Mitä saitte lahjaksi?
Minä sain piipun, mutta mitä tupakkaa siihen kannattaa ostaa? Pappani taisi poltaa kiltaa ja muistan vieläkin sen tuoksun, vaikka vaarin poismenosta onkin aikaa jo vuosikymmeniä.
Isänpäivälahjaksi piippu.
31
1844
Vastaukset
- say no to drugs!
Huumepiippu?
- Jahnusti
Ihan semmonen hieno peruspiippu vaan. Minä kun en ole huumeista kiinnostunut laisinkaan.
- koukuttavin
Jahnusti kirjoitti:
Ihan semmonen hieno peruspiippu vaan. Minä kun en ole huumeista kiinnostunut laisinkaan.
on nimenomaan nikotiini muistaakseni...
- Jahnusti
koukuttavin kirjoitti:
on nimenomaan nikotiini muistaakseni...
Lopetin 15 vuotta kestäneen kokopäivätupakoitsijan uran 7v sitten. Nyttemmin tyydyn nauttimaan sigarin sillon tällön mökilläni. Tosin vaihdan sigarin piippuun.
Huumeen käsitän enemmänkin huumaavaksi aineeksi. Riippuvuuttahan voi aiheutua vaikkapa läheisyys, olematta huumetta.
En siis halua sekoittaa päätäni huumeilla. Sellainen ei minua kiinnosta. - ja koukuttaa pahasti
Jahnusti kirjoitti:
Lopetin 15 vuotta kestäneen kokopäivätupakoitsijan uran 7v sitten. Nyttemmin tyydyn nauttimaan sigarin sillon tällön mökilläni. Tosin vaihdan sigarin piippuun.
Huumeen käsitän enemmänkin huumaavaksi aineeksi. Riippuvuuttahan voi aiheutua vaikkapa läheisyys, olematta huumetta.
En siis halua sekoittaa päätäni huumeilla. Sellainen ei minua kiinnosta."Tiedän kyllä, mistä on kyse. Muistan kuinka hyvältä tuntui, kun se ensimmäisen kerran pääsi verenkiertooni. Se saavutti aivoni seitsemässä sekunnissa, aiheutti dopamiinivyöryn ja jätti rennon olon. Meidän suhteemme alkoi silloin, siitä hetkestä."
http://www.city.fi/artikkeli/Nikotiini/1355/
Itsekin poltan ja jos on pitkä väli niin huumaavan vaikutuksen huomaa selvemmin, ketjussa polttaminen on vain lähinnä vieroitusoireiden poistamista. - Jahnusti
ja koukuttaa pahasti kirjoitti:
"Tiedän kyllä, mistä on kyse. Muistan kuinka hyvältä tuntui, kun se ensimmäisen kerran pääsi verenkiertooni. Se saavutti aivoni seitsemässä sekunnissa, aiheutti dopamiinivyöryn ja jätti rennon olon. Meidän suhteemme alkoi silloin, siitä hetkestä."
http://www.city.fi/artikkeli/Nikotiini/1355/
Itsekin poltan ja jos on pitkä väli niin huumaavan vaikutuksen huomaa selvemmin, ketjussa polttaminen on vain lähinnä vieroitusoireiden poistamista.Minusta on vain kiva puhallella hyväntuoksuisia savupilviä. Noista dopamiineista en tiiä mittää, mutta jos seuraavassa viestissä kauppaatkin minulle sitä "miedompaa" huumetta, niin voinkin jo ilmoittaa, ettei kiinnosta. Ei kiitos.
- oikein..
Jahnusti kirjoitti:
Minusta on vain kiva puhallella hyväntuoksuisia savupilviä. Noista dopamiineista en tiiä mittää, mutta jos seuraavassa viestissä kauppaatkin minulle sitä "miedompaa" huumetta, niin voinkin jo ilmoittaa, ettei kiinnosta. Ei kiitos.
poltetaan piippua ja sikaareja.
- kuin paketti
Jahnusti kirjoitti:
Minusta on vain kiva puhallella hyväntuoksuisia savupilviä. Noista dopamiineista en tiiä mittää, mutta jos seuraavassa viestissä kauppaatkin minulle sitä "miedompaa" huumetta, niin voinkin jo ilmoittaa, ettei kiinnosta. Ei kiitos.
kahvia, vaihdoin pannukahviin jonkin aikaa sitten ja nyt on suodatinjauhatusta 1 paketti käyttämättä. Kofeiinikin on kyllä uskomattoman vahva ja koukuttava huume, joka aamu saatava ainakin yksi mukillinen ennen heräämistä. Muistan kun aloitin kahvin juonnin ja päälle kessua, argh mikä olo mutta kaikkeen tottuu...
- Jahnusti
kuin paketti kirjoitti:
kahvia, vaihdoin pannukahviin jonkin aikaa sitten ja nyt on suodatinjauhatusta 1 paketti käyttämättä. Kofeiinikin on kyllä uskomattoman vahva ja koukuttava huume, joka aamu saatava ainakin yksi mukillinen ennen heräämistä. Muistan kun aloitin kahvin juonnin ja päälle kessua, argh mikä olo mutta kaikkeen tottuu...
Edelleenkään en kyllä rinnastaisi kahvia, tai tupakkaa huumeisiin. Huumeilla kun pyritään saamaan pää sekaisin. Jos sulla menee kahvista ja tupakasta pää sekaisin ja tajuntasi niistä laajenee, niin olet kyllä poikkeustapaus. Mistä tulee sana huume? Voisiko se liittyä jotenkin huumaavuuteen ennemmin, kuin riippuvuuden aiheuttamiseen?
Mielestäni kyllä. - linkin artikkelissa
Jahnusti kirjoitti:
Edelleenkään en kyllä rinnastaisi kahvia, tai tupakkaa huumeisiin. Huumeilla kun pyritään saamaan pää sekaisin. Jos sulla menee kahvista ja tupakasta pää sekaisin ja tajuntasi niistä laajenee, niin olet kyllä poikkeustapaus. Mistä tulee sana huume? Voisiko se liittyä jotenkin huumaavuuteen ennemmin, kuin riippuvuuden aiheuttamiseen?
Mielestäni kyllä.osoitettiin selvästi tupakan olevan huume.
"Korkein nikotiiniannos oli 3 mg 70 painokiloa kohti, jonka voi saada 1-2 savukkeesta. Puolet tutkittavista tunnisti aineen jonkinlaiseksi stimulantiksi, mutta heistäkin kolme neljäsosaa arveli, että kyseessä on kokaiini tai amfetamiini. Peräti 40 % osallistujista luuli nikotiiniannosta heroiinin tapaiseksi opiaatiksi.
Tutkittaville annettiin myös kokaiinia (korkein annos 40 mg, joka vastaa pitkää “viivaa”). Sokkovertailussa nikotiinin aiheuttama nousuvaihe ja “high” arvioitiin paremmaksi kuin kokaiinin aikaansaama. Nikotiini tosin tuotti enemmän huonoja vaikutuksia kuten tärinää, joten siitä pidettiin kokonaisuutena vähemmän." - Jahnusti
linkin artikkelissa kirjoitti:
osoitettiin selvästi tupakan olevan huume.
"Korkein nikotiiniannos oli 3 mg 70 painokiloa kohti, jonka voi saada 1-2 savukkeesta. Puolet tutkittavista tunnisti aineen jonkinlaiseksi stimulantiksi, mutta heistäkin kolme neljäsosaa arveli, että kyseessä on kokaiini tai amfetamiini. Peräti 40 % osallistujista luuli nikotiiniannosta heroiinin tapaiseksi opiaatiksi.
Tutkittaville annettiin myös kokaiinia (korkein annos 40 mg, joka vastaa pitkää “viivaa”). Sokkovertailussa nikotiinin aiheuttama nousuvaihe ja “high” arvioitiin paremmaksi kuin kokaiinin aikaansaama. Nikotiini tosin tuotti enemmän huonoja vaikutuksia kuten tärinää, joten siitä pidettiin kokonaisuutena vähemmän."Edellä mainitut saavat myös aikaan mielihyvän tunnetta ja aiheuttavat monille riippuvuutta, mutten niitäkään laskisi huumeeksi. Tuon artikkelin perusteellahan hyvä pihviateriakin on vahvempi huume, kuin heroiini. Nimittäin kyllä kylläisyydestä tulee mulle korkeampi "high", kuin sigaarista. Ja annos on saatava jokapäivä. :)
- hallava_hevonen
Raakkunan piipussa palaa nykyisin ainoastaan aromaattinen Amphora, tai sitten kevyempi Vanilla.
- Piippumaakari
on hyvä tupakka piippuun. Ainaskin R-kioskilta saa...
- Jahnusti
Täytyypä kokkeilla tuota. :)
- eri-mies
Polttelin itsekkin joskus, mutta siirryin savukkeisiin.
- eri-mies
Jahnusti kirjoitti:
Täytyypä kokkeilla tuota. :)
ensialkuun, mutta kyllä siihen tottuu. Piipunpolttaja ei vedä savua, samoin kuin savukkeenpolttaja. Savua pikemminkin haistellaan ja sikari poltossa maistellaan.
- Jahnusti
eri-mies kirjoitti:
Polttelin itsekkin joskus, mutta siirryin savukkeisiin.
Miksi nykyisin niin harva tupakoi piipulla? Onhan piipussa paljon enämpi tyyliä, eikä edes roskaa, niikuin tupakka.
Tietenkin olisi parempi, jos kukaan ei tupakoisi laisinkaan, mutta eihän tämä maailma muutenkaan valmis ole.
- Piiputtaja
Jos jostain vielä löydät skottiruututopan nimeltä Clan, osta. Caravelle, aidolla rommilla aateloitu, on toinen hyvä.
- varo varo varo
vaarallinen kapistus ja tuote, ei tarkoitettu käyttöön.
Liian moni kuolee keuhkoahtaumaan hitaasti tukehtumalla, aivan järkyttävää!
Kaikki tupakkatuotteet pitäisi kieltää Suomessa.
Tupakka ihmiset ovat yleensä köyhiä ja eivät saa vuokra-asuntoakaan millään.
Tupakka on huume, mikä aiheuttaa riippuvuutta ja altistaa monille sairauksille.
Tupakka vanhentaa ihoa ennenaikaisesti.
Tupakanpolttajien keuhkosyöpä on hyvin yleistä.
Tupakan polttajat pilaavat ilman ja tahrivat paikat.
Tupakan käyttäjillä on paljon matalampi kynnys lähteä huumeisiin- Jahnusti
Keuhkoni ovat erinomaisessa kunnossa. Enkä tupakoi muutenkaan, kun satunnaisesti, ehkä n. Kaksi kertaa viikossa nautiskellen.
- savu ja savu
Noin päästään ukosta eroon, muuten elää liian pitkään
- Jahnusti
Noinko sinä aattelet?
- sju_
onhan tuota kiltaa tosiaan vieläkin myynnissä. ja hyvä tuoksu siitä tulee kun joku muu sitä polttaa. itse olen piipussa pari kertaa kokeillut ja on niin tujua ettei onnistu. paitsi parin promillen kännissä.
- Piputtelija (ent.)
KIlta maistuu paskalle, Clan hötyä. Borkum Riff paras.....
- Snagas
Piputtelija (ent.) kirjoitti:
Saakohan sitä rommilla aateloitua Caravelle-tupakkaa enää?
- Jahnusti
Piputtelija (ent.) kirjoitti:
Sen tiedänkin, ettei normaali toppatupakka sovellu piipulla poltettavaksi, koska maistuvat pahalle. Siis käsitelläänkö/maustetaanko piipputupakat jotenkin erilailla, kuin sätkätupakka? Millä se tuoksu ja maku niihin saadaan?
- 5+18
Mitähän mahtaisi nämä dorkat ajatella siitä että uskovainen mummoni osti mulle 2006 joululahjaksi piipun ja rasseja stockmannilta. Olin tuolloin 19 ja siinä sivussa sain kuitenkin, jos et halua. Hintaa oli näköjään yli 50e piipulla, Kaiken lisäksi hän ei koskaan ole polttanut eikä juonut. Pienellä eläkkeelläkin elää.
Ja onhan se savukkeisiin nähden tyylikkämpi tapa ja kuulemma tuo mieleen kesällä 2004 edesmenneen ukkini.
Kiltaa tässä on poltellut itse. Mitään sätkäpurua sinne kannata tunkea. - ASTMAPIIPPU.
ASTMAPIIPPU on hyvä lahja sinulle.
- piiputtelija3
50V on tullut poltettua tupakkaa ja nyt vaihdoin piippuun kun on huomattavasti terveellisempää,mitään haittoja ja terveysvaikutuksia ei ole koskaan ollut tupakan takia eikä tule,se nyt on vain propakandaa aina ollut että siihen kuolee.hehe tiedän jokusen kymentä tapausta kun tupakoimaton ukko kupsahtaa kavereistani 50-60V ja tupakoivat porskuttaa terveenä vieläkin 60-87Vuotiaana.
läskit taasen kuluttaa sairauksineen enmmän verovarojamme kuin yksikään tupakoitsija koskaan elämänsä aikana.
harmony,borkum riff eri plendit,amphora,hamiltonit,ihan perus poltettavia ns,kioski laatuja,sitten paremmat OIKEAT piipputupakat löytyy sikaritalo.fi
maku kirjo on valtava elinikä ei riitä kaikkia maistamaan,nautinnollisia sikari tai piippuhetkiä toivoo kaikilla nautiskelijoille.piiputtelija3.- piiputtelija3
normi sätkätupakka,kilta ja clan eivät ole mitään piipputupakkaa nykymuodossaan,se leikkaus on asian juju,mitä hinommaksi leikattu sitä kelvottomampaa on tupakka käyttöön.roskis kamaa nykyisin suurin osa.
carawell oli aikoinaan oikealla rommilla maustettu,nykyisin bensan makuista kemikaalilientä.
hanki piiput ja tupakat sikritalo.fi petersonin tupakat ja gawithin todfella laadukkaita hyviä,itse tykkään.ja posti tuo kotiovelle.
- Alkibiades
Tähän asti paras piipputupakka on Davidoffin "Flake Medallions". 28 € / 50 g purkki. Saa esim Aleksanterinkadun tupakkakaupasta. Loistava tupakka!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241