Miksi et sano PÄIVÄÄ?

Anneli

Olen suuren marketin kassalla töissä. Kun tervehdin asiakasta, miksi minulle ei vastata?
Kun sanon:" olkaa hyvä" , miksi minulle ei vastata? Miksi minulle heitetään rahat kuin koiralle?

33

4453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lennu

      Samaa mietin pienemmän marketin kassalla. Kyllä sivistyneen ihmisen sanavarastoon pitää kuulua "päivää" ja "kiitos".

      Itse asiakkaana ollessani missä tahansa varmasti yritän olla kohtelias, vaikka olisi kuinka huono päivä tahansa. Yleensähän ei ole asiakaspalvelijan vika että asiakkaalla on huono päivä. Asiakkaille: Pitääkö meidän kaupan työntekijöiden sietää millaista käytöstä tahansa ja miksi kohtelette meitä kuin alempiarvoisia ihmisiä?

      En yleistä, vaan kysyn teiltä, jotka olette aina naama näkkärillä ja ilkeitä. Ei kai joka päivä voi olla huono päivä? Jos näin on, otan osaa!

    • Kassatoimintoihin kykynemätön

      ole tyytyväinen kun jaksat sanoa nyrryköille päivää, vaikka heillä on vakavia käytöshäiriöitä.älä anna niiden masentaa, yritä pitää hyvä mieli.kyllä sieltä tulee aurinkoisiakin persoonia vielä vastaan!

    • klux

      ..kokemuksia minullakin. Joukkoon mahtuu sekä nuoria että vanhempia kassoja, yhteinen nimittäjä on puhumattomuus, hyvä jos laskun loppusumma jaksetaan mutista.

      Vielä olen itse jaksanut tervehtiä kassaa ja jopa sanoa kiitos vaihtorahoista, kohta vissiin alan itsekin murjottamaan..

    • Katjuska

      Suuri osa asiakkaista ei vastaa sanoihin: kiitos, ole hyvä, hei, päivää, näkemiin jne.
      Monet ystävällisyydet menevät kuuroille korville.
      Ja se, että esim. seteliraha on taiteltu taskunpohjalle sellaiseksi sentti kertaa sentti mytyksi ja sitten se heitetään siinä mytyssä tiskille.
      Olen todellakin miettinyt useaan otteeseen, että miten se voikin olla niin vaikeaa vähän hymyillä, sanoa kiitos tai jotakin muuta ihan edes vähän ystävällistä.
      En ole marketin kassalla, myyjänä kylläkin ja kohtaan satoja ihmisiä päivittäin ja tämä on todella yleistä tämä epäkohteliaisuus.
      Silti työni on mukavaa ja nautin siitä, mutta on päiviä, jolloin tuntuu, että eihän tämä oo ihmisen hommaa ollenkaan!

    • kaakkimarjatta

      Oletko kiinnittänyt huomiota ikään? Ketä sanooo ketkä ei.
      Minun mielipide on, että keskimäärin nuoriso on se paremmin käyttäytyvä ihmisryhmä.
      Arvonsa tuntevat keski-ikäiset (jotka valittavat suureen ääneen tapojen huonontumisesta) ovat niitä, jotka eivät tunnu arvostavan työtä tekevää kassahenkilöä.
      Itse joskus tärskäytän päivää ja kiitos asiakkaalle, joka ei noteeraa minua, niin suureen ääneen, ettei hänelle jää paljon vaihtoehtoja noteerata minua. Joskus on kiva seurata ilmeitä muuttuuko vai ei.
      Pientä huvitusta päivän mittaan.
      Voima olkoon kanssasi Anneli ;)

    • väsynyt ukko

      Koko päivän raatanu niska limassa paskaduunissa, velat niskassa, vaimo kälättää, kakarat kitisee ja uuden karhee auto ei menny katsastuksesta läpi...

      Sori vaan kun olen kassajonossa maksamassa sen 150 euron kärryllisen tavaraa, jonka vaimo ja pennut lastannu täyteen ja josta puolet turhaa romua, naurattais varmaan suakin?

      Huolikko ens viikolla maksuksi yhden vähänkäytetyn perheen? Voin jättä ne siihen kassalle pantiksi kun lähden hakemaan "käteistä"...

      Ja vielä pitäs jaksaa hymyillä, perkele.

      • kaakkimarjatta

        mä "raadan" osa-aikatyöläisenä paskaduunissa, velkaa ei oo, ukko kyllä kälättää, kakarat suht ok ja autoo ei oo, kun ei oikein tunteja oo.

        Maksan ruokalaskun jonka kerään.

        Ehkä sun kannattais "väsynyt ukko" keskittäytyä siihen perheeseen, ettei se olis vähän käytetty, sillä jos oikein oivaltaa, saattaa siitä saada hymyn huulilleen.


      • Anneli

        Toi vastaus ei mee läpi. Jos sun elämäs on noin kurjaa, miksi ylipäänsä hankit koko perhettä.
        Mee erakkomökkiin takahikiälle tai ALA ELÄÄ TÄSSÄ JA NYT! HYmyile edes vaimolles ja lapsilles...


      • ukko
        Anneli kirjoitti:

        Toi vastaus ei mee läpi. Jos sun elämäs on noin kurjaa, miksi ylipäänsä hankit koko perhettä.
        Mee erakkomökkiin takahikiälle tai ALA ELÄÄ TÄSSÄ JA NYT! HYmyile edes vaimolles ja lapsilles...

        ...että jätän sen perheen siihen kassalle pantiksi ja lähden takahikiälle mökkiin elämään isseksein tässä ja nyt, kalastamaan, viljelemään pottuja... kyllä kelpais.

        Mutta kun se ei taida ihan käydä noin vaan. Jos sen teen niin sitten haukkuisit paskiaismieheksi joka jättää perheensä oman onnensa nojaan.

        Ja miksi hankin perheen? Voi jeesuksen munat!

        Neiti Anneli on hyvä ja hankkii ensin sen oman perheensä, asuntolainansa, miehensä, pistät ukkos huolehtimaan kaikesta ja tulet 15-20 vuoden päästä kommentoimaan asiaa uudestaan. Vaikka tuskin silloinkaan pystyt näkemään tilannetta miehesi kantilta. Silloin sinäkin hoidat kotia ja lapat käryihin rojua jotka pistät miehesi maksamaan etkä ota kuuleviin korviis kun mies sanoo että nyt riittää.

        Miestäsi ei takuulla hymyilytä.

        Jos viitsit marketin kassoilla katsella tarkemmin ympärilles niin huomaat että meitä väsynneitä ukkoja on pilvin pimein. Ensin kassan läpi kirmaa 2-3 ylivilkasta kiukuttelevaa kakaraa, yksi tai kaksi nistä on teinejä joille ei kelpaa mikään, sitten joko yhtälailla väsynyt tai tolkuttomasti hymyilevä emäntä tayttämään kasseja (sai moppisetin halvalla, vaikka niitä on jo kaksi, siitä hymy). Lopuksi tulee ahdistuneen oloinen mies maksamaan laskun, ja joka viettäisi tämänkin hetken mieluummin saunassa/terassilla/sohvalla, ihan missä tahansa poissa hulinasta.


      • Lapseton
        ukko kirjoitti:

        ...että jätän sen perheen siihen kassalle pantiksi ja lähden takahikiälle mökkiin elämään isseksein tässä ja nyt, kalastamaan, viljelemään pottuja... kyllä kelpais.

        Mutta kun se ei taida ihan käydä noin vaan. Jos sen teen niin sitten haukkuisit paskiaismieheksi joka jättää perheensä oman onnensa nojaan.

        Ja miksi hankin perheen? Voi jeesuksen munat!

        Neiti Anneli on hyvä ja hankkii ensin sen oman perheensä, asuntolainansa, miehensä, pistät ukkos huolehtimaan kaikesta ja tulet 15-20 vuoden päästä kommentoimaan asiaa uudestaan. Vaikka tuskin silloinkaan pystyt näkemään tilannetta miehesi kantilta. Silloin sinäkin hoidat kotia ja lapat käryihin rojua jotka pistät miehesi maksamaan etkä ota kuuleviin korviis kun mies sanoo että nyt riittää.

        Miestäsi ei takuulla hymyilytä.

        Jos viitsit marketin kassoilla katsella tarkemmin ympärilles niin huomaat että meitä väsynneitä ukkoja on pilvin pimein. Ensin kassan läpi kirmaa 2-3 ylivilkasta kiukuttelevaa kakaraa, yksi tai kaksi nistä on teinejä joille ei kelpaa mikään, sitten joko yhtälailla väsynyt tai tolkuttomasti hymyilevä emäntä tayttämään kasseja (sai moppisetin halvalla, vaikka niitä on jo kaksi, siitä hymy). Lopuksi tulee ahdistuneen oloinen mies maksamaan laskun, ja joka viettäisi tämänkin hetken mieluummin saunassa/terassilla/sohvalla, ihan missä tahansa poissa hulinasta.

        No onneksi on vapaaehtoista hommata lapsia... Ja kyllähän ne lainojen suuruudet pitäs sovittaa niin että jäisi elämiseenkin, ei "kaatuisi velat niskaan". Näin minä ainakin teen.

        Mutta on säälittävää vaimoltasi, ettei kunnioita sinun mielipiteitäsi, vaan suorittaa sitä pikkurouva, perheenäiti, tehotiskari, marttyyri, jokapaikanhöyläroolejaan. Lista on loputon... Kamalaa katsoa näitä tohkeissaan olevia suorittajia, jotka eivät välitä läheisistään. Mitä enemmän saa asioita aikaiseksi, sitä ilkeämpi voi olla muille. Tyyliin "minähän ne kaikki hommat hoidan kuitenkin"!

        Hajotkaa marttyyrimammat, jättäkää viattomat rauhaan!!


      • Anneli
        ukko kirjoitti:

        ...että jätän sen perheen siihen kassalle pantiksi ja lähden takahikiälle mökkiin elämään isseksein tässä ja nyt, kalastamaan, viljelemään pottuja... kyllä kelpais.

        Mutta kun se ei taida ihan käydä noin vaan. Jos sen teen niin sitten haukkuisit paskiaismieheksi joka jättää perheensä oman onnensa nojaan.

        Ja miksi hankin perheen? Voi jeesuksen munat!

        Neiti Anneli on hyvä ja hankkii ensin sen oman perheensä, asuntolainansa, miehensä, pistät ukkos huolehtimaan kaikesta ja tulet 15-20 vuoden päästä kommentoimaan asiaa uudestaan. Vaikka tuskin silloinkaan pystyt näkemään tilannetta miehesi kantilta. Silloin sinäkin hoidat kotia ja lapat käryihin rojua jotka pistät miehesi maksamaan etkä ota kuuleviin korviis kun mies sanoo että nyt riittää.

        Miestäsi ei takuulla hymyilytä.

        Jos viitsit marketin kassoilla katsella tarkemmin ympärilles niin huomaat että meitä väsynneitä ukkoja on pilvin pimein. Ensin kassan läpi kirmaa 2-3 ylivilkasta kiukuttelevaa kakaraa, yksi tai kaksi nistä on teinejä joille ei kelpaa mikään, sitten joko yhtälailla väsynyt tai tolkuttomasti hymyilevä emäntä tayttämään kasseja (sai moppisetin halvalla, vaikka niitä on jo kaksi, siitä hymy). Lopuksi tulee ahdistuneen oloinen mies maksamaan laskun, ja joka viettäisi tämänkin hetken mieluummin saunassa/terassilla/sohvalla, ihan missä tahansa poissa hulinasta.

        En voi muuta ajatella, kuin että paskamiehen aatteet sulla on.

        Tämä neiti Anneli on ollut kaksikymmentä vuotta naimisissa. Ja kuvittele, saman miehen kanssa!
        Meillä on kaksi rippikoulun käynyttä lasta.

        Asuntolainaa on maksettu yli kaksikymmentä vuotta. Otettu silloin hulluun aikaan kahdeksankymmentäluvun alussa, jolloin korot oli kahdenkymmenen prosentin paikkeilla.(et tainnut olla vielä silloin syntynytkään). Oli masentavaa katsella pankin tiliotteita: lyhennys oli tuolloin 4500 mk/kk ja siitä 500 mk oli vain lyhennystä, neljätonnia meni korkoon.
        Mutta nyt joulukuussa lopulta menee asuntolainasta viimeinen erä.
        Koko ajan on maksettu myös autolainaa ja kolmatta muuta lainaa.
        Ei silloin ikeniä ole paljoa naurattanut, kun on ollut 20 mk rahaa ja viikoksi piti ruuat neljälle ostaa.

        Minä meidän perheessä maksan ostokset. Tosin mieheni tili tulee mun pankkitilille. Miehelläni ei ole omaa tiliä. Mieheni ostoksilla työtää kärryt ja pakkaa ostokset. Näin helppoa meillä on.

        Ostoskärryn hintaa saa huomattavasti muuten penemmäksi, kun jätät viikonlopun kaljat ja tupakat pois.

        Mulla on hyvä mies ja ihanat lapset.
        Kyllä mun miestä hymyilyttää, usko vain.

        On sussa Ukko hyvääkin: jäteautonkuljettajaksi kirjoitat hyvin.
        Kun tulet seuraavan kerran marketin kassalle, muista, että siinä kassan takana istuu Anneli.
        Tervehdi reilusti ja ole ylpeä perheestäsi.


      • kaakkimarjatta
        Anneli kirjoitti:

        En voi muuta ajatella, kuin että paskamiehen aatteet sulla on.

