Sikapiikin jonotus

Oulussa...

Miten ihmiset selvisitte sikapiikin otosta,näyttää,että pikkusen väärin oli asiat hoidettu.
Lapsetki joutuivat jonottaan tuntitolokulla.Eikö joku Ouluhalli esimerkiksi olisi ollut paikka johon rokotus olisi voitu järjestää.Varusmiehetkin saivat odotella piikkiä sisätiloissa.Miten teillä kontrolloitiin,kuuluuko riskiryhmään?Itse todistin epikriisillä.Sitten taas jälkikäteen jossitellaan...

14

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonottaja 567

Osa oli jo alkanut muuttuun siaksi, senverran törkeää oli etuilu. Konepistoolivartijat pitäs olla paikalla kun ahne ihminen paljastaa todellisen luolaimisen luonteensa.

• Possut

Oulun soten johto viideksi vuodeksi kuritushuoneeseen ja joka päivä jonotusta 9-15. Samoin heille saisi antaa vain pelkän kansaneläkkeen. Ihme homma, että johto luikkii kuin koira veräjästä. Vartijoina voisi olla armeijan sotilaat, että tosiaan jonottavat joka päivä viiden vuoden ajan. Ehkä sitten järki alkaisi palautua.

• niinpä.

.Eikö joku Ouluhalli esimerkiksi olisi ollut paikka johon rokotus olisi voitu järjestää.

-Kyllä. Ouluhalliin rokotukset ja hoitajia esim 20 töihin, niin johan menisi vauhdilla eikä kenenkään tarvitsisi odottaa. Suututtaa kun kaikki pitää aina organisoida niin helvetin huonosti, jotta ihmisillä olisi mahdollisimman epämukavaa,

• näin oulu organisoi

kaikki mahd asiat meni pieleen, yli 3h tuli jonotettua turhaan tuirassa, ihme jos ei tule jo siitä jotain tautia, kalevan sivulla asiasta n. 400kpl palautetta, sanat ei riitä kuvamaan "sujumista" suurimpia ongelmia että vain 3 asemaa auki ja pari rokottajaa ja hidas byrokratia mutta tarvitsijoita tuhansia eikä voitu jatkaa niin kauan kun rokotetta on

• hah hah haaaaa
        näin oulu organisoi kirjoitti:

kaikki mahd asiat meni pieleen, yli 3h tuli jonotettua turhaan tuirassa, ihme jos ei tule jo siitä jotain tautia, kalevan sivulla asiasta n. 400kpl palautetta, sanat ei riitä kuvamaan "sujumista" suurimpia ongelmia että vain 3 asemaa auki ja pari rokottajaa ja hidas byrokratia mutta tarvitsijoita tuhansia eikä voitu jatkaa niin kauan kun rokotetta on

ellen olisi kuvaa lehdessä nähnyt !!! luulin että oulussa asuu järkevää jengiä !? mutta mitä viddua jengi jonottaa roketetta , vittu haloo ..... vaikka saat rokotteen voit silti sairastua sikatautiin. pitäisikö itkeä vai nauraa ? lääkefirmat rahastaa ja tyhmä kansa / päättäjät uskoo ja maksaa. itse ajattelin selvitä malaisjärjellä.

• terttutäti
        hah hah haaaaa kirjoitti:

ellen olisi kuvaa lehdessä nähnyt !!! luulin että oulussa asuu järkevää jengiä !? mutta mitä viddua jengi jonottaa roketetta , vittu haloo ..... vaikka saat rokotteen voit silti sairastua sikatautiin. pitäisikö itkeä vai nauraa ? lääkefirmat rahastaa ja tyhmä kansa / päättäjät uskoo ja maksaa. itse ajattelin selvitä malaisjärjellä.

On siinä kuitenkin sellainen juttu, että rokotus antaa 90% suojan taudille. Ja tällaiset kroonisesti sairaat joutuvat herkästi sairaalaan ku pöpö iskee. Naura sinä vaan ihan rauhassa kun ilmeisesti ole perusterve ihminen. Kaikki eivät ole.

• juntti takahikiä
        terttutäti kirjoitti:

On siinä kuitenkin sellainen juttu, että rokotus antaa 90% suojan taudille. Ja tällaiset kroonisesti sairaat joutuvat herkästi sairaalaan ku pöpö iskee. Naura sinä vaan ihan rauhassa kun ilmeisesti ole perusterve ihminen. Kaikki eivät ole.

"rokotus antaa 90% suojan taudille" ja mikähän on lähde ? henki lähtee joka tapauksessa joskus. samoin kuin sota ja nälkäkin tulee vääjäämättä !

• harmillista johtamis

1/2 vuodesta 64:n vuoteen jäi tulematta ja rokottamatta ulkona jonottamisen takia, eivät jaksaneet tulla mukaan. Lisäksi oli otettu rokotettavaksi kausi-influenssa rokotukset jotta saadaan kunnon ruuhkat aikaiseksi. Ei näytä myöskään pitävän aikataulut kutiansa.
      http://www.ouka.fi/sote/sikainfluenssa/rokotteet_aikataulut.htm

• ihmettelijät ry

Oulun terveystoimen toimenpide rokottaa ei riskiryhmiin kuuluvia alle kolmivuotiaita lapsia rikkoo asetuksia. Asetuksen mukaan riskiryhmiin kuuluvat on rokotettava ennenkuin muita ryhmiä ruvetaan rokottamaan. Alle kolmivuotiaita ei lasketa kuuluviksi riskiryhmään. Tämän oulun kaupungin törkeän teon takia satoja riskiryhmiin kuulivia jäi oulussa lauantaina rokottamatta. Olin viimeisiä jotka pääsivät tuiran terveysasemalle sisään ennen ovien lukitsemista. Takanani oli vielä ainakin pari sataa metriä pitkä jono ihmisiä. Jätän kantelun asiasta lääninhallitukselle ja tutkintapyynnön asiasta poliisille maanantaina.

• Raaka Peruna

Ite paiskasin Tuirassa yhen rollaattorin kanssa etuilevan papparaisen jokeen. Mummoja potkin munille.

• sika iski

oulun johto varmaan oli myös sikajonossa?????????
        oulu ei vissiin tunne sanaa ylityöt tai vuorot,,,,,,,,,,,,,,
        pantiin lappu luukulle usean sadan ihmisen nenän edestä tämän ne osaa
        milloin oulun terveystomi on osannut tällaista joukko hoitoa järjetää?????
        täytyy lähtä sika flunssassa virastoista kyseleen missä tökki perkele!!!!!
        röhkiä oikein viimesen päälle.....
        että osaa olla sikoja koko järjestelmän suunnittelijat,,,,,,,,,

• Nöf nöf

Oulussa rokotukset oli lauantain perusteella hoidettu sillä tavalla että vaikea pistää paremmaksi. Riskiryhmään kuuluvat tapetaan jonoon viluun ja väsymykseen. Ja pitääkö paikkansa että ne jotka eivät lauantaina saaneet rokotusta joutuvat odottamaan viikon jotta voidaan taas jonottaa lauantaina oikein kunnolla. Miksi ei rokoteta viikolla.?? Oliko tämä tosiaan liian vaikea pala niille jotka näistä asioista päättävät.

• putte100

pitäisi olla manuaalilistat ja jakaa ihmiset akkosellisiin ryhmiin ja Ouluhalliin tai Pohjankartanoon koko homma.
        Näin kaikki sujuisi jouhevasti eikä mitään hämminkiä olisi. Liian yksinkertaista päättäjille?

• Mitä pidempi jono, sen varmemmin suomalainen menee jatkoksi - ihan vapaaehtoisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4131
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2293
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      138
      1821
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1464
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1164
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      100
      700
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe