Nokia E52 missä vika? muita kokemuksia? apuva!

Vivian81

Ostin tossa muutama kuukausi sitten Nokia e52:n ...muuten loistava puhelin mutta yks tosi raivostuttava homma on ilmenny.,

Vastapuolelle kuuluu mun puhe välillä ku puhuis 9m putken läpi...mulla on kaikki mykistyshommat pois käytöstä jne..yritän pitää puhelinta lähellä suuta mutta silti tekee välillä,,,menee muutama sekunti ni taas kuuluu moitteetta...oisko jollaki jotain vinkkiä vai pitääkö toi heti viedä huoltoon ku tuskin antavat uutta puhelinta tilalle...

p.s. sitten semmonen pikku homma..mistä tommonen peini punainen "oikein merkki" eli semmonen v-kirjaimen näköinen symboli ilmestyy päivämäärän viereen kun avaa näppäinlukon...

kiitos jos jollain on vastaus

23

5989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HV

*akun kesto ei ole sen kummoisempi kuin aikaisemassa nokialaisessanikaan – ladata pitää kerran jopa kaksi viikossa (en kuuntele musiikkia/radiota, en surffaa netissä, enkä ole maraton puhujakaan)
      *puhelut katkeavat metrossa – ei ainoastaan tunneliosuuksilla vaan myös maanpäällisillä asemilla, mitä vanha puhelimeni ei tehnyt ollenkaan
      *puhelukumppanit valittavat jatkuvasti, että puheeni pätkii, ympäristön äänet tulevat superkorostetusti ja voimakkaasti vastaanottajan korvaan
      (kännykällähän on tarkoitus myös pysytä puhumaan muuallakin kuin täysin äänettömässä ympäristössä)
      *mulla ei ollut aluksi datapakettia ja ihmettelin miksi laskussani on hurja määrä datasiirtoja. puhelimessa oli oletusasetuksena, että se tarkistaa gmailini kerran tunnissa joka päivä eli 24 krt/vrk:ssa lähti tuntiveloitus pyörimään. Asiasta ei ollut halaistua sanaa ohjekirjassa - en ole ainakaan löytänyt.

Olen juuri reklamoinut myyjälle - katsotaan mitä vastaavat

• tiko75

Mulla on ollu E52 syys-lokakuun vaihteesta lähtien eli noin kolme kuukautta. Puhelimen ruudulla
        oleva päivämäärä ei päivity ollenkaan muuta kuin silloin kun käynnistän puhelimen uudestaan.
        Puhelimen kellon asetuksia selattaessa päivämäärä päivittyy aivan asianmukaisesti, mutta ruudulla
        oleva päivämäärä näyttää koko ajan sitä päivää jolloin olen puhelimen viimeksi käynnistänyt.
        (uudelleen käynnistämällä päivämäärä aina päivittyy, muutoin ei).
        Puhelin on ollut nyt saman asian takia jo neljä kertaa huollossa, yhteensä noin 8 viikkoa.
        Neljännellä kerralla vaihdettiin koko laite uuteen. Tässä uudessakin laitteessa on sama vika
        eli korjaamolle lähtee taas huomenna maanantaina.

• roppon290462

aivan samalla tavalla kuuluu mun puhelin kuulemma kuin olisin kaivossa puhumassa, samoin työkaverilla ja molemmilla uudet puhelimet E52. Työkaveri lähetti nyt korjaukseen omansa juuri tästä syystä, itse en ole vielä lähettänyt. Taitaa olla tyyppivika!!!!

• hj62

Oma marraskuussa ostettu E52 on nyt kolmatta kertaa pajalla samasta syystä, kerran on laite vaihdettu uuteen, silti sama vika. Vastapuoli joutuu arvailemaan ja sanoo että kuulostaa kuin puhuisin tyynyn läpi.

• keijo pitkä
        hj62 kirjoitti:

Oma marraskuussa ostettu E52 on nyt kolmatta kertaa pajalla samasta syystä, kerran on laite vaihdettu uuteen, silti sama vika. Vastapuoli joutuu arvailemaan ja sanoo että kuulostaa kuin puhuisin tyynyn läpi.

Mun puhe kuuluu kuin kaivosta ja välillä katkeaa, kaksi viikkoa oli puhelin huollossa ja tänään tuli takaisin. Vika oli täysin sama ja lähti sitten uudestaan huoltoon. Kysyin huoltoliikkeestä mitä olivat puhelimelle tehneet ja kertoivat lähettäneensä puhelimen nokian keskushuoltoon ja ilmeisesti saanut siellä valohoitoa!
        No katsotaan mitä nyt saavat aikaan, helkkarin kivaa kun uusi luuri kokoajan huollossa

• mursu2
        keijo pitkä kirjoitti:

Mun puhe kuuluu kuin kaivosta ja välillä katkeaa, kaksi viikkoa oli puhelin huollossa ja tänään tuli takaisin. Vika oli täysin sama ja lähti sitten uudestaan huoltoon. Kysyin huoltoliikkeestä mitä olivat puhelimelle tehneet ja kertoivat lähettäneensä puhelimen nokian keskushuoltoon ja ilmeisesti saanut siellä valohoitoa!
        No katsotaan mitä nyt saavat aikaan, helkkarin kivaa kun uusi luuri kokoajan huollossa

Käytättekö suojaa, ongelma poistuu kun poistaa suojan. Missä on tän puhelimen mikki?

• E52.
        mursu2 kirjoitti:

Käytättekö suojaa, ongelma poistuu kun poistaa suojan. Missä on tän puhelimen mikki?

Sähköpostit päivittyvät vasta sitten kun otan akun irti ja laitan sen uudelleen paikalleen - sitten tulleet viestit päivittyvät. Osaatteko kertoa missä vika ? onko mulla jokin asetus väärin ?

• Mikael Theodoros
        E52. kirjoitti:

Sähköpostit päivittyvät vasta sitten kun otan akun irti ja laitan sen uudelleen paikalleen - sitten tulleet viestit päivittyvät. Osaatteko kertoa missä vika ? onko mulla jokin asetus väärin ?

Halpoja kiinalaisia moduuleja käytetään nykyään niissä... Suomessa ei tehdä enää muuta kuin pakkaus! Joten sitä saa mitä tilaa... Repikää siitä.

• e52
        E52. kirjoitti:

Oletko päivittänyt puhelimeen uusimman ohjelman. Itselläni oli samoja ongelmia ja senlisäksi vielä puhelin kaatuili kun käytti gps ja bt -toimintoja. Uuden ohjelmiston myötä ongelmat hävisivät.

• J.Ryyti
      • tyytymätön

aivan mitätön vehje.

Ensimmäisen viikon sisällä hajosi kaitun. Käytin takuuhuollossa. Seuraavaksi hajosi kamera (ei lähtenyt enää käyntiin). Koska akku on huono, se meni tyhjäksi. Käynnistin puhelimen myöhemmin ilman SIM korttia, josta seurasi se, että puhelin jämähti offline tilaan pysyvästi. Nyt ilmoittaa vaan, että aseta SIM kortti vaikka se on paikallaan. On koitettu poistaa akkua ja käynnistää uudelleen useaan otteeseen ja palauttaa puhelimen alkuperäiset asetukset. Hinta-laatusuhde ei kohdallaan.

• Melä
        tyytymätön kirjoitti:

aivan mitätön vehje.

Ensimmäisen viikon sisällä hajosi kaitun. Käytin takuuhuollossa. Seuraavaksi hajosi kamera (ei lähtenyt enää käyntiin). Koska akku on huono, se meni tyhjäksi. Käynnistin puhelimen myöhemmin ilman SIM korttia, josta seurasi se, että puhelin jämähti offline tilaan pysyvästi. Nyt ilmoittaa vaan, että aseta SIM kortti vaikka se on paikallaan. On koitettu poistaa akkua ja käynnistää uudelleen useaan otteeseen ja palauttaa puhelimen alkuperäiset asetukset. Hinta-laatusuhde ei kohdallaan.

Vein juuri viikon vanhan E52:ni huoltoon, kun vastapuolen puhe hävisi välillä. Viikon mittaan kone oli kaatullut muutenkin kuutisen kertaa. Kännykkäverkkosivuilla on paljon kyseisen mallin kaiutinongelmaisia. Alkuun kuulemma oli valittajille todettu, että kyseessä ominaisuus eikä vika eikä ominaisutta tietenkään korjattu takuuna! Kätevä ominaisuus. Pienentää puhelinlaskuja, kun ei pysty puhumaan. Minulla ainakin otti huoltoliike koneen vastaan eikä valittanut

• dellasd
        Melä kirjoitti:

Vein juuri viikon vanhan E52:ni huoltoon, kun vastapuolen puhe hävisi välillä. Viikon mittaan kone oli kaatullut muutenkin kuutisen kertaa. Kännykkäverkkosivuilla on paljon kyseisen mallin kaiutinongelmaisia. Alkuun kuulemma oli valittajille todettu, että kyseessä ominaisuus eikä vika eikä ominaisutta tietenkään korjattu takuuna! Kätevä ominaisuus. Pienentää puhelinlaskuja, kun ei pysty puhumaan. Minulla ainakin otti huoltoliike koneen vastaan eikä valittanut

joo viikko sitten ostettu ja ei lähde päälle ja kun lähtee niin sammu melkein heti.....erittäin hyvä sunnuntai puhelin!!

• dellasd kirjoitti:

joo viikko sitten ostettu ja ei lähde päälle ja kun lähtee niin sammu melkein heti.....erittäin hyvä sunnuntai puhelin!!

Oletko kokeillut päivittää laitteesi ohjelmiston? Se voisi auttaa.

• Waltteri
        tyytymätön kirjoitti:

aivan mitätön vehje.

Minulla on nyt samainen ongelma: ei suostu poistumaan offline-tilasta vaikka mitä kommervenkkejä yrittää. Onko mit''n vinkkiä miten sen sieltä saisi pois?

• nibustinho

Onko kellään tietoa miten saan sammumaan tuon jatkuvasti välkyttävän kirjekuoren tuolta oikeesta yläkulmasta, siis kyse on viestin logosta, Se on alkanut yhtäkkiä välkyttä vaikka kaikki viestit ja sähköpostit on poistettu ja kokeiltu palauttaa alkuperäiset asetukset. ihme kone.

• Sinulle voi olla tulossa multimedia viesti. Operaattorilla voi olla ruuhkaa, minkä vuoksi sen tule kestää.....

• Nokia N86 8MP

Katso ->Valikko ->Viestit ->Valinnat ->SIM-kortin viestit

Ja mikäli viestejä löytyy, poista ne

• Nokia N86 8MP kirjoitti:

Katso ->Valikko ->Viestit ->Valinnat ->SIM-kortin viestit

Ja mikäli viestejä löytyy, poista ne

Tietääkö muuten kukaan että saako viestejä tallennettua sim-kortille, niin että ne kulkisivat puhelimesta toiseen?

• Nokia N86 8MP
        vapunen kirjoitti:

Tietääkö muuten kukaan että saako viestejä tallennettua sim-kortille, niin että ne kulkisivat puhelimesta toiseen?

No nähtävästi kun niin monella on niitä viestejä siellä SIM-kortilla, niin luullakseni vanhemmissa malleissa osa tekstiviesteistä tallentuu SIM-kortille. Mutta nähtävästi nykymalleissa ei niin tapahdu, eikä muistaakseni vanhoissa malleissa voinut valita (esim. 3310) sitä että mihin ne viestit tallentuivat...

• trup

Mulla oli kans tuota kyseistä kaijutin ongelmaa ja käytin huollossa sen niin olivat vaihtaneet siihen uuden rungon ja ajaneet uuden ohjelman siihen ja juu pelasihan se jonkun aikaan ja nyt oon sitte jonkin aikaa kuunnellu sitä särinää mutta huomenna loppuu surinat ja aattelin sanoa että laittavat uuden puhelimen tulemaan ku nuin lyhyen ajan sisään mennee rikki. ennen ku ostin niin sain semmosen vinkin että ei kannata kairata sitä äänenvoimakkuutta heti täysille niin ei mene se kaijutin vai mikä kuuloke se onkaan niin voip kestää paremmin. eli jotai sns sisäänajoa olis pitäny tehä.. ei kyllä sekään auttanut. muuten kyllä kohtuu hyvä puhelin lukuunottamatta tuota kaijutinonkelmaa..

• P"#¤%&/(le

Melkosen huono puhelin toi e52 on! Mulla oli aluksi kaikkia pätkimisvikoja, eikä puhelut kuulunut, puhelin kaatuli jatkuvasti,eikä tahtonut latautua vaan kehotti ottaan töpselin irti.Niin sit vielä se hienous, että se jaksoi hokea mantraa "muisti täynnä, sulje sovelluksia", vaikka niitä ei ollut yhtään auki ja muistikin typötyhjä. Vein huoltoon ja sain uuden, mutta tietty myös uudet viat. Tuli sit sellainen ettei kukaan voinut enään soittaa kun puhelin oli vaan valmiustilassa, ei hälyjä, ei ilmoituksia puheluista, mutta soittajalla kuitenkin hälyytti... Onneks se sit jumiutui täysin. Vein huoltoon ja sain taas uuden. Nyt riesana on jatkuva datayhteys, eipä se tällästä vielä olekaan yrittänyt. Kaikki sovellukset kielletty ottamasta 3g-yhteyttä tai synkronoimasta s-posteja, mutta puhelin vaan ottaa itse heti linkin kun saa vanhan suljettua! Lähden prkle htc kauppaan...

• 5230,.

Se ei välttämättä vie dataa vaikka yhteysmerkki näkyy,voi olla ei aktiivinen tila,on helppo tarkistaa datalaskurit ja varmistua kuluttaako vai ei jatkuvasti dataa, tohon "muisti täynnä sulje sov" hokemaan voi auttaa resetointi yleensä(omat kokem)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      174
      5623
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2643
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2232
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      30
      1376
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe