Apua reklamointiin?

dna:han turhautunut

Ongelmani on seuraavanlainen:

Vaihdoin kesällä liittymäni dna:han ja tein ns. dna-kimppa sopimuksen, eli määräaikaisen 24 kk sopimuksen, jossa maksan kuukausierää myös laitteesta liittymän lisäksi. Ongelma on syntynyt siitä, että välittömästi, kun dna-liittymä aukesi, totesin, että se ei toimi kunnolla kotonani.

Asun 3G-alueella ja kuuluvuus on hyvä heti astuttuani kotoani ulos, mutta talossa sisällä ei kuuluvuutta juurikaan ole. Ei 3G-verkossa, eikä GSM(2G)-verkossa. Ongelma ilmenee esim. siten, että puheluni katkeavat kotonani ja joskus minulle soitettaessa, soittajalle tulee ilmoitus, että "numeroon ei saada yhteyttä", vaikka puhelin olisi minulla normaalisti päällä. Kuuluvuus on niin epävakaa, että en nykyisin enää soittele puhelimella juuri lainkaan kotoa käsin. Huono kuuluvuus on saanut minut jo hieman pelkäämään puhelimen soimista, koska puhelujen katkeamiset aiheuttavat noloja tilanteita.

Ilmoitin dna:lle kuuluvuusongelmasta heti toisena päivänä liittymän aukeamisesta. Dna lupasi selvittää ongelmaa ja ottaa minuun yhteyttä. Tämä oli siis heinäkuun lopulla tilanne. Kun dna ei ottanut yhteyttä, olin itse asiakaspalveluun yhteydessä aina n. 2-4 viikon välein ja dna lupasi aina selvitellä asiaa ja ottaa minuun yhteyttä. Aikaa vain kului, eikä tilanne muuttunut useista yhteydenotoistani huolimatta. Lokakuun alussa kyllästyin ja tein kirjallisen reklamaation dna:lle. Vaadin dna:lta virheen korjausta tai vaihtoehtoisesti sopimuksen purkua. Dna ei reagoinut mitenkään reklamaatiooni, vaan sain ihan saman vastauksen, he selvittelevät asiaa ja ottavat minuun yhteyttä, kun se on selvinnyt.

Nyt on taas kuukausi kulunut, eikä dna ole vieläkään ottanut yhteyttä. Itse olen todella väsynyt ja kyllästynyt tilanteeseen. Onko minulla enää muuta keinoa kuin ottaa yhteys kuluttajaviranomaisiin ja riitauttaa asia. Yhtään ei huvittaisi enempää energiaa tuhlata tähän asiaan, mutta ilmeisesti on pakko, koska dna ei tee mitään. Ei voi kuin ihmetellä yhtiön toimintatapaa. Saan aina saman vastauksen. Jos dna todella selvittäisi asiaa, niin luulisi, että 3,5 kuukaudessa edes jotain selviäisi.

Onko sinulla kokemusta operaattorin kanssa takkuamisesta? Mitä minun tulisi tehdä seuraavaksi? Antaako tilanne aihetta korvausvaateisiin? Kaikki neuvot ja vinkit ovat nyt tarpeen.

12

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viraston sivulta

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/0832bbdf-7a9a-4409-a42c-26293520bbd7.aspx

Aiheesta on myös Viestintäviraston sivuilla
      http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/kayttajanoikeudet.html ja http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/kaytannonkysymyksia.html

Sopimusasiat kuuluvat Kuluttajavirastolle ja järjestelmän tekniset asiat Viestintävirastolle.

Olen joskus uhannut kirjallisesti (sähköpostilla) operaattoria kieltäytyväni maksamasta virheellistä osaa ja perusmaksua, ennen kuin virhe on korjattu, virhe oli niin pieni ettei sen korjaaminen kiinnostanut operaattoria. Käytöstäni syntyneet maksut kuitenkin lupasin maksaa eräpäivänä. Korjattu lasku saapui heti seuraavana päivänä, reilusti ennen eräpäivää:).
      Kuten Viestintäviraston sivulla http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/laskutus.html sanotaan: "Jos lasku on vain osittain virheellinen, kannattaa siitä maksaa omasta mielestään riidaton osa. Operaattorilla ei ole oikeutta sulkea liittymää, jos laskusta on reklamoitu ennen eräpäivää ja riidaton osa laskusta on maksettu määräajassa."

Aina kun reklamoin (työasioissa noin kerran kuukaudessa), kirjaan paperille päivämäärän, kellon ajan, vastapuolen nimen ja puhelun keston, tarvittaessa nauhoitan puhelun. Kun nauhoitan, niin ilmoitan nauhoittavani puhelun ja pyydän vastaajaa kertomaan nimensä, sen jälkeen sanon asian lyhyesti ja vastapuoli vahvistaa kuulemansa, kännykän sanelunauhuriin mahtuu 1 - 2 minuutin pätkä. Yleensä vastaajat kertovat myös firmojensa nauhoittavan puhelut, joten molemmilla on kopiot siitä mistä on puhuttu, ei tule riitaa:).

Jollei sinulla ole kirjattuna ylös reklamaatiopuheluita, niin pyydä asiakaspalvelulta puheluerittelyt ja ilmoita tarvitsevasi niitä osoittaaksesi reklamoineesi ja laskuttaaksesi operaattorilta reklamointiin käyttämäsi ajan. Kun he kertovat erittelyn maksavan, niin ilmoita laskuttavasi myös ne:).

• ketjun aloittaja

Kiitos vinkeistä. Puheluista asiakaspalveluun en ole pitänyt kirjaa, mutta pääosin yhteydenpito onkin tapahtunut sähköpostin välityksellä, koska ongelma on juuri se, että kotoa ei soittaminen juuri onnistu. Kaikki sähköpostiviestit (sekä lähetetyt ja vastaanotetut) ovat minulla tallessa. Pitääpä jatkossa kirjatakin puhelut ylös, mikäli niitä tässä tapauksessa asiakaspalveluun kertyy.

Kiitos noista linkeistä. Olen tuossa reklamaation laatimisen yhteydessä osaan noista tutustunutkin, mutta pitääpä vielä tarkemmin ne käydä läpi. Itse toivoisin, että tätä ei asiaa ei näin kauheasti tarvitsisi puida. Ärsyttää hieman laittaa aikaa ja energiaa tällaiseen asiaan.

Olen kirjallisesti (sähköpostilla) tänään tiedustellut reklamaationi käsittelystä, koska DNA:sta ei ole kuukauteen kuulunut. Mielenkiinnolla odotan, mitä he minulle vastaavat. Enää en aio tyytyä vain epämääräisiin "selvittelemme asiaa, otamme yhteyttä, kun jotain selviää" -tyyppisiin vastauksiin. Jos DNA:n vastaus vaikuttaa siltä, että mitään ei edelleenkään tehdä, pyrin purkamaan sopimuksen. Pakko tällaisessa tilanteessa johonkin neuvotteluratkaisuun on voida päätyä. Lisäksi DNA:n omien toimitusehtojenkin perusteella tapauksessa on selkeä virhe ja olen ilmeisesti oikeutettu joko hinnanalennukseen tai vakiokorvaukseen. Ensisijaisesti toivoisin vain, että DNA korjaisi virheen tai sitten neuvottelisimme sopimuksen purkamisesta. Ongelmahan tässä on, että minulla on kytkynä liittymässä tuo päätelaite, joten sen maksaminen täytyy sopia erikseen.

Jos DNA ei korjaa virhettä, enkä omin avuin saa neuvotteluyhteyttä heihin muodostettua, sitten mennään viranomaisten kautta. Sen verran tähän on jo aikaa kulunut, että kestää sitten kuinka kauan tahansa, niin katsotaan tie loppuun. :)

• 72 neitsyttä-kin
        ketjun aloittaja kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Puheluista asiakaspalveluun en ole pitänyt kirjaa, mutta pääosin yhteydenpito onkin tapahtunut sähköpostin välityksellä, koska ongelma on juuri se, että kotoa ei soittaminen juuri onnistu. Kaikki sähköpostiviestit (sekä lähetetyt ja vastaanotetut) ovat minulla tallessa. Pitääpä jatkossa kirjatakin puhelut ylös, mikäli niitä tässä tapauksessa asiakaspalveluun kertyy.

Kiitos noista linkeistä. Olen tuossa reklamaation laatimisen yhteydessä osaan noista tutustunutkin, mutta pitääpä vielä tarkemmin ne käydä läpi. Itse toivoisin, että tätä ei asiaa ei näin kauheasti tarvitsisi puida. Ärsyttää hieman laittaa aikaa ja energiaa tällaiseen asiaan.

Olen kirjallisesti (sähköpostilla) tänään tiedustellut reklamaationi käsittelystä, koska DNA:sta ei ole kuukauteen kuulunut. Mielenkiinnolla odotan, mitä he minulle vastaavat. Enää en aio tyytyä vain epämääräisiin "selvittelemme asiaa, otamme yhteyttä, kun jotain selviää" -tyyppisiin vastauksiin. Jos DNA:n vastaus vaikuttaa siltä, että mitään ei edelleenkään tehdä, pyrin purkamaan sopimuksen. Pakko tällaisessa tilanteessa johonkin neuvotteluratkaisuun on voida päätyä. Lisäksi DNA:n omien toimitusehtojenkin perusteella tapauksessa on selkeä virhe ja olen ilmeisesti oikeutettu joko hinnanalennukseen tai vakiokorvaukseen. Ensisijaisesti toivoisin vain, että DNA korjaisi virheen tai sitten neuvottelisimme sopimuksen purkamisesta. Ongelmahan tässä on, että minulla on kytkynä liittymässä tuo päätelaite, joten sen maksaminen täytyy sopia erikseen.

Jos DNA ei korjaa virhettä, enkä omin avuin saa neuvotteluyhteyttä heihin muodostettua, sitten mennään viranomaisten kautta. Sen verran tähän on jo aikaa kulunut, että kestää sitten kuinka kauan tahansa, niin katsotaan tie loppuun. :)

Älä vaan liikaa pyydä Denaa korjaamaan "vikaansa", purkavat sulta sen katveseinän, no, ilmastointi sitten toimii ainakin, -20 pakkasilla.

• vaihtamalla paranee

Vaihdat sen puhelimesi kaksitoimisuudesta vain gsm, niin pääset ongelmastasi. Vika on siis puhelimessasi ei operaattorissa.

Me DNA:lla olemme lopen kyllästyneitä valittamiseesi ja toivomme, että maksat puhelimesi ja vaihdat jollekin muulle operaattorille, hus hus!

• ketjun aloittaja

Tulihan sieltä joku "asiantuntijakin" kommentoimaan. Mainitsemasi vaihto verkon kaksitoimisuudesta vain GSM-verkkoon oli yksi ensimmäisistä toimista. Samoin kuin sim-kortin vaihtaminen toiseen laitteeseen yms.

Kuuluvuusongelma on todennäköisesti joko talon rakenteissa, materiaaleissa tai muussa sellaisessa, joka aiheuttaa radioaaltoihin tai muuhun häiriötä. DNA:ta ei vain kiinnosta pienten yksityisasiakkaiden ongelmien ratkaisu, koska yksittäisten kuluttaja-asiakkaiden taloudellinen merkitys on yhtiölle niin pieni. Tämän ei kuitenkaan saisi johtaa välinpitämättömyyteen DNA:n taholta. Mieluusti vaihtaisin operaattoria kotonani toimivaan joko Soneran tai Elisan verkkoon, kunhan DNA sen sallisi. DNA:n kanssa vain on niin vaikea neuvotella, koska kaikki yhteydenpito on asiakaspalvelun kanssa, jolla ei ole valtaa tehdä mitään ratkaisuja. Siksi aikaa vain kuluu, eikä mitään tapahdu.

Kiitos kuitenkin nimim. "vaihtamalla paranee" ratkaisuehdotuksestasi, vaikkakin viestin ystävälliseen sävyyn olisit voinut panostaa enemmän.

• Entinen asiakas

Itse erehdyin DNA:n Kimppakännykkään myyjän epärehellisyyden harhauttamana. Menin kauppaan ostamaan tiettyä kännyä. Myyjä sanoi ,ettei heillä sitä ole , mutta on toinen parempi jonka saat samaan hintaan liitettynä mun vanhaan liittymään. Kun tuli nimenkirjoitusten aika, myyjä sanoi ,ettei sitä voi liittää siihen vanhaan ,vaan pitää vaihtaa toiseen. Kuukausimaksu 30 senttii kalliimpi. Myyjä lupas jollain tavalla korvata tavaralla menetyksen. Vähän yli 5€. No sovittiin niin. Tuli pussi lähinnä kaatopaikka rojua. No sit kotona osoittautui ,että kännykkä on rikki. Alarivin napit toimivat milloin toimivat.Yleensä ei. No seuraavana aamuna menin liikkeeseen ja sanoin haluavani purkaa sopimuksen, tai vaihtoehtoisesti sen kännykän jota olin tullut alunperin ostamaan. Myyjän vastaus oli, ettei se käy missään tapauksessa. Näitä sopimuksia ei pureta.
      Suostui tekemään kuitenkin purkupyynnön paperille. Luulen että se meni roskapönttöön. Kun 2viikon laitoin s-postia dna:lle. Vastaus oli sitä ei pureta. Kun viestejä oli viikon verran vaihdettu, niin ilmoitin s-postilla että voivat katkaista meikäläisen liittymät sopimusaikojen puitteissa. Kaksi muuta meikäläisen liittymää he katkaisivat ,mutta kimppaa eivät ,muuta tai pura. Nyt dna tulee saamaan meikäläiseltä 6,9€/kk 24 kuukautta. Menettävät 4 muuta liittymää, ehkä viisi. Täysin yhteistyökyvytön firma.
      Kimppasopimukset ovat melkoinen riski, ellei ole aivan varma puhelimesta ja verkosta. Siinä on naimisissa 24 kk. Operaattorit eivät välitä vanhoista asiakkaistaan. Uusia kalastelevat vaan.

• ketjun aloittaja

Jep. Operaattoreiden kanssa asiointi tuntuu olevan turhauttavan hankalaa. Omassa tapauksessani, DNA kimppa -sopimus, olen ollut puhelimeen täysin tyytyväinen. Otin liittymätyypikseni puhetta ja viestejä tietyn verran sisältävän paketin ja DNA nettikaistan. Pian totesin, että minuutit jäävät puhumatta, koska kotoani ei juuri pysty soitella. Sitten, kun huomasin DNA:n kyvyttömyyden hoitaa kuuluvuusongelmaa pois päiväjärjestyksestä katkaisin myös DNA nettikaistan. Tällä hetkellä minulla kuukausimaksulta edullisin vakioidulla minuuttiveloituksella oleva liittymätyyppi. Nyt hieman harmittaa sen lisäksi, että en juuri kotoani pysty soittelemaan tai vastaanottamaan puheluita, sekin, että uudehko puhelin vanhentuu käsiin ilman, että pääsen hyödyntämään sen kaikkia ominaisuuksia. Mutta minkäs teet, aina ei asioinnissa operaattorin kanssa voi onnistua. DNA:n asiakaspalvelulle kiitokset ystävällisestä asioinnista, mutta kaikki valtuudet ongelmien ratkaisemisesta heiltä puuttuvat. Asiakaspalvelun funktio vaikuttaa olevan vain laskutusasioiden selvitys, PUK-koodit, liittymän katkaisu puhelimen kadotessa ja muut yksinkertaiset tehtävät.

• pätkintä poistui

Jatka kuuluvuuspommitusta vaan. Jossain vaiheessa asentavat toistinyksikön siihen lähettyville niin ongelma katoaa. Voi viedä vuoden pari.

• petetty

Olen myös peruteettoman laskutuksen vuoksi ottanut useaan kertaan elokuusta lähtien yhteyttä
        DNA:n puhelinpalveluun sieltä aina luvataan ottaa yhteyttä vaan eivät näy ottavan.

• Entinen dna-asiakas
        petetty kirjoitti:

Olen myös peruteettoman laskutuksen vuoksi ottanut useaan kertaan elokuusta lähtien yhteyttä
        DNA:n puhelinpalveluun sieltä aina luvataan ottaa yhteyttä vaan eivät näy ottavan.

DNA on paras operaattori ja piste. No joo näitä heikon itsetunnon omaavia riittää joille on loukkaus, jos kirjoitetaan "oman operaattoriin" kohdistuneista huonoista kokemuksista tällä palstalla.
        Ja sitten asiaan.
        Kiva huomata että en ole ainoa asiakas johon DNA:n asiakaspalvelu ei ottanut yhteyttä. Kaipa DNA on ihan hyvä operaattori niin kauan kun ei tule ongelmia. Yleistäen voi sanoa että asiakaspalvelu alkaa varsinaisesti silloin kun asiakkaalla on ongelma. Kun joku operaattoreista sisäistää tämän toimintatavakseen sillä on avaimet menestykseen ja pitkiin asiakassuhteisiin.

Ja nyt joku heikolla itsetunnolla varustettu voi kirjoittaa vastineeksi yleisen fraasin "Maksaisit vaan laskus" tai jotain asiaankuulumatonta.

• kk
        Entinen dna-asiakas kirjoitti:

DNA on paras operaattori ja piste. No joo näitä heikon itsetunnon omaavia riittää joille on loukkaus, jos kirjoitetaan "oman operaattoriin" kohdistuneista huonoista kokemuksista tällä palstalla.
        Ja sitten asiaan.
        Kiva huomata että en ole ainoa asiakas johon DNA:n asiakaspalvelu ei ottanut yhteyttä. Kaipa DNA on ihan hyvä operaattori niin kauan kun ei tule ongelmia. Yleistäen voi sanoa että asiakaspalvelu alkaa varsinaisesti silloin kun asiakkaalla on ongelma. Kun joku operaattoreista sisäistää tämän toimintatavakseen sillä on avaimet menestykseen ja pitkiin asiakassuhteisiin.

Ja nyt joku heikolla itsetunnolla varustettu voi kirjoittaa vastineeksi yleisen fraasin "Maksaisit vaan laskus" tai jotain asiaankuulumatonta.

Josko sen dna paskan voisi vain hävittää maan päältä niin kaikilla olisi parempi olla. vaikka onhan dna:lla puhuminen kuin mersulla ajaisi - suunnilleen saman hintaistakin!

• ketjun aloittaja

DNA:n asiakaspalvelusta soitettiin kaksi viikkoa sitten ja luvattiin DNA kimppasopimuksen purkua, jolloin pääsisin vaihtamaan operaattoria määräaikaisen sopimuksen sitä estämättä. Tyttöystäväni innostui jo kysyi, miksi minä en ollut yhtä tyytyväinen, pääsisinpä nyt vaihtamaan toimivaan operaattoriin. Sanoin hänelle, että odotetaan nyt vaan rauhallisesti kirjallista vahvistusta ja lopullista laskua. Meni reiluviikko, 10 päivää ja asiakaspalvelusta tämän viikon keskiviikkona soitettiin jälleen. Asia oli täsmälleen sama, sopimus suostutaan purkamaan, vahvistus asiasta ja lasku lähtee saman päivän postissa. Kerroin, että samasta asiasta soitettiin jo puolitoista viikkoa aiemmin ja olin odotellut asiasta kirjallista vahvistusta. Tätä ihmeteltiin ja asiakaspalvelu totesi, että posti saapuu minulle joko torstaina tai viimeistään perjantaina. Minä tästä hieman ihmettelin, että eihän siihen vasta ole mennyt kuin n. 4,5 kuukautta ja mitään ongelman selvittelyä ei ainakaan minun tietooni ole tullut. Kuitenkin kiittelin kohteliaasti asiakaspalvelua yhteydenotosta, olihan tämä peräti toinen kerta, kun minun ei tarvitse olla yhteydessä heihin, vaan he oma-aloitteisesti ottavat minuun yhteyttä. Nyt hieman jännittää, saankohan kirjallisen vahvistuksen ja laskun mahdollisesti ensi viikolla. Myös se jännittää, että mitenköhän paksu nippu papereita sieltä mahtaa tulla, jos ja kun tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      140
      4278
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      193
      3921
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      30
      2643
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2432
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      32
      2193
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      5
      1770
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1456
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1414
    9. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1301
    10. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      36
      1109
    Aihe