Omaa asuntoa saa rauhassa koristella, mutta ei tuoda niitä koristeita rappuun.
"Porraskäytävään jouluilmeen luominen ei olekaan ihan yksiselitteinen juttu. Pelastusviranomaiset suhtautuvat tylysti ovikransseihin ja joulukuusiin kulkuväylillä. Myös sähköllä toimivien valosarjojen kanssa saa olla tarkkana."
http://yle.fi/alueet/lahti/2009/11/ovikranssi_on_kielletty_koriste_porraskaytavassa_1136612.html
Ovikranssit kiellettyjä
61
8354
Vastaukset
- fsdfsdfsdsdf
En ymmärrä mitä haittaa ovikranssista voisi olla.
Ainakaan meidän rappukäytävään ei kukaan ulkopuolinen pääse tekemään tihutöitä ja sytyttämään kransseja tulee (HÄH, kenelle tulee edes mieleen?!), kun on ovi lukossa ja sisään pääsee vain avaimella tai ovipuhelimella.- Hallituksen puhenjoh
Ja jos joku tosissaan tahtoo tulla tekemään tihutoitä,ei lukot ym killuttimet&lilluttimet auta.Kun on ulko ovesta tultu ja viritetty kunnon palopommi rappukäytävään ja se kajautettu niin nämä ovikranssien tuprauttamiset on partipoikien juttuja...
- euro-ukko
Hallituksen puhenjoh kirjoitti:
Ja jos joku tosissaan tahtoo tulla tekemään tihutoitä,ei lukot ym killuttimet&lilluttimet auta.Kun on ulko ovesta tultu ja viritetty kunnon palopommi rappukäytävään ja se kajautettu niin nämä ovikranssien tuprauttamiset on partipoikien juttuja...
Osakehuoneiston ulko-ovi kuuluu asunto-osakeyhtiön omistukseen, ei asunnon haltijalla ole
oikeutta sen koristeluun. - mk
euro-ukko kirjoitti:
Osakehuoneiston ulko-ovi kuuluu asunto-osakeyhtiön omistukseen, ei asunnon haltijalla ole
oikeutta sen koristeluun.Ulko-ovi kuuluu taloyhtiölle mutta rivitaloissa yleensä asukkaat maalaavat ja pitävät ovet kunnossa ja niin edelleen. Kerrostaloissa myös asukas voi pitää ulkovensa kunnossa siten että taloyhtiö ostaa tarvittavat maalit ja muut ja asukkaat tekevät itse tai talkoilla. Vaikka se ulko-ovi kuuluu taloyhtiölle niin asukkaat sen maksavat. Asunto-osakeyhtiössä asukkaat omistavat vain awsunto.osakeyhtion osakkeita jotka oikeuttavat asunnon hallintaan mutta asukkaalla on asuntonsa kunnossapitovelvollisuus.
- että näin
euro-ukko kirjoitti:
oikeutta sen koristeluun.Niin se on osakkeen omistaja omistaa sen oven sisäpuolella olevan, mutta kun suljet oven ulkopuolelta, ei ole enään mitään mitä omistaa. Joulun perinteeseen on aina ollut koristella ovenkin ulkopuolelta ja niin aion tehdä tänäkin jouluna.
- Enemmäm kauneutta
euro-ukko kirjoitti:
oikeutta sen koristeluun.Onneksi en asu naapurissasi! Sinusta kai talon pitää olla kuin vankila, josta ei ulos paljon näy, että ihmisiä on olemassa.
- vuokralla
että näin kirjoitti:
Niin se on osakkeen omistaja omistaa sen oven sisäpuolella olevan, mutta kun suljet oven ulkopuolelta, ei ole enään mitään mitä omistaa. Joulun perinteeseen on aina ollut koristella ovenkin ulkopuolelta ja niin aion tehdä tänäkin jouluna.
Kerrostalohuoneistoa et todellakaan omista, ainoastaan jonkun osakekirjan, ethän sitä huoneistoa muuttaessasi voi ottaa mukaan. Näin se vaan vaan menee, taivaspaikkaakaan et tule ikinä omistamaan.
että näin kirjoitti:
Niin se on osakkeen omistaja omistaa sen oven sisäpuolella olevan, mutta kun suljet oven ulkopuolelta, ei ole enään mitään mitä omistaa. Joulun perinteeseen on aina ollut koristella ovenkin ulkopuolelta ja niin aion tehdä tänäkin jouluna.
Voi hyvää päivää...eikö tällä yhteiskunnan "holhoamisella" ole mitään rajaa...?!? Minäkin aion yhä edelleen tänä & tulevina vuosina laittaa koristeen oveeni joulukauden ajaksi ja niin varmaan (toivottavasti) myös naapurini! On se pikkuisen hölmöä tuoda tämmöinen asia julkisuuteen mediassa, ainakin jos siitä paisuu isokin juttu - "tihutöiden" tekijät saattavat taas saada ideoita ja kimmokkeita tehdä lisää tyhmyyksiään...! Minä aion kaikesta huolimatta viljellä itselleni ja muille iloista joulumieltä ovikoristeen kera niin kauan kunnes siitä tulee sakoin rangaistava teko!!! :)
- oma ovi
euro-ukko kirjoitti:
oikeutta sen koristeluun.jos omistat asunnon niin omistan kyllä myös oven,vai onko esim vessankin ovi taloyhtiön.siis ovi on oma,
- eli saavuttu etu
oma ovi kirjoitti:
jos omistat asunnon niin omistan kyllä myös oven,vai onko esim vessankin ovi taloyhtiön.siis ovi on oma,
Kyllä maar osakeyhtiössä kaikki seinät, ulko-ovet yms. omistaa se yhtiö. Osakkaiden omaisuutta on sitten se ilma niiden "omien" seinien sisällä ... sekä pintamateriaalit (maali/tapetti), valokatkaisijat yms. pientä.
Tätä eivät tientenkään kaikki tuhoa-se-itse -pellet&kotinkkarit millään tahdo myöntää, koska etenkin rivitaloissa on niin kauhean kiva väsäillä kaikkea luvatonta, vaikka rakennella talon alle kellaria yms.
Ja pienissä kerrostaloasunnoissa vastaavasti (& yhtälailla luvattomia) suihkuja ja saunoja...
Näissä on vaan sellainen vika, että jossain vaiheessa näiden ilman lupia & suunnitelmia väsättyjen viritysten korjaaminen ... ja lupien haku, jälkikäteen, kaatuu yhtiön niskaan = muiden(kin) osakkaiden maksettavaksi. - Åven vaimo
oma ovi kirjoitti:
jos omistat asunnon niin omistan kyllä myös oven,vai onko esim vessankin ovi taloyhtiön.siis ovi on oma,
Joo, vessasi ovi on taloyhtiön ovi, jos sinun vessaasi pääsee suoraan rappukäytävästä.
- Kaikkikoettu yli 30v
On kaunis,mutta postiluukun reunalla ei paras paikka jakajat joutuu nostamaan koristetta,että posti mahtuu luukusta samaten riippuvat koristeet,ettei ota kävellessä kiinni. Suljettujen ovien takana asutaankin,mutta avaimia tai koodit annetaan anoville,tunnetko hyvin luotatko kulkijaan vai tuoksuuko savun haju tullessaan. Työelämässä...
- Poro2
Onneks on omakotitalo ni voin naulata ulko-oveeni vaikka kolme joulukuusta...
- Pop5/dfw
Kun vintille/kellariin pääsee majoittumaan kutsumattomia, niin yhtälailla lukittuun rappuun pääsee "kylään menijöitä" aiheuttamaan vahinkoa. Suljetun rapun ja kellarin/vintin oven läpi nämä asumaan asettuvatkin menevät ja kulkevat vielä päivittäin ruokaa hakemaan.
Myös kieltäisin yhteisessä suljetussa tilassa (rapussa) havukranssien, aitojen kuusten ja joulukukkien (esim hyasintti) pidon. Moni on allerginen eikä siten voi turvallisesti liikkua rapussa. Joulunaika on tuskaisaa allergiasta kärsiville!- astmaatikko
Minua eivät kranssit ovissa tai kukat käytävillä häiritse. Mutta samassa rapussa asuu kaksi noin 50v rouvaa, jotka joka aamu kaatavat päälleen pullollisen jotain tärpättiä ennen töihin lähtöään. Hissiin ei voi mennä heidän sillä kuljettuaan, koska hengitys salpaantuu. Koko rappu haisee tunnin heidän jälkeensä. Illalla sama näytös toistuu, koska ilmeisesti vielä päivällä töissä kaatelevat sitä samaa myrkkyä päälleen! On myös järkyttävää joutua tuollaisen naisen viereen julkisissa kulkuneuvoissa, pakko lähteä kauemmas..
Mistä naiset ovat keksineet, että paljon hirveän hajuista hajuvettä tekee hyvän vaikutelman? Eivätkö he edes tajua katsoa ympärilleen ihmisten reaktioita?? - peittohoito
astmaatikko kirjoitti:
Minua eivät kranssit ovissa tai kukat käytävillä häiritse. Mutta samassa rapussa asuu kaksi noin 50v rouvaa, jotka joka aamu kaatavat päälleen pullollisen jotain tärpättiä ennen töihin lähtöään. Hissiin ei voi mennä heidän sillä kuljettuaan, koska hengitys salpaantuu. Koko rappu haisee tunnin heidän jälkeensä. Illalla sama näytös toistuu, koska ilmeisesti vielä päivällä töissä kaatelevat sitä samaa myrkkyä päälleen! On myös järkyttävää joutua tuollaisen naisen viereen julkisissa kulkuneuvoissa, pakko lähteä kauemmas..
Mistä naiset ovat keksineet, että paljon hirveän hajuista hajuvettä tekee hyvän vaikutelman? Eivätkö he edes tajua katsoa ympärilleen ihmisten reaktioita??Kypsien leidien ympäröimän parfyymipilven syynä voi olla epävarmuus hygienian pettämisestä eli tahattomasta lirahtelusta. Lievää virtsanhajua halutaan peittää keinotekoisesti.
Hissien hajuhaitan aiheuttajana voi olla myös talon kolmekymppinen, ylipainoinen tietokonenörtti, joka pyörittää housujaan pesukoneessa liian harvoin. Omien odourien aistiminen on valitettavasti monilta turtunut.
Miksi päivittäinen suihku ja paidan vaihto puhtaaseen on niin vaikeaa erityisesti vanhemmille miehille? - Iso Myy
astmaatikko kirjoitti:
Mistä naiset ovat keksineet, että paljon hirveän hajuista hajuvettä tekee hyvän vaikutelman? Eivätkö he edes tajua katsoa ympärilleen ihmisten reaktioita??Minua myös etoo tuollaiset haisulit, vaikka en olekaan astmaatikko. Teatterissa ja konserteissakin on joskus tukalaa hajupilven vuoksi. Ravintolassa tuollaiset voivat pilata koko aterian tosi tehokkaasti.
Ne eivät varmastikaan itse tajua. Kun on vuosia käyttänyt samaa hajustetta, niin oma nenä turtuu juuri sille hajulle ja sitten sitä hölvätään nahkaan yhä enemmän ja enemmän. Jos minä joutuisin päivittäin tuollaista haistelemaan omassa asuintalossani, niin sanoisin kyllä asiasta kun osuisin käytävään samaan aikaan. Sinulla kun on oikeasti astma, niin voisit sitäkin paremmin sanoa. - ei seitikki
peittohoito kirjoitti:
Kypsien leidien ympäröimän parfyymipilven syynä voi olla epävarmuus hygienian pettämisestä eli tahattomasta lirahtelusta. Lievää virtsanhajua halutaan peittää keinotekoisesti.
Hissien hajuhaitan aiheuttajana voi olla myös talon kolmekymppinen, ylipainoinen tietokonenörtti, joka pyörittää housujaan pesukoneessa liian harvoin. Omien odourien aistiminen on valitettavasti monilta turtunut.
Miksi päivittäinen suihku ja paidan vaihto puhtaaseen on niin vaikeaa erityisesti vanhemmille miehille?Niin, vanhat ukot ovat oma lukunsa. Ihmeellinen kusen, paskan ja pinttyneen hien, lian hyvässä tapauksessa röökin käry on jäänyt näihin patuihin kiinni. Sitten käytetään samoja teryleenejä, kuin nuorena, kun ne eivät ole menneet rikki. Sukista ovat kantapäät häipyneet viikkoja sitten, mutta Jalmarit vaan käyttävät samoja sukkia satoi tai paistoi. Kuka herrajumala pesisi nämä seitikit !iästä riippumatta) painepesurilla. Olisi vuoden hyvä työ. Bongaa seitikki, putsaa seitikki.
- Kerrostalopoliisi
Kerrostalojen rakentaminen pitäisi Suomessa kieltää ja jo rakennetut purkaa, koska ihmiset eivät osaa asua niissä. Jos joulukranssit on ongelma jollekin tai pelätään, että joku hullu sytyttää sellaisen palamaan. Saattaahan talossa asua myös ateisti tai jonkin joulun kieltävän lahkon jäsen, joten siinäkin mielessä kaikki jouluun liittyvä tulee poistaa! Jouluvalot ja koristeet näkyvät myös parvekkeilta, nekin tulisi kieltää. Jos kuusen välttämättä haluaa sisälle, sitä ei saa laittaa ikkunan lähelle, josta näkyy ulos ja pahoittaa mahdollisesti jonkun mielen... Koskas se parvekegrillaus oikein kielletään lailla!!!
- kieltolaki
Elämme kummallisessa maailmassa nykyään. Kiellettyjä asioita alkaa olla enemmän kuin sallittuja. Aina jollekkin tulee jostakin mielipahaa tai käsittämätön pelkotila. Ja silloinhan asia pitää kieltää, koska kenenkään ei näköjään tarvitse enää sietää yhtään mitään. Ilmaise mielipahasi mistä tahansa -se tullaan kieltämään. Minua harmittaa totiset ihmiset kadulla, koska heidät kielletään? Pahanhajuiset hengitykset myös häiritsevät minua, nekin tulee kieltää. Ikävää päivänjatkoa kaikille, älkää tehkö mitään. Se on kuitenkin kiellettyä. Kuten tämänkin kirjoittaminen.
- ateisti???
olen ns. ateisti, en usko jumalaan enkä maksa jeesusveroa, silti vietän joulua. Joulu oli alunperin pakanallinen juhla, kuten kaikki muutkin nykyään ns. kirkolliset juhlat. Jos jotakin loukkaa minun talvivalot, niin siitä vaan, minuakin loukkaa se, että kouluissa opetetaan uskontoa.
- atheist¨¨¨¨
Niin? Mitä sitten jos rapussa asuu ateisti? Oletko sinä sitten hihhuli? Joko uskot niihin raamattuhöpinöihin tai sitten et. Olet siis hihhuli tai ateisti. Jos et ole edes ajatellut asiaa, takaan että asut mieluummin ateistin naapurissa kuin jonkun jeesushörhön.
Olen ateisti ja vietän joulua siinä missä kuka tahansa muukin. Jouluruoan syöntiä perheen parissa ja yhdessäoloa.. Ei siihen joulun viettämiseen mitään satuolentouskomuksia tarvita eikä se ole sitä varten alunperin ollutkaan.
- Kranssimies
Mä laitan (ja olen laittanut) oveeni kranssi Jouluna ja se siitä. Itku Iitat voi itkeä rauhassa.
- Ei klaanilainen
Keksikää vielä kolmas K, niin siinä se sitten on. Keväällä alkaa järjetön koiran-kakka keskustelu. Kuinka rumentaa, lapset konttaa, vaatteet likaantuu. No nyt alkoi sitten uusi valituksen aihe. Että krassit, voi hyvänen aika! Milloin tulee tälle KU KLUX KLANille uusi mökäämisen aihe? Oletteko ajatelleet, että oikeastaan nyt Te saatte kaikki äly-päät heräämään, ja stendareiden kanssa riekkumaan krasseja sytyttelemässä. Vaikka niiden pienet aivot eivät tähän mennessä ole tällaista pahan tekoa keksineetkään. Hyvä klaani!
- hölömöukko
Loukkaa muslimeja.
Siksi kielletään koko suomessa, lakiehdotus on jo vireillä- DD)
Kerrostalossa asun ja kranssi on ulko-ovessa joka Joulu
- hölömöukko
DD) kirjoitti:
Kerrostalossa asun ja kranssi on ulko-ovessa joka Joulu
Ei kannata sortuun muslimien mielistelyihin.
Veivät raamatut hotelleista jo yli 10-v sitten.
Betoniporsaat, ne possunnäköiset vaaleenpunaiset kiellettiin kanssa.
Joulujuhlat kielletty monessa päiväkodissa ja koulussa.
Esimerkkejä riittää muslimien mielistelyssä. - HJEJH
Maassa maan tavalla.
Monta kertaa olen kuullut muslimien sanovan, että eivät he halua kieltää mitään Suomessa, vaan arvostavat sitä, että kukin maa elää kulttuurinsa ja uskontonsa mukaan. Jopa TV:n keskusteluohjelmissa ovat näin sanoneet, mutta juontaja ja muut keskustelijat eivät reagoi mitenkään, aivan kuin eivät kuulisi mitä sanotaan.
Suomi on kristitty maa 90 % :sesti. Eihän meidän kuulu mennä sen mukaan mitä uusia uskontoja tänne tulee, vaan elää niinkuin kristitty maa elää. Suvivirret ja Jouluevankeliumit kunniaan päiväkodeissa ja kouluissa. - ----
HJEJH kirjoitti:
Maassa maan tavalla.
Monta kertaa olen kuullut muslimien sanovan, että eivät he halua kieltää mitään Suomessa, vaan arvostavat sitä, että kukin maa elää kulttuurinsa ja uskontonsa mukaan. Jopa TV:n keskusteluohjelmissa ovat näin sanoneet, mutta juontaja ja muut keskustelijat eivät reagoi mitenkään, aivan kuin eivät kuulisi mitä sanotaan.
Suomi on kristitty maa 90 % :sesti. Eihän meidän kuulu mennä sen mukaan mitä uusia uskontoja tänne tulee, vaan elää niinkuin kristitty maa elää. Suvivirret ja Jouluevankeliumit kunniaan päiväkodeissa ja kouluissa.enemmän kuin ovikoristeista, kaikesta jumalattomasta menosta ja tappelusta. Minäkin laitan ovikranssin.
- kirkosta eronnut
HJEJH kirjoitti:
Maassa maan tavalla.
Suomi on kristitty maa 90 % :sesti. Eihän meidän kuulu mennä sen mukaan mitä uusia uskontoja tänne tulee, vaan elää niinkuin kristitty maa elää. Suvivirret ja Jouluevankeliumit kunniaan päiväkodeissa ja kouluissa."Suomi on kristitty maa 90 % :sesti."
Ensinnäkään Suomi ei ole krisujen maa. Valtaosa kuuluu (valitettavasti) kirkkoon muttei se tarkoita että he kaikki nielisivät niitä hörhöjen raamattupropagandoja. Todellisia hörhöjä on vain hyvin pieni osa kansasta ja valtaosa kuuluu kirkkoon vain tietämättömyyttään ja tottumuksesta. Halutaan ne kirkkohäät jne.. Itsekin kuuluin lapsena kirkkoon kun minut oli siihen haluamattani liitetty mutten ole koskaan ollut uskovaishörhö. Erosin heti kun hokasin millaisen propaganda- ja aivopesukoneiston jäsen oikein olin. - hihhuli...
HJEJH kirjoitti:
Maassa maan tavalla.
Suomi on kristitty maa 90 % :sesti. Eihän meidän kuulu mennä sen mukaan mitä uusia uskontoja tänne tulee, vaan elää niinkuin kristitty maa elää. Suvivirret ja Jouluevankeliumit kunniaan päiväkodeissa ja kouluissa.Iliman muuta! Ja ne kranssit oviin! Jeesus elää!
- voiko olla totta
Riippuu kai vähän joulukranssista. Jos laitat paperia roikkumaan oveesi, on kai selvä että haet vaikeuksia. Etenkin jos asut lähiöissä tai muissa slummialueilla.
Itse asun tältä väliltä, mutta laitan sen viidettä vuotta oveen muovisen pajupohjan ja pari muovikäpyä. Jos saa syttymään niin voi-voi!
Meillä ei ainakaan järjestyssäännöissä tätä kieltoa lue. Ja tuskin tulee lukemaankaan. Seuraavaksihan voitaisiin kieltää ulkona pyykkien kuivaus, lukottomat roskalaatikot, mainoslehtien säilytys rappujen edessä, lehtikasat pensaiden alla.....jne...lista on loputon.- ***
noinkaan, ainakin kerrostaloissa on muitakin houkuttimia, esim. aamulehdet jätetään puoleenväliin luukkua houkuttelemaan jonkun sytyttämään sen ?
- Voihan nenäpäivä!
Olisihan se jo ihan liikaa, jos tähän harmaaseen arkeen saisi jotakin piristystä edes jouluna. Ymmärtäisin vielä jos tietynlaiset herkästi syttyvät materiaalit kiellettäisiin. Sellaise, jotka syttyvät vaikkapa savukkeesta.
Nykyisin kransseissa on paljon vaitoehtoja, joissa on käytetty mm. rautalankaa ja lasihelmiä.
Voisiko tuo EU pyöräyttää uuden direktiivin sallituista gransseista. Sitten vaan tyyppitarkastus ja mitä siihen nyt tarvitaankaan. Taas olisi uusi markkinarako.
Vuoraluukusta ja osakkeesta saa kyllä maksaa täyden hinnan, luulisi ovenkin sisältyvän siihen. Ainakin silloin kun ovi rikkoutuu ja korjauskulja tulee asukas on vastuussa ovesta.
Kannattaa seuraavaa vuokrasopimusta tehdessä merkityttää onko ASUNTO VUOKRATTU ILMAN OVEA VAI OVEN KANSSA!
ELÄKÖÖN ISOVELI, DIREKTIIVIT, BAKTEERIT JA BASILLIT! KYLLÄ KANSA PISSAA KUN PISSATETAAN! - ne
voi että ,,,onpa hankalaa
- !!!!
Itse laitan tämän kuun lopussa mustikanvarvuista tehdyn kranssin oveeni. Sanokoot muut mitä sanoo, mutta kranssi pysyy.
- ,,,
Usein laitoin kranssin oveen niin, että kiinnitysnaula oli oven yläreunassa näkymättömissä ja siitä siima tai muut näkymätön naru, jossa koriste roikkui.
Kerran tosin olin niin uhkarohkea, että naulasin pienen nupinaulan suoraan puuoveen, otin sen aina pois kun vein kranssin kaappiin joulun jälkeen mutta seuraavan joulun alla laitoin takaisin samaan reikään. Ovi oli kokopuuta, ei ollut maalaustarvetta. Muutkin tuon kerrostalon asukkaat ripustelivat kransseja oviin.
Nykyisessä rivitalon maalatussa ovessa en ole kranssia pitänyt, kun maali ei varmaan kestä yhtään, jos kranssin nurja puoli naarmuttaa. Olen naulannut oven viereen ripustuskoukun kranssia varten. Seinä on puuta. Koukku on siinä myös kesällä. - PASKALORTTI :D
,,, kirjoitti:
Usein laitoin kranssin oveen niin, että kiinnitysnaula oli oven yläreunassa näkymättömissä ja siitä siima tai muut näkymätön naru, jossa koriste roikkui.
Kerran tosin olin niin uhkarohkea, että naulasin pienen nupinaulan suoraan puuoveen, otin sen aina pois kun vein kranssin kaappiin joulun jälkeen mutta seuraavan joulun alla laitoin takaisin samaan reikään. Ovi oli kokopuuta, ei ollut maalaustarvetta. Muutkin tuon kerrostalon asukkaat ripustelivat kransseja oviin.
Nykyisessä rivitalon maalatussa ovessa en ole kranssia pitänyt, kun maali ei varmaan kestä yhtään, jos kranssin nurja puoli naarmuttaa. Olen naulannut oven viereen ripustuskoukun kranssia varten. Seinä on puuta. Koukku on siinä myös kesällä.VUOKRALAISILLE eri sääntöjä kuin omistusasujille.
Kurpan mukaan asukas ei saa pysäköidä kadulle sallitulle alueelle, vaan vuokralaisten ON pidettävä autot pihassa.
Vuokralaisilla ei kuulemma ole mitään ERIVAPAUKSIA, Kurpalla sen sijaan on:
Pudistelee mattonsa parvekkeelta ja alkaa kuudelta aamulla siivoamaan
niin että kortteli raikaa.
Vuokralaiset on kuulemma kaikki laitapuolenkulkijoita joiden kakarat joutais
huostaan ja aikuiset kunnan asuntoloihin, TAPANKO SAATANA!!!
KRANSSI ON JA PYSYY PERKELE!!! - Häpyä sentään
PASKALORTTI :D kirjoitti:
VUOKRALAISILLE eri sääntöjä kuin omistusasujille.
Kurpan mukaan asukas ei saa pysäköidä kadulle sallitulle alueelle, vaan vuokralaisten ON pidettävä autot pihassa.
Vuokralaisilla ei kuulemma ole mitään ERIVAPAUKSIA, Kurpalla sen sijaan on:
Pudistelee mattonsa parvekkeelta ja alkaa kuudelta aamulla siivoamaan
niin että kortteli raikaa.
Vuokralaiset on kuulemma kaikki laitapuolenkulkijoita joiden kakarat joutais
huostaan ja aikuiset kunnan asuntoloihin, TAPANKO SAATANA!!!
KRANSSI ON JA PYSYY PERKELE!!!Älä kiroile!
- .palopäällikkö
Olen palo- ja pelastusalan ammattilainen, ja huomautan, että ovikranssit tulee pitää pois ovista. Tänä vuonna on suunniteltu valvonta- ja sakotuskampanja, joiden avulla taataan se, että palovaarallinen materiaali saadaan pois porraskäytävistä ja vastaavista sosiaalitiloista.
Toinen asia on sitten se mitä järkeä sellaisia rumia risukimppuja ynnä muita on ylipäänsä laittaa oveensa. Naisten ja jouluhurahtaneiden juttuja.- ghfhgf
Siinäpähän yritätte pitää kranssini pois ovesta.
Kranssi on ja pysyy perkele! (niinkuin joku jo sanoikin) - fsfsfdsfsdfsd
mulle on yks hailee jos joku sen puskan oveensa laittaa mutta sanonpahan vaan että melkoinen työ teillä sitten on repiä joka torpan ovesta ne reuhkat pois. niitä on meinaan MONESSA ovessa! :D
- Wannabe-palotarkasta
ghfhgf kirjoitti:
Siinäpähän yritätte pitää kranssini pois ovesta.
Kranssi on ja pysyy perkele! (niinkuin joku jo sanoikin)ainoastaan sinä itse, joka et pääse asunnostasi poistumaan kranssistasi syntyneiden vaarallisten savukaasujen takia.
Älä sitten syytä jälkikäteen palotarkastajaa, joka teki kyllä ennaltaehkäisevää työtään, mutta ei voinut mitään ymmärtämättömille, jääräpäisille opportunisteille.
Minä minä minä, minä minä minä, tämä kerrostalo on minun, tämä ovi on minun, päätökset on minun... Vai olisko kuitenkaan ihan noin?
Palotarkastaja kutsutaan kuitenkin paikalle siinä vaiheessa, jos ne kuuset ja kranssit sattuvat tosiaankin kärähtämään. Eikö se siis oikeuta viranomaista ottamaan kantaa asioihin jo ennaltaehkäisevästi.
Turvavyön käyttö on etupenkkimatkustajien oma asia, mutta melkein siihenpä rajoittuvatkin ne arkiset valinnat, jotka vaikuttavat vain päätöksen tekijään itseensä. Valtaosaan muita valintoja sisältyy myös vaara toisten hengen ja terveyden vaarantamisesta, eikä homma saisi sellaisessa tilanteessa olla kiinni omasta jääräpäisyydestä. - .palopäällikkö
fsfsfdsfsdfsd kirjoitti:
mulle on yks hailee jos joku sen puskan oveensa laittaa mutta sanonpahan vaan että melkoinen työ teillä sitten on repiä joka torpan ovesta ne reuhkat pois. niitä on meinaan MONESSA ovessa! :D
Tähän on varustauduttu jo ennalta tätä joulua varten ja asia on tarkoin otettu huomioon resurssien varauksen yhteydessä.
- Palontorjunta ammatt
Wannabe-palotarkasta kirjoitti:
ainoastaan sinä itse, joka et pääse asunnostasi poistumaan kranssistasi syntyneiden vaarallisten savukaasujen takia.
Älä sitten syytä jälkikäteen palotarkastajaa, joka teki kyllä ennaltaehkäisevää työtään, mutta ei voinut mitään ymmärtämättömille, jääräpäisille opportunisteille.
Minä minä minä, minä minä minä, tämä kerrostalo on minun, tämä ovi on minun, päätökset on minun... Vai olisko kuitenkaan ihan noin?
Palotarkastaja kutsutaan kuitenkin paikalle siinä vaiheessa, jos ne kuuset ja kranssit sattuvat tosiaankin kärähtämään. Eikö se siis oikeuta viranomaista ottamaan kantaa asioihin jo ennaltaehkäisevästi.
Turvavyön käyttö on etupenkkimatkustajien oma asia, mutta melkein siihenpä rajoittuvatkin ne arkiset valinnat, jotka vaikuttavat vain päätöksen tekijään itseensä. Valtaosaan muita valintoja sisältyy myös vaara toisten hengen ja terveyden vaarantamisesta, eikä homma saisi sellaisessa tilanteessa olla kiinni omasta jääräpäisyydestä.Myös puiset ulko-ovet tulee kieltää sillä 30mm panssari teräsovi on varmempi tulikatkona. Samoin tekstiilit ja puiset hunekalut ja lattiat on kiellettävä. Kirjat ja lehdet kuuluu myös kirjastoon ei kotiin aiheuttamaan vaaratilanteita.
Sähöt pitää katkaista koska tv, tietkone ja muut vempaimet aiheuttaa vaaran, samoin kaapeloinnit. - werwerwerwer
Palontorjunta ammatt kirjoitti:
Myös puiset ulko-ovet tulee kieltää sillä 30mm panssari teräsovi on varmempi tulikatkona. Samoin tekstiilit ja puiset hunekalut ja lattiat on kiellettävä. Kirjat ja lehdet kuuluu myös kirjastoon ei kotiin aiheuttamaan vaaratilanteita.
Sähöt pitää katkaista koska tv, tietkone ja muut vempaimet aiheuttaa vaaran, samoin kaapeloinnit.no jos niitä tekstiilejä, lehtiä, kirjoja, tietokoneita yms. lojuu käytävällä niin totta kai ne pitää roudata roskikseen ja tuntuvat sakot niiden omistajalle. etkö sinä pälli tajua että tässä oli kyse niistä käytäville jätetyistä rojuista??
- Äly hoi älä jätä
Taidat olla vain joku feikki, jonka tarkoituksena on vain saada aikaan turhaa riitaa. Se on semmonen juttu, että mä pidän kranssin ovessa, vaikka tulis sakot. Jos vievät kranssin ovesta, niin marketit ovat kävelymatkan päässä. Ei muuta kuin käyn ostamassa uuden. On teillä aikamoinen työ käydä kiertelemässä ja kattelemassa, että pitääköhän se nyt kranssia ovessa vai ei? Että ei muuta kuin liikunnantäyteistä joulua kranssien keruun tiimellyksessä. Ei pääse kinkusta aiheutuneet liikakilot kertymään vyötärölle. LOL
- jänkkä
Äly hoi älä jätä kirjoitti:
Taidat olla vain joku feikki, jonka tarkoituksena on vain saada aikaan turhaa riitaa. Se on semmonen juttu, että mä pidän kranssin ovessa, vaikka tulis sakot. Jos vievät kranssin ovesta, niin marketit ovat kävelymatkan päässä. Ei muuta kuin käyn ostamassa uuden. On teillä aikamoinen työ käydä kiertelemässä ja kattelemassa, että pitääköhän se nyt kranssia ovessa vai ei? Että ei muuta kuin liikunnantäyteistä joulua kranssien keruun tiimellyksessä. Ei pääse kinkusta aiheutuneet liikakilot kertymään vyötärölle. LOL
Sinunlaisiasi pitäisi vaan sakottaa niin monta kertaa että alkaa totuus napsahtamaan nuppiin..kranssien ym. turhan paskan pitäminen rappukäytävässä on kiellettyä !
- Tiedoksi ja ehdotus.
Vai näinkö meinaatte tehdä? Entä, jos sakottaminen ei tehoa? Kun olette sakotuksenne suorittaneet ja poistuneet, niin kranssi ilmestyy uudelleen oveen? Sakkoja en aio maksaa. Laitan sakkolaput paperisilppuriin. Jos te kerran kiellätte kranssit, niin antakaa näille kranssien valmitajille vinkkiä, että tekevät palamattomasta materiaalisa ovikotisteen, joka on kranssin tapainen, niin ei tartte tästäkään asiasta tapella. Tänä jouluna kuitenki laitan ton perinteisen kranssin ja jatkossakin, kunnes tulee markkinoille sellaisia, jotka eivät pala.
- KRANSSI ITE
"Olen palo- ja pelastusalan ammattilainen, ja huomautan, että ovikranssit tulee pitää pois ovista. Tänä vuonna on suunniteltu valvonta- ja sakotuskampanja...."
Sä mikään ammattilainen ole... jos olisit niin tietäisit ettei teikäläisillä mitään sakotusoikeutta ole. Pelle.
- Ox
Mekin hankimme kranssin, mutta ei se kauan kestä. Nautimme siitä kahvin, teen ja mehun kanssa. Sitten ostamme taas uuden.
- eikö...
tälle ihmeelliselle holhoamiselle ole loppua??Älä tee sitä,älä tee tätä...jokaisesta normaalistakin asiasta voi joutua hankaluuksiin kun joku nuija päättää ilkeyttään että siinä on jotain väärin!! No onneksi ainakin meillä täälläpäin saa yhä sentään kranssia ovessaan pitää vaikka ympäri vuoden!!!!
- pannunalusta
Onpa huolenaihetta kerrakseen, oli se risupuska sitten siellä tai täällä niin ei paljon vaikuta mihinkään.
Onkohan patalappuja säilytettävä kaapissa vai saako ne roikkua seinällä, onhan nekin melkoinen riski palon sattuessa.
- mzx,cm,mzx
joulukaranssin ripustaa oveen . Ajattelin ilahduttaa sillä muslimi naapureitani.
- hähhähhääää
Varsinkin jos ovat jenkkifutaajia, hässivät sitä sun kranssia sylki valuen.
- Tuli on irti
Ovikranssin ja lastenvaunun kanssa sama ongelma. Naapurissa asuu aina tyyppi, joka pelkää että juuri nämä kaksi mainittua syttyvät tuleen. Omin pikkukätösin tuherrettu, oveen vinoon liimattu lappu, jossa mainokset kielletään, mutta ilmaisjakelulehti, kirkon aviisi ynnä muut sallitaan, EI TIETENKÄÄN SYTY EIKÄ HÄIRITSE!!!
- kranssit pannaan
olen samaa asiaa. Voisikohan naapurille sähköpostilla viestiä laittaa, että poistaisi ystävällisesti ko. kranssin turvallisuussyistä.
- tiptaptiptap
Tuosta kaupungin metsästä olen katsonut valmiiksi tuuheaoksaisen kuusen mistä käyn joku hämärä yö hakemassa havuja ja laitan huoneistoni ulko-oven eteen rappukäytävään, liimaan, naulaan ja teippaan ne lattiaan kiinni, hiukan jouluisempi ja mukavampi tunnelma. Ja voihan sen avaimenkin sitten jättää havujen alle niin ei huku baarireissulla. Ja tietysti sinne aivan ulos täytyy saada samanlaisia havuja toista avainta varten.
- vali vali
tiptaptiptap kirjoitti:
Tuosta kaupungin metsästä olen katsonut valmiiksi tuuheaoksaisen kuusen mistä käyn joku hämärä yö hakemassa havuja ja laitan huoneistoni ulko-oven eteen rappukäytävään, liimaan, naulaan ja teippaan ne lattiaan kiinni, hiukan jouluisempi ja mukavampi tunnelma. Ja voihan sen avaimenkin sitten jättää havujen alle niin ei huku baarireissulla. Ja tietysti sinne aivan ulos täytyy saada samanlaisia havuja toista avainta varten.
Laitan teko kyrvän roikuu oveen,onko vastalauseita?
- siankärsä
vali vali kirjoitti:
Laitan teko kyrvän roikuu oveen,onko vastalauseita?
Pistä oma jos on, vai kehtaatko sitä viiriäisenkikua näytellä.
- Naurattaa
siankärsä kirjoitti:
Pistä oma jos on, vai kehtaatko sitä viiriäisenkikua näytellä.
Kyllä tämä touhu naurattaa. Onko paloviranomaisilla tekemisen puutetta, kun pitää tämmöisiä järjettömyyksiä keksiä? Sen pienen hetken, mitä kranssi ovessa on, niin sekö pitäs kieltää? Jos noin pelätään syrkäripoikia tai miksei tyttöjäki, niin eiku taloyhtiöille suositus, että ovet pidetään lukittuina yötäpäivää.
Edellisessä talossa, jossa asuin, homma toimi juuri näin. Rauha säilyi porraskäytävässä. Eipä tuota ole häiriötä ollut tässäkään talossa, mutta varmasti ei isännöitsijällä olis sitä vastaan mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803