Kävin pari vuotta sitten lääkärissä hankkimassa e-pillerit epäsäännöllisiin menkkoihin. Söin Yasmineja tyytyväisenä, mutta lopetin vajaan vuoden käytön jälkeen. 5kk päästä iho meni pikkuhiljaa huonompaan suuntaan ja nyt olen kärsinyt n. vuoden pahasta aknesta. Posket ja leuka on erittäin pahassa kunnossa ja toivo alkaa loppua iho-ongelmien kanssa.
Auttaisiko e-pillereiden aloitus uudemman kerran? Koska tuloksia olisi havaittavissa?
Olisin ERITTÄIN kiitollinen niille, jotka kertoisivat kokemuksiaan pillereistä:)
Te, joilla e-pillerit ovat auttaneet akneen.
4
950
Vastaukset
- dianenovisti
minulla on ollut aivan luonnostaan akne, joka on nyt Diane Nova-epillereiden parin käyttövuoden jälkeen parantanut ihon kokonaan, olen todella tyytyväinen. veikkaan että nämä pillerit parantavat aknen jo paljon aikasemminkin, mutta omalla kohdallani huonot elämäntavat hidastivat pillereiden vaikutusta. Käyttöohjeissa luvataan, että tuloksia alkaa näkyä jo muutamien ensimmäisten käyttökuukausien aikana.
Mutta tosiaan, kokeileppa Diane Novaa, käy ihotautilääkärillä ja ehdota näiden pillereiden käyttöä. Kokeilin ennen pillereitä kaikennäköisiä mömmöjä ja kapseleita, mutta Diane Novat ovat ehdottomasti ollut ainoa ja paras keino aknen hoitamiseen. Lisäksi itselleni ei ole tullut yhtään mitään sivuvaikutuksia, paitsi ensimmäisten käyttökuukausien aikana lievää pahoinvointia, mutta sitäkin vain muutaman päivän. Sivuvaikutusten ilmeneminen on kuitenkin hyvin henkilökohtaista. Ja varmasti pieni hinta siitä, että saat hyvän ihon ja itsetunnon takaisin :)- Mirja84
Huomioikaa, että sitten kun lopetatte pillereiden käytön, saattaa iho-ongelmat pahentua/tulla paljon pahempana takaisin kun alunperin olikaan. Itselläni kävi näin. Minulla oli jonkun verran finnejä kun aloin syömään pillereitä ja sitten kun jokusen vuoden päästä lopetin niitten käytön niin naama on kukkinut kahta kauheammin jo monta kuukautta. Kannattaa siis miettiä olisiko aknelääkkeeksi muita vaihtoehtoja kuin pillerit, ne eivät poista ongelmaa vaan siirtävät sitä. Jos akne yltyy pahaksi, kannattaa harkita Roacuttan-kuuria. Aknesta ei kannata turhaa kärsiä.
- pikkuinen myy
Mirja84 kirjoitti:
Huomioikaa, että sitten kun lopetatte pillereiden käytön, saattaa iho-ongelmat pahentua/tulla paljon pahempana takaisin kun alunperin olikaan. Itselläni kävi näin. Minulla oli jonkun verran finnejä kun aloin syömään pillereitä ja sitten kun jokusen vuoden päästä lopetin niitten käytön niin naama on kukkinut kahta kauheammin jo monta kuukautta. Kannattaa siis miettiä olisiko aknelääkkeeksi muita vaihtoehtoja kuin pillerit, ne eivät poista ongelmaa vaan siirtävät sitä. Jos akne yltyy pahaksi, kannattaa harkita Roacuttan-kuuria. Aknesta ei kannata turhaa kärsiä.
Olin n. 16 vuotias kun aloitin ensimmäiset e-pillerini, harmonetit. Syynä oli epäsäännöllinen kuukautiskierto ja ehkäisyn tarve. Kokeilin harmonetteja n. 3 kk ja ihoni meni huonoksi. Olin siihen asti saanut välttyä finneiltä. Tosin tähän finnien tuloon vaikutti varmasti myös ikä, mutta uskon että myös pillerit. Vaihdoin pillerit Diane Novaan. Naama alkoi rauhoittua eikä pillereistä muutenkaan ollut mitään haittaa. En saanut persikkaposkia mutta iho meni kuitenkin paremmaksi. Kävin kasvohoidossa tasoittamassa finnijälkiä ja tuskastelin säännöllisesti uusien finnien syntymistä. Pillereidenkään syömisen aikana ihoni ei koskaan ollut huippuhyvä muttei myöskään enää niin finninen.
Söin diane novaa n. 5 vuotta jonka jälkeen tiesin etten tarvitse ehkäisyä ja lopetin pillerit. Halusin myös testata miltä tuntuu olla luomuna ja hyvältähän se tuntui kaikin puolin. Ei enää pelkoa siitä muistaako ottaa pillerit. Koin myös olevani jotenkin onnellisempi. Harmina oli tietenkin se että kun ehkäisyä tarvitsi, piti käyttää kondomia (vakituinen kumppani). Muutamia kuukausia ihoni pysyi ennallaan, näppylöitä jonkin verran aina ajoittain muttei mitään kummempaa aknea.
Nyt pillereiden lopettamisesta on 2 vuotta ja iho-oireet ovat hiljaalleen sen aikana hiipineet takaisin. Ensin leuan alueelle ikääkuin hormonaalisena ja nyttemmin myös poskille kuten sillon teini-iässä. Luulin jo että säilyin siltä "ihon räjähtämiseltä" mutta sen sijaan ongelmat palasivatkin hiljalleen ja niin etten ensin edes tajunnut että ne saattavat johtua pillereiden lopettamisesta. Ihoni on nyt epätasainen ja näppyläinen, pintakuiva sekaiho. Olen kokeillut erilaisia ihonhoitotuotteita ja löytänytkin hyviä, mutta mikään ei ole poistanut ongelmaa ja ikää rupeaa olemaan 24v.
Kuukausi sitten menin lääkäriin ja hän suositteli ehdottomasti diane novan aloittamista uudelleen. Tarvitsen ehkäisyä ja se auttaisi varmasti ihoonikin ja lisäksi ne sopivat minulle viimeksikin hyvin. En todellakaan halunnut aloittaa diane novia niitten suuren hormonimäärän vuoksi. Kysyin lääkäriltä yasmineista koska olin ymmärtänyt että niilläkin voi olla suotuisia vaikutuksia ihoon. Lääkäri sanoi että voinhan kokeilla jos en diane novaa halua. En tiedä oliko päätökseni oikea mutta lähipäivinä aloitan siis yasminet ja toivon että ne sopivat minulle. se mitä niitten aikana ja käytön jälkeen iholleni käy, jää nähtäväksi. Olen melko tarkka ulkonäöstäni mutta viime vuosien aikana olen oppinut myös hyväksymään että en ehkä koskaan saa unelmaihoani takaisin ja olen onnellinen siitä ettei minulla ole muita sairauksia kuin ihosairaus. Se ei sentään ole hengenvaarallinen. Toivon kuitenkin että yasmin tuo minulle avun.
- kaduttaaYpillerit
Itsekin olen syönyt pariin otteeseen Yasmin-pillereitä ja kyllähän ne veivät finnit pois, mutta e-pillerit aiheuttavat itselleni niin paljon muita sivuvaikutuksia, etten enää halua niitä syödä. Molemmilla kerroilla Yasminin lopettamisen jälkeen iho on räjähtänyt n. 5 kuukauden jälkeen ja loppua ei näy. Kun söin aiemmin pilereitä, joissa oli vähmmän hormoneita, ei iho mennyt niin huonoon kuntoon pillereiden lopettamisen jälkeen. Näin huono iho minulla ei ole ollut edes murrosikäisenä (kohta siis lähes kolmikymppinen). Nyt kaduttaa, että on tullut leikittyä noiden pillereiden kanssa vuositolkulla ja pelottaa, ettei hormonitoiminta ja iho tästä tasaannu... :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.4753572Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi362940Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872866SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1492756Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012075- 1622073
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä141934- 1011802
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501559Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361510