Kunnon neuvoja?!

Nyt puhuu Fisu :)

Hei

Kerronpas vähän itsestäni, että en saa mitään ihan "haista vittu" -vastauksia.

Olen yrittäjä, ikää n. 30 vuotta. Olen useamman vuoden tehnyt paljon töitä ja viime kesän jälkeen jäin "eläkkeelle" -Firmalla menee ihan mukavasti, enkä pysty alallani laajentamaan. Muut työt olen delegoinut henkilökunnalle. Toisinsanoen: Nostan palkkaa tekemättä yhtään mitään. Kuulostaa varmaan siistille? -Voin kertoa: EI OLE!

En sinällään ota mitään mahdottomia liksoja, mutta niin että pärjään itse mukavasti. Muutama tonni kuussa nettona käteen, ilman isompia velkoja tai lainoja on oikein riittävä summa. Ongelmana kuitenkin on, että minulla ei ole oikeasti mitään tekemistä. Luonne tahtoo, tai suorastaan vaatii tekemään jotain konkreettista. Olen sitten täytellyt päiväni kaikenmaailman typerillä "eläkeläisrutiineilla" jotka aluksi tuntuivat mukavilta:
Samaan aikaan joka aamu lenkille.. Sitten samaan kahvilaan aamiaiselle.. Siitä pyörähdys työpaikalle katsomaan että tarvitaanko minua oikein mihinkään.. Siitä lounaalle.. Sitten kotiin ja lukemaan päivän sanomalehdet.. Sitten kävelylle ulos tai kavereita katsomaan... Sitten kotiin takaisin; telkkaria, nettiä, xboxia/pleikkaria.. Sitten nukkumaan... Aamulla sitten lenkille... Sitten samaan kahvilaan aamiaiselle... jnejne.. -Okei, onhan se kivaa mutta oikeesti: Ei vielä moneen kymmeneen vuoteen! Reissuun tekisi mieli lähteä, mutta en kuitenkaan voi irtautua niin paljoa paikkakunnalta "jos jotain sattuisikin" -Lapsia ei tee mieli hankkia tai koulunpenkille enää mennä. -Olen ajatellut alkaa pelaamaan pokeria, oikein tosissani.

En siis ole mikään haihattelija, joka etsii äkkirikastumista tai "varmaa systeemiä" vaan ihan kaikinpuolin täyspäinen ihminen joka enemmän ajankuluksi etsii jotain tuottavaa hommaa. Mitään miljoonia en tosiaan tavoittele, sanottaisiinko että optimi on ansaita n.30 000e/vuosi pokerilla. -Tiedän että se on vaativaa hommaa ja saman rahan voisi saada helpomminkin vaikka vaan palkkatöistä, mutta kun "itselleen tekee" niin hommassa on ihan eri meininki..

Eli ajattelin tämän "urani" aloittaa perusteellisesti ja kyselenkin näin ensitöikseni kasan neuvoja:
-Kannattaako näitä opuksia mitä pokerista on kirjoitettu OIKEASTI lukea?

-Millä sivustoilla ja mihin kellonaikoihin on paras tapa kohdata paskoja pelaajia?

-Missä taas ovat ja mihin aikaan ne parhaista parhaat?

-Onko näitä "XXX sivusto kusettaa" -juttuja yhtään uskominen? Eli onko sama pelaako vaikkapa PAF:illa..?

-Jos aloittelen tätä hommaani vaikka 200 Taalalla, minkä kokoisiin pöytiin minun kannattaa mennä?

-Miten pitkiä aikoja kannattaa maksimissaan paukuttaa samassa pöydässä?

-Kumpiko kannattaa paremmin: Turnaukset vai aina avoinna olevat pöydät?

-Paljonko on järkevää kuluttaa rahaa mielestäsi pokeriin? -Jos siis ei pärjää, niin missä vaiheessa kannattaa luovuttaa? (Tämä oli aika idioottimaisesti muotoiltu kysymys, en ole siis mikään peliholikko. Tarkoitan että mikä on mielestänne järkevä aika alussa mitä "kannattaa" hävitä näitä oppirahoja)

-Miten rahansiirrot on kaikkein luotettavinta toteuttaa?

-Kannattaako keskittyä pelaamaan yhdelle sivustolle, vai usealle?

Tässäpä näitä, kuten sanottu: Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :) Suomi24 sivusto näytti suhteellisen järkevälle. Siksi laitoin viestini tänne; Nuo pokeriforumit tuntuivat olevan juuri näitä: "Täällä ainakin sua tärppää" sivustoja..

Kiitos etukäteen vastauksista. Itse alan etsimään vastauksia kysymyksiini keskusteluista. Mikäli pärjään hommassa, niin jatkan sivustolla kirjoittelua :)

13

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pokeriapulainen

      Moi,

      Viestisi kuulosti hyvinkin järkevältä. Tulet varmasti saamaan tähän ketjuun kaikkea mahdollista tarjousta.

      Itse toimin affiliatena, joten tavoitteenani on kerätä paljon uusia pelaajia, joiden tekemästä tulosta saan pienen siivun palkkioksi. Oma toimintani on myös sellaista, että autan uusia pelaajia eteenpäin ja olen käytettävissä liveapuna kaikenlaisten ongelmien ratkaisemisissa.

      Voin tarjota sinulle vastauksia kaikkiin kysymyksiisi sekä paljon muuta pokerin saralta. En tee sitä kuitenkaan tässä foorumissa vaan sähköpostinvälityksellä. Jos olet kiinnostunut minun avuista, niin laita meiliä osoitteeseen [email protected]

      T.Pasi

      • birmak

        tuota mulla olisi semmonen kysymys
        mikä näistä voittaa potin ???

        jjj44 vs 444aa
        esim.
        vastustaja jj
        minä a4
        floppi
        4j4ka

        vastatkaa


      • PLoo
        birmak kirjoitti:

        tuota mulla olisi semmonen kysymys
        mikä näistä voittaa potin ???

        jjj44 vs 444aa
        esim.
        vastustaja jj
        minä a4
        floppi
        4j4ka

        vastatkaa

        Tuossahan on nyt jaettu turni ja riverikin eikä pelkkää floppia.
        Mutta kolmoset ratkaisee, eli se, kellä on isoimmat kolmoset voittaa.


    • PLoo

      Pokeri on ihan hyvä valinta. Tosin jos oikein hyväksi pelaajaksi haluaa, niin kyllähän siinä joutuu sitä opiskelua harrastamaan yhtälailla kuin koulun penkillä.. :-)
      Mutta tässäkin kova työ palkitaan niin rahallisesti kuin ahaa-elämyksien muodossa, joten jos sitä työmoraalia riittää, niin hienoja hetkiä on joskus tulevaisuudessa kyllä luvassa.

      Tässä muutamia vastauksia noihin sinun kysymykseen ja niistä pitää heti alkuun poimia tämä:

      "Suomi24 sivusto näytti suhteellisen järkevälle. Siksi laitoin viestini tänne; Nuo pokeriforumit tuntuivat olevan juuri näitä: "Täällä ainakin sua tärppää" sivustoja.."

      -Ihan sellaiset oikeat pokerifoorumit ovat huomattavasti parempia paikkoja hakea sitä tietoa kuin tämä Suomi24. Itse kirjoittelen tänne lähinnä sen takia että saisin käännytettyä ihmiset pois täältä ja hakemaan sitä tietoa niiltä "oikeilta" foorumeilta. Täältä löytyy todella vähän sellaisia kirjoittelijoita jotka osaavat kertoa jotain järkevää pokerista. Alan foorumeilla ihmiset ottavat pelaamisen enemmän tosissaan ja voittavien pelaajien vinkit ovat aina kuuntelemisen arvoisia.

      "Kannattaako näitä opuksia mitä pokerista on kirjoitettu OIKEASTI lukea?"

