Astmakohtauksen jälkioireet

yavis

Olen 22v nainen ja sairastanut pienestä pitäen astmaa lähes kaikissa sen muodoissa.lääkkeinä on singulair ja symbicort, rasitustilanteissa bricanyl.

Olen huomannut omituisen jälkioireen astmakohtauksen jälkeen.Yleensä kohtaus tulee nykyään vain rasitustilanteiden yhteydessä, (allergiaa aiheuttavia osaan jo varoa niin hyvin) ja vaikken menekään paniikkiin enkä hätäile jos kohtaus tulee niin silti aina kohtauksen aikana/ jälkeen tulee sellainen shokkitila.Muutun hirveän itkuiseksi ja alan vapista.En kuitenkaan mene hysteeriseen paniikkiin vaan lähinnä makaan ja tärisen ja itken melko rauhallisena. Kestää kauan ennen kuin siitä rauhoitun vaikka kohtaus olisi mennyt ohi jo kauan sitten ja yleensä koko loppupäivän olen hyvin arka, passiivinen,itkuherkkä ja masentuneen oloinen vaikken yleensä ole noista mitään.

onko kukaan muu huomannut vastaavaa?

5

2624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma myös

paniikkikohtaukselta???

• yavis

niinhän se vähän vaikuttaisi. muuten en koskaan ole saanut paniikkikohtausta.joten kokemusta siitä ei ole.

onko normaalia että koko loppupäivän on sitten omituinen olo niinkuin tuossa kuvailin?

• kkkkkkkkkkkkk

Varmaan otat kohtauslääkettä. Voisiko olla kohtauslääkkeen haittavaikutsta? Pakkausselosteesta löytyy esim. käytöshäiriöt.

"Yleiset haittavaikutukset. Vapina, sydämentykytys.

Melko harvinaiset haittavaikutukset. Pahoinvointi, ihottuma, päänsärky, lihaskouristukset, uni- ja käytöshäiriöt.

Harvinaiset haittavaikutukset. Epäsäännöllistä sydämen sykettä on raportoitu harvoin."

Mulla tulee ainakin kohtauslääkkeestä aika ikävä olo (vapinaa ym.), enkä käytä sitä mielellään kuin pahimmissa kohtauksissa.

• yavis

joo kohtauslääkettä tarvittaessa.onhan sillä joo haittavaikutuksia mutta ei nuo oireet lääkkestä johdu sen voin varmaks sanoo, niin kauan olen käyttänyt säännöllisesti. nuo omat oireet tulee ennen lääkkeen ottoa.

• Astmaatikko

Moi mulla on tosi paha astma ja tulee nuo ihan samat oireet astmakohtauksen jälkeen ,eli juuri alkaa koko kroppa vapista ja menee kaikki lihakset ihan löysäksi ja alkaa joskus itkettämää ,usein huono olo jää loppupäiväksi kohtauksen jälkeen. Mulla on siis pahimman laatuinen astma mitä voi olla ja on tutkittu että ei ole paniikki tai ahdistushäiriötä vaan nuo oireet johtuu siitä että paha astmakohtaus asettaa kehon shokki tilaan ja ikään kuin imee koko muusta kropasta kaikki voimat ,kun keho yrittää keskittää kaikki voimansa kohtauksesta toipumiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      92
      3392
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3097
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2604
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2393
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2046
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      39
      1614
    Aihe