        Tämä neiti Anneli on ollut kaksikymmentä vuotta naimisissa. Ja kuvittele, saman miehen kanssa!
        Meillä on kaksi rippikoulun käynyttä lasta.

        Asuntolainaa on maksettu yli kaksikymmentä vuotta. Otettu silloin hulluun aikaan kahdeksankymmentäluvun alussa, jolloin korot oli kahdenkymmenen prosentin paikkeilla.(et tainnut olla vielä silloin syntynytkään). Oli masentavaa katsella pankin tiliotteita: lyhennys oli tuolloin 4500 mk/kk ja siitä 500 mk oli vain lyhennystä, neljätonnia meni korkoon.
        Mutta nyt joulukuussa lopulta menee asuntolainasta viimeinen erä.
        Koko ajan on maksettu myös autolainaa ja kolmatta muuta lainaa.
        Ei silloin ikeniä ole paljoa naurattanut, kun on ollut 20 mk rahaa ja viikoksi piti ruuat neljälle ostaa.

        Minä meidän perheessä maksan ostokset. Tosin mieheni tili tulee mun pankkitilille. Miehelläni ei ole omaa tiliä. Mieheni ostoksilla työtää kärryt ja pakkaa ostokset. Näin helppoa meillä on.

        Ostoskärryn hintaa saa huomattavasti muuten penemmäksi, kun jätät viikonlopun kaljat ja tupakat pois.

        Mulla on hyvä mies ja ihanat lapset.
        Kyllä mun miestä hymyilyttää, usko vain.

        On sussa Ukko hyvääkin: jäteautonkuljettajaksi kirjoitat hyvin.
        Kun tulet seuraavan kerran marketin kassalle, muista, että siinä kassan takana istuu Anneli.
        Tervehdi reilusti ja ole ylpeä perheestäsi.

        Tota on parisuhde parhaimmillaan!!


      • ukko
        Anneli kirjoitti:

        En voi muuta ajatella, kuin että paskamiehen aatteet sulla on.

        Tämä neiti Anneli on ollut kaksikymmentä vuotta naimisissa. Ja kuvittele, saman miehen kanssa!
        Meillä on kaksi rippikoulun käynyttä lasta.

        Asuntolainaa on maksettu yli kaksikymmentä vuotta. Otettu silloin hulluun aikaan kahdeksankymmentäluvun alussa, jolloin korot oli kahdenkymmenen prosentin paikkeilla.(et tainnut olla vielä silloin syntynytkään). Oli masentavaa katsella pankin tiliotteita: lyhennys oli tuolloin 4500 mk/kk ja siitä 500 mk oli vain lyhennystä, neljätonnia meni korkoon.
        Mutta nyt joulukuussa lopulta menee asuntolainasta viimeinen erä.
        Koko ajan on maksettu myös autolainaa ja kolmatta muuta lainaa.
        Ei silloin ikeniä ole paljoa naurattanut, kun on ollut 20 mk rahaa ja viikoksi piti ruuat neljälle ostaa.

        Minä meidän perheessä maksan ostokset. Tosin mieheni tili tulee mun pankkitilille. Miehelläni ei ole omaa tiliä. Mieheni ostoksilla työtää kärryt ja pakkaa ostokset. Näin helppoa meillä on.

        Ostoskärryn hintaa saa huomattavasti muuten penemmäksi, kun jätät viikonlopun kaljat ja tupakat pois.

        Mulla on hyvä mies ja ihanat lapset.
        Kyllä mun miestä hymyilyttää, usko vain.

        On sussa Ukko hyvääkin: jäteautonkuljettajaksi kirjoitat hyvin.
        Kun tulet seuraavan kerran marketin kassalle, muista, että siinä kassan takana istuu Anneli.
        Tervehdi reilusti ja ole ylpeä perheestäsi.

        Itse kysyit miksi kassalla ei hymyillä - minä vastasin niinkuin asia minun kohdallani on.

        Halusit vastauksia, sait niitä, ja samalla selvitin omat vaikuttimeni. Nyt sinä kritisoit minua minun elämästäni - en siis ole semmoinen kuin "asiakkaan" sinun mielestäsi pitäisi kassalla olla? HÄ?

        Sinähän se siellä kassalla olet palvelutyössä. Jos asiakas ei jaksa kassalla hymyillä, ei hänen tarvitse, luulisi nyt esimiehen jotain opettaneen asiakkaiden henk. koht. käytöksen hyväksymisestä.

        Ja mitä vittuilua tuo jäteautojuttu on? Onko "duunari" jotenkin halpa-arvoinen ihminen? Itsekin olet duunari - palvelualan duunari. Olen töissä metallialan keskisuuressa yrityksessä, haittaako se jotenkin sinua? Vai tunnetko jotain ylemmyyttä jos oma miehesi on toimihenkilö?

        Ja että "kirjoitan hyvin" -kuule, eikö duunarilla voi olla älliä päässä ja kouluja takana? Mikäs koulutus sinulla on - kun kerta olet kassalle asti päässyt?

        Mitä tuohon lainanmaksuun tulee, niin puhe kääntyy aika pahasti hakoteille. Vaikka korot ovat alhaalla ovat asunnot olleet jo hetken aikaan tolkuttoman kalliita, ellet ole sattunut seuraamaan uutisia.

        En polta, enkä juo, eli tupakkaan ja kaljaan ei mene rahaa.

        Kirjoitin "neiti", koska oletan sen olevan kohteliaampaa enkä tiennyt ikääsi tai onko sinulla perhettä. Naiset yleisesti ottaen tykkäävät enemmän siitä että heitä erehtyy sanomaan neidiksi kuin rouvaksi... Sinä olet näemmä poikkeus.

        Et viittis kertoa missä kaupparyhmittymässä olet töissä? Paikkakuntaa ja kauppaa en tahdo tietääkään, etten vain tieten tahtoen osu murjottamaan Sinun vain "Onnellisille" tarkoitetulle kassallesi...


      • Anneli
        ukko kirjoitti:

        Itse kysyit miksi kassalla ei hymyillä - minä vastasin niinkuin asia minun kohdallani on.

        Halusit vastauksia, sait niitä, ja samalla selvitin omat vaikuttimeni. Nyt sinä kritisoit minua minun elämästäni - en siis ole semmoinen kuin "asiakkaan" sinun mielestäsi pitäisi kassalla olla? HÄ?

        Sinähän se siellä kassalla olet palvelutyössä. Jos asiakas ei jaksa kassalla hymyillä, ei hänen tarvitse, luulisi nyt esimiehen jotain opettaneen asiakkaiden henk. koht. käytöksen hyväksymisestä.

        Ja mitä vittuilua tuo jäteautojuttu on? Onko "duunari" jotenkin halpa-arvoinen ihminen? Itsekin olet duunari - palvelualan duunari. Olen töissä metallialan keskisuuressa yrityksessä, haittaako se jotenkin sinua? Vai tunnetko jotain ylemmyyttä jos oma miehesi on toimihenkilö?

        Ja että "kirjoitan hyvin" -kuule, eikö duunarilla voi olla älliä päässä ja kouluja takana? Mikäs koulutus sinulla on - kun kerta olet kassalle asti päässyt?

        Mitä tuohon lainanmaksuun tulee, niin puhe kääntyy aika pahasti hakoteille. Vaikka korot ovat alhaalla ovat asunnot olleet jo hetken aikaan tolkuttoman kalliita, ellet ole sattunut seuraamaan uutisia.

        En polta, enkä juo, eli tupakkaan ja kaljaan ei mene rahaa.

        Kirjoitin "neiti", koska oletan sen olevan kohteliaampaa enkä tiennyt ikääsi tai onko sinulla perhettä. Naiset yleisesti ottaen tykkäävät enemmän siitä että heitä erehtyy sanomaan neidiksi kuin rouvaksi... Sinä olet näemmä poikkeus.

        Et viittis kertoa missä kaupparyhmittymässä olet töissä? Paikkakuntaa ja kauppaa en tahdo tietääkään, etten vain tieten tahtoen osu murjottamaan Sinun vain "Onnellisille" tarkoitetulle kassallesi...

        haluat jättää perheesi ja lähteä takahikiälle kalalle tai pubiin. Itse olit niin tympääntynyt elämääsi.

        En ole duunareita halveksiva. Duunarin työ on arvokasta. Jonkunhan ne työkin on tehtävä.
        Itse kerroit olevasi paskaduunissa, ni eikö se silloin ole jäteautonkujettaja.
        Itse olen ylikoulutettu työhöni. En ole kuitenkaan uranainen ja eteenpäin pyrkivä. Riittää, kun perusasiat on kunnossa. En ymmärrä sitä, että aina pitää edetä työssä, niinkuin se olisi joku elämän tarkoitus.

        Töpaikkani jätän toistaiseksi arvoitukseksi. Sähän voisit kertoa, millaisessa marketissa asioit.

        En tällä kertaa kiihdytä sua enempää. Hyvin kirjoitat edelleenkin.


      • Maisteri kassalla
        Anneli kirjoitti:

        haluat jättää perheesi ja lähteä takahikiälle kalalle tai pubiin. Itse olit niin tympääntynyt elämääsi.

        En ole duunareita halveksiva. Duunarin työ on arvokasta. Jonkunhan ne työkin on tehtävä.
        Itse kerroit olevasi paskaduunissa, ni eikö se silloin ole jäteautonkujettaja.
        Itse olen ylikoulutettu työhöni. En ole kuitenkaan uranainen ja eteenpäin pyrkivä. Riittää, kun perusasiat on kunnossa. En ymmärrä sitä, että aina pitää edetä työssä, niinkuin se olisi joku elämän tarkoitus.

        Töpaikkani jätän toistaiseksi arvoitukseksi. Sähän voisit kertoa, millaisessa marketissa asioit.

        En tällä kertaa kiihdytä sua enempää. Hyvin kirjoitat edelleenkin.

        Olen suuressa tavaratalossa kassalla ja neuvonnassa. Ärsyttää todella paljon joidenkin ihmisten asenteellinen käyttäytyminen.
        Tullaan palauttamaan tavaraa ja heitetään:"Minä olen sentään maisteri se ja se, kyllä minulla on oikeuksia" "Ethän sinä yksinkertainen kassa mitään voi näistä asioista ymmärtää". Sitä välillä miettii, millainen olisi reaktio kun kertoa pamauttaisi suoraan että maistereita sitä ollaan tiskin tälläkin puolella ja väikkäriä valmistellaan.


      • Anneli
        Maisteri kassalla kirjoitti:

        Olen suuressa tavaratalossa kassalla ja neuvonnassa. Ärsyttää todella paljon joidenkin ihmisten asenteellinen käyttäytyminen.
        Tullaan palauttamaan tavaraa ja heitetään:"Minä olen sentään maisteri se ja se, kyllä minulla on oikeuksia" "Ethän sinä yksinkertainen kassa mitään voi näistä asioista ymmärtää". Sitä välillä miettii, millainen olisi reaktio kun kertoa pamauttaisi suoraan että maistereita sitä ollaan tiskin tälläkin puolella ja väikkäriä valmistellaan.

        " minä ymmärrän teitä oikein hyvin. Nähkääs, MINÄKIN olen maisteri". Mitenkähän niillä suu loksahtaisi?
        Kerro, kuinka kävi.


      • -kassaboy-

        No joo, kyl vielä silloin pitäis jaksaa hymyillä! Sun ongelmat ei oo sen kassan vika ja luuletsä olevas ainut jolla on ongelmia??? sitäpaitsi asiat on hiukan huonosti jos oma perhe on pahin ongelma... ansaitsetko sä perheen???


      • Kohta maisteri
        Maisteri kassalla kirjoitti:

        Olen suuressa tavaratalossa kassalla ja neuvonnassa. Ärsyttää todella paljon joidenkin ihmisten asenteellinen käyttäytyminen.
        Tullaan palauttamaan tavaraa ja heitetään:"Minä olen sentään maisteri se ja se, kyllä minulla on oikeuksia" "Ethän sinä yksinkertainen kassa mitään voi näistä asioista ymmärtää". Sitä välillä miettii, millainen olisi reaktio kun kertoa pamauttaisi suoraan että maistereita sitä ollaan tiskin tälläkin puolella ja väikkäriä valmistellaan.

        Kiva kuulla että on kohtalotovereita, auttaa jaksamaan :) Itse olen tehnyt kassatyötä puolisentoista vuotta, ensin pienessä lähimyymälässä ja nykyisin suuressa automarketissa. Samaan ilmiöön (aseenteelliset asiakkaat) olen saanut tehdä tuttavuutta sen tuhanteen kertaan.

        Kyllä ottaa pannuun, kun nokkavat asiakkaat kohtelevat tosi alentuvasti tyyliin "istut kassalla, olet siis tyhmä". Näille ihmisille haluttaisi vähän valaista omaa koulutustaustaa...ehkä pienellä näpäytyksellä saisi inhat asiakkaat ojennukseen.


    • Entinen kassa

      Alkoi hymyilyttää kun luin tämän ketjun.
      Olin aikoinani opiskeluajat kassalla osa-aikaisena (tarvittaessa työhönkutsuttava, käytännössä 7,5 h päiviä:-).
      Usein löysin itseni neuvonnasta. Siellä sitä vasta kiukkuiitoja ja perkelettä huutavia riittääkin. Kun kaikki pitäisi saada palautettua, loppuun asti luetut kirjat, käytetyt vaatteet...

      Huomasin, että kun oikein pahasti huutavalle asiakkaalle vastaa kermaisen ystävällisellä äänellä, katselee nätisti silmiin ja on olevinaan kovasti nöyrä, niin käytös muuttuu yleisön määrästä riippuen aika nopeasti. Ei isokaan mies jaksa kamalasti riehua, jos ei saa toista suuttumaan tai reagoimaan mitenkään.
      Oli oikeastaan kiva kokeilla näiden suuttuneiden ja vihaisten taltuttamista.
      Kaikkein pahimpia asiakkaita ovat mykkää leikkivät: tavaraa voidaan ihan oikeasti tulla palauttamaan niin, että ei sanaa sanota, viskataan tavara, kuitti ja maksuväline tiskiin ja odotetaan kärsimättömän näköisenä....

      Eräs konsulentti totesi, että Helsingin seutu on tosi paha: ei ole kiva esitellä tuotteita kuuroille ja mykille, joita ei kiinnosta mikään ja jotka lähinnä tiuskivat kaikille ihmisille. Espoo oli kuulemma pahempi kuin Itäinen Helsinki. Mutta kaikkein pahin oli keskusta.

      Itse toivottelen asiakkaana aina hyviä viikonloppuja tai päivänjatkoja. On kiva sanoa edes jotain, kun tietää, että 10 edellistä ei ole sanonut mitään.
      Hassua muuten: kerran kassa, aina kassa.
      Olen tässä vuosien varrella päätynyt yhden jos toisen harjoittelijan asiakkaaksi. Kyllä sitä asiakkaanakin vielä muistaa miten homma toimii ja pystyy samanlaisen kassapäätteen käytössä näemmä vuosienkin tauon jälkeen opastamaan. On hauska katsoa hämmentynyttä reaktiota:-) Viimeksi pääsin neuvomaan rikkinäisen tuotteen rivialennuksen antamisessa...

      • Anneli

        Työkaverit ovat kertoneet, että tosi tympeälle asiakkaalle täytyy olla yliystävällinen. Siitä kuulemma asettuvat ihmisten tavoille. Olen kokeillut joidenkin kohdalla ja pieleen meni: mä sain niistä riesan. Kuvittelevat, varsinkin miehet, että tää tyttö on jotenkin mieltynyt heihin. Yliystävällisyys ei oo mun laji.


    • pööö

      itse olen kassalla ja kyllähän niitä asiakkaita riittää jotka ei mitään sano ja kattoo vaan pahasti. yleensä mä kiroan ne mielessä alimpaan helvettiin ja keksin niistä oikein kamalia asioita (onpa läski, ruma tukka, rumat vaatteet...) ja naureskelen sitten itekseni, että tietäispä asiakas mitä siitä ajattelen! kyllä vaan tulee itelle parempi mieli :) ja jaksaa niille ääliöillekin taas hymyillä.

      • myös minä

        ja siksi käytös on kassoilla mitä on, miksi hymyilisin ja olisin ystävällinen kaltaisellesi?

        Vastaus avauksen kysymukseen löytyy osin Sinun viestistäsi pöööö


    • Onnellinen.

      Olen ollut kaupassa töissä jo 18 vuotta, myöskin kassalla. Koko ajan asiakkaat käyvät vaativammiksi, ja johto taas vaatii jenkkityylistä asiakkaiden perseen nuolemista.
      Suomessa mennään kovaa vauhtia samanlaiseen ihmisten jaotteluun kuin esin jenkeissä. On köyhiä luusereita ja menestyviä hyvin toimeen tulevia. (Mieti kumpaan sinä kuulut). Tästä tietenkin seuraa se että myyjää voi kohdella miten vain.
      Minä tienaan mielestäni aivan riittävästi, eli 1850€/kk, noin kuuden tunnin työajalla/pv. Kuitenkin tuntuu että saan puolustella työtäni jokaiselle.
      Omasta mielestäni jokainen työ on arvokasta, oli se sitten vaikka paskakaivojen tyhjennystä.

      • Entinen kaupan kassa

        ...juuri Tuon paremman liksan takia en meinannut koskaan lähteä kaupasta pois.
        Palkkatasoni romahti kun lähdin koulutusta vastaavaan työhön.
        Nyt tienaan 1500/kk kun iltapainotteisesti kassalla sain helposti yli 2000/kk.
        Simputti.
        Ja ihmiset ihmettelivät kun lakkasin käymästä missään kun 'sain' alani töitä.


      • kaakkimarjatta
        Entinen kaupan kassa kirjoitti:

        ...juuri Tuon paremman liksan takia en meinannut koskaan lähteä kaupasta pois.
        Palkkatasoni romahti kun lähdin koulutusta vastaavaan työhön.
        Nyt tienaan 1500/kk kun iltapainotteisesti kassalla sain helposti yli 2000/kk.
        Simputti.
        Ja ihmiset ihmettelivät kun lakkasin käymästä missään kun 'sain' alani töitä.

        MISSÄ TOLLASEN LIKSAN SAA?
        BRUTTO VAI NETTO?
        HYVÄ JOS SAAN 30/VKO.KASSALLA TYÖSKELTYÄNI
        KUUSSA TONNIN KÄTEEN.
        (JAKSAN SILTI SANOA MOI JA KIITTI.)


      • Entinen kaupan kassa
        kaakkimarjatta kirjoitti:

        MISSÄ TOLLASEN LIKSAN SAA?
        BRUTTO VAI NETTO?
        HYVÄ JOS SAAN 30/VKO.KASSALLA TYÖSKELTYÄNI
        KUUSSA TONNIN KÄTEEN.
        (JAKSAN SILTI SANOA MOI JA KIITTI.)

        Kun tekee paljon iltaa ja viikonloppuja osa-aikaisen nimikkeellä niin saa hyvin palkkaa.
        Itse asiassa aikaisemmin vuosilomakorvauksissa voitti tosi paljon kun oli osa-aikainen eikä kk-palkkainen kun sai kaikkien tehtyjen tuntien mukaan ne lomakorvaukset. Minullakin teetettiin yleensä yli sen 37,5 tuntia ja siksi sitä rahaakin tuli mukavasti. Monella opiskelijalla oli parempi liksa kuin päätyönään kassalla istuvilla, jotka halusi tehdä pelkkää aamua.
        Oli iso kynnys lähteä pois kun mistään muualta ei sitten saanutkaan sellaista liksaa! Liksa tietenkin bruttona.


    • asiakas/palveluhenkilö

      Voi kuule, tämä on aivan tuttua. Asiakas ei joko vastaa tervehdykseen, ei katso, puhuu kännykkään tai seuralaiselleen. -Yritän aina psyykata itseni näissä tilanteissa seuraavasti: -"toi luuseri on pers´aukinen/homo/just loparit saanut/kiini jäänyt pedofiili jne. ja näytän kassan alla keskaria, hymyilen kauniisti... helpottaa kummasti.

    • -Exkassaboy-

      Kyllä toi on tosi ärsyttävää. Vaikka mullakin oli monesti omia ongelmia, mä olin aina positiivinen ja kohtelias ja sainkin siitä paljon hyvää palautetta! Se on mukavaa kun pystyy tekemään jonkun iloiseksi, niitäkin on mutta harvassa. Pahimpia tapauksia ovat mielestäni vanhemmat rouvat jotka valittavat jopa tavaroiden hinnoista kassalle, kassahan se on ne tavaroiden hinnat päättänyt, joopa joo... Koittakaa kaikki kassat jaksaa, ainakin mä moikkaan ja kiitän teitä aina ja ikuisesti...

      • Anneli

        Olipa todella kauniisti sanottu. Tämä oli päivän piristys ehdottomasti.


    • kaupassa

      Pitäähän tuulipukuidiooteillekin olla sellainen sellainen paikka missä saa leikkiä vähän parempaa

    • Johanna

      Ainakin täällä Pohjanmaalla. Kaikenlaista rupatellaan ja kertoillaan päivän kuulumisia. Joskus on kiireisempiä päiviä ja silloin saattaa stressi painaa niin työntekijää kuin asiakastakin, mutta yleensä ottaen nättinä päivänä kyllä hymyilyttää.

      Tottahan toki joka päivä jotakin elämä murjoo eikä huvita hymyillä, mutta tänäänkin olen kuullut monet kymmenet "hyvät vaput!" =) ja sentään ollut yksi vuoden kiireisemmistä päivistä.

      Minä kyllä tykkään työstäni. =) Sitä paitsi ihmisen naamavärkki toimii sillä tavalla refleksinomaisesti että toisen hymyyn on todella vaikea olla hymyilemättä.

      • m1ch4el

        ...etelä-suomeen, jossa jatkuva taistelu työpaikoista jatkuu... Jopa määräaikaisista sellaisista.

        Kadehtimista havaittavissa jos naapurilla vakiduuni. Halveksitaan jos naapuri kerää tuloja paljon helpommin kuin tavanomaisesti 8 h / pv palkansaajana.

        Kaikilla on kiire - minne? Eläkkeelle!

        Vinkki: Älä koskaan ajattele kun kohtaat paskamaista kohtelua, että tässäkö se nyt oli. Se elämä. Mahdollisuuksia sen muuttamiseen on. Ja ne löytyy ihan itseltäsi.


    • Anonyymi

      jäteautonkujettaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      199
      33313
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      255
      21452
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      436
      10888
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6615
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      81
      5976
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      4855
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      196
      4057
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1607
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      101
      1554
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1479
    Aihe