Pienituloisten auto?

Eiprovotosi

En todellakaan provoile, vaan kysyn mielipidettä. Omalta kohdaltani tämä pitää paikkansa. Minulla ei ollut varaa esim. Toyotaan, koska varaamallani rahamäärällä 2000e olisin saanut jonkin loppuunajetun 1980-luvun Toyotan ja samalla hinnalla ostin 90-luvun loppupuoliskon Meganen, joka ei ole ruosteessa. Sitä on sitten mahdoton sanoa, olisiko korjauksia tullut 20-vuotiaan Tojon kanssa enemmän, hitsailemista ainakin.

Rellulla ei ole luksusmallia, Rellu ei ole laatuauton maineessa, Rellun merkkihuolto ja markkinointi on huono niin meillä kuin muualla. Voiko taustalla vaikuttaa myös se, että pienituloiset ostavat mieluummin Rellun käyttöritsaksi kuin vanhan Tojotan?

7

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Resce

      Hullu se on joka omalla rahalla uuden Rellun ostaa. Mutta kun jollain 7-9 tuhannella saa n. 4 vuotiaan, siistin ja vähän ajetun niin miksi maksaa 8 vuotiaasta riisikupista samaa hintaa. Itsellä 2002 mallinen Scenic, ajettu nyt 100 tkm, maksoi 5000 € viime syksynä.

      Eikä Rellu ole ainut tällainen järkivalinta vaan on niitä muitakin merkkejä vaihtoehtona.

      • korea jyrää

        kunhan rupeaa puolat savuamaan, mittarit pätkimään ja losahtaa vaiheloota niin on edullista :D

        laita kookkeliin hakusanaksi scenic ja viat ..


      • Resce
        korea jyrää kirjoitti:

        kunhan rupeaa puolat savuamaan, mittarit pätkimään ja losahtaa vaiheloota niin on edullista :D

        laita kookkeliin hakusanaksi scenic ja viat ..

        Valeon puola Motonetissa 55 €/kpl, halpisversio 40 €/kpl.
        Mittariviat koskee uudempia Sceniceita, korjaus maksaa 160 € ja saa vuoden takuun
        Ainoat tietämäni lootaviat ovat olleet automaattilaatikossa, ei manuaalissa.


    • varakkaan auto

      Ellei rellun (tai ylipäätänsä käytetyn ranskiksen) ostaja ole varakas ennen auton ostoa niin sen jälkeen ainakin on. Käteen kun jää tonnikaupalla enemmän kylmää käteistä kuin jos ostaisi samassa kunnossa olevan tojotan tai volkkarin. Tämä siitä huolimatta että saa huomattavasti turvallisemman, vähemmän ruostuvan ja hiljaisemman auton kuin vaikkapa muutaman vuoden ikäisen golffin tai corollan tapauksessa.

      Rellussa joutuu korjaamaan enemmän pikkuvikoja kuin tojotassa mutta töiden ja osien hinnat aiheuttavat lähinnä hihitystä. Volkkari ei muuten ole läheskään niin laadukas kuin mitä maine ja hinta antaisi ymmärtää. Parikin tuttua on vaihtanut volkkarinsa tojotaan kypsyttyään erilaisiin hämmästyttävän kalliiksi tulleisiin vikoihin kuten lambda-anturin hajoamiseen, moottorinohjauksen sekoiluun ja tietenkin kaikkien alustan nivelien ennenaikaiseen kulahtamiseen.

      Meganesta löytyi katsastuksessa yksi väljä raidetangonpää ja alapallonivel mutta tarvikeliikkeessä nämä maksoivat 11,90€ ja 17,50€ kappale. Vaihdatin pikkupajalla samalla osat kummallekin puolelle ja nelipyöräsuuntaus päälle, Auto on taas kuin uusi vaikka laskisi mukulakivikatua isoa kovaa. 100tkm päästä taas uudestaan :D

      Merkkihuollossa tuo olisi tietenki maksanut kultaa ja hopeaa, kaikkia osia ei olisi muistettu asentaa yhdellä käynnillä ja jotenkin näinkin alkeellinen homma olisi pystytty ryssimään viimeistään suuntaamalla pyörätä päin helvattua. No joo, nyt pk-seudulla on uusi merkkiliike jonka huoltoa en ole kokeillut mutta ei se ainakaan aiempaa huonompi ja kalliimpi voi olla.

    • järkee.....

      Itse ostin Rellu Meganen sen takia että se on turvallinen, hyvä ruostesuojaus ja kohtuullisen tilava. Tuon mallin kohdalla en ole erityisemmin huolissani vioista. Nyt olen jo ajanutkin 30 000 km ilman vikoja. Hintakin on kohdallaan niin en näe mitään järkeä maksaa muutamaa tonnia enemmän esim. jostain enemmän ajetusta Corollasta. Mun kohdalla kyse ei ole tuloista. Voisin ostaa paljon kalliimman auton mutta mieluummin käytän rahani johonkin muuhun.

    • onpas

      Ai ei ole Rellulla luksusmallia? Pistäpä poika Googleen kuvahauksi Renault Vel Satis tai Renault Avantime.

      Eihän niitä ole Suomeen tuotu, kun täällä ostetaan aina niitä tuttuja malleja

      • Ranskis´

        Mutta ei nuo Rellun luksusmallit ulkonäöltään kovin edustavia ja tyylikkäitä ole, jos vertaa esim. Citikan C5:een. Esim. Laguna ja Megane ovat varsin tyylikkäitä noihin verrattuna, ja Meganehan ei ole mikään edustusauto, mutta silti. Tuo Vel Satishan näyttää ihan tavalliselta tila-autolta. Makuasioita tietty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe