keskenmenossa sikiön koko??

sureva taas pihalla.

Liikaa vissiin nyt aikaa netissä viettäneenä, tuli taas uusi kysymys vastaan, siis minullehan on on todettu ma keskenmeno. Sunnuntaina tuli kahteen kertaan hyytymiä, ei isoja, mutta siis nyt kun olen nettiä lukenut niin olen jotenkin tullut siihen käsitykseen että hyytymän ns. pitäisi olla pyöreä, siis onko kyseessä sikiö ja sen pitäisi olla pyöreän mallinen? Minulla noi hyytymät oli litteitä hyytymiä, ei siis millään tavalla pyöreitä :O Kuulostaa varmaan todella typerältä kysymykseltä, ja joo, vissiin pitääs lukea vähän vähemmän, mutta kun en tunnu mistään muualta tietoa mihinkään saavan niin siksi kyselen täällä :( Ai niin, oli rv 6 4 kun km tapahtui.

5

2519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asasasas33

      alkiota voi noilla viikoilla itse silmin erottaa. Tosiaan, lue vähemmän nettiä.
      Pahoitteluni keskenmenostasi

      • sureva taas pihalla

        Noinhan se varmasti on, pelkään vain vieläkin niin kovasti että olisikin kohdunulkoinen raskaus, sitä kun ei ole lääkärit vielä 100% poistanut epäilyksestä. Minulla oli semmoinen aikaisemmin ja muistan vieläkin kivun todella hyvin. Ja nyt varmasti kaikki mennyt ok keskenmenossa, mutta koska keskenmenosta minulla ei niin paljoa tietoa niin kaikkeen kiinnittää huomiota ja kun ei vielä pääkään tajua kunnolla menetystä niin on aika herkkä kaikelle luetulle. Sitä en kyllä ymmärrä että viimeksi kun otettiin hcg niin arvo oli vielä n.300 ja silti en enää vuoda lainkaan, siis en ole vuotanut oikeastaan mitään arvon mittaamisen jälkeen?


      • hcg koholla
        sureva taas pihalla kirjoitti:

        Noinhan se varmasti on, pelkään vain vieläkin niin kovasti että olisikin kohdunulkoinen raskaus, sitä kun ei ole lääkärit vielä 100% poistanut epäilyksestä. Minulla oli semmoinen aikaisemmin ja muistan vieläkin kivun todella hyvin. Ja nyt varmasti kaikki mennyt ok keskenmenossa, mutta koska keskenmenosta minulla ei niin paljoa tietoa niin kaikkeen kiinnittää huomiota ja kun ei vielä pääkään tajua kunnolla menetystä niin on aika herkkä kaikelle luetulle. Sitä en kyllä ymmärrä että viimeksi kun otettiin hcg niin arvo oli vielä n.300 ja silti en enää vuoda lainkaan, siis en ole vuotanut oikeastaan mitään arvon mittaamisen jälkeen?

        Hcg laskee hitaasti.

        Itselläni on ollut kohdunulkoinen raskaus, joka meni pelkällä seurannalla ohi. Verikokeita otettiin ensin päivittäin, sitten viikottain yli 2 kk, kierto palautui heti normaaliksi, välissä oli kahdet kuukautisetkin, mutta silti hcg oli koholla. Kätilöiden mukaan se oli ihan normaali tahti hcg:n laskemiseen.

        Kahden keskeyteyneen keskenmenon jälkeen sain tyhjennyslääkkeet, mutta hcg:ta ei seurattu, eikä sairaalaan päässyt jälkitarkastukseen. terveryskeskuksen jälkitarkastus oli kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa, lääkäri teki sisätutkimuksen ilman ultraa ja oli niin epävarma, että oli ihan sama kuin en olisi siellä käynytkään.


      • sureva taas pihalla kirjoitti:

        Noinhan se varmasti on, pelkään vain vieläkin niin kovasti että olisikin kohdunulkoinen raskaus, sitä kun ei ole lääkärit vielä 100% poistanut epäilyksestä. Minulla oli semmoinen aikaisemmin ja muistan vieläkin kivun todella hyvin. Ja nyt varmasti kaikki mennyt ok keskenmenossa, mutta koska keskenmenosta minulla ei niin paljoa tietoa niin kaikkeen kiinnittää huomiota ja kun ei vielä pääkään tajua kunnolla menetystä niin on aika herkkä kaikelle luetulle. Sitä en kyllä ymmärrä että viimeksi kun otettiin hcg niin arvo oli vielä n.300 ja silti en enää vuoda lainkaan, siis en ole vuotanut oikeastaan mitään arvon mittaamisen jälkeen?

        Hcg-arvo saattaa laskea todella hitaasti ulkoisessa. Oliko raskautesi todettu kohdunsisäiseksi?


    • kerran vielä

      Sain keskenmenon 12 raskausviikolla. Itse keskenmeno kesti reilun vuorokauden ja vuotoa sen jälkeen noin viikko. ensin vähän vuotoa, sitten enemmän. Voimakkaat kivut (lääkäri käytti sanaa synnytys) ja ainakin istukka tuli ulos. Jos mietityttää, enkkuhakusanalla saa kuvia istukasta, ja tämän minäkin näin. Sikiötä en erottanut (en kyllä tutkinutkaan) vaan äkkiä pois. Istukka oli munan muotoinen pussukka ja väriltään harmaan punainen. "Klöntsät" ovat todennäköisesti kohdun kerrostumia, jotka poistuvat. Itsellä ensimmäisessä ultrassa oli vielä kaksi "palaa" jäljellä, jotka sitten poistuessa kyllä huomasi, olivat parin sentin kokoisia. Terkkari sanoi, että jos kohtu on kokonaan tyhjentynyt, kuten minulla toisessa ultrassa todettiin, pitäisi raskausoireiden ja hormonitason olla normaali neljässä viikossa.
      Tein viikko sitten haalean plussan raskaustestillä ja viikon päästä on uusi ultra, että miksi. Koska kuten mainitsin, pitäisi tämän keskenmenon olla jo selvä näin kuuden viikon jälkeen. Silloin pitäisi jo näkyä, mikäli uutta olisi jo pukkaamassa =) joka tapauksessa sanoi, että joko on uutta, tai sitten ohjataan lääkärille.
      Rankinta tässä on se, kun tähänkin meni 1,5 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe