Valokuvakirjan tekemisestä

Solja-Liina

Hankin kesäkuussa -09 VK-Paino Oy:stä (MikroPC:n testissä voittaja) valokuvakirjan. Painon tarjoama kirjanteko-ohjelma oli monipuolinen ja hyvä. Myös valokuvakirjan painojälki oli hyvä. Sen sijaan sivut irtosivat liimasidoksestaan heti kättelyssä. Reklamoituani asiasta VK-Paino Oy lupasi uuden kirjan. Runsas 4 kuukautta on kulunut, painotalo ei ole lunastanut lupaustaan, eikä vastaa sähköpostiviesteihini.

Uusia valokuvakirjoja minulla on suunnitteilla. Olen netistä katsellut suomalaisten toimittajien lisäksi ulkomaisten vastaavien yritysten nettisivuja. Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisia kokemuksia ihmisillä on ulkomaisista toimittajista (laatu, luotettavuus yms.)

46

5002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikro-pc

      Milloinkas MikroPC:n testit ovat ennenkään olleet asiantuntevia?!

    • asert5687ujgh56

      Saksalainen Fotobuch tai jenkkien Blurb - molemmista hyviä kokemuksia.

    • Veikko Setä

      VK-Paino on asetettu konkurssiin.

    • JM

      Itse olen tilannut kirjoja kuvakirjakauppa.fi palvelusta sen jälkeen kun Vk-Paino meni nurin. erona muihin palveluihin on ettei tarvitse ladata erillistä ohjelmaa vaan kirjan pystyy tekemään suoraan selaimella. laatuun ja varsinki palvelun nopeuteen olen ollut tyytyväinen.

    • pettynyt_tiktak

      tilasin fazerin kampanjatarjouksesta TICTACphotolta albumin ja palvelu pelasi...kunnes olin maksanut. sen jälkeen kerrottiin että toimitus venyy viikkoja ruuhkan takia ja asiakaspalvelu ei vastaa... kaksi viikkoa nyt odottanut ja ei mitään tietoa tuleeko koskaan...

      • AJM_79

        Minäkin tilasin pari albumia joulukuun lopussa. Tein kummastakin oman tilauksen. Nyt olen saanut kaksi albumia, joista toinen ei ole minun, vaan ihan jonkun toisen. Toinen albumi on minun tekemäni ja siihen olen ihan tyytyväinen. Toimituksessa meni kolmisen viikkoa. Tosin tuon toisen albumin osalta asian käsittely on edelleen kesken. Tällä hetkellä odottelen asiakaspalvelun vastausta ja mietin, että onkohan joku saanut minun albumini, kun minulle toimitettiin väärä.


      • tic-tac-tic-tac

        Joko olet kirjasi saanut?
        Itse tilasin samaisella Fazerin tarjouksella ennen helmikuun puoliväliä, eikä mitään kuulu.
        Epäilys kasvaa...


      • tic-tac-tic-tac
        tic-tac-tic-tac kirjoitti:

        Joko olet kirjasi saanut?
        Itse tilasin samaisella Fazerin tarjouksella ennen helmikuun puoliväliä, eikä mitään kuulu.
        Epäilys kasvaa...

        Fazerin tarjouksella tekemääni tilausta Tictac-photolta ei ole vieläkään tullut...
        Millaisia kokemuksia muilla?


      • Ei kuulu
        tic-tac-tic-tac kirjoitti:

        Fazerin tarjouksella tekemääni tilausta Tictac-photolta ei ole vieläkään tullut...
        Millaisia kokemuksia muilla?

        Tein myös tilauksen Fazerin tarjouksella. Viivästyksestä ilmoitettin heti tilauksen jälkeen. Nyt siitä on 2 kuukautta eikä ole kuulunut.


      • ruvvali
        tic-tac-tic-tac kirjoitti:

        Fazerin tarjouksella tekemääni tilausta Tictac-photolta ei ole vieläkään tullut...
        Millaisia kokemuksia muilla?

        Joulukuun alussa tilasin yhden fazer tarjouksen ja sain sen jouluksi ja tilausseuranta sivuilla kertoi
        missä vaiheessa tilaukseni on. Nyt tilasin sitten kaksi muuta 1.3. ja tilauksen lopussa tuli viesti, että ruuhkaa ja tilaus tehdään huhtikuussa. No mitään ei ole kuulunut ja tilausseuranta sivuilla on pelkkää tyhjää, tilaushistoriasivuilla näkyy nämä kolme tilaustani, joista siis yhden olen saanut. Asiakaspalvelukaan ei vastaa, joulukuussa vaistaili ihan hyvin.


      • The Vastaus
        ruvvali kirjoitti:

        Joulukuun alussa tilasin yhden fazer tarjouksen ja sain sen jouluksi ja tilausseuranta sivuilla kertoi
        missä vaiheessa tilaukseni on. Nyt tilasin sitten kaksi muuta 1.3. ja tilauksen lopussa tuli viesti, että ruuhkaa ja tilaus tehdään huhtikuussa. No mitään ei ole kuulunut ja tilausseuranta sivuilla on pelkkää tyhjää, tilaushistoriasivuilla näkyy nämä kolme tilaustani, joista siis yhden olen saanut. Asiakaspalvelukaan ei vastaa, joulukuussa vaistaili ihan hyvin.

        Moi! Ihmettelin viivästynyttä (Fazer-kampanjakoodi-) tilaustani tässä viikonloppuna seuraavasti:

        Viesti 1: Moi! Miten näiden tilausten (mulla 3kpl oheista tilausta) tila voi olla vielä kuukausi tilauksen jälkeen tällaisessa vaiheessa? (Ja tässä tilaustiedot - mille ei ollut tapahtunut vielä mitään)


        Peräti jo tänään (26.4) tuli vastaus:

        Hei, Kuten olemme teillekin jo ehkä ilmoittaneet on olemme joutuneet lykkäämään tuotantoa suuren tilausmäärän johdosta koskien osallistumaanne kampanjaa.Teidän tilauksenne lähetetään tuotantoon muutaman päivän sisällä, ellei sitä ole jo tehty. Tictacphoton puolesta, olemme hyvin pahoillamme näistä viivästyksistä aiheutuvasta haitasta. Tulette saamaan sähköpostiinne lähetysvahvistuksen kun tilauksenne lähetetään teille. Kiitoksia kärsivällisyydestänne ja ymmärryksestänne. Ystävällisin terveisin, Tictacphoto


        Ehkä virma on vielä elossa.... :)


      • Tintus
        The Vastaus kirjoitti:

        Moi! Ihmettelin viivästynyttä (Fazer-kampanjakoodi-) tilaustani tässä viikonloppuna seuraavasti:

        Viesti 1: Moi! Miten näiden tilausten (mulla 3kpl oheista tilausta) tila voi olla vielä kuukausi tilauksen jälkeen tällaisessa vaiheessa? (Ja tässä tilaustiedot - mille ei ollut tapahtunut vielä mitään)


        Peräti jo tänään (26.4) tuli vastaus:

        Hei, Kuten olemme teillekin jo ehkä ilmoittaneet on olemme joutuneet lykkäämään tuotantoa suuren tilausmäärän johdosta koskien osallistumaanne kampanjaa.Teidän tilauksenne lähetetään tuotantoon muutaman päivän sisällä, ellei sitä ole jo tehty. Tictacphoton puolesta, olemme hyvin pahoillamme näistä viivästyksistä aiheutuvasta haitasta. Tulette saamaan sähköpostiinne lähetysvahvistuksen kun tilauksenne lähetetään teille. Kiitoksia kärsivällisyydestänne ja ymmärryksestänne. Ystävällisin terveisin, Tictacphoto


        Ehkä virma on vielä elossa.... :)

        Tänään sain oman albumini. Noin pari viikkoa sitten tuli viesti, että se on lähetetty postissa. Ihan hyvä albumi se on, ei siinä mitään. Albumin mukana tuli lahjakortti, jolla saa seuraavan tilauksen tehdä puoleen hintaan.


      • The Vastaus
        Tintus kirjoitti:

        Tänään sain oman albumini. Noin pari viikkoa sitten tuli viesti, että se on lähetetty postissa. Ihan hyvä albumi se on, ei siinä mitään. Albumin mukana tuli lahjakortti, jolla saa seuraavan tilauksen tehdä puoleen hintaan.

        Jep, tilasin ekat Fazer-tarjous-albumit tammikuun lopulla, reilu viikko tuosta tuli sähköposti-ilmoitus albumin valmistumisesta ja lähettämisestä - ja ne tuli kotiin sit vajaassa kolmessa viikossa tilaushetkestä lukien - tämä oli ok.

        Sitten innostuin lisää ja tein tilaukset 7.3 ja 27.3. Tuo yllä oleva vastaus tuli ihmettelyyni 27.3-tilaukseen liittyen.

        7.3-tilaukseni on jo muutama viikko sitten "kadonnut" tictac.in seurantaosastolta (=siis ikään kuin se olisi talosta jo lähtenyt postiin), mutta mitään lähetys-infomailia tuosta ei ole näkynyt - eikä myöskään ko. tilauksen kahta kirjaa.....

        Noh, onneksi tilaukseni eivät ole tiettyä pian tulevaa merkkipäivää tms. varten, mutta ei tuo useiksi kuukausiksi venyvä toimitusaika nyt ainakaan kovin hyvää mainosta ole - sietäisikin tosiaan tulla alennuslappuja toimituksen mukana...


      • The Vastaus
        The Vastaus kirjoitti:

        Jep, tilasin ekat Fazer-tarjous-albumit tammikuun lopulla, reilu viikko tuosta tuli sähköposti-ilmoitus albumin valmistumisesta ja lähettämisestä - ja ne tuli kotiin sit vajaassa kolmessa viikossa tilaushetkestä lukien - tämä oli ok.

        Sitten innostuin lisää ja tein tilaukset 7.3 ja 27.3. Tuo yllä oleva vastaus tuli ihmettelyyni 27.3-tilaukseen liittyen.

        7.3-tilaukseni on jo muutama viikko sitten "kadonnut" tictac.in seurantaosastolta (=siis ikään kuin se olisi talosta jo lähtenyt postiin), mutta mitään lähetys-infomailia tuosta ei ole näkynyt - eikä myöskään ko. tilauksen kahta kirjaa.....

        Noh, onneksi tilaukseni eivät ole tiettyä pian tulevaa merkkipäivää tms. varten, mutta ei tuo useiksi kuukausiksi venyvä toimitusaika nyt ainakaan kovin hyvää mainosta ole - sietäisikin tosiaan tulla alennuslappuja toimituksen mukana...

        Tintus - koska teit tuon tilauksesi?


      • Tintus
        The Vastaus kirjoitti:

        Tintus - koska teit tuon tilauksesi?

        Tilauksen tein 28.2. Viesti siitä, että tilaus on lähetetty, tuli 13.4. Paketissa tuli siis lahjakortti ja kirje, jossa kerrottiin etteivät he olleet osanneet odottaa noin isoa tilaussumaa lyhyellä ajalla. Nyt he kuulemma ovat muokanneet käsittelyprosessia, jotta enää ei tulisi viivästyksiä albumien lähetyksissä.


      • The Vastaus
        Tintus kirjoitti:

        Tilauksen tein 28.2. Viesti siitä, että tilaus on lähetetty, tuli 13.4. Paketissa tuli siis lahjakortti ja kirje, jossa kerrottiin etteivät he olleet osanneet odottaa noin isoa tilaussumaa lyhyellä ajalla. Nyt he kuulemma ovat muokanneet käsittelyprosessia, jotta enää ei tulisi viivästyksiä albumien lähetyksissä.

        Kiitos Tintukselle täsmennyksestä!

        Laitoin TicTac-palautteeseen myös pyynnön, jotta infoisivat tällaiset jutut rehdisti vaikka web-sivuillansa, niin välttyisivät suurimmilta palaute-ryöpytyksiltä... :)


      • M
        tic-tac-tic-tac kirjoitti:

        Joko olet kirjasi saanut?
        Itse tilasin samaisella Fazerin tarjouksella ennen helmikuun puoliväliä, eikä mitään kuulu.
        Epäilys kasvaa...

        Mä olen myös odottanut nyt yli 2 kuukautta, saanut jo lähetysvahvistuksenkin 2 viikkoa sitten, mutta eipä ole kirjaa kuulunut. Ja asiakaspalvelusta tuli vastaukseksi "hei" - eli joku virhe kun ei koko viestiä sitten näkynyt. Kenelle lie lähettäneet sitten minun kirjani :/


      • M
        M kirjoitti:

        Mä olen myös odottanut nyt yli 2 kuukautta, saanut jo lähetysvahvistuksenkin 2 viikkoa sitten, mutta eipä ole kirjaa kuulunut. Ja asiakaspalvelusta tuli vastaukseksi "hei" - eli joku virhe kun ei koko viestiä sitten näkynyt. Kenelle lie lähettäneet sitten minun kirjani :/

        Ihme ja kumma - eilen tuo sitten oli tullut postiluukusta tuon viestin kirjoittamisen jälkeen. Kirjaan olen tyytyväinen.


      • AJM_79 kirjoitti:

        Minäkin tilasin pari albumia joulukuun lopussa. Tein kummastakin oman tilauksen. Nyt olen saanut kaksi albumia, joista toinen ei ole minun, vaan ihan jonkun toisen. Toinen albumi on minun tekemäni ja siihen olen ihan tyytyväinen. Toimituksessa meni kolmisen viikkoa. Tosin tuon toisen albumin osalta asian käsittely on edelleen kesken. Tällä hetkellä odottelen asiakaspalvelun vastausta ja mietin, että onkohan joku saanut minun albumini, kun minulle toimitettiin väärä.

        Tilasin ilmaisen albumkuvakirjan n. 4kk sitten - ei ole tullut, eivätkä vastaa lukuisiin vastauspyyntöihin. Kortteja tilasin myös, maksettu visalla, ei ole tullut, ilmoitus tuli että lähetetty on -muka! Eivät vastaa emaileihin. ÄLKÄÄ TILATKO TICTACPHOTOLTA MITÄÄN!!!!


    • löytyy:

      http://int.pixum.com

      Kotimaisiin painoihin ei ole enää luottamista.
      Mutta Saksassa toimivat edelleen sillä Saksalaisella täsmällisyydellä...

      • Odottajan aika

        # Asiakaspalvelumme vastaus:

        Hei, Kuten olemme teillekin jo ehkä ilmoittaneet on olemme joutuneet lykkäämään tuotantoa suuren tilausmäärän johdosta koskien osallistumaanne kampanjaa.Teidän tilauksenne lähetetään postin mahdollisimman pian, ellei sitä ole jo tehty. Tictacphoton puolesta, olemme hyvin pahoillamme näistä viivästyksistä aiheutuvasta haitasta. Tulette saamaan sähköpostiinne lähetysvahvistuksen kun tilauksenne lähetetään teille. Kiitoksia kärsivällisyydestänne ja ymmärryksestänne. Ystävällisin terveisin, Tictacphoto


      • Ei koskaan enää...
        Odottajan aika kirjoitti:

        # Asiakaspalvelumme vastaus:

        Hei, Kuten olemme teillekin jo ehkä ilmoittaneet on olemme joutuneet lykkäämään tuotantoa suuren tilausmäärän johdosta koskien osallistumaanne kampanjaa.Teidän tilauksenne lähetetään postin mahdollisimman pian, ellei sitä ole jo tehty. Tictacphoton puolesta, olemme hyvin pahoillamme näistä viivästyksistä aiheutuvasta haitasta. Tulette saamaan sähköpostiinne lähetysvahvistuksen kun tilauksenne lähetetään teille. Kiitoksia kärsivällisyydestänne ja ymmärryksestänne. Ystävällisin terveisin, Tictacphoto

        Ilmeisesti itse en ole pirullisimmasta päästä, koska olen albumin tilannut 28.12.2009!!! Ei ole tullut vieläkään. Kaksi kertaa olen kysellyt ja pahoiteltu on, mutta nyt on kulunut aikaa sentään jo kohta 5 KUUKAUTTA!!! En siis suosittele ketään tilaamaan ko. paikasta yhtään mitään, kun tulee vaan paha mieli tästä hommasta. Kannattaako noita kampanjoita lykätä joka tuutista, jos ei ole edellistäkään saanut hoidettua. Ja jos kampanjan tarkoitus on lisätä myyntiä, niin nämä kampanjat saavat aikaan sen, että kukaan ei tilaa yhtään mitään ja suosittelevat toisillekin olemaan tilaamatta. Ottaa vaan päähän, että olen mennyt lataamaan jonnekin kuvia omasta lapsestani ja käyttänyt paljon aikaa kuvakirjan laadintaan. If Colorin palvelut olivat kyllä eri luokkaa...


      • Karl Fazer
        Ei koskaan enää... kirjoitti:

        Ilmeisesti itse en ole pirullisimmasta päästä, koska olen albumin tilannut 28.12.2009!!! Ei ole tullut vieläkään. Kaksi kertaa olen kysellyt ja pahoiteltu on, mutta nyt on kulunut aikaa sentään jo kohta 5 KUUKAUTTA!!! En siis suosittele ketään tilaamaan ko. paikasta yhtään mitään, kun tulee vaan paha mieli tästä hommasta. Kannattaako noita kampanjoita lykätä joka tuutista, jos ei ole edellistäkään saanut hoidettua. Ja jos kampanjan tarkoitus on lisätä myyntiä, niin nämä kampanjat saavat aikaan sen, että kukaan ei tilaa yhtään mitään ja suosittelevat toisillekin olemaan tilaamatta. Ottaa vaan päähän, että olen mennyt lataamaan jonnekin kuvia omasta lapsestani ja käyttänyt paljon aikaa kuvakirjan laadintaan. If Colorin palvelut olivat kyllä eri luokkaa...

        Kolme kuukautta kulunut, eikä albumia näy. Tästä pitäisi ilmoittaa Fazerillekin, että eivät enää tee yhteistyötä tämän firman kanssa tulevaisuudessa.


      • MiriMari71
        Karl Fazer kirjoitti:

        Kolme kuukautta kulunut, eikä albumia näy. Tästä pitäisi ilmoittaa Fazerillekin, että eivät enää tee yhteistyötä tämän firman kanssa tulevaisuudessa.

        Lähetin juuri Tictacin markkinoillinne ja Kulma Oy:lle(Fazerin markkinointi osastolle joka hoitaa asiaa) alla olevan mailin (englanniksi kun ovat belgialainen yritys):

        Dear TicTacphoto,

        I am contacting you regarding an issue with Tictacphoto's promotional campaign with Fazer in Finland. In this mail I have copied in representatives of Tistacphoto, Kulma Oy (the agency taking care of Fazers campaign) and Fazer themselves.

        I placed my order on 5th March. The first time I contacted Tictacphoto Customer Services the same day (I have attached the enquiry) as, after having paid for the product, the promise of your campaign delivery deadline did not match the actual delivery statement provided post ordering. After also contacting Kulma Oy (Juuso Heikurainen-CCed in), I was told that Fazer had encountered issues with you earlier, but that they had been resolved and you had provided Fazers campaign agency with a written statement that issues had been rectified. Fazers Campaign agency Kulma Oy response is also attached (unfortunately in Finnish, though "Francois" -see below for more details of our superhero-can help you out with the translation).

        After all this I did not get my hopes up of receiving the product in time for my father's birthday but I was expecting the delivery latest in April as promised by your customer service representative "Francois".
        It has still not arrived.
        This made me complain twice to TicTacphoto via your web site. Curiously, I got an answer after the second complaint, after threatening to take this to the consumer rights organisation in Finland (Kuluttaja Asiamies). The response from your customer service representative "Francois" is in the mail chain below. He is also the same person who responded the first time when I complained in March (see first paragraph). With remarkable insight, he repeated the same statement as he did three months prior. Coincidentally, I am no longer able to reply to his mail address, as I was able in March, so I am approaching all of you in the hope that finally some action will be taken:

        Firstly, I have no intention of doing any business with you in the future, so your offer of a 50% off voucher off my next order is at best insulting. Do you seriously think a customer would find this remotely acceptable? Would any of you personally find this acceptable? I expect a full refund immediately (incidentally, that is the dictionary definition of immediately, not that of tictacphoto).

        Secondly, I am sending a copy of this information and supporting documentation to the consumer rights organisation mentioned above, with the aim of ensuring that no other Finnish companies suffer the same negative customer experience as the customers of Fazer did and still do.

        Thirdly, those of you in the marketing department, please wake up and try to keep up, as this concerns you. The genius that decided this campaign strategy with Fazer/Kulma Oy would allow you to expand into new markets, piggybacking off the good brand image of a local top-tier brand, please stand up. Just over there is the person that decided campaign customers are second class citizens. Go introduce yourself and congratulate each other on the mess that you created. I know there are many others affected by this, as Google has confirmed.

        Finally I want to make you all aware of what has happened and hope you decide to pull your collective fingers out of whichever orifice they currently block.
        The more perceptive amongst you will realise that I have probably dedicated more time to this email than your entire staff has to the creation of my album.

        I have also attached my order and payment confirmation from March. Please respond within an internationally acceptable timeframe.

        Sincerely,
        Mirjam


      • toktoktok
        MiriMari71 kirjoitti:

        Lähetin juuri Tictacin markkinoillinne ja Kulma Oy:lle(Fazerin markkinointi osastolle joka hoitaa asiaa) alla olevan mailin (englanniksi kun ovat belgialainen yritys):

        Dear TicTacphoto,

        I am contacting you regarding an issue with Tictacphoto's promotional campaign with Fazer in Finland. In this mail I have copied in representatives of Tistacphoto, Kulma Oy (the agency taking care of Fazers campaign) and Fazer themselves.

        I placed my order on 5th March. The first time I contacted Tictacphoto Customer Services the same day (I have attached the enquiry) as, after having paid for the product, the promise of your campaign delivery deadline did not match the actual delivery statement provided post ordering. After also contacting Kulma Oy (Juuso Heikurainen-CCed in), I was told that Fazer had encountered issues with you earlier, but that they had been resolved and you had provided Fazers campaign agency with a written statement that issues had been rectified. Fazers Campaign agency Kulma Oy response is also attached (unfortunately in Finnish, though "Francois" -see below for more details of our superhero-can help you out with the translation).

        After all this I did not get my hopes up of receiving the product in time for my father's birthday but I was expecting the delivery latest in April as promised by your customer service representative "Francois".
        It has still not arrived.
        This made me complain twice to TicTacphoto via your web site. Curiously, I got an answer after the second complaint, after threatening to take this to the consumer rights organisation in Finland (Kuluttaja Asiamies). The response from your customer service representative "Francois" is in the mail chain below. He is also the same person who responded the first time when I complained in March (see first paragraph). With remarkable insight, he repeated the same statement as he did three months prior. Coincidentally, I am no longer able to reply to his mail address, as I was able in March, so I am approaching all of you in the hope that finally some action will be taken:

        Firstly, I have no intention of doing any business with you in the future, so your offer of a 50% off voucher off my next order is at best insulting. Do you seriously think a customer would find this remotely acceptable? Would any of you personally find this acceptable? I expect a full refund immediately (incidentally, that is the dictionary definition of immediately, not that of tictacphoto).

        Secondly, I am sending a copy of this information and supporting documentation to the consumer rights organisation mentioned above, with the aim of ensuring that no other Finnish companies suffer the same negative customer experience as the customers of Fazer did and still do.

        Thirdly, those of you in the marketing department, please wake up and try to keep up, as this concerns you. The genius that decided this campaign strategy with Fazer/Kulma Oy would allow you to expand into new markets, piggybacking off the good brand image of a local top-tier brand, please stand up. Just over there is the person that decided campaign customers are second class citizens. Go introduce yourself and congratulate each other on the mess that you created. I know there are many others affected by this, as Google has confirmed.

        Finally I want to make you all aware of what has happened and hope you decide to pull your collective fingers out of whichever orifice they currently block.
        The more perceptive amongst you will realise that I have probably dedicated more time to this email than your entire staff has to the creation of my album.

        I have also attached my order and payment confirmation from March. Please respond within an internationally acceptable timeframe.

        Sincerely,
        Mirjam

        Viidestä maaliskuussa tilatusta kansiosta tuli neljä, joista yksi jonkun espanjalaisen perheen perhealbumi. Rahat on tietenkin otettu tililta jo huhtikuussa.

        H...tin alennuskupongit ja kiitos Fazer!


      • Pettynyt Tilaaja
        toktoktok kirjoitti:

        Viidestä maaliskuussa tilatusta kansiosta tuli neljä, joista yksi jonkun espanjalaisen perheen perhealbumi. Rahat on tietenkin otettu tililta jo huhtikuussa.

        H...tin alennuskupongit ja kiitos Fazer!

        Jep, kyseinen pulju teki konkurssin ja sieltä tuli viimein jonkinlainen uutiskirje:

        "Hyviä uutisia! Valokuvatuotteiden tilausalusta toimii jälleen. Se suljettiin väliaikaisesti TicTacPhoto-merkin omistajan, Kordell & Kordell -yrityksen tehtyä konkurssin 31. elokuuta 2010. TicTacPhoto-merkki on sittemmin myyty toiselle yritykselle 6. syyskuuta 2010. Keskeytimme siis väliaikaisesti toimintamme, mutta olemme nyt aloittaneet tuotannon uudelleen. Tarjoamme jatkossakin samoja tuotteita ja palveluita. Olemme käyttäneet hyödyksemme muutaman päivän keskeytyksen ja parantaneet muun muassa tulostuslaatuamme."

        Vanhoja aiemmin tilattuja ja maksettuja kuvakirjoja ei varmaan koskaan toimiteta eikä yhteydenottopyyntöihin edelleenkään vastata. :( Tosi kurjaa, en suosittele kenellekään.


      • Hurjan Pettynyt
        MiriMari71 kirjoitti:

        Lähetin juuri Tictacin markkinoillinne ja Kulma Oy:lle(Fazerin markkinointi osastolle joka hoitaa asiaa) alla olevan mailin (englanniksi kun ovat belgialainen yritys):

        Dear TicTacphoto,

        I am contacting you regarding an issue with Tictacphoto's promotional campaign with Fazer in Finland. In this mail I have copied in representatives of Tistacphoto, Kulma Oy (the agency taking care of Fazers campaign) and Fazer themselves.

        I placed my order on 5th March. The first time I contacted Tictacphoto Customer Services the same day (I have attached the enquiry) as, after having paid for the product, the promise of your campaign delivery deadline did not match the actual delivery statement provided post ordering. After also contacting Kulma Oy (Juuso Heikurainen-CCed in), I was told that Fazer had encountered issues with you earlier, but that they had been resolved and you had provided Fazers campaign agency with a written statement that issues had been rectified. Fazers Campaign agency Kulma Oy response is also attached (unfortunately in Finnish, though "Francois" -see below for more details of our superhero-can help you out with the translation).

        After all this I did not get my hopes up of receiving the product in time for my father's birthday but I was expecting the delivery latest in April as promised by your customer service representative "Francois".
        It has still not arrived.
        This made me complain twice to TicTacphoto via your web site. Curiously, I got an answer after the second complaint, after threatening to take this to the consumer rights organisation in Finland (Kuluttaja Asiamies). The response from your customer service representative "Francois" is in the mail chain below. He is also the same person who responded the first time when I complained in March (see first paragraph). With remarkable insight, he repeated the same statement as he did three months prior. Coincidentally, I am no longer able to reply to his mail address, as I was able in March, so I am approaching all of you in the hope that finally some action will be taken:

        Firstly, I have no intention of doing any business with you in the future, so your offer of a 50% off voucher off my next order is at best insulting. Do you seriously think a customer would find this remotely acceptable? Would any of you personally find this acceptable? I expect a full refund immediately (incidentally, that is the dictionary definition of immediately, not that of tictacphoto).

        Secondly, I am sending a copy of this information and supporting documentation to the consumer rights organisation mentioned above, with the aim of ensuring that no other Finnish companies suffer the same negative customer experience as the customers of Fazer did and still do.

        Thirdly, those of you in the marketing department, please wake up and try to keep up, as this concerns you. The genius that decided this campaign strategy with Fazer/Kulma Oy would allow you to expand into new markets, piggybacking off the good brand image of a local top-tier brand, please stand up. Just over there is the person that decided campaign customers are second class citizens. Go introduce yourself and congratulate each other on the mess that you created. I know there are many others affected by this, as Google has confirmed.

        Finally I want to make you all aware of what has happened and hope you decide to pull your collective fingers out of whichever orifice they currently block.
        The more perceptive amongst you will realise that I have probably dedicated more time to this email than your entire staff has to the creation of my album.

        I have also attached my order and payment confirmation from March. Please respond within an internationally acceptable timeframe.

        Sincerely,
        Mirjam

        Hei,

        olisi mukava kuulla onko Mirjam koskaan saanut A) vastausta B) kuvakirjaansa C) korvausta. Minun asiakaspalveluun jättämiini yhteydenottopyyntöihin ei ole vastattu eikä jo maksettuja kuvakirjoja ole koskaan toimitettu.

        S.A. Kordell & Kordell on kai haettu konkurssiin ja TicTacPhoto on myyty edelleen, mutta mistään ei löydy minkäänlaisia yhteystietoja tai oikean ihmisen nimeä. Haluaisin tietää tulenko koskaan saamaan maksamiani kuvakirjoja.

        Ottaa kyllä päähän.


      • Kuvakirjat-Rulez
        Hurjan Pettynyt kirjoitti:

        Hei,

        olisi mukava kuulla onko Mirjam koskaan saanut A) vastausta B) kuvakirjaansa C) korvausta. Minun asiakaspalveluun jättämiini yhteydenottopyyntöihin ei ole vastattu eikä jo maksettuja kuvakirjoja ole koskaan toimitettu.

        S.A. Kordell & Kordell on kai haettu konkurssiin ja TicTacPhoto on myyty edelleen, mutta mistään ei löydy minkäänlaisia yhteystietoja tai oikean ihmisen nimeä. Haluaisin tietää tulenko koskaan saamaan maksamiani kuvakirjoja.

        Ottaa kyllä päähän.

        Itselläni myös TicTacPhoton sisällä kaksi valokuvakirjaa. Kuukausi sitten yritin tilata promo-koodilla TictacPhoto kirjoja koska koodi vanhenivat 31.8.2010. Sain tehtyä kirjat, mutta sitten online tilaussivu heitti että "tilaustoiminto on väliaikaisesti poissa käytöstä." Uuuh. Yksi kirja oli tulossa merkkipäivän kunniaksi joka ei voinut jäädä odottelemaan (viikko aikaa tehdä, tulostaa ja postittaa kirja). Aikani nettiä selatessa ja pari kolme kuvakirjasoftaa testanneena (osa softista oli niin rajoittuneita, että hyläksin ne. Jotkut paikat taas eivät luvanneet riittävän nopeaa toimitusta) löytyi Gigantin kuvapalvelu.

        Gigantin kuvapalveluun (http://photo.gigantti.fi/) softa vaikutta riittävän hyvältä ja lupasivat viikon toimitusajan. Tiistaina ja keskiviikkona tein sitten 30-sivuisen juhlakirjan uudelleen Gigantin softalla (tietenään Tictact kirjasuunnittelua ei voinut suoraan hyödnytää). Torstaina aamuyöllä klo 02:00 paikkeilla tilaus eteenpäin netin yli, maksu Visa-kortilla ja kädet ristiin odottelemaan ehtiikö viikon sisällä saapua.

        Voi sitä tuuletusta kun seuraavan viikon perjantaiaamuna kirja löytyi postilaatikosta (lauantaina olisi jo juhlapäivä). Jihuu! Kirja tuli ajoissa ja kuvien laatu oli "täydellinen" meidän silmille. Koko aukeaman yli menevät kuvat suorastaan hyppäsivät kirjasta esille ja värit loistivat.

        Kirjan mukana tulevista papereista ja Gigantin nettisvujen perusteella selvisi, että Gigantti käytti partnerina CeweColor Nordic firmaa Tanskassa (www.cewecolor.dk), jonka oikeasti omistaa www.cewecolor.de Saksassa. A4-vaakamalli 26-sivua, premium laatu, kovat kannet ja lahjapakkaus maksoi postikuluineen 52 eur. Ei varmasti halvin, mutta täytti kaikki odotukset ja tärkeintä oli saada kirja ajoissa eikä halvimmalla. Premium laatu ja lahjapakkaus nostivat hintaa perushintaan nähden ainakin 10-15eur.

        Omalta kokemukselta voin siis suositella Gigantin (cewe) kuvapalvelua. En tarkistanut olisiko saanut samat kirjat halvemmalla suoraan Cewen kautta Saksasta


      • kuvatsain hermot män
        Kuvakirjat-Rulez kirjoitti:

        Itselläni myös TicTacPhoton sisällä kaksi valokuvakirjaa. Kuukausi sitten yritin tilata promo-koodilla TictacPhoto kirjoja koska koodi vanhenivat 31.8.2010. Sain tehtyä kirjat, mutta sitten online tilaussivu heitti että "tilaustoiminto on väliaikaisesti poissa käytöstä." Uuuh. Yksi kirja oli tulossa merkkipäivän kunniaksi joka ei voinut jäädä odottelemaan (viikko aikaa tehdä, tulostaa ja postittaa kirja). Aikani nettiä selatessa ja pari kolme kuvakirjasoftaa testanneena (osa softista oli niin rajoittuneita, että hyläksin ne. Jotkut paikat taas eivät luvanneet riittävän nopeaa toimitusta) löytyi Gigantin kuvapalvelu.

        Gigantin kuvapalveluun (http://photo.gigantti.fi/) softa vaikutta riittävän hyvältä ja lupasivat viikon toimitusajan. Tiistaina ja keskiviikkona tein sitten 30-sivuisen juhlakirjan uudelleen Gigantin softalla (tietenään Tictact kirjasuunnittelua ei voinut suoraan hyödnytää). Torstaina aamuyöllä klo 02:00 paikkeilla tilaus eteenpäin netin yli, maksu Visa-kortilla ja kädet ristiin odottelemaan ehtiikö viikon sisällä saapua.

        Voi sitä tuuletusta kun seuraavan viikon perjantaiaamuna kirja löytyi postilaatikosta (lauantaina olisi jo juhlapäivä). Jihuu! Kirja tuli ajoissa ja kuvien laatu oli "täydellinen" meidän silmille. Koko aukeaman yli menevät kuvat suorastaan hyppäsivät kirjasta esille ja värit loistivat.

        Kirjan mukana tulevista papereista ja Gigantin nettisvujen perusteella selvisi, että Gigantti käytti partnerina CeweColor Nordic firmaa Tanskassa (www.cewecolor.dk), jonka oikeasti omistaa www.cewecolor.de Saksassa. A4-vaakamalli 26-sivua, premium laatu, kovat kannet ja lahjapakkaus maksoi postikuluineen 52 eur. Ei varmasti halvin, mutta täytti kaikki odotukset ja tärkeintä oli saada kirja ajoissa eikä halvimmalla. Premium laatu ja lahjapakkaus nostivat hintaa perushintaan nähden ainakin 10-15eur.

        Omalta kokemukselta voin siis suositella Gigantin (cewe) kuvapalvelua. En tarkistanut olisiko saanut samat kirjat halvemmalla suoraan Cewen kautta Saksasta

        Perseestä koko lafka. Sain sentään kuvakirjan vajaan puolen vuoden jälkeen. 10 kertaa pommitin sähköpostilla kun mitään ei kuulunut, nyt tänään vastasivat 1,5 kk sitten lähettämääni viestiin. Tosi asiakas"palvelua"!!! Ei puhelinnumeroa mihin soittaa, ei mitään. ÄLKÄÄ TODELLAKAAN OSTAKO MITÄÄN TUOLTA!!! Ja omilla sivuillaan tietysti vain kehut mainittu asiakaspalautteista.


      • Viimeinen tilaus
        toktoktok kirjoitti:

        Viidestä maaliskuussa tilatusta kansiosta tuli neljä, joista yksi jonkun espanjalaisen perheen perhealbumi. Rahat on tietenkin otettu tililta jo huhtikuussa.

        H...tin alennuskupongit ja kiitos Fazer!

        jos jollakin olis meikäläisen valokuvaalbumi niin voisitko ystävällisesti laittaa sen minulle? :)
        albumi kadoksissa


      • iiieer
        kuvatsain hermot män kirjoitti:

        Perseestä koko lafka. Sain sentään kuvakirjan vajaan puolen vuoden jälkeen. 10 kertaa pommitin sähköpostilla kun mitään ei kuulunut, nyt tänään vastasivat 1,5 kk sitten lähettämääni viestiin. Tosi asiakas"palvelua"!!! Ei puhelinnumeroa mihin soittaa, ei mitään. ÄLKÄÄ TODELLAKAAN OSTAKO MITÄÄN TUOLTA!!! Ja omilla sivuillaan tietysti vain kehut mainittu asiakaspalautteista.

        sain ilmaiskirjan maitohappo tabujen mukana nyt kolme kuukautta odotellut ja mitään ei näy ...elkää vaan ostako rahalla mitään tosta lafkasta......huijari....


      • tuittu25
        iiieer kirjoitti:

        sain ilmaiskirjan maitohappo tabujen mukana nyt kolme kuukautta odotellut ja mitään ei näy ...elkää vaan ostako rahalla mitään tosta lafkasta......huijari....

        Tein juuri Luottokuntaan reklamaation Tictacphoton toiminnasta, myös minulla oli Idoformin kautta saatu ilmaiskoodi itse maksettu lisä. Keväällä samaisesta kampanjasta tilattu kirja tuli 2 kk:ssa, kesällä itse maksettu parissa viikossa ja nyt 2 kk tilauksesta ja viesteihin ei vastata. Kannattaa ehdottomasti reklamoida Luottokuntaan jos Visalla on maksanut, Luottokunta saa vauhtia ihan eri tavalla. Katsotaan miten mun käy...


      • muttei nyt enää
        tuittu25 kirjoitti:

        Tein juuri Luottokuntaan reklamaation Tictacphoton toiminnasta, myös minulla oli Idoformin kautta saatu ilmaiskoodi itse maksettu lisä. Keväällä samaisesta kampanjasta tilattu kirja tuli 2 kk:ssa, kesällä itse maksettu parissa viikossa ja nyt 2 kk tilauksesta ja viesteihin ei vastata. Kannattaa ehdottomasti reklamoida Luottokuntaan jos Visalla on maksanut, Luottokunta saa vauhtia ihan eri tavalla. Katsotaan miten mun käy...

        Kotipizzan kampanjan kanssa homma toimi (tosin tilasin vain sen yhden silloin, olihan hintakin eri luokkaa kuin Fazerilla, n. 22 €). Fazerin 3-packeja tuli hommattua useampia alennusmyynneistä (halvimmillaan n. 4 €) koodien takia, mutta halvat kuvakirjat jäi tilaamatta deadlinen unohtamisen vuoksi :( Muistin, että koodit olisivat vanhentuneet maaliskuun lopussa ja kyllähän sitä olikin sitten pettynyt maaliskuun talviloman aikana, kun huomasi, että koodit prkl oli vanhentunut jo 1.3... Olisi siis vain pitänyt jo jaksaa tarttua toimeen heti joulu-tammikuussa. Noh, sai sentään paljon suklaata syötäväksi.

        Nyt näin jälkeenpäin tuntuu, että ehkä oli ihan hyväkin, ettei tilauksista tullut mitään. Olin kyllä hyvin tyytyväinen TicTacPhoton laatuun Kotipizza-kampanjan yhteydessä, mutta jos tilausten määrän kasvaessa järjestelmä sekoaa ja kuva-albumit seikkailevat ties kenen kätösissä ja itsekin saat aivan toisten kuvia kotiin, niin...


      • tictacfak
        Kuvakirjat-Rulez kirjoitti:

        Itselläni myös TicTacPhoton sisällä kaksi valokuvakirjaa. Kuukausi sitten yritin tilata promo-koodilla TictacPhoto kirjoja koska koodi vanhenivat 31.8.2010. Sain tehtyä kirjat, mutta sitten online tilaussivu heitti että "tilaustoiminto on väliaikaisesti poissa käytöstä." Uuuh. Yksi kirja oli tulossa merkkipäivän kunniaksi joka ei voinut jäädä odottelemaan (viikko aikaa tehdä, tulostaa ja postittaa kirja). Aikani nettiä selatessa ja pari kolme kuvakirjasoftaa testanneena (osa softista oli niin rajoittuneita, että hyläksin ne. Jotkut paikat taas eivät luvanneet riittävän nopeaa toimitusta) löytyi Gigantin kuvapalvelu.

        Gigantin kuvapalveluun (http://photo.gigantti.fi/) softa vaikutta riittävän hyvältä ja lupasivat viikon toimitusajan. Tiistaina ja keskiviikkona tein sitten 30-sivuisen juhlakirjan uudelleen Gigantin softalla (tietenään Tictact kirjasuunnittelua ei voinut suoraan hyödnytää). Torstaina aamuyöllä klo 02:00 paikkeilla tilaus eteenpäin netin yli, maksu Visa-kortilla ja kädet ristiin odottelemaan ehtiikö viikon sisällä saapua.

        Voi sitä tuuletusta kun seuraavan viikon perjantaiaamuna kirja löytyi postilaatikosta (lauantaina olisi jo juhlapäivä). Jihuu! Kirja tuli ajoissa ja kuvien laatu oli "täydellinen" meidän silmille. Koko aukeaman yli menevät kuvat suorastaan hyppäsivät kirjasta esille ja värit loistivat.

        Kirjan mukana tulevista papereista ja Gigantin nettisvujen perusteella selvisi, että Gigantti käytti partnerina CeweColor Nordic firmaa Tanskassa (www.cewecolor.dk), jonka oikeasti omistaa www.cewecolor.de Saksassa. A4-vaakamalli 26-sivua, premium laatu, kovat kannet ja lahjapakkaus maksoi postikuluineen 52 eur. Ei varmasti halvin, mutta täytti kaikki odotukset ja tärkeintä oli saada kirja ajoissa eikä halvimmalla. Premium laatu ja lahjapakkaus nostivat hintaa perushintaan nähden ainakin 10-15eur.

        Omalta kokemukselta voin siis suositella Gigantin (cewe) kuvapalvelua. En tarkistanut olisiko saanut samat kirjat halvemmalla suoraan Cewen kautta Saksasta

        Meillä kanssa kolme kirjaa "sisällä". vastasivat yhteen mailiini englanniksi ja pyysivät minun kirjoittavan englanniksi. kirjoitin, eikä vastausta ole tullut..1,5kk sitten laitoin ja hienosti sivuilla luvataan kahden työpäivän reagointia palautteeseen. Onneksi ei maksettu mitään sinne, mutta Idoformin maitohapot ostettiin houkuttelevan lisän vuoksi, joten täysin harhaanjohtavaa tämä on. miten ylipäätänsä nuo firmat ryhtyy yhteistyöhön tällaisen kanssa? toinen juttu, että olisivat voineet mainita, että kirjoja saa vain 1kpl/asiakas koodilla. olimme ostaneet kolme purkkia ja saimme kolme koodia. jouduimme kaiken muun lisäksi tekemään kirjan todella monta kertaa, koska ohjelma ei löytänyt tallennettuun tiedostoon kuvia, vaikka olivat samassa paikassa kuin kirjaa tehdessä. jouduin myös asentamaan ohjelman 4kertaa uudelleen. viikko meni, että saatiin kolme kirjaa koodeineen sisälle melkein kuukausi odottelua, että tictacin sivut toimivat.
        erinomaisen törkeä firma!


      • TicTac boikottiin
        tictacfak kirjoitti:

        Meillä kanssa kolme kirjaa "sisällä". vastasivat yhteen mailiini englanniksi ja pyysivät minun kirjoittavan englanniksi. kirjoitin, eikä vastausta ole tullut..1,5kk sitten laitoin ja hienosti sivuilla luvataan kahden työpäivän reagointia palautteeseen. Onneksi ei maksettu mitään sinne, mutta Idoformin maitohapot ostettiin houkuttelevan lisän vuoksi, joten täysin harhaanjohtavaa tämä on. miten ylipäätänsä nuo firmat ryhtyy yhteistyöhön tällaisen kanssa? toinen juttu, että olisivat voineet mainita, että kirjoja saa vain 1kpl/asiakas koodilla. olimme ostaneet kolme purkkia ja saimme kolme koodia. jouduimme kaiken muun lisäksi tekemään kirjan todella monta kertaa, koska ohjelma ei löytänyt tallennettuun tiedostoon kuvia, vaikka olivat samassa paikassa kuin kirjaa tehdessä. jouduin myös asentamaan ohjelman 4kertaa uudelleen. viikko meni, että saatiin kolme kirjaa koodeineen sisälle melkein kuukausi odottelua, että tictacin sivut toimivat.
        erinomaisen törkeä firma!

        Tilasin syyskuussa Royal Canin -kampanjan kautta valokuva-albumin TicTacilta. Mitään ei vieläkään ole kuulunut. Laitoin jo kaksi kyselyäkin asiakaspalveluun, mutta viesteihin ei vastata. Homma kusee ja isolla kädellä.


      • Kuvakirja kateissa
        TicTac boikottiin kirjoitti:

        Tilasin syyskuussa Royal Canin -kampanjan kautta valokuva-albumin TicTacilta. Mitään ei vieläkään ole kuulunut. Laitoin jo kaksi kyselyäkin asiakaspalveluun, mutta viesteihin ei vastata. Homma kusee ja isolla kädellä.

        Tilasin myös Tictacilta kuvakirjan syyskuun lopussa 2010, enkä ole vielä tähän päivään mennessä saanut kuvakirjaani. Kyseessä oli Royal Canin-kampanja, kuten edelliselläkin kirjoittajalla. Sähköpostia (englanniksi) olen kirjoittanut lukemattomat kerrat kyseisen lafkan asiakaspalveluun, mutta mitään ei tapahdu. Välillä eivät edes vastaa s.posteihin ja sitten kun vastaavat niin keksivät vaikka mitä verukkeita miksi tilausta ei ole lähetetty. Nyt viimeksi en ollut muka maksanut kuvakirjaa ja pyysivät tositetta asiasta. Olen toimittanut asiaan kuuluvat tositteet heille, mutta mitään ei ole edelleenkään tapahtunut!! Kyllä pännii eli älkää hyvät ihmiset vaan tilailko enää tuolta huijariputiikista mitään. Ajan, hermojen ja rahan tuhlausta.


    • Kotikuvaaja

      Uusi käänne TicTacPhoto kuvakirjatilaussähläyksissä. Konkurssin takia kyseinen firma tosiaan jätti toimittamatta kuvakirjoja. Minulla ei olle kyse rahasta vaan harmituksesta koska olin käyttänyt tuotekylkiäisenä tullutta ilmaiskoodia.

      Noh, pari viikkoa sitten sain TicTacPhotola eemailia, että uusi omistaja haluaa tulla vastaan näissä ilmaistilauksissa. He eivät voi toimittaa ilmaisia kampanjatuotteita, mutta he myöntävät 50% alennuksen listahinnasta niille asiakkaille joilla on ilmainen kampanjakoodin kuvakirjatilaus sisällä.

      Onkohan kukaan uskaltanut tarttua tuohon syöttiin? Vai yrittävätkö vain lypsää rahaa?

    • Kuvakirja kateissa

      Minä en ole saanut edes tuollaista eemailia missä olisi tarjottu kuvakirjaa 50 prossan alella, vaikka olen pommittanut s.postilla kyseistä lafkaa vähän väliä. Kyllä harmittaa kun tuli uhrattua aikaa ja vaivaa kuvakirjan tekoon :(

    • Miesevaanny

      Suosittelen Colormaileria. Sen laadukkaampaa en ole vielä löytänyt. Ja palvelukin toimii erinomaisesti. Ei halvin eikä suomalainen, mutta paljousalennukset ja esim. postimaksu noin 5 e tilasit sitten yhden tai 20 kirjaa. Myös valokuvakirjanteko-ohjelma paras mitä olen käyttänyt.

    • 070112

      Tilasin ekan kuvakirjan kotipizzan koodilla TicTac:sta muutama vuosi sitten ja sen jälkeen olen tilannut 3 kuvakirjaa ja juuri tänään laitoin taas uuden tilauksen.
      Kaikkiin kirjoihin olen tyytyväinen ja palvelu on aina pelannut.
      Ainoa mikä harmittaa sivut tuoksuu väkevälle :(
      Niin ja se kun ei saa palvelua suomeksi.

      • 070112

        Nyt on uusi albumi tullut TicTac:lta. Laatu oli huonontunut :(
        Kuvat on aika epätarkkoja/sumeita vaikka alkuperäisessä digikuvassa ovat todella tarkkoja. Kuvat ovat vielä kooltaan 1,5-3 Mt että kyllä siitä pitäisi saada hyvä kuva 10*15 koolle.


    • epson 2880

      Tein ennen joulua kuvakirjan Eirillä, halusin jokasivulle haluamani kuvakoot ja määrät sekä sopivan sivumäärän, lisäksi valitsin sopivan teeman. En siis valinnut valmiita pohjia. Koko hommaan meni kolme iltaa oli senverrran hankalaa, mutta lopputulos oli todella vakuuttava ja hinta jotain 28€. Kaiken huipuksi kirja tuli muutaman päivän päästä. En ymmärrä miksi pitää säheltää ulkolaisten firmojen kanssa kun kotimaisetkin toimii.

      • mites vuonna 2012?

        Ihnan totta, tosin minulla ei ole kokemuksia suomalaisista kuvakirjantekijöistä. Ensimmäisestä kuvakirjastani lähtien olen käyttänyt Smartphotoa, jonka ohjelmisto on hyvä ja sujuva. Lisäksi kuvat ovat todellakin aina olleet juuri sellaisia kun on pitänyt ollakkin. Laatu hyvä,toimitukset nopeita ja onpa kuvakirjoilla takuukin.


      • parempaakin löytyy

        Minullakin on kokemusta Eirin kuvakirjasta. Ohjelma on osin puutteellinen ja hankala ja hidas käyttää. Laatu oli vain kohtalaista. Toinen suomalainen Ifolor on kokemukseni mukaan selvästi parempi. Mutta näihin verrattuna ylivoimainen on Gigantin CeWe-kuvakirjaohjelma. Todella monipuolinen ohjelma ja kuvien laatu erinomainen. Ohjelma voitti joku vuosi sitten jonkin eurooppalaisen valokuva-alan palkinnon, syystäkin. Kuvakirjat on minulle tulleet Saksasta, Tanskasta ja Ruotsista. Laatu yhtä moitteetonta. Toki toimitusajat melko pitkiä ja alennushintojakaan en ole löytänyt.


    • BurmaGrimmer
    • abor1

      Pixum.fi (15 )
      Laatu
      Käytettävyys
      Hinta

      Ifolor.fi (14 )
      Laatu
      Käytettävyys
      Hinta

      Foto.com (9 ) ja (5-)
      - - - - -paskamainen asiakaspalvelu
      Laatu
      Käytettävyys
      Hinta

      Muut ovat paljon kallimpiä, ei kannata edes kokeila

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2174
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      155
      1416
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      940
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      659
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    Aihe