Olen seurannut palstan kirjoittelua jonkun aikaa ja olen aika hämmentynyt lukemastani. Olen oppinut, että lapsi valitsee itse sen perheen, joka laittaa hänet steinerkouluun - siis jossain maailmankaikkeudessa uutta elämää odotellessa. No, jos tällä odottajalla esim. tapahtuu synnytyksessä jotakin tai hän omaa muuten ominaisuuden, jota kutsumme niomellä ADHD, hän ei ole tervetullut steinerkouluun, vaikka olisi siellä tähdissä odotellessaan juuri oikean perheenkin valinnut. Miten selitätte tällaisen ristiriidan? Vai perustuuko tämä Steinerin ajatukseen siitä, että toiset ihmiset ovat toisia parempia.
Karma ja ADHD
1
529
Vastaukset
- että näin
Ensinäkin, harva uskoo tuollaiseen karmalliseen valitsemiseen, eivätköhän ne vanhemmat sen koulun valitse. Toiseksi, jos joku noin ajattelisi, niin silloinhan mikään ei ole sattumaa: jos lapsi valitsisi Steinerin ja karmallisista syistä, hänellehän ei kehittyisi, eikä hänen perheensä aiheuttaisi hänelle adhd:n kalaisia oireita.Siis jos lapsella olisi adhd, ei hän olisi valinnut Steineria vaan kenties sen, ettei pääse Steineriin.
Ja sittten ihan vakavasti puhuen, jos lapselle on diagnosoitu adhd ja hänen käyttäytymisensä on haastavaa tai hänellä on paljon erityistarpeita/oppimiseen liittyviä pulmia, hän ei vain yksinkertaisesti pärjää Steinerissa koska siellä ei ole resursseja, ei pienryhmiä, ei riitävää tukea eikä osaamista. Tämä on kohtalokasta sekä lapselle että hänen luokkatovereilleen. Kyse ei siis ole syrjimisestä eikä parempana hmisenä esiintymisestä tms vaan ihan faktoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024487Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821243- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna85921Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64856
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11852Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826