      -Kyllä ja ei. Kirjoja on varsinkin Hold'emiin tarjolla niin paljon että mukaan mahtuu vaikka minkä tasoista opusta. Aloittelijoille suositellaan monasti Pyysingin/Erolan Pokerin Käsikirjaa. Vaikka kirja onkin jo muutaman vuoden takainen, niin kyllä ne perusasiat toimivat edelleen, eikä aloittelijan kannata muuhun edes sotkeentua.
      Kunhan perusteet ovat hyvin hallinnassa, niin vasta sitten voidaan alkaa miettiä seuraavan tason kirjaa/videoita.

      "Millä sivustoilla ja mihin kellonaikoihin on paras tapa kohdata paskoja pelaajia?"

      -Silloin kun saitin pelaajavolyymit ovat suurimmillaan, niin luonnollisesti silloin on myös eniten "kaloja" liikkeellä. Isoilta saiteilta huonoja pelaajia löytyy käytännössä aina. Jos saitin pelaajat ovat suurimmalta osaltaan eurooppalaisia, niin parhaat ajat pelata on illalla/alkuyöstä. FTP/PokerStars sallivat myös jenkkipelaajat, joten siellä paras kalastusaika on yöllä/aamulla suomen aikaa, mutta siellä on toki paljon eurooppalaisiakin, joten ajalla ei ole niin väliä. Paras pelipäivä on lauantai. En tiedä että onko siitä mitään empiiristä tukimusta olemassa, mutta oman käsitykse/kokemuksen mukaan tuo on paras päivä.

      "Missä taas ovat ja mihin aikaan ne parhaista parhaat?"

      -Parhaat pelaajat nostavat niin nopeasti tasoja ylemmäksi, että mikroissa pelaaja törmää sellaisiin aika harvoin. :-)
      Mutta tiukimmillaan pelit ovat yleensä päivällä serverin oman kellon mukaan. Toki silloinkin voi voittoa tehdä helposti, mutta raha on vain hieman tiukemmassa kuin iltaisin.

      "Onko näitä "XXX sivusto kusettaa" -juttuja yhtään uskominen? Eli onko sama pelaako vaikkapa PAF:illa..?"

      -Nämä jutut ovat pitkälti huonojen ja häviävien pelaajien kehittelemiä satuja omille tappioilleen. Toki terve skeptisyys on aina toisinaan paikallaan. Eli ei kannata rahojaan laittaa jollekkin pikkusaitille, vaan kannattaa käyttää jonkun tunnetun ja luotettavan saitin palveluksia. Itse en myöskään ikinä pelaa sellaisilla saiteilla jotka eivät salli apuohjelmien (tracker/hud) käyttöä. Ihan siitä syystä että en näe että millään sivustolla olisi mitään järkevää syytä sitä kieltää ja trackerista on helppo tarkistaa että onko kaikki menneet edes suurinpiirtein todennäköisyyksien mukaan.

      Apuohjelma kannattaa hankkia oikeastaan heti alkuun. Käytetyimpiä ovat PokerTracker, Poker Office ja Hold'em/Omaha Manager. Apuohjelmilla on helppo tarkastella omaa pelaamista tietyissä käsissä ja se on todella iso osa oman pelin kehittämistä.

      "Jos aloittelen tätä hommaani vaikka 200 Taalalla, minkä kokoisiin pöytiin minun kannattaa mennä?"

      -Tähän on todella vaikea vastata, koska en tiedä että mitä peliä meinaat alkaa pelaamaan. Eli siihen vaikuttaa pelaajien määrä pöydässä (fulli/shortti/h-u) ja panostustyyppi (FL/PL/NL)

      Mutta suosittelen että aloitat mahdollisimman pienen rahan pöydistä, koska oppirahoja menee alussa aina. Sitten kun taidot karttuu, niin voit halutessasi nostaa tasoa. Suosittelen että aloitat full ring -peleistä, eli sellaisista pöydistä joissa on 9-10 pelaajaa. Niissä varianssi on huomattavasti pienempää kuin shortissa ja heads-upissa. Itse aloitin aikanaan myös Fixed Limitillä, koska se perustuu niin paljon potti-/vetokertoimiin, joten niiden laskemisessa harjaantui mukavasti ennen siirtymistä No Limit peleihin. Mutta tämä on ihan yksilöllistä, joten en siitä puhu sen enempää.

      Myös se vaikuttaa että miten koet sen pelaamisen tietyllä kassalla tietyllä tasolla. Jos pelaat NL2 fullia (NL2 tarkoittaa No Limit ja maksimi sisäänosto 2$, blindit 0,01/0,02$) ja huomaat että tulee räiskittyä etkä pysty suhtautumaan siihen "tosissaan" niin NL4 menee vielä ihan täysin tuolla kassalla, mutta NL10 alkaa olemaan aloittelijalle jo siinä ja siinä.

    • PLoo

      Tuli niin paljon juttua ettei mahtunut yhteen viestiin.. :-P

      Mutta jatketaan..

      "Miten pitkiä aikoja kannattaa maksimissaan paukuttaa samassa pöydässä?"

      -Tähänkään ei ole mitään sääntöä olemassa. Pelaa niin kauan kuin se tuntuu mukavalle, pelaat parasta peliäsi ja peliseura on kalaisaa. Älä epäröi vaihtaa pöytää jos pelit alkaa "kuivua" juuri siinä pöydässä.

      "Kumpiko kannattaa paremmin: Turnaukset vai aina avoinna olevat pöydät?"

      -Käteispeleissä tuotto on tasaisempaa (jos osaa pelata), mutta turnauksissa voi tietenkin voittaa isonkin summan pienellä panoksella. Isot voitot voivat odotuttaa itseään hyvinkin pitkään (ellei koko elämän) ja välillä niitä pieniäkään rahastuksia ei tule millään, joten varianssi on kovempaa turnauksissa.

      Yksi turnauksien huono puoli on myös niiden kesto. Käteispeleissä voit mennä ja tulla niinkuin haluat, mutta turnauksissa voi joutua istumaan koneen ääressä monia, monia tunteja putkeen.

      Kokeile kumpaakin ja pelaa sitä mikä tuntuu sopivammalta! :-)

      "Paljonko on järkevää kuluttaa rahaa mielestäsi pokeriin? ...... Tarkoitan että mikä on mielestänne järkevä aika alussa mitä "kannattaa" hävitä näitä oppirahoja)"

      -Tämä on kyllä ihan yksilöllistä. Jos pelaat tiukasti aloituskäsitaulukoiden mukaan ja noudatat muutenkin kurinalaisesti aloittelijoille suunnattuja strategioita, niin aika äkkiä sen pitäisi näkyä myös tuloksissa.
      Tärkeintä on juuri tuo kurinalaisuus. Se on vähän kiun armeijassa, että jos lähdet säntäilemään muodostelmasta omia teitäsi, niin siitä tulee takuulla sanomista ja sama pätee noihin aloittelijan strategioihin.
      Sitten kun taidot karttuu, niin voit alkaa harrastamaan "muuvailua" mutta alussa sitä ei pidä tehdä ikinä.

      "Miten rahansiirrot on kaikkein luotettavinta toteuttaa?"

      -Joillekkin saiteille voi tallettaa suoraan omalta tililtä pankkisiirolla ja se on todella varma ratkaisu. Itse olen siitä onnellisessa asemassa että en ole siirtänyt rahaa omalta tililtä pokerisaitille kuin kerran elämässä joskus ~kolme vuotta sitten.
      Saitilta toiselle olen liikuttanut rahaa Moneybookers:in avulla. Mutta nykyisin saitit toimivat hyvin myös Visa Electronin kanssa yhteen, joten sekin lienee ihan hyvä ratkaisu. Mutta totta kai pitää vähän miettiä että mille saitille tallettaa, koska niistäkin voi joskus löytyä jotain hämärää. Mutta tunnetuimpiin/isoimpiin saitteihin voi kyllä luottaa ja niitä on toooodella paljon, joten valinnanvaraa riittää.

      "Kannattaako keskittyä pelaamaan yhdelle sivustolle, vai usealle?"

      -Varmaan näin alussa kannttaa pelata vain yhdellä saitilla, varsinkin jos kassa on rajallinen.

      Tässä vielä muutama huomio:

      -Valitse sellainen saitti jonka lisenssi on ETA-aluella, niin ei tule vahingossakaan riitaa verottajan kanssa.

      -Valitse sellainen saitti jonne saa rakebackin. Ei millään pahalla "Pokeriapulaista" kohtaan, mutta sen verran olen juttuja kuullut näistä yksityisistä rakebackin tarjoajista, että on vähän luottamus karissut tätä ammattikuntaa kohtaan..
      Suosittelen ottamaan diilit vaikka jonkun tunnetun pokerifoorumin kautta tai kysyä suoraan saitilta.
      En tietenkään väitä että "Pokeriapulainen" olisi mikään huijari, mutta tämä on vain oma toimintatapani.

      -Ole AINA rehellinen itsellesi kun arvioit pelaamiasi käsiä jälkikäteen! Ihmisen on todella helppo huijata itseään uskottelemalla että joku käsi oli vain huonoa tuuria jne, jne. Set-upit ovat asia erikseen, mutta monesti hävittyjen käsien takana on omat virheet. Nimimerkillä "Kokemusta on.." :-D

      Enpä nyt keksi muuta. Onnea peleihin! ;-)

      • Näin meillä

        Siellähän tuli ihan fiksua tekstiä.

        Kirjallisuudesta:
        Ainakin itse saanut aikoinaan paljon irti. Kirjallisuuden etuna on että teet vähemmän virheitä. Kirjastosta saat jo muutamia opuksia. Eli ehdottamasti kannattaa. Luet sitten yrität soveltaa oppimaasi ja luet lisää eli opiskelet ja sisäistät pelaamalla. Kirjat joissa on esimerkki käsiä esim Dan Harringtonin On Holdem semmoinen josta itse pidän.

        Muiden pelaamat kädet:
        Webbisivustoilta löytyy paljon muiden pelaamia käsiä joita vielä on analysoity porukalla ehdottamasti niistä hyvä hakea oppia. Pokerisivut, pokerimestari jne Suomalaisia saitteja paljon.

        Pelimuodot:
        Suosittelisin fixed limittiä ja sitten pikku sittareita aloittelevalle. NL on vähän helpolla turhan kallista oppirahojen hankkimiseen. Playmoney pelejä voit koettaa muutaman jaon jotta napit löytyvät mutta siitä ei oikein muuta hyötyä ole. Joka saitilla on Freefoll turnauksia eli ilmais turnauksia joissa pääset harjoittelemaan ilmaiseksi noita siis niistä voittaa ihan rahaa mutta ovat ilmaisia.

        Saitit:
        Varmaaankin montaa mieltä mutta äkkiseltään kyllä isoilla saiteilla on huomattavasti tiukempia pöytiä kun pinemmillä saiteilla. Esim 20 taalan sittareissa starsilla/full tiltillä taso on kovempi kun pikkusaiteilla.

        Mainitsemasi Paf on siinä mielessä aina ollut huono että eivät tarjoa oikeastaan mitään talletus bonuksia (en ole tosin käynyt vuosiin katsomassa) jotka kannattaa kerätä kotiin päin riippumatta miten pitkään on pelannut.

        Rahansiirrot:
        Moneybookers mun mielestä fiksu pysyy koti ja pokeri rahat varmemmin erillään. Toimii hyvin vaikka toki Suomeen siirrossa on noin viikon viive.

        Yleisesti:
        Hae tuon oman 200e lisäksi no deposit rahoja saiteille. Googlettamalla esim. Eli saat lisää kassasi sitä kautta. Olen tainnut pelata itse noin 4 vuotta ja aluksi lähdin no depoilla liikkeelle ja Suomesta päin en ole koskaan rahaa siirtänyt. Eli jos maltat opetella ja et haihattele niin noilla voit jo saada homman toimimaan.

        Pelaan monilla sivustoilla ja moneybookersissa aina pohjakassa josta vasta sitten kotiutetaan Suomeen päin. Eli useilla sivustoilla lähinnä senkin takia että niissä on aina hieman erillaisia pelaajia sekä toki tarjoavat sinulle uusia talletus bonuksia kun vaihtelet saitteja.


      • pokerboy9
        Näin meillä kirjoitti:

        Siellähän tuli ihan fiksua tekstiä.

        Kirjallisuudesta:
        Ainakin itse saanut aikoinaan paljon irti. Kirjallisuuden etuna on että teet vähemmän virheitä. Kirjastosta saat jo muutamia opuksia. Eli ehdottamasti kannattaa. Luet sitten yrität soveltaa oppimaasi ja luet lisää eli opiskelet ja sisäistät pelaamalla. Kirjat joissa on esimerkki käsiä esim Dan Harringtonin On Holdem semmoinen josta itse pidän.

        Muiden pelaamat kädet:
        Webbisivustoilta löytyy paljon muiden pelaamia käsiä joita vielä on analysoity porukalla ehdottamasti niistä hyvä hakea oppia. Pokerisivut, pokerimestari jne Suomalaisia saitteja paljon.

        Pelimuodot:
        Suosittelisin fixed limittiä ja sitten pikku sittareita aloittelevalle. NL on vähän helpolla turhan kallista oppirahojen hankkimiseen. Playmoney pelejä voit koettaa muutaman jaon jotta napit löytyvät mutta siitä ei oikein muuta hyötyä ole. Joka saitilla on Freefoll turnauksia eli ilmais turnauksia joissa pääset harjoittelemaan ilmaiseksi noita siis niistä voittaa ihan rahaa mutta ovat ilmaisia.

        Saitit:
        Varmaaankin montaa mieltä mutta äkkiseltään kyllä isoilla saiteilla on huomattavasti tiukempia pöytiä kun pinemmillä saiteilla. Esim 20 taalan sittareissa starsilla/full tiltillä taso on kovempi kun pikkusaiteilla.

        Mainitsemasi Paf on siinä mielessä aina ollut huono että eivät tarjoa oikeastaan mitään talletus bonuksia (en ole tosin käynyt vuosiin katsomassa) jotka kannattaa kerätä kotiin päin riippumatta miten pitkään on pelannut.

        Rahansiirrot:
        Moneybookers mun mielestä fiksu pysyy koti ja pokeri rahat varmemmin erillään. Toimii hyvin vaikka toki Suomeen siirrossa on noin viikon viive.

        Yleisesti:
        Hae tuon oman 200e lisäksi no deposit rahoja saiteille. Googlettamalla esim. Eli saat lisää kassasi sitä kautta. Olen tainnut pelata itse noin 4 vuotta ja aluksi lähdin no depoilla liikkeelle ja Suomesta päin en ole koskaan rahaa siirtänyt. Eli jos maltat opetella ja et haihattele niin noilla voit jo saada homman toimimaan.

        Pelaan monilla sivustoilla ja moneybookersissa aina pohjakassa josta vasta sitten kotiutetaan Suomeen päin. Eli useilla sivustoilla lähinnä senkin takia että niissä on aina hieman erillaisia pelaajia sekä toki tarjoavat sinulle uusia talletus bonuksia kun vaihtelet saitteja.

        Olis myös hyvä pelata saiteilla missä € on pelivaluutta kun tuo dollari on vähän huonossa kunnossa ja taitaa
        vielä sukeltaa pikkasen. Ihan vaan sen takia että ei tule valuutta kurssin takia tappiota.

        Unibet, Pokerihuone, Pokerheaven ovat € sivuja ja voitot verovapaita.


      • icezzzz...
        pokerboy9 kirjoitti:

        Olis myös hyvä pelata saiteilla missä € on pelivaluutta kun tuo dollari on vähän huonossa kunnossa ja taitaa
        vielä sukeltaa pikkasen. Ihan vaan sen takia että ei tule valuutta kurssin takia tappiota.

        Unibet, Pokerihuone, Pokerheaven ovat € sivuja ja voitot verovapaita.

        Kommentoisin että sillä ei sinänsä ole väliä pelaako euroilla vai dollareilla. Valtaosalla kun saiteista voi valita pelitilin euroina ja pelirahat dollareina. Vaihtosuhde on sama joten ei tapahdu mitään ongelmaa, vaikka saitilla pelattaisiinkin dollareina.

        Kannattaa Neteller/Moneybookers tili ottaa euroissa että siirrot onnistuvat samalla valuutalla. Valuutanvaihtokusannukset kun saattavat olla isojakin noissa tapauksissa.


    • icezzz..

      Kyllähän perusasiat pitäisi opetella kunnolla ja mitä paremmin opettelet etukäteen niin sitä todennäköisemmin häviät vähemmän. Toisaalta se ei riitä, että "opettelet asiat" vaan sinun pitäisi osata ne myös käytännössä ja lisäksi luonnekin pitäisi olla oikeanlainen eli jos et pysty hallitsemaan peliäsi tai ei löydy tarpeeksi kärsivällisyyttä tai haet pikavoittoja, niin todennäköisesti pelit voivat sujua varsin huonostikin.

      Ei ole ns. hyviä tai huonoja ajankohtia vaan on vain hyviä ja huonoja pelaajia ja semmoisia pelaajia jotka tilttaavat enemmän kuin toiset. Yleensä kun on paljon pelaajia liikenteessä, niin silloin myös huonoja on enemmän. Tietysti viikonloput voivat myös olla jossakin määrin parempia ajankohtia kuin arkipäivät, mutta enemmän voi riippua kellonajoistakin ja saiteista.


      "-Paljonko on järkevää kuluttaa rahaa mielestäsi pokeriin? -Jos siis ei pärjää, niin missä vaiheessa kannattaa luovuttaa?"

      200$ olisi ehkä semmoinen "maximi" (jos se olisi "aloitusbudjetti").


      "-Jos aloittelen tätä hommaani vaikka 200 Taalalla, minkä kokoisiin pöytiin minun kannattaa mennä? "


      Parasta on aina aloittaa mahdollisimman pienistä ja nousta pikku hiljaa ylemmiksi. Perussääntönä on että 10-20x max-buy in eli tuolla summalla voisi ajatella maximi buyinin olevan 10$ (rahapöydässä). Sittareissa paljon pienempi summa eli 1-2$.


      "-Kumpiko kannattaa paremmin: Turnaukset vai aina avoinna olevat pöydät? "


      Riippuu paljolti pelaajasta. Vähänkin isommissa turnauksissa tai turnauksissa joissa blindit nousevat nopeasti tarvitset aina paljon tuuriakin vaikka olisit kuinka hyvä pelaaja. Toisaalta turnaukset myös kestävät usein tunteja ja niihin uppoaa aikaa paljon. Yleensä vain 1-10 sijat "tuottavat" ja jos on pelaajia vaikka 2000 niin turnaus voi kestää 4-10 tuntia (jos pääset finaalipöytään).

      Rahapöydissä voit tarkemmin hallinnoida sitä, että miten pelaat jokaisen käden ja vastustajia jne. Pelistä voi myös lähteä silloin kun haluaa tai vaihtaa pöytää halutessaan jne.


      "Mitään miljoonia en tosiaan tavoittele, sanottaisiinko että optimi on ansaita n.30 000e/vuosi pokerilla"


      Summa on aika kova tavoite. Kannattaa silti muistaa että vaikka viime päivinä on ollut "kovia uutisia" siitä miten yksittäiset suomalaiset pokerinpelaajat tekevät miljoonia, niin silti isoin osa pelaajista häviää tai on -0. Pokerihan on tietysti halpa harrastuksenakin, mutta osalla pelaajista se saattaa tulla ongelmaksikin kun haluaa voittaa nopeassa tahdissa paljon rahaa ja kun häviää niin pistää vielä enemmän rahaa että voittaisi edes tappiot pois.


      Eri pokerisaitteja kannattaa kokeilla koska sieltä löytää usein sen "itselleen sopivan". Tosin alussa pelaaminen on lähinnä opettelua niin voit hyvin pelata paffilla tai ottaa 50$/ ilmaisbonuksen jollekin saitille tai sitten tallettaa esim. 50€.


      Rakebackit ovat hyvä valinta, mutta bonukset myös kannattaa huomioida. Varsinkin aloittaessa saa nopeasti aloituskassan bonuksien avulla (rakeback katttaa yleensä paljon pienemmän osan).

      Talletusbonuksille lisäbonuksia / tavaroita (saat pokersavvypisteitä jotka voit nostaa rahana ulos Moneybookers tilille).
      http://www.pokersavvy.com/r/31731

      Pokersourceonlinen kautta saat noita ilmais no-deposit bonuksia tai vaihtoehtoisesti talletusbonuksia.
      http://www.pokersource.com/?rc=icedz


      Noiden saittien etu on siinä, että saat kummaltakin saitilta lähes 100%:n rakebackin n. 50€ / summaa vastaan normaalin talletusbonuksen / rakebackin. Heillä on myös omia freerolleja yms. "race" kilpailuita joiden avulla voit nostaa voittotahtia (enemmän pokersavvylla). Etu on myös siinä että voit kokeilla eri pokerisaitteja koska muuten eri pokerisaittien kokeileminen ei olisi kovin kannattavaa pelkän talletusbonuksen saamisella.

    • kyseenalainen......

      On vähän kyseenalaista lähteä pokeriin sillä mielellä, että tulee tienaamaan jopa kymmeniä tuhansia per vuosi. Äärimmäisen harvalta se onnistuu, valtaosa jää tappiolle ja suurin osa lopuista voittaa max. satasia kuukausi. Pitää myös muistaa, että pokerivoitot eivät skaalaudu käytettävän pääoman vaan pelitaitojen mukaan. Jos on hyvät tulot, niin on olemassa paljon parempia ja riskittömämpiä sijoituskohteita. Aloittelijan kannattaa suhtautua pokeriin harrastuksena ilman rahatavoitteita (muuta kuin että tappiot jäävät pieniksi). Kun on vuosia pelannut voitollista, voi alkaa haaveilla isommista voitoista.

      • PLoo

        Tuo on ihan totta että noiden rahallisten tavoitteiden asettaminen ennenkuin on päässyt edes alkuun on hieman väärä lähestymistapa. Toki tavoitteita pitää olla, ei siinä mitään. Mutta ensin pitää tosiaan opetella pelaamaan hyvin ja sitten kun tietää olevansa voittava pelaaja, niin vasta sitten lähteä miettimän enemmän noita taloudellisia ja muita tavoitteita.

        Itselläni ei ole vielä tänä päivänäkään mitään sen suurempia tavoitteita vaan pyrin oikeastaan vain pelaamaan mahdollisimman hyvin ja oppia koko ajan lisää.


    • varoittaja

      Unohda koko juttu. Et tule koskaan tienaamaan euroakaan yhdeltäkään pokerisaitilta. Sen sijaan menetät kaikki tallettamasi rahat, älyttömästi aikaasi ja lopulta myös hermosi. Tiedän, että nyt et neuvoani noteeraa, mutta muutaman vuoden kuluttua olet kanssani täsmälleen samaa mieltä. Ehkäpä jopa varoittelet minun tapaani uusia aloittelijoita.

      Keksi itsellesi jokin toinen harrastus. Ala vaikkapa opiskelemaan jotain itseäsi kiinnostavaa asiaa, mutta unohda nettipokeri...

      • ex-fisu

        Neljä vuotta pelanneena minulla on päinvastainen näkemys. Aluksi tuli takkiin, kun en osannut pottikertoimia, todennäköisyyksiä, positiopelaamista, en osannut laittaa vastustajaa kädelle, en osannut jaotella vastustajia heidän pelityylinsä mukaan, korotin heikosti/liikaa jne. Vähä kerrallaan opin enemmän ja enemmän. Sitä mukaa myös tulokset ovat parantuneet. Jos kuvittelee pärjäävänsä tekemättä duunia menestyksen eteen, niin pokeri on väärä peli. Minulle se on nykyisin oikea peli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe