Diabetes, dieetti ja hypotermia

Jouduin tällaiseen tilanteeseen jo dieettini päätyttyä. Kokovartalokramppiin mistä oli leikki kaukana. Liikuntakyky hävisi. Vaimon avustamana pääsin sitten lämpöiseen kylpyyn, jossa tunnin oltuani paikat rauhoittuivat, pahinta oli tärinä raajoissa. Lääkettä ei ollut muuta kuin Ibuxinia ja Frenadolia ja tietysti
kuumaa juotavaa, join kuumaa vahvaa maitoa. En usko kyseessä olevan mikään sairauden, vaan kovan dieetin jälkiseurauksia (10 kk). Olin jo monta päivää syönyt n. 1400 kcal. Dieetin aikana 800-1100 kcal/vrk. Putosihan paino kanssa 47 kg, 103:sta 55,9 kg:aan ja olo on ollut mitä loistavin. Jaksoin lenkkeillä 5-10 km/päivä. Nyt herää kysymys, pettikö METFORMINA-lääke, vai vaikkutaako asiaan ihonalaisen rasvakerroksen kokonaan häipyminen. Sisäelimissä sitä tietty vielä vähän on, ennekuin ne muotoutuvat uudelleen. Metformina on ollut erinomainen lääke , se on pitänyt verensokerin siinä 98-104 välillä tilanteesta riippumatta, olen syönyt tai en. Nyt tietysti dietiin päätyttyä olen reippaasti syönyt hedelmiäkin Kakia, ciruelaa, omenaa ja chirimoyaa, mutta vastapainoksi sitten kuivattua vuoristosikaa.
Diabetekseni on II-tyypin, eikä siitä ole ollut ongelmaa aikaisemmin. Voihan olla että tämä kaikki johtuu vain
dieetistäni. Eihän se elimistä ole heti imu päällä syömisten kanssa. Nyt on vain kakki voimat tipotiessään,
ennenkuin palautuu krampeista.
Onko kenelläkään tähän viisasten kiveä.
2586
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Onnittelut valtavasta painonpudotuksesta. Asut ilmeisesti Espanjassa metforminan ja verensokerin mittayksikön mg/dl perusteella. Suomessa puhutaan metformiinista ja verensokereinen osalta mmol/l. Nuo verensokerisi ovat suomalaisittain 5,4-5,8 mmol/l ja siis erinomaiset.

Painonpudotus on ollut nopeata, 47 kg/10 kk. Tämä on voinut johtaa puutoksiin, jos dieetti ei ole tarkkaan suunniteltu. Voi olla joko proteiinien tai rasvan puutosta makrotasolla. Proteiineja on saatava joka tapauksessa tarvittava määrä, jotta lihakset ja muukaan elimistö ei kärsi. Rasvaakin on saatava, koska elimistö tarvitsee tietyn määrän välttämättömiä rasvahappoja. Mikrotasolla voi olla hivenaineiden tai vitamiinien puutosta.

Vaikea sanoa, mikä on lopullinen syy. Ainakin magnesiumin puute voi aiheuttaa kramppeja. Korjaantuu Mg-tableteilla. Kehottaisin joka tapauksessa turvautumaan lääkärin apuun, koska laboratoriokokein saisi paljon selville tilanteesta.

Painon ja verensokereiden pitämiseksi kurissa neuvoisin rajoittamaan hiilihydraatteja. Parhaimmillaan ne olisivat vähähiilihydraattisia kasviksia, joita sitten onkin syötävä runsaasti ja monipuolisesti puutosten estämiseksi. Viime kädessä verensokerimittari kertoo hiilihydraattien siedon.

Äänestä
  • Mikä dieetti??

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


kv3052 kirjoitti:

Jouduin tällaiseen tilanteeseen jo dieettini päätyttyä. Kokovartalokramppiin mistä oli leikki kaukana. Liikuntakyky hävisi. Vaimon avustamana pääsin sitten lämpöiseen kylpyyn, jossa tunnin oltuani paikat rauhoittuivat, pahinta oli tärinä raajoissa. Lääkettä ei ollut muuta kuin Ibuxinia ja Frenadolia ja tietysti
kuumaa juotavaa, join kuumaa vahvaa maitoa. En usko kyseessä olevan mikään sairauden, vaan kovan dieetin jälkiseurauksia (10 kk). Olin jo monta päivää syönyt n. 1400 kcal. Dieetin aikana 800-1100 kcal/vrk. Putosihan paino kanssa 47 kg, 103:sta 55,9 kg:aan ja olo on ollut mitä loistavin. Jaksoin lenkkeillä 5-10 km/päivä. Nyt herää kysymys, pettikö METFORMINA-lääke, vai vaikkutaako asiaan ihonalaisen rasvakerroksen kokonaan häipyminen. Sisäelimissä sitä tietty vielä vähän on, ennekuin ne muotoutuvat uudelleen. Metformina on ollut erinomainen lääke , se on pitänyt verensokerin siinä 98-104 välillä tilanteesta riippumatta, olen syönyt tai en. Nyt tietysti dietiin päätyttyä olen reippaasti syönyt hedelmiäkin Kakia, ciruelaa, omenaa ja chirimoyaa, mutta vastapainoksi sitten kuivattua vuoristosikaa.
Diabetekseni on II-tyypin, eikä siitä ole ollut ongelmaa aikaisemmin. Voihan olla että tämä kaikki johtuu vain
dieetistäni. Eihän se elimistä ole heti imu päällä syömisten kanssa. Nyt on vain kakki voimat tipotiessään,
ennenkuin palautuu krampeista.
Onko kenelläkään tähän viisasten kiveä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu