Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tinkiä vai Ei (MBKssa avrsinkin)?

Shoppaamaan

Pikainen pikku kysymys koskien MBKn ostoskeskusta:
onko MBKn liikkeet sellaisia joissa tulee tinkiä? Vaiko
niitä joissa on kiinteät hinnat?

18

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Faktuaarinen

      Ei saa tinkiä. On valmiit hintalpaut. Vain kaupoissa joissa ei ole hintalappuja tingitään. Jos tinkii kaupassa jossa on hintalaput esillä tekee itsestään typeryksen.

    • tinkijä

      on käyty shoppailemassa... ja tinkimällä saatu hintoja pienemmiksi ! ... jos haluaa, voihan sitä maksaa mitä pyydetään ;) , tai sitten tinkiä ja saada vähän alea

    • Vaniljanna

      Tavaratalossa ei tingitä, koska hinnat ovat kiinteät ja niistä on erikseen kerrottuna, jos on alea tai ei. Paikoissa, joissa hinta on kirjoitettu käsin johonkin lappuseen = hinta ei ole kiinteä ja siitä voi tinkiä.

      MBK ei ole "tavaratalo", pikemminkin kuin iso kirppari sillä erolla, ettei siellä myydä käytettyä tavaraa. :)
      Joten siellä voi tinkiä.

      • ponlamai

        Selitäpäs miksi MBK ei ole tavaratalo?


      • Vaniljanna
        ponlamai kirjoitti:

        Selitäpäs miksi MBK ei ole tavaratalo?

        No kun ei se nyt vain sellainen ole. Piste.

        Robinson, Zen, Central tai sellaiset ovat "tavarataloja". BigC, Lotus ja Makro ovat supermarketteja jne.

        MBK on vähän kuin Chatuchak seinien sisällä.


      • khao Chamao
        Vaniljanna kirjoitti:

        No kun ei se nyt vain sellainen ole. Piste.

        Robinson, Zen, Central tai sellaiset ovat "tavarataloja". BigC, Lotus ja Makro ovat supermarketteja jne.

        MBK on vähän kuin Chatuchak seinien sisällä.

        Millainen asiantuntija olet?Minkämoista tuntemusta Sinulla on Thaimaasta,kerrotko,tunnut pätevältä.
        Oletko erikoistunut johonkin alueeseen,vai oletko "yleispätevä".Kiitos.


      • ei tod as tunt
        khao Chamao kirjoitti:

        Millainen asiantuntija olet?Minkämoista tuntemusta Sinulla on Thaimaasta,kerrotko,tunnut pätevältä.
        Oletko erikoistunut johonkin alueeseen,vai oletko "yleispätevä".Kiitos.

        kenelle osoitit kysymyksesi, khao Chamao? Olin aistivinani jotain ärtymystä viestissäsi. m utta mihin se kohdistui vai onko sulla vain ollut huono aamu..?

        Mielestäni Vaniljanna kirjoitti ihan järkevästi asiat yksinkertaistaen. Yleensä ei missän maailmalla ole tapana tinkiä tavarataloissa - ja sellainenhan on MBKnkin sisällä, "Tokyu" tms. Siellä kiinteät hinnat hintalappuineen ja ihan normi.-tavaratalomeininki.

        MBK:n shopeissa varmaan voi halutessaan tinkiä, vaikka osassa niistäkin jonkinlaiset "hinnat" on. Itse olen aina tinkinyt, esim. jos ostaa samasta likkeestä useamman tuotteen. Kuvittelisin että niissä tinkimistä ihan odotetaankin. Tosin 99 batin t-paidoista en jaksa enää tinkiä vaan päinvastoin voin maksaa vaikka sen satasenkin... Hui - kehtaako kertoakaan!


      • Vaniljanna
        khao Chamao kirjoitti:

        Millainen asiantuntija olet?Minkämoista tuntemusta Sinulla on Thaimaasta,kerrotko,tunnut pätevältä.
        Oletko erikoistunut johonkin alueeseen,vai oletko "yleispätevä".Kiitos.

        Eli jos minun "pätevyyttäni" kommentoida Thaimaata penäät, niin tässä tulee: olen ollut aviossa jo yli 15 vuotta thaimaalaisen kanssa ja asunut täällä Thaimaassa suurimman osan siitä ajasta. - Sukulaisia Suomessa minulla on tasan... (odotas kun lasken...) = aha, tasan 6! Sen sijaan miehen kautta sukulaisia Thaimaassa on kokonaisen suvun verran! ;) Liikumme liberaalisti akselilla Phuket-Bangkok-Pattaya-Rayong. Puhun, luen ja kirjoitan Thaita (kuten myös lapsemme), mieheni puhuu, lukee ja kirjoittaa auttavasti suomea. Lapsemme kolmikielisä (englanti suomen ja thain lisänä) thainkieleen sekoittuneena kiinaa.

        Valitettavasti minulla ei ole mitään "paperia" tästä esittää sinulle. XD


      • Khao Chamao
        Vaniljanna kirjoitti:

        Eli jos minun "pätevyyttäni" kommentoida Thaimaata penäät, niin tässä tulee: olen ollut aviossa jo yli 15 vuotta thaimaalaisen kanssa ja asunut täällä Thaimaassa suurimman osan siitä ajasta. - Sukulaisia Suomessa minulla on tasan... (odotas kun lasken...) = aha, tasan 6! Sen sijaan miehen kautta sukulaisia Thaimaassa on kokonaisen suvun verran! ;) Liikumme liberaalisti akselilla Phuket-Bangkok-Pattaya-Rayong. Puhun, luen ja kirjoitan Thaita (kuten myös lapsemme), mieheni puhuu, lukee ja kirjoittaa auttavasti suomea. Lapsemme kolmikielisä (englanti suomen ja thain lisänä) thainkieleen sekoittuneena kiinaa.

        Valitettavasti minulla ei ole mitään "paperia" tästä esittää sinulle. XD

        Olemme ehkä törmänneet,vaimoni on thaimaalainen ja asumme osan vuodesta Bangkokissa.!!!!!
        Puhun,luen ja kirjoitan Thaita.Lapsia ei ole,naimisiin menimme -81.Olen ollut osakkaana
        parissakin kuppilassa Phuketissa.
        Papereita en toki tarvitse.Kiitokset vain esittelystä,lähinnä halusin tietää kuinka tunnet Thaimaata.
        Olisi kiva vaihtaa mielipiteitä Pohjois-Thaimaasta,sielläkin olen asunut.(Chiang-Raissa).
        Hymyillään kun tavataan.


      • Vaniljanna
        Khao Chamao kirjoitti:

        Olemme ehkä törmänneet,vaimoni on thaimaalainen ja asumme osan vuodesta Bangkokissa.!!!!!
        Puhun,luen ja kirjoitan Thaita.Lapsia ei ole,naimisiin menimme -81.Olen ollut osakkaana
        parissakin kuppilassa Phuketissa.
        Papereita en toki tarvitse.Kiitokset vain esittelystä,lähinnä halusin tietää kuinka tunnet Thaimaata.
        Olisi kiva vaihtaa mielipiteitä Pohjois-Thaimaasta,sielläkin olen asunut.(Chiang-Raissa).
        Hymyillään kun tavataan.

        Jeps, hymyillään, kun tavataan. :)


      • kaksinaamainen
        Vaniljanna kirjoitti:

        Jeps, hymyillään, kun tavataan. :)

        tosiaan hymyillä suomalaisille? Toisella palstalla taidat inhota suomalaisia.


      • Vaniljanna
        kaksinaamainen kirjoitti:

        tosiaan hymyillä suomalaisille? Toisella palstalla taidat inhota suomalaisia.

        Hymyileminen on kohteliasta käytöstä - eri asia onkin sitten, mitä sen hymyn taakse piiloutuu. Etkö ole tätä vielä oppinut thaimaalaisista? Hehän hymyilevät aina ja kaikille, mutta se ei suinkaan tarkoita, että olisivat iloluontoisia ja aina iloisia. Useinmiten turistit ottavat heitä aivoon typerine käytöksineen, mutta käytöstapoihin kuuluu hymyillä ja olla kohtelias. Samoin minä teen suurimmalle osalle suomalaisia ja oikeastaan kaikenmaalaisille ihmisille. Se, mitä heistä sitten ajattelen sen hymyni takana, on henkilökohtainen asiani. Nettipalstalla sen voi anonyyminä sanoa, koska jos reaalimaailmassa minut tapaat, et koskaan arvaa sisimpiä ajatuksiani! :D

        Mutta niille, jotka ovat kanssani ns. samassa veneessä eli Suomi-Thai-liitoissa, hymyilen aidosti, erityisesti silloin, kun on kyse "aidosta" liitosta. (Ja kyllä, minä sen kyllä erota, mikä on aito liitto ja mikä ei... Niin monta olen nähnyt vierestä.)


      • masennus on sairaus
        Vaniljanna kirjoitti:

        Hymyileminen on kohteliasta käytöstä - eri asia onkin sitten, mitä sen hymyn taakse piiloutuu. Etkö ole tätä vielä oppinut thaimaalaisista? Hehän hymyilevät aina ja kaikille, mutta se ei suinkaan tarkoita, että olisivat iloluontoisia ja aina iloisia. Useinmiten turistit ottavat heitä aivoon typerine käytöksineen, mutta käytöstapoihin kuuluu hymyillä ja olla kohtelias. Samoin minä teen suurimmalle osalle suomalaisia ja oikeastaan kaikenmaalaisille ihmisille. Se, mitä heistä sitten ajattelen sen hymyni takana, on henkilökohtainen asiani. Nettipalstalla sen voi anonyyminä sanoa, koska jos reaalimaailmassa minut tapaat, et koskaan arvaa sisimpiä ajatuksiani! :D

        Mutta niille, jotka ovat kanssani ns. samassa veneessä eli Suomi-Thai-liitoissa, hymyilen aidosti, erityisesti silloin, kun on kyse "aidosta" liitosta. (Ja kyllä, minä sen kyllä erota, mikä on aito liitto ja mikä ei... Niin monta olen nähnyt vierestä.)

        ei millään pahalta. Kova on ahdistus jos ei voi uskoa siihen, että on olemassa myös aidosti ystävällisiä suomalaisia.

        Jos kerran ottaa niin koville osasuomalaisuus vaikka asuukin jo ulkomailla niin minkä ihmeen takia sitten pörrää näillä thaimaa aiheisilla palstoilla. Onhan tuolla Thaivisa sun muut ulkomaiset palstat, joilla voi suomalaisia vältellä parhaansa mukaan.

        Ahdistus kannaattaa hoitaa pois.


      • juujuu..
        ponlamai kirjoitti:

        Selitäpäs miksi MBK ei ole tavaratalo?

        Tavaratalo on yksi suuri kauppa, jossa on eri osastoja mutta kuuluvat kaikki samaiseen liikeyritykseen.

        MBK puolestaan on ostoskeskus, josta liikeyrittäjät vuokraavat myyntitilansa ja myyvät siten omaan pussiinsa.

        Tavarataloissa ei tingata, MBK:ssa voi suurimmassa osassa paikoista tingata. Tokyu ei ole osa MBK:ta, se on oma tavaratalonsa (HUOM. tavaratalo), jossa on kiinteät hinnat aivan kuten kaikissa muissakin tavarataloissa.


    • สลัดมะละกอ

      mbk:ssa vallitsee kaksoishinnoittelu, elikkä falangille aivan eri hinta kuin thaikulle. Joten ehdottomasti pitää tinkiä ja monesti kannattaa aikalailla paljonkin...

      • khaojatsai

        eipäs vallitse.
        eipäs ole aina farangille eri hinta kuin thaikulle.
        tinkiä pitää aina siitä, mistä tinkiä pitää.
        ei nyt ihan idiootti sentään tarvi olla.


    • pöhköeetu

      tingitään palkasta kuis tykkäät

      • Fiksueetu

        Tottakai tinkiminen kuuluu MBK:n kojuissa asiaan. 3 kahden hinnalla vähintään. Joistain tavaroista jopa 45%. Elektroniikkakamoista vähemmän, ehkä 10%. Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Esim. Yläkerran Pizza-Hutissa ja tavarataloissa tnkiminen on turhaa. Samoin rahan vaihdossa.

        Se on Eetu niin että ainakin minun palkasta on tingitty jo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe