus siedättyä aivan luonnollisesti, kunhan saatte siihen sopivaa lääkettä. Ja se lääke on itse hamsteri. Allergialääkkeitä ei kannata käyttää, sillä ne vain estävät siedättymisen. Kyllä se siitä. Olen kokenut moisen kissojen seurassa. Kun saatanan moista nuhaa, silmien vuotoa ja jopa ihon punoitusta koitin väkisin kestää kissojen keskellä, niin kissa-allergialukemat putosivat 13:sta 5:een:-)

• tumpulat

Kun minulla oli nuorena rottia, sain niistä allergia-oireita, lähinnä nuhaa. Luulin olevani rotille allerginen, mutta selvisikin, että olin alllerginen häkin pohjalle laitettaville kuivikepuruille. Oireet helpottivat, kun vaihdoin purut vähemmän pölyävään, ja siirsin häkin pois makuuhuoneesta. Purujen vaihdon yhteydessä käytin hengityssuojainta. Rotat saivat juoksennella vapaana asunnossa, kävivät sitten vain häkissä pissalla ja kakalla.

Jos oireet on vähäisiä, älä vaan missään nimessä hankkiudu eroon hamsterista. Se elää niin vähän aikaa, että sen ajan kestää kyllä vaikka apteekin käsikauppalääkkeillä. Et sitten vaan enää hanki uutta hamsteria, kun siitä aika jättää.

• Pieni ihminen

Tuntuu, että olen joutunut todella pahaan tilanteeseen. Minulla on kolme hamsteria (kaksi syyrialaista ja talvikko, jos nyt jotain kiinnostaa) ja minulla todettiin vähän aikaa sitten paha hamsteriallergia. Oireena on ainoastaan vaikea atooppinen ihottuma. Hamstereiden lisäksi olen allerginen monille asioille: muille eläimille, siitepölyille, ruoille (maito, kananmuna, viljat, pähkinät, banaani, omena, tomaatti, sipulit jne.) ja homeille.

Outoa tässä on se, että ihottumani puhkesi yhtäkkiä kesällä. Silloin minulla oli ollut kaksi hamsteria jo noin vuoden, eikä niistä ollut aikaisemmin yhtään mitään oireista. Välillä toinen otuksista puri minua, eikä siitäkään tullut mitään oireita.

Olen pahan paikan edessä. RAKASTAN lemmikkejäni enkä haluaisi mistään hinnasta luopua niistä. Kesyhiiren annoin tutulleni, mutta hamsterit ovat minulle paljon rakkaampia. Lisäksi jouduin luopumaan unelma-ammatistani.

Kaipa minun on tulevaisuudessa siirryttävä pitämään lemmikkinä matelijoita... Ne ovat huono hamsterin korvike mutta parempi kuin ei mitään.

• jussiiiilaaaaaaaaaaa

meille hommattiin hamsteri noin 3 viikoa sitten ja sen jälkeen nenää kutissut koko ajan, mietinkin pitäiskö käydä allergia testeissä, onko se verikokeilla otettava?

• tinttitintti

Ihan uskomatonta. Tänään juttelin yhden koiranomistajan kanssa allergioista. Hän kertoi, että myös hamsteri voi aiheuttaa allergioita. Ostin meille hamsterin joulukuun alussa, ja se on ollut nyt puoli vuotta meillä. Vasta nyt sain tietoa tällaisesta riskistä. Onneksi ei ole mitään oireita ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7313
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4430
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3473
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3192
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2134
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1783
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1731
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1495
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1436
    Aihe