Ja maassa. Lapsetti taas, aina kun lunta tulee, autolla pitkää luisua kaikki kadunkulmat
ja mutkat, etvetoa ei mulle tule koskaan! :D
Hieno ilma. lunta puissa :)
34
354
Vastaukset
Liukuisit mieluummin pulkkamäessä ilman autoa;)) Tarpeeksi kun tulee jäätä ja lunta riittää vaikka paffinpala peffan alle kun laskettelet ylämäestä alas:-DD
- Jere-lahti
Mulla ei ole koskaan ollut etuveto-autoja...liukkaalla autoa vaan ohjataan kaasulla. :D
Kiusasin muuten Iitaa, kävelin käsillä, niin Iita-ämmäke kimitti kauheasti, se ei jostain
syystä voi sietää ko. manööveriä, Luoti taas häntä heiluen seuraa. :D - ^^^^^^^^
ktohaa sie juttelot iteksees
Jere-lahti kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut etuveto-autoja...liukkaalla autoa vaan ohjataan kaasulla. :D
Kiusasin muuten Iitaa, kävelin käsillä, niin Iita-ämmäke kimitti kauheasti, se ei jostain
syystä voi sietää ko. manööveriä, Luoti taas häntä heiluen seuraa. :Dse joka varmasti repeäisi liitoksistaan mikäli joku kävelisi käsillään sen edessä;)) Se saa hepulin jopa sellaisesta esineestä jota ei sen mielestä pitäisi varsinkaan olla mieheni kädessä, kuten muovikassi, limsapullo. . . . . . . . . . Samoin miehelläni ei ole mitään asiaa siirtää esim. käsilaukkuani Mimmin mielestä, hälyttää oitis mut hätiin;))
- Jere-lahti
umalehtinen kirjoitti:
se joka varmasti repeäisi liitoksistaan mikäli joku kävelisi käsillään sen edessä;)) Se saa hepulin jopa sellaisesta esineestä jota ei sen mielestä pitäisi varsinkaan olla mieheni kädessä, kuten muovikassi, limsapullo. . . . . . . . . . Samoin miehelläni ei ole mitään asiaa siirtää esim. käsilaukkuani Mimmin mielestä, hälyttää oitis mut hätiin;))
En tiedä, mikä tuota Iso-Iitaa närästää mokomassa...turvalleni meinaan aina tulla, kun
kuulen ei dobberin kumean haukun, vaan kunnon harmin-kimityksen. :D
Sellaisia persoonia kaikki tyynniä näköjään.... :)
T: käsilläkävelijä ja ukemilla alas - pusskissa
Jere-lahti kirjoitti:
syystä voi sietää ko. manööveriä, Luoti taas häntä heiluen seuraa. :DMiten voisi opetella käsilläseisontaa? Voimaa se varmasti vaatii?
- sie oot r-umaaaa
Jere-lahti kirjoitti:
syystä voi sietää ko. manööveriä, Luoti taas häntä heiluen seuraa. :Dläskit ee kasillään kävele
- Jere-lahti
pusskissa kirjoitti:
Miten voisi opetella käsilläseisontaa? Voimaa se varmasti vaatii?
Olkapäihin se käy, että jaksat itsesi kannatella ja forkut on kanssa tärkeässä roolissa.
Tasapainoa et opi kuin tekemällä. :D Turvallinen alastulo myös...ettei vaan tule alas niskoilleen. - Voi hyvänen aika
umalehtinen kirjoitti:
se joka varmasti repeäisi liitoksistaan mikäli joku kävelisi käsillään sen edessä;)) Se saa hepulin jopa sellaisesta esineestä jota ei sen mielestä pitäisi varsinkaan olla mieheni kädessä, kuten muovikassi, limsapullo. . . . . . . . . . Samoin miehelläni ei ole mitään asiaa siirtää esim. käsilaukkuani Mimmin mielestä, hälyttää oitis mut hätiin;))
Jos oma koira vartioi perheen asunnossa perheenjäseniä niin vaikuttaa siltä että koira pomottaa.
Muistanko oikein, olethan kertonut joskus että olette vetäneet jopa koulutuksia?Miksi sitten olet antanut koirien nousta arvoasteikossa miestäsi ylemmäs?
Ei ole hyvä että miehesi on perheessä vähäarvoisin jäsen jota koirat saavat pomottaa. Voi hyvänen aika kirjoitti:
Jos oma koira vartioi perheen asunnossa perheenjäseniä niin vaikuttaa siltä että koira pomottaa.
Muistanko oikein, olethan kertonut joskus että olette vetäneet jopa koulutuksia?Miksi sitten olet antanut koirien nousta arvoasteikossa miestäsi ylemmäs?
Ei ole hyvä että miehesi on perheessä vähäarvoisin jäsen jota koirat saavat pomottaa.sinusta sellaiselta kuten kaikki muutkin. Meillä ei yksikään koira pomota ihmistä. Mitä tulee koulutuksiin niin joo olemme vetäneet m u t t a näyttelykoulutuksia kylläkin. Siinähän on pääasia se että koira antaa tuomarin koskea itseensä ja sietää tarkastelun, seisoa ryhdikkäästi, ja liikkua kunnon ravilla kehässä,,,,,ja opettaa omistajaa esittämään koiransa ja tuomaan sen parhaat puolet esiin!! Tämä edellä mainittu on näyttelykoulutuksen sisältö, , , ,ellet jostakin syystä tiennyt. . . . .tai olit sattunut unohtamaan sopivasti.
Tää sun viestintäsi on niin läpinäkyvää kuin vain olla ja voi.- n.sorsa
umalehtinen kirjoitti:
sinusta sellaiselta kuten kaikki muutkin. Meillä ei yksikään koira pomota ihmistä. Mitä tulee koulutuksiin niin joo olemme vetäneet m u t t a näyttelykoulutuksia kylläkin. Siinähän on pääasia se että koira antaa tuomarin koskea itseensä ja sietää tarkastelun, seisoa ryhdikkäästi, ja liikkua kunnon ravilla kehässä,,,,,ja opettaa omistajaa esittämään koiransa ja tuomaan sen parhaat puolet esiin!! Tämä edellä mainittu on näyttelykoulutuksen sisältö, , , ,ellet jostakin syystä tiennyt. . . . .tai olit sattunut unohtamaan sopivasti.
Tää sun viestintäsi on niin läpinäkyvää kuin vain olla ja voi.näyttelykoirat ei ole mitään räksyttäviä rakkeja kehässä saa äkkiä lemput semmoiset louskut kehästä. Minulle on jo lapsuudesta opetettu, että koiralle annetaan arkitottelevaisuus edes ja ei haukkua louskuttele koirat ei ulkona ei sisällä, mutta jokainen tyylillään, jos koirat saa haukkua louskutella, ulkona ja sisällä vapaasti ja vetää hinassa omistajaa, niin minun mielestä semoinen koiranomistaja ei hallitse koiraa/ria.
Mutta minähän olen vaan minä, jolle oikessa elämässä oikeen "todellinen koirankouluttaja" öykkäröi koiriensa haukkuessa vierellä koiran koulutuksestaan, kun opeteltiin fifin kanssa pentuna oikeaoppisesti ohitusta.
Mulla nyt on todistettavasti aikoinaan suoritettu loppukoe, ja sillon 10% läpäs kokeen, mutta eihän välitetä noista "legedaarisista koirien kouluttajista" eihän?, antaa heidän kehua mahtavalla taidollaan kouluttaa koiria, kehua retostella koulutuksista ihmisille, mitkä kouluttaa oikeasti koiraa/ria, edes arkitotelevaisuuden verra vaikka ei koskaan mihinkään kokeisiin meekkään. - muistelehan nyt
umalehtinen kirjoitti:
sinusta sellaiselta kuten kaikki muutkin. Meillä ei yksikään koira pomota ihmistä. Mitä tulee koulutuksiin niin joo olemme vetäneet m u t t a näyttelykoulutuksia kylläkin. Siinähän on pääasia se että koira antaa tuomarin koskea itseensä ja sietää tarkastelun, seisoa ryhdikkäästi, ja liikkua kunnon ravilla kehässä,,,,,ja opettaa omistajaa esittämään koiransa ja tuomaan sen parhaat puolet esiin!! Tämä edellä mainittu on näyttelykoulutuksen sisältö, , , ,ellet jostakin syystä tiennyt. . . . .tai olit sattunut unohtamaan sopivasti.
Tää sun viestintäsi on niin läpinäkyvää kuin vain olla ja voi.Pomottaahan, olet kertonut että uroksesi ei anna miehesi koskea itseensä vaan puree.
n.sorsa kirjoitti:
näyttelykoirat ei ole mitään räksyttäviä rakkeja kehässä saa äkkiä lemput semmoiset louskut kehästä. Minulle on jo lapsuudesta opetettu, että koiralle annetaan arkitottelevaisuus edes ja ei haukkua louskuttele koirat ei ulkona ei sisällä, mutta jokainen tyylillään, jos koirat saa haukkua louskutella, ulkona ja sisällä vapaasti ja vetää hinassa omistajaa, niin minun mielestä semoinen koiranomistaja ei hallitse koiraa/ria.
Mutta minähän olen vaan minä, jolle oikessa elämässä oikeen "todellinen koirankouluttaja" öykkäröi koiriensa haukkuessa vierellä koiran koulutuksestaan, kun opeteltiin fifin kanssa pentuna oikeaoppisesti ohitusta.
Mulla nyt on todistettavasti aikoinaan suoritettu loppukoe, ja sillon 10% läpäs kokeen, mutta eihän välitetä noista "legedaarisista koirien kouluttajista" eihän?, antaa heidän kehua mahtavalla taidollaan kouluttaa koiria, kehua retostella koulutuksista ihmisille, mitkä kouluttaa oikeasti koiraa/ria, edes arkitotelevaisuuden verra vaikka ei koskaan mihinkään kokeisiin meekkään.Hei Sorsa,onko teijän perheenjäsenillä eri koirilla suoritettu kaksi perakoetta,kun muistaisin lehdessä aikoinaan yhden samansukunimisen,mutta eri nimisen ohjaajana olleen.Jos on,niin aikas hieno homma :O)
- n.sorsa
molossi kirjoitti:
Hei Sorsa,onko teijän perheenjäsenillä eri koirilla suoritettu kaksi perakoetta,kun muistaisin lehdessä aikoinaan yhden samansukunimisen,mutta eri nimisen ohjaajana olleen.Jos on,niin aikas hieno homma :O)
suoritettu Suomessa bullerolla aikoinaan Lohjalla ja talvella, sekä luonnetesti 2 182 pistettä (isä koirallani oli erään kennelin näyttelytähti) mutta nyt ulos. Ai kova vastustus kyllä oli bulleropiirissä koulutuksissa koirilla aikonaan ja pk- oikeuksien kanssa kävi miten kävi. Joka ainoa koira on koulutettava vaikka olis kotikoira.
n.sorsa kirjoitti:
näyttelykoirat ei ole mitään räksyttäviä rakkeja kehässä saa äkkiä lemput semmoiset louskut kehästä. Minulle on jo lapsuudesta opetettu, että koiralle annetaan arkitottelevaisuus edes ja ei haukkua louskuttele koirat ei ulkona ei sisällä, mutta jokainen tyylillään, jos koirat saa haukkua louskutella, ulkona ja sisällä vapaasti ja vetää hinassa omistajaa, niin minun mielestä semoinen koiranomistaja ei hallitse koiraa/ria.
Mulla nyt on todistettavasti aikoinaan suoritettu loppukoe, ja sillon 10% läpäs kokeen, mutta eihän välitetä noista "legedaarisista koirien kouluttajista" eihän?, antaa heidän kehua mahtavalla taidollaan kouluttaa koiria, kehua retostella koulutuksista ihmisille, mitkä kouluttaa oikeasti koiraa/ria, edes arkitotelevaisuuden verra vaikka ei koskaan mihinkään kokeisiin meekkään.näyttelykehässä??? Räksyttivätkö ne joita olemme aikoinamme kouluttaneet?? Jälkimmäisistä en tiedä mutta edellisistä tiedän;) Yksikään koiristamme ei tähän asti ole vielä näyttelykehässä esiintyessään räksyttänyt.
Sullahan on koulutuksisa ja taitoja vaikka mihin!! Me olemme tyytyneet näyttelypuoleen ja siellä kehässä esittäneet koirat niin hyvin kuin olemme pystyneet, ja muuta emme koiraharrastuksesta kaipaakkaan.- satu:täti
umalehtinen kirjoitti:
näyttelykehässä??? Räksyttivätkö ne joita olemme aikoinamme kouluttaneet?? Jälkimmäisistä en tiedä mutta edellisistä tiedän;) Yksikään koiristamme ei tähän asti ole vielä näyttelykehässä esiintyessään räksyttänyt.
Sullahan on koulutuksisa ja taitoja vaikka mihin!! Me olemme tyytyneet näyttelypuoleen ja siellä kehässä esittäneet koirat niin hyvin kuin olemme pystyneet, ja muuta emme koiraharrastuksesta kaipaakkaan.mites teän kirput voip kehäs räksyttää ku eivät kehis käykkää *********LOL*******
n.sorsa kirjoitti:
suoritettu Suomessa bullerolla aikoinaan Lohjalla ja talvella, sekä luonnetesti 2 182 pistettä (isä koirallani oli erään kennelin näyttelytähti) mutta nyt ulos. Ai kova vastustus kyllä oli bulleropiirissä koulutuksissa koirilla aikonaan ja pk- oikeuksien kanssa kävi miten kävi. Joka ainoa koira on koulutettava vaikka olis kotikoira.
Ahaa,okei,mutta tiedätkö kuka se toinen Sorsa niminen on,jolla on peratulos ? Muistaakseni oli neljäkirjaiminen etunimi koiran ohjaajalla ja koira uros?
Pk-oikeudet ko.rodulla dissattiin valitettavasti,joo,mutta ihan mukava,että muutamalla muulla ko.yhdistyksen roduilla on niitä myöhemmin sentäs puollettu :)
- Manta.Elviira
Vilposta keliä pitänyt viime päivät ja pilvistä ollut muttei mitään taivahalta ole tipuskellut.
Tuo "ihan huvikseen luistelu" autolla, etu- taikka takakenoisella ja nelipyöräiselläkin, on ihan hömelön hommaa.
Mitä iloa moisesta luistelija saa?
Lapsettaa voisi lumisilla keleillä ehkä muulla tavoin kuin autollaan luistelemalla.- Jere-lahti
Nyt ei ole alla 400 muulista Supraa, mutta kyllä Meselläkin voi leikkiä.. 2,2 Turbo-diesel.
Masentava perheauto....Niin ja olenhan Jokkistakin ajanut niin ja rallisprinttiä ja ja ja. :) - Manta.Elviira
Jere-lahti kirjoitti:
Nyt ei ole alla 400 muulista Supraa, mutta kyllä Meselläkin voi leikkiä.. 2,2 Turbo-diesel.
Masentava perheauto....Niin ja olenhan Jokkistakin ajanut niin ja rallisprinttiä ja ja ja. :)Vaikka olisi ajanut senkin seitsemää rallisprinttiä mutta huvikseen yleisillä teillä autollaan luistelee, niin auton kuski on älykääpiö,
- Jere-lahti
Manta.Elviira kirjoitti:
Vaikka olisi ajanut senkin seitsemää rallisprinttiä mutta huvikseen yleisillä teillä autollaan luistelee, niin auton kuski on älykääpiö,
en mä sitä kiistä, typeräähän se on leikkiä autolla kaduilla. Ei kyllä voi suositella.
- Manta.Elviira
Jere-lahti kirjoitti:
en mä sitä kiistä, typeräähän se on leikkiä autolla kaduilla. Ei kyllä voi suositella.
vaikka olisikin alla Subarukin turbodiisseleineen sun muine hienouksineen.
- Jere-lahti
Manta.Elviira kirjoitti:
vaikka olisikin alla Subarukin turbodiisseleineen sun muine hienouksineen.
vaan ja kiisseli-farmarkin vielä. Menetän uskottavuuteni! :D
- 2+7
Jere-lahti kirjoitti:
sulla sit joskus ollu joku uskottavuus, älä viiti lässyttää, paviaani.
- Manta.Elviira
Jere-lahti kirjoitti:
ihan pohjalukemat.
Eihän autonvalinnassa mitään käytännöllisyyttä missää tilanteessa oteta huomioon.
- Leif.H
se täälä mummuja uunottaa, olitkos muuten tyttöystävänä siellä linnassa?
Kuules kaaje ootkos sie ettimässä uhria itelles, vai mitä ihmettä sie tinalo rakli oikein täällä mesoot.
urheiluautot ja pelit, morssian oottaa lasta, sie oot nuor mies ja istut iltaas täällä mummujen kansa, mie voisin tiällä herransanaa julistaa, mut mitä sie tiällä tiet?- varokaa
karsea tyyppi!
täälllä meillä jo huomattavasti helpompi ajokeli :) Eilen aamulla sai tosiaan pöristelllä kieli keskellä suuta ja varovasti, sen verran peilikirkasta oli paikka paikoin :)
Ja mulle ei samaisesta syystä tule koskaan takavetoa. :D Miehen Jeepillä luiskahtelin tässä eräänä liukkaana aamuna kun neliveto jäi laittamatta päälle, no kyllä siinä ainakin takavetoiseen tottumaton akka ratissa heräsi ja sai silmät lopullisesti auki jo ennen ensimmäistä kahvikupposta. Jonnekin jääradalle lähtisin kyllä mielelläni leikkimään.
- Jere-lahti
Mielestäni taas takatuuppari on paljon loogisempi ajettava erityisesti liukkailla.
(olihan muuten omituinen lause, ei piilomerkityksiä... :D) Jere-lahti kirjoitti:
Mielestäni taas takatuuppari on paljon loogisempi ajettava erityisesti liukkailla.
(olihan muuten omituinen lause, ei piilomerkityksiä... :D)Noh... heh... olihan se vähän... tulkittavissa oleva lause! ;D
No luultavasti tuo minun parempi puolikas on vähän samaa mieltä, siis jos ihan vaan autoista on kyse. Varmasti on selkeä ja looginen ajettava sille joka sen hallitsee, ei tarvitse miettiä että lähteeköhän se vai eikö se lähde. ;)- Jere-lahti
Ursa kirjoitti:
Noh... heh... olihan se vähän... tulkittavissa oleva lause! ;D
No luultavasti tuo minun parempi puolikas on vähän samaa mieltä, siis jos ihan vaan autoista on kyse. Varmasti on selkeä ja looginen ajettava sille joka sen hallitsee, ei tarvitse miettiä että lähteeköhän se vai eikö se lähde. ;)Supralla (rip) kerran meinasi olla ns. tilanne päällä, talvella ohitustilanteessa
tiehen muodostuneesta keskivallista palattaessa omalle kaistalle, lähti vähän
heittelemään. Loka-auto tulossa vastaan, niin siinä ehti jo sekunin murto-osan ajatella,
että voi vattuhillo, nyt käy kalpaten...hytti täynnä käsiä ja oikeni kuin oikenikin ja
komento takaisin, ei käynytkään. :D - puskassakissa
Jere-lahti kirjoitti:
(olihan muuten omituinen lause, ei piilomerkityksiä... :D)vai sellasta!!!!
Ketjusta on poistettu 84 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5522800Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892542Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211611Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771542Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101480- 691394
Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔421385- 271298
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3091276Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901173