Nuohooja tuli ja lähti,jätti jälkeensä aikamoisen siivon,vei mennessään perheen viikon ruokarahat.??
nuohooja
19
2329
Vastaukset
- v
Kyllä ne tekee raskasta ja likasta homaa päivät pitkät. Työkalut vaan tahtoo niillä olla huonot.
Käyttävät tavallisia siirrettäviä imurija ja poistoilma tulee suoraan huoneeseen, voi veljet, siitähän seuraa että pirtti on täynnä hienojakosta nokee.- kateellinen
viisi mökkiä.kuusikymmentä euroa mökki,kolmesataa euroa.ministerin palkka,ja millä vehkeillä,ja mikä siivo.onko valitukseen aihetta,korotuspaineita taksoihin,hävetkää??
- et sellai
kateellinen kirjoitti:
viisi mökkiä.kuusikymmentä euroa mökki,kolmesataa euroa.ministerin palkka,ja millä vehkeillä,ja mikä siivo.onko valitukseen aihetta,korotuspaineita taksoihin,hävetkää??
Olisko sen ilmaseks sulle pitäny nuohota sen takia, että oot ne pennut tehny, eikä sulla ole niitä varaa ruokkia?! Olisit miettiny aikasemmassa vaiheessa, että haluutko ne pentus ruokkia, vaiko nuohota sen okt:n- Mietipä ensin onko varaa lisääntyä, jossei röörejä o varaa edes putsaa..
- Q
et sellai kirjoitti:
Olisko sen ilmaseks sulle pitäny nuohota sen takia, että oot ne pennut tehny, eikä sulla ole niitä varaa ruokkia?! Olisit miettiny aikasemmassa vaiheessa, että haluutko ne pentus ruokkia, vaiko nuohota sen okt:n- Mietipä ensin onko varaa lisääntyä, jossei röörejä o varaa edes putsaa..
Hyvä se on nuohota, alalla ei kilpailua ollenkaan ja vakuutusyhtiöt juonessa mukana. Jos joku yrittää tulla alalle "kustaan" se kumoon aivan varmasti.
- yllättynyt
et sellai kirjoitti:
taidat olla itse pomo.ja ahneutesi on rajaton.lesken leivän syöjä,ja luottamus taitaa olla rajaton??
- n-filosohvi
kateellinen kirjoitti:
vai kuuskymmpiä velottaa ryökäleen nokisutarit.paljonkos siihen röörin sutimiseen meni aikaa, täytyy muistaa että sutaritkin ovat yrittäjiä,jotka maksavat veronsa niinkuin muutkin yrittäjät,ostavat työkalunsa ja pitävät jonkinlaista autoakin. paljonkos autohuoltamot, putkivirmat,kodinkonekorjaaja,yms.korjausvirmat vetoittavat hommistaan, taitaa olla 40-50 ekun välillä alvillinen hinta,joten ei sutari mikää rosvo ole sen enempää kuin muutkaan yrittäjät. kateus se ylittää kiimankin sanotaan.
- tutti
n-filosohvi kirjoitti:
vai kuuskymmpiä velottaa ryökäleen nokisutarit.paljonkos siihen röörin sutimiseen meni aikaa, täytyy muistaa että sutaritkin ovat yrittäjiä,jotka maksavat veronsa niinkuin muutkin yrittäjät,ostavat työkalunsa ja pitävät jonkinlaista autoakin. paljonkos autohuoltamot, putkivirmat,kodinkonekorjaaja,yms.korjausvirmat vetoittavat hommistaan, taitaa olla 40-50 ekun välillä alvillinen hinta,joten ei sutari mikää rosvo ole sen enempää kuin muutkaan yrittäjät. kateus se ylittää kiimankin sanotaan.
Noin viisitoista minuuttia mökki.Eikä taida olla kilpailua.Taitaa lokistiikka olla hakusessa,jos ei pärjää,työkalut korkeintaan piippu hommissa kolmesataa euroa.Autosta ei kannata puhua ,niin monella on auto.
- Uuniton
tutti kirjoitti:
Noin viisitoista minuuttia mökki.Eikä taida olla kilpailua.Taitaa lokistiikka olla hakusessa,jos ei pärjää,työkalut korkeintaan piippu hommissa kolmesataa euroa.Autosta ei kannata puhua ,niin monella on auto.
Pura uuni niin ei tartte nuohota.
- ¤
Uuniton kirjoitti:
Pura uuni niin ei tartte nuohota.
Jos Nuohoojalla on huonot "vehkeet" niin eikö sitä voisi tarkistaa, ennen kuin päästää pirtin puolelle.
Naisväki on tunnetusti tunnollista ja tarkkaa väkeä, voisivat tehdä tämän?! - piisaa
¤ kirjoitti:
Jos Nuohoojalla on huonot "vehkeet" niin eikö sitä voisi tarkistaa, ennen kuin päästää pirtin puolelle.
Naisväki on tunnetusti tunnollista ja tarkkaa väkeä, voisivat tehdä tämän?!Imurit autoon ja katon kautta piippuun.Saa käydä millon on rahan ouute.
- muurari.evp.
-nuohooja nimeä mainitsematta,käy meillä.4 tulisijaa pannuhuone.ottaa pellit irti ,vie ulos harjaa ne teräsharjalla.tukkii pellin reijät,ettei tuu noki sisään.piiput sutaa ,tulee sisälle ottaen kengät pois .paperi nokiluukkujen eteen,ja imurilla tuhkat pois.hellan kansi levyineen irti harjaa ne imurin pauhatessa vieressä.teeppä tämä ilman imuria ,asut pajassa nokisessa.VIHJEEKSI.(se on iso lasku jos koti on noettu ja siivouspalvelu joutuu käymään.)
- Ö
Kyllä sen huushollin joutuu puunaamaan kokonaan kun nuohooja käy, nuo ammattimiehet kun on katolla, niin laskevat sudin liian nopeasti nalas, ilma edellä pakenee huonetiloihin ja sitten kun tämä toistetaan useampaan kertaan. Verhot ja kaikki on mustassa noessa.
Minä välillä nuohoilen itse, en käytä nuohouksessa imuria. Lämmitän hieman uuneja edellisenä päivänä, että saan "vedon" ylöspäin, sitten on helpompi ottaa tuhkia, ei mene leijuva tuhka silmiin?!
Niin että kauanko mulla menee tuohon kaikkeen, kokonainen pitkä päivä, eikä aina riitäkkään.
Mutta enhän minä ammattimies olekkaan. - tyytyväinen omaansa
Ö kirjoitti:
Kyllä sen huushollin joutuu puunaamaan kokonaan kun nuohooja käy, nuo ammattimiehet kun on katolla, niin laskevat sudin liian nopeasti nalas, ilma edellä pakenee huonetiloihin ja sitten kun tämä toistetaan useampaan kertaan. Verhot ja kaikki on mustassa noessa.
Minä välillä nuohoilen itse, en käytä nuohouksessa imuria. Lämmitän hieman uuneja edellisenä päivänä, että saan "vedon" ylöspäin, sitten on helpompi ottaa tuhkia, ei mene leijuva tuhka silmiin?!
Niin että kauanko mulla menee tuohon kaikkeen, kokonainen pitkä päivä, eikä aina riitäkkään.
Mutta enhän minä ammattimies olekkaan.Nuohooja käy vain kerran vuodessa / omakotitalo.Kyllä nuohooja on palkkansa ansainnut,mutta siivoa ei voi tulla niin paljon että verhotkin menee pesuun.Jos NUOHOUKSEN JÄLKEEN JA TYÖN LAATUUN ET OLE TYYTYVÄINEN OTA YHTEYS POHJOISKARJALAN PELASTUSLAITOKSELLE NUOHOUKSESTA VASTAVAAN HERRAAN RAUNO SUOMALAISEEN. Kyllä työn laatu on käytetettyyn aikaan verrattavissa.
- suttaaja
Ö kirjoitti:
Mutta enhän minä ammattimies olekkaan.suurin osa tekee nuohoukset itse,ja tekee sen ehkä huolellisemmin kuin nuohooja.Nuohous on niitä pärekatto aikojen laki jäännöksiäi, ei ole suttari koskaan käynyt ullukolla hormeja tarkastelemassa ehkä se hälle kuuluis,tänä päivänä on nyky taloissa sen verran hyvät uunit että niitten savusoliin mahtuu vaikka viiden vuoden pölyt,uunien hormeissa ei ole tuhkaa vaan se on pääasiassa pölyä ja se nousee vedon mukana ilmaan.nuohooja on tänä päivänä tarpeeton,ja jos joku tarvii,niin voihan sen tilata ja sopia hinta.eikä mitään pakkolakeja,niitä maksuja on jo tarpeeksi??
- ....
suttaaja kirjoitti:
suurin osa tekee nuohoukset itse,ja tekee sen ehkä huolellisemmin kuin nuohooja.Nuohous on niitä pärekatto aikojen laki jäännöksiäi, ei ole suttari koskaan käynyt ullukolla hormeja tarkastelemassa ehkä se hälle kuuluis,tänä päivänä on nyky taloissa sen verran hyvät uunit että niitten savusoliin mahtuu vaikka viiden vuoden pölyt,uunien hormeissa ei ole tuhkaa vaan se on pääasiassa pölyä ja se nousee vedon mukana ilmaan.nuohooja on tänä päivänä tarpeeton,ja jos joku tarvii,niin voihan sen tilata ja sopia hinta.eikä mitään pakkolakeja,niitä maksuja on jo tarpeeksi??
Aivan oikeassa olet .Kotiisi ei sinun tarvitse päästää nuohoojaa ellet halua.Kiinteistön omistajalla on vastuu.Saat käyttää talosi tulisijoja vaikka 10 vuotta ilman nuohousta jos luulet niiden toimivan.Tietysti jos et niitä käytä niin pölyähän sinne kertyy.Älä sitten hätäänny jos vaikka pöly syttyy palamaan ....
Mikä se savusola on en tiedä vaikka on uuni ollu 15v ja nuohottu säännöllisesti.?
Mutta se on kyllä väärin ettei muka saa päättää kuka nuohoaa meillä....Ammatttaidossa ja käytöksessä suuria eroja. - suttaaja
.... kirjoitti:
Aivan oikeassa olet .Kotiisi ei sinun tarvitse päästää nuohoojaa ellet halua.Kiinteistön omistajalla on vastuu.Saat käyttää talosi tulisijoja vaikka 10 vuotta ilman nuohousta jos luulet niiden toimivan.Tietysti jos et niitä käytä niin pölyähän sinne kertyy.Älä sitten hätäänny jos vaikka pöly syttyy palamaan ....
Mikä se savusola on en tiedä vaikka on uuni ollu 15v ja nuohottu säännöllisesti.?
Mutta se on kyllä väärin ettei muka saa päättää kuka nuohoaa meillä....Ammatttaidossa ja käytöksessä suuria eroja.nuohooja ei mahda karstottumiselle mitään,se kun johtuu märistä puista ja kituuttamalla lämmittämisestä.Piippu on kostea kun tuli kituu,terva ei lähde kuin polttamalla.Neuvon antajalle tiedoksi.Se kostea terva tulee tiilin läpi.Tämä ei ole huhupuhetta.Koita tietojesi kanssa rauhottua??
- g
suttaaja kirjoitti:
nuohooja ei mahda karstottumiselle mitään,se kun johtuu märistä puista ja kituuttamalla lämmittämisestä.Piippu on kostea kun tuli kituu,terva ei lähde kuin polttamalla.Neuvon antajalle tiedoksi.Se kostea terva tulee tiilin läpi.Tämä ei ole huhupuhetta.Koita tietojesi kanssa rauhottua??
Jos on mistä poltaa ja valita polttopuut, kun poltaa koivua ja haapaa, niin lämmintä piisaa eikä tervasta ole haittaa. Minä käytän syttönä pieniä terva pulikoita, noin sormen mittasia ja kokosia. Laitan niitä muutaman ja sitten tuohta ympärille, johan sytyy!
- ukko 73 v.
suttaaja kirjoitti:
nuohooja ei mahda karstottumiselle mitään,se kun johtuu märistä puista ja kituuttamalla lämmittämisestä.Piippu on kostea kun tuli kituu,terva ei lähde kuin polttamalla.Neuvon antajalle tiedoksi.Se kostea terva tulee tiilin läpi.Tämä ei ole huhupuhetta.Koita tietojesi kanssa rauhottua??
-lämmitin 80 luvulla karhunpötkö turpeella ja pala turpeella.edellinen oli tervaspitoista ,selvää tervasta ,joka oli maatunut ,vaan ei lahonnut.YLLÄTYS,keväällä lämmitin kuivilla leppä puilla .yleensä istuin sätkällä luukkjen edessä,onneksi lähdin ulos.PAM! onni,että vetoluukku oli auki.ovi ei ollut salvassa,se lenti auki sarana poikki,piippu kesti ,kun oli uusi.(nokipalo.)huone täys tuhkasta,piipusta kuin hitsausliekki,humisten.kaasuhan palaa.lämmitän nyt puilla,kun on aikaa kerätä.nuohon ite .kävihän sutari pari vuotta,jotta sai tod. ei maksa paljon vehkeet,mutta älkää kuumaan piippuun laskeko punttia jossa on nailon naru,palaa poikki.
- g
ukko 73 v. kirjoitti:
-lämmitin 80 luvulla karhunpötkö turpeella ja pala turpeella.edellinen oli tervaspitoista ,selvää tervasta ,joka oli maatunut ,vaan ei lahonnut.YLLÄTYS,keväällä lämmitin kuivilla leppä puilla .yleensä istuin sätkällä luukkjen edessä,onneksi lähdin ulos.PAM! onni,että vetoluukku oli auki.ovi ei ollut salvassa,se lenti auki sarana poikki,piippu kesti ,kun oli uusi.(nokipalo.)huone täys tuhkasta,piipusta kuin hitsausliekki,humisten.kaasuhan palaa.lämmitän nyt puilla,kun on aikaa kerätä.nuohon ite .kävihän sutari pari vuotta,jotta sai tod. ei maksa paljon vehkeet,mutta älkää kuumaan piippuun laskeko punttia jossa on nailon naru,palaa poikki.
Tuommonen tuli mieleen, että Suti:ssa jos on "pitkä" puntti loppumatka jää nuohoomatta. Niin se hormipalo alkaa sieltä alhaalta, jos on huono päivä ja huono tuuri!?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1123393Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801251GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys501235- 831202
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351092- 601047
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn28953- 67888
- 53887
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39882