Parisen vuotta vanha PowerShot S5 IS:ni on alkanut ottaa äärimmäisen rakeisia kuvia.
ISO:t säädetty, muistikortti vaihdettu uuteen ja kameran oma pikkuruinen patterikin on vaihdettu - rakeisuus jatkuu.
Pitäisikö viedä putsattavaksi jonnekkin? Ehdotuksia?
En haluaisi vielä luopua luottomatolaatikostani. Ollaan oltu ihan parhaimpia ystäviä tähän syksyyn asti..
Rakeisuus
8
539
Vastaukset
- ..
Lähetä sellainen vaikka http://imageshack.us/ kautta ja pistä linkki tänne.
- kuva...
Laita kuva jonnekin sivustolle näkyville. Jos käsittelet kuvaa jotenkin, varmista että kuvankäsittelyohjelma ei poista exif-tietoja kuvatiedostosta. Ilman exif-tietoja kuvausasetuksista ei saa mitään tietoa.
- 7+13
Jos ISO-arvo on kohdallaan, tulee mieleen lähinnä kuvan koko, säädetty esim. 640x480?
- Lude88
Eli tässä se rakeisuus näkyy parhaiten (vanhalla muistikortilla kylläkin):
http://farm4.static.flickr.com/3434/3958569334_1d2ac636de_b.jpg
Kuvan koko on säädetty 2592x1944:ään, joten senkään psta ei pitäisi olla rakeisuutta.- 6+15=21
Tuossa kuvassa on ISO 800 1/250s f/3,6. Auto-ISO päällä (koska valitsit "Easy Mode - Sports" kuvaustilaksi). Suuri ISO lisää rakeisuutta. Kamerassa ei luullakseni ole mitään vikaa.
ISO 200, 1/60s olisi poistanut paljon rakeisuutta. - Lude88
6+15=21 kirjoitti:
Tuossa kuvassa on ISO 800 1/250s f/3,6. Auto-ISO päällä (koska valitsit "Easy Mode - Sports" kuvaustilaksi). Suuri ISO lisää rakeisuutta. Kamerassa ei luullakseni ole mitään vikaa.
ISO 200, 1/60s olisi poistanut paljon rakeisuutta.Täytynee plondin ryhtyä tutkimaan kameraansa pintaa syvemmältä *hävettää*
Kiitos! Lude88 kirjoitti:
Täytynee plondin ryhtyä tutkimaan kameraansa pintaa syvemmältä *hävettää*
Kiitos!Hyvä vinkki välttää turhat hassit. Heitä nuo harakoille missä on naama kuvaus, liikekuvaus, pilvisellä kuvaus ja aurinkoisella... Manuaali säädöillä paras tulos tulee vaikka vaatiikin hieman kameran tuntemusta.
Oikeestaan kamera on vain väline missä tarvii muutama asia hoitaa.
Iso, aukonkoko eli f luku, valotusaika. Noiden hallinta on oikeestaan koko valokuvauksen ydin teknisesti.- ei ikinä canonisti
Lude88 kirjoitti:
Täytynee plondin ryhtyä tutkimaan kameraansa pintaa syvemmältä *hävettää*
Kiitos!Olethan Canonisti...
With Canon you can, or maybe not.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514