Olen 22v nainen ja sairastanut pienestä pitäen astmaa lähes kaikissa sen muodoissa.lääkkeinä on singulair ja symbicort, rasitustilanteissa bricanyl.
Olen huomannut omituisen jälkioireen astmakohtauksen jälkeen.Yleensä kohtaus tulee nykyään vain rasitustilanteiden yhteydessä, (allergiaa aiheuttavia osaan jo varoa niin hyvin) ja vaikken menekään paniikkiin enkä hätäile jos kohtaus tulee niin silti aina kohtauksen aikana/ jälkeen tulee sellainen shokkitila.Muutun hirveän itkuiseksi ja alan vapista.En kuitenkaan mene hysteeriseen paniikkiin vaan lähinnä makaan ja tärisen ja itken melko rauhallisena. Kestää kauan ennen kuin siitä rauhoitun vaikka kohtaus olisi mennyt ohi jo kauan sitten ja yleensä koko loppupäivän olen hyvin arka, passiivinen,itkuherkkä ja masentuneen oloinen vaikken yleensä ole noista mitään.
onko kukaan muu huomannut vastaavaa?
Astmakohtauksen jälkioireet
5
2684
Vastaukset
- astma myös
paniikkikohtaukselta???
- yavis
niinhän se vähän vaikuttaisi. muuten en koskaan ole saanut paniikkikohtausta.joten kokemusta siitä ei ole.
onko normaalia että koko loppupäivän on sitten omituinen olo niinkuin tuossa kuvailin?
- kkkkkkkkkkkkk
Varmaan otat kohtauslääkettä. Voisiko olla kohtauslääkkeen haittavaikutsta? Pakkausselosteesta löytyy esim. käytöshäiriöt.
"Yleiset haittavaikutukset. Vapina, sydämentykytys.
Melko harvinaiset haittavaikutukset. Pahoinvointi, ihottuma, päänsärky, lihaskouristukset, uni- ja käytöshäiriöt.
Harvinaiset haittavaikutukset. Epäsäännöllistä sydämen sykettä on raportoitu harvoin."
Mulla tulee ainakin kohtauslääkkeestä aika ikävä olo (vapinaa ym.), enkä käytä sitä mielellään kuin pahimmissa kohtauksissa.- yavis
joo kohtauslääkettä tarvittaessa.onhan sillä joo haittavaikutuksia mutta ei nuo oireet lääkkestä johdu sen voin varmaks sanoo, niin kauan olen käyttänyt säännöllisesti. nuo omat oireet tulee ennen lääkkeen ottoa.
- Astmaatikko
Moi mulla on tosi paha astma ja tulee nuo ihan samat oireet astmakohtauksen jälkeen ,eli juuri alkaa koko kroppa vapista ja menee kaikki lihakset ihan löysäksi ja alkaa joskus itkettämää ,usein huono olo jää loppupäiväksi kohtauksen jälkeen. Mulla on siis pahimman laatuinen astma mitä voi olla ja on tutkittu että ei ole paniikki tai ahdistushäiriötä vaan nuo oireet johtuu siitä että paha astmakohtaus asettaa kehon shokki tilaan ja ikään kuin imee koko muusta kropasta kaikki voimat ,kun keho yrittää keskittää kaikki voimansa kohtauksesta toipumiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 12710488
- 525070
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422261Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052078- 281986
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131621Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411432Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291114Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v331051Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54987