Kerron nyt mahdollisimman tarkkaan asiani. Minulla on ollut noin kuukauden verran lihasnykinöitä jokaisessa lihaksessa aina silloin tällöin, joka päivä kuitenkin. Tämä alkoi elohiirellä silmässä, elohiiri oli päivässä muutaman kerran silmässä. Aloin lukea netistä ms tautia ja luin että elohiiri on oireena siihen. Menin täysin paniikkiin, sain ahdistus/paniikkikohtauksen, jolloin itkin aivan hysteerisesti, huusin, kävelin edestakaisin ja raavin itseäni. Poikaystäväni sanoi että olin aivan sekaisin ja meinasi soittaa ambulanssin. Tästä lähtien lihasnykäyksiä on esiintynyt myös muualla kehossa ja aloin tuntea myös muita oireita, lihakseni tuntuivat heikoilta ja jalkoihin ja käsiin sattui.. Oireet kuitenkin loppuvat jos pystyn olemaan hetken muissa ajatuksissa. 3 viikon ajan olen saanut noin joka toinen päivä jonkun asteisen ahdistuskohtauksen, joskus pahemman joskus lievemmän.. Olen kokeillut magnesiumia noin 2 viikon ajan, ilman tulosta, myös B vitaamiinia olen syönyt. Poikaystäväni väittää että minulla on paniikkihäiriö tai luulosairaus, koska pelkään vähän väliä jotakin vakavaa sairautta. Myös ALSin ja borrelioosin mahdollisuus on käynyt mielessäni.. Koska kesällä minulle tuli aina välillä isoja punaisia läiskiä jonkun itikan puremasta, jotka kutisivat aivan tajuttomasti sekä kuumotti. Borrelioosissahan tulee sellaisia? Minulla nuo punaiset läiskät hävisivät 1-2 päivässä mutta olivat välillä jopa 7 cm läpimittaisia. Kävin niiden takia kaksi kertaa lääkärillä ja molemmilla kerroilla sanottiin että olen allerginen jollekin itikan puremalle. Paukamia saattoi olla kymmenenkin samaan aikaan, missä tahansa. Kaulassa, selässä, jaloissa tai käsissä.. Joskus koko käsi turpoi. Stressiä minulla on jatkuvasti pienistäkin asioista, en pysty rentoutumaan edes öisin. Nyt heräilen öisin ja mietin missä nykii yms. ja ahdistun.. Mitä pitäisi tehdä? Mikä sairaus minulla voi olla?
lihasnykäykset, elohiiri
16
6207
Vastaukset
- aloittaja
aloin myös tuntea kasvohalvauksen oireita itselläni, luettuani borrelioosista. katsoessani kuitenkin peiliin, kasvot toimivat aivan normaalisti.
- ex-kofeinisti
Taidat ilmeisesti käyttää kofeiinia, se aiheuttaa sekä ahdistusta/paniikkia, että lihasten nykimistä jne.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00058
http://qmies.blogit.fi/ - Rauhoitu!!
Borrelioosia ei saa itikoista, ainoastaan punkeista, eikä niistäkään kaikista. Olet todennäköisesti hieman allerginen itikoille.
Elohiiresi mahdollisesti liittyy stressiin? Äitini äkillisen kuoleman jälkeen heräsin yhtenä aamuna ja elohiiri nyki kamalasti koko silmäluomea. Koskaan ei ole niin voimakasta elohiirtä ollut, se nyki kerralla pari tuntia putkeen, ja toistui lievempänä muutaman kerran päivän aikana. Uskon, että tämä johtui stressistä, surusta ja ahdistuksesta jonka äitin kuolema jätti jälkeensä. Muutenkin minulla tulee aikoja jolloin elohiiri nykii vaikka viikon ajan päivittäin hetken jossain päin kehoa.
Tässä sinulle hieman elohiirestä tietoa:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00565
http://www.hoitonetti.fi/oireet/elohiiri/- mievaa---
eikö borrelioosin aiheuttama ihottuma läiskä kestä muutamia viikkoja eikä vain päiviä? Olen jostain kuullut että ihottuma kestäisi ainakin viikon, olenko oikeassa??
- asdf3
psyykenlääkkeet voivat aiheuttaa tuollaista epätavallista nykimistä, myös unilääkkeet.
- asdf3
Onko noita juttuja pakko aina kirjoittaa yhteenpötköönilmanpisteitä.
Hirveän typerää alkaa lukemaan koko novellia yhteen menoon. - asiantuntija.
Unohda ensinnäkin nämä muut vastaukset mitä sait, koska ne ovat kaikki huonoja.
Ensinnäkin borrelioosi voi tarttua muistakin hyönteistä kuin punkeista, dokumentoituja tapauksia löytyy esim. paarmoista. Hyttysistäkin voi teoriassa saada borreliaa, mutta todennäköisyys on hyvin pieni; esim. Puolassa havaittiin että jollakin alueella hyttysistä noin pari prosenttia kantoi borreliaa, mutta näistäkin tarttuu hyvin pieni osa, tai bakteerimäärät ovat niin pieniä että immuunipuolustus osaa selvittää ne ilman ongelmia.
Joka tapauksessa sinulla jokin infektio.
Chlamydia pneumoniae = luulosairaus, masennus, paniikkihäiriö, ahdistus, lihasnykinät, elohiiret, allergiat, lihaskivut, fibromyalgia, ihottumat. Kuumetta ei juuri koskaan esiinny klamydiatartunnassa.
Borrelioosi = kaikki ylläolevat myös nivelkivut, neurologiset oireet, kasvohalvaus, flunssankaltaiset oireet, ajoittainen kuume.
Sanoisin että sinulla on Chlamydia pneumoniae, eikä borrelioosi. Hyvät uutiset: se paranee kotihoidossa. Huonot uutiset: se kestää pirun kauan pitää tietää niksit.
Voit tulla lukemaan oireistasi, ja miten sinun kannattaa hoitaa itseäsi täältä: th1.ktd.krakow.pl ja kysyä kysymyksiä. Mistään muualta maailmassa et saa yhtä hyvää tietoa, joten turha luulla että on olemassa muita ratkaisuja. Jos rekisteröidyt pääset lukemaan muitten hoitokokemuksia, ja itse asiassa foorumissa on myös eräs toinen henkilö, jolla oli aika samat oireet kuin sinullakin (myös ahdistus ja paniikkihäiriö). Hänelläkin paljastui syyksi bakteeri-infektio, vaikkei itse ensin oikein tahtonut uskoa sitä, oli myös ravannut lääkäreillä eikä saanut mitään järkeviä vastuksia eikä hoitoja.- asdf3
Kuin mitään ihmeellistä nettisivustoa, lääkärisi sitten kertoo siellä, ja sillä on vastuukin, kuten nettisivustoilla ei ole.
Näin sanoisin, että JOO, turha uskoa mitään netti-ihmesivustoja, muuta kuin lääkärille sitten. - asiantuntija.
asdf3 kirjoitti:
Kuin mitään ihmeellistä nettisivustoa, lääkärisi sitten kertoo siellä, ja sillä on vastuukin, kuten nettisivustoilla ei ole.
Näin sanoisin, että JOO, turha uskoa mitään netti-ihmesivustoja, muuta kuin lääkärille sitten.Arvausasemaako suositat?
Monet ihmisistä jotka käyvät tuossa foorumissa eivät ole saaneet mitään järkevää apua lääkäreiltä, kuten en minäkään. Kroonisia bakteeri-infektioita lääkitään mieliala-lääkkeillä, jne. Kuulostaa aika typerältä touhulta minun mielestäni. Mitä sairauksia heillä on? reumaa, sarkoidoosia, masennusta, paniikkihäiriötä, kroonista väsymysoireyhtymää jne. Ne on mahdollista parantaa oikeilla hoidoilla, antibakteerisilla terapioilla.
Nettisivusto johon viittaat sisältää tietoa, jota et saa muualta, ja on hyödyllistä, niin ovat henkilöt jotka käyneet sillä sivulla itsekin sanoneet.
"Näin sanoisin, että JOO, turha uskoa mitään netti-ihmesivustoja, muuta kuin lääkärille sitten"
Täysin typerä neuvo, ja osoittaa että olet täysin ulalla. Sinun omat neuvosikin oli sitä luokkaa että huhhuh. Ihan vihreä olet, etkä tiedä borrelioosista yhtään mitään. - asdf3
asiantuntija. kirjoitti:
Arvausasemaako suositat?
Monet ihmisistä jotka käyvät tuossa foorumissa eivät ole saaneet mitään järkevää apua lääkäreiltä, kuten en minäkään. Kroonisia bakteeri-infektioita lääkitään mieliala-lääkkeillä, jne. Kuulostaa aika typerältä touhulta minun mielestäni. Mitä sairauksia heillä on? reumaa, sarkoidoosia, masennusta, paniikkihäiriötä, kroonista väsymysoireyhtymää jne. Ne on mahdollista parantaa oikeilla hoidoilla, antibakteerisilla terapioilla.
Nettisivusto johon viittaat sisältää tietoa, jota et saa muualta, ja on hyödyllistä, niin ovat henkilöt jotka käyneet sillä sivulla itsekin sanoneet.
"Näin sanoisin, että JOO, turha uskoa mitään netti-ihmesivustoja, muuta kuin lääkärille sitten"
Täysin typerä neuvo, ja osoittaa että olet täysin ulalla. Sinun omat neuvosikin oli sitä luokkaa että huhhuh. Ihan vihreä olet, etkä tiedä borrelioosista yhtään mitään."ARVAUSASEMA" parasta päätä vielä.
- kyllä mieluummin ehdottaisin lääkärissä käyntiä kuin jotain nettisivustoa. - asiantuntija.
asdf3 kirjoitti:
"ARVAUSASEMA" parasta päätä vielä.
- kyllä mieluummin ehdottaisin lääkärissä käyntiä kuin jotain nettisivustoa."mieluummin ehdottaisin lääkärissä käyntiä kuin jotain nettisivustoa"
perustelusi ovat mitkä?
Rahaa saa turhaan palaamaan muutenkin; jos menet yksityiselle lääkärille muutaman kerran ja vielä jotkut labrakokeet päälle, niin saisit samalla rahalla vuodeksi lisäravinteita/antibiootteja nettiapteekista, jolla voit hoitaa sairauttasi niin että se paranee. Esim goldpharmasta joka on laillinen nettiapteekki EU-alueella saa metronidazolia halpaan hintaan. Tai sitten ostaa esim. Lugolin jodia, silläkin lähtee infektiot.
Wi sillä ole oikeastaan mitään väliä mikä vaiva sinulla on; mitään parantavaa hoitoa ei saa, esim. MS-taudinkin annetaan vaurioittaa sinua niin kauan kun vielä pystyt seisomaan jaloillasi. MRI-kuvat maksavat, mutta ei niillä ole oikeastaan mitään iloa, kun ei tautia osata parantaa. - asdf3
asiantuntija. kirjoitti:
"mieluummin ehdottaisin lääkärissä käyntiä kuin jotain nettisivustoa"
perustelusi ovat mitkä?
Rahaa saa turhaan palaamaan muutenkin; jos menet yksityiselle lääkärille muutaman kerran ja vielä jotkut labrakokeet päälle, niin saisit samalla rahalla vuodeksi lisäravinteita/antibiootteja nettiapteekista, jolla voit hoitaa sairauttasi niin että se paranee. Esim goldpharmasta joka on laillinen nettiapteekki EU-alueella saa metronidazolia halpaan hintaan. Tai sitten ostaa esim. Lugolin jodia, silläkin lähtee infektiot.
Wi sillä ole oikeastaan mitään väliä mikä vaiva sinulla on; mitään parantavaa hoitoa ei saa, esim. MS-taudinkin annetaan vaurioittaa sinua niin kauan kun vielä pystyt seisomaan jaloillasi. MRI-kuvat maksavat, mutta ei niillä ole oikeastaan mitään iloa, kun ei tautia osata parantaa.Että ei sairaalaan vaan wikipediaan :D
- tip8
Minulla oli jo 2 v sitten ihme pääsärkyä...Meni kuitenkin ajan kanssa ohi.
Nyt maaliskuussa alkoi taas... Nyt on suurimmaksi osaksi mennyt ohi. Olen rampannut lääkäreissä ja kaikki väittävät jännitysniskaksi. Muitakin oireita toki on, mutta eniten häiritsee yleensä pääkipu. Sirdalud ei auta ja Panacodista sain valtavan mahakivun. Minulta löytyi ainoastaan poskiontelontulehdus (epävarma!) johon sain ab-kuurin. Sitten alkoi lihasnykäykset ympäri kehoa. Stressaa ja pelottaakin jo. Äidilläni on fibromyalgia. Olisiko sitä! - Anonyymi
Hei aloittaja! Luetko tätä vanhaa ketjua enää?
Mikä sinulla oli? Asia lienee selvinnyt.
Minullakin on ollut elohiiri ja lihasvärinöitä ja siksi luen näitä ketjuja.
Kysyit mikä voisi olla. Olisin samalla linjalla kuin poikaystäväsi aikanaan. Paniikkihäiriö.
Samaa olen alkanut pohtimaan itselläni. Pitää lopettaa oireiden seuraus suurennuslasilla ja katsoa mikä on tulos. Ennen oireiden alkua minulla oli elämässäni ihmissuhde huoli eli syy stressaavaan olotilaan
T:Tia - Anonyymi
Minulla ollut n. 2 kk oikeassa jalassa heikkoutta, jalkaterän puutumista, lihasnykimisiä kävelyn jälkeen sekä ihan kuin neste valuisi jalkaterän sisällä. Vasempaankin jalkaan alkoi tulla nyt samaa. Ja vasemmassa kädessä heikkoutta peukalo-etusormi-linjassa ja kömpelyyttä. Mitä ihmettä tuo on?
- Anonyymi
Minä söin aikoinaan Olantsapiini-nimistä neuroleptiä. Se aiheutti kamalia lihaskramppeja jalkoihin ihan päivittäin, myös öisin.
Kramppasi pohkeita, reisiä, välillä varpaitakin. Ei tosin kaikkia lihaksia samaan aikaan.
Yhdistin sen lääkkeeseen, koska krampit alkoivat aloitettuani lääkityksen, ja loppuivat tosi pian lääkityksen lopetettuani.
Sitä kesti kymmenisen vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .754406Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503095Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333075Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3962152Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171269Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 741186
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291055- 631045
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973