Onko kellään tietoa mikä auttaisi
pahaan hiuspohjan seborreaan ja hiustenlähtöön
pysyvästi. Itse olen kokeillut huonolla menestyksellä kaikkia yleisempia shampoita
(nizoralit, system4, head&shoulders, ducray ym. ym), useita luontaistuotteita (mm. sinkki, nokkonen, helokkiöljy, kalaöljy, b-vitamiini, biotiini ym. ym.)sekä syönyt juuri 3kk mittaisen
Oricyclin tetrasykliinikuurin vaivaani, myös kortisoniliusta olen käyttänyt ilman tulosta. Lääkkeet auttoivat vain hieman ja nyt, kun kuuri on loppunut vaiva on taas pahana, päänahka punoittaa, hilseilee, kutisee ja kuumottaa sekä hiuksia lähtee tuskaisen paljon. Kaunis paksu tukkani on enää muisto vain. Olisin todella kiitollinen jos jollain olisi kokemusta vaivan hoidosta ja nimenomaan toivoisin kuulevani hyviä kokemuksia. Itselläni, kun näitä ei juurikaan ole.
Kiitos jo etukäteen!
hiuspohjan seborrea ja hiustenlähtö
15
23616
Vastaukset
- Yks
Se aiheuttaa hiuspohjaan tulehdusta ja sitä myöden kutinaa ja kirvelyä sekä hiustenlähtöä. Hiukset ravoittuvat "sikana" saa siis pestä joka päivä. Tämän jälkeen tuli myös rasvaista hilsettä - vaikka yllätys yllätys päänahka oli kuiva. Kävin tutkimuksessa ja nyt hoitoputken jälkeen päänahka on loistavassa kunnossa, pesu 3 krt/vko riittää, eikää ole hilsettä. Nyt käytän System 4:n shampoo 1:stä ja Oil Curea hoitoaineena, joka auttoi hilseeseen ja päänahan kuivuuteen. Pää on loistavassa kunnossa ja uutta hiusta kasvaa. Hoidosta on nyt reilu kuukausi. Kallis oli, mutta kannatti.
Tutki oheiset sivut: http://www.hairacademy.fi- tre
Mikä hoito auttaa talipunkkiin?
- toinen
tre kirjoitti:
Mikä hoito auttaa talipunkkiin?
.. jota on kuulema NIX-täishampoossa. Saa apteekista.
Syväpuhdista ensin päänahka, sitten NIX:llä
Pesu 0,5 h vaikutusajalla, levitä kauttaalleen tasaisesti. Uusinta viikon kuluttua.
- Helena
Aloevera tuotteista olen itse saanut valtavan avun.
Helpoin tapa löytää tietoa on www.aloe.fi - titta
Hei,
kärsin vuosia päänahan kutinasta, kirvelystä ja hilseilystä. Koitin eri hilseshampoot, kortisoniliukset ja kävin eri lääkäreillä. Viimein eräs lääkäri epäili seborreaa ja neuvoi ostamaan apteekista Selukos-shampoota, se on auttanut. - skinexpert
Käyttämäsi taliköhnähoidot ovat yleensä tehokkaita ainakin siksi ajaksi kuin niitä käyttää. Osa auttaa vain joillekin. Mikään ei paranna vaivaa pysyvästi. Jos mistään ei ole mitään apua, kannattaa dg varmistaa koepalatutkimuksella ja/tai allergiatesteillä. Esim. monet sampoot, hoitoaineet ja lääkeaineetkin voivat allergisoida, väri- ja permanenttiaineista puhumattakaan. Hakeudu hiuspohjan ja hiustenlähdön ongelmiin perehtyneen ihotautilääkärin puoleen. Jos jo olet kääntynyt eikä apua tule, hae toinen mielipide (mene ilman omaa valmista diagnoosia)
- pysyvästi
Tuota... elinikäinen ongelmahan tuo Seborrea-sairaus, tai vähintäänkin taipumus siihen taitaa olla. Itse kärsin ihan samasta ongelmasta. Ongelma on kokoajan olemassa. Välillä vain taustalla, toisinaan jälleen pahenee. o
Olenkin todennut, että siihen parhaiten auttaa stressin välttäminen, se ettei pese liian usein hiuksia, jatkuva hoitavien tuotteiden käyttö. Ensin kuurina ja sitten jatkohoitona tarpeen mukaan.
Itse olen tykännyt Vitalia sarjan tuotteista. Eihän ne poista ongelmaa, mutta helpottavat oloa huomattavasti! (kutina lakkaa, päänahka ei rasvoitu, samalla tavalla enää, hiuksia lähtee vähemmän, ja uusia alkaa tulla esiin)
Olen käyttänyt: Vitalia shampoota rasvoittuvalle, syväpuhdistavaa Vitalia IGIENIT, ja rasvaisen päänahan hoitoon tarkoitettuja ampulleja (nim.Seborreaan). Ensinnä laitetaan syväpuhd.vaikuttamaan n.15min. päänahkaan, pestään hiukset shampoolla 2pesua, huuhdellaan hyvin, puristellaan kuivaksi pyyhkeellä, laitetaan ja jätetään ampulli vaikuttamaan päänahkaan. Annetaan hiusten kuivua omia aikojaan mikäli mahdollista. Kuuriluontoisesti tulisisi käyttää 3-5vk:a. Tänä aikana ei saisi käyttää muita tuotteita, itse huomasin että muotoilutuotteetkin kannattaisi jättää välistä tällöin. (NE tuntuvat palauttavan päänahan tilan yhtä huonoon jamaan,mitä oli ennen hoitoa)
Ensimmäisten käyttökertojen aikana ongelma tuntuu pahenevan, mutta pian hilse(taliköhnä) alkaa irrota päänahasta.
Halvaksi ei tämäkään lysti tule, mutta elämä palaa jälleen uomiinsa. Itse enää lähinnä ongelmani tiedostan, muut eivät sitä huomaa, niinkuin silloin, kun hiuksia lähti enemmän. Nyt tunnen hiukseni jopa tuuheiksi, välillä...
Tietysti kaikki vaikuttaa kaikkeen:
Stressi ja jatkuva päänahan murehtiminen lisää taatusti ongelmaa, ruokavalio pitäisi olla monipuolinen eikä saisi olla liian rasvainen, tarpeeksi juoda vettä jne.
Itse aattelin kokeilla Aloe Veran puhdistavaa juomaa sisäisenä lääkityksenä, sillä kärsin rasvaisen ihon auheuttamista ongelmista muutenkin. Aloe Verahan on siitä hyvä, että se puhdistaa kuona-aineita elimistöstä.
Toivottavasti löydät tuotteen joka vähintäänkin helpottaa elämääsi. Kaikkea Hyvää!- elsmo
Moi!
Itse kärsin tismalleen samoista ongelmista, ja pahinta on hiusten hurja lähtö. Vaivani alkoi yhtäkkiä ja odottamatta vuoden vaihteessa, jolloin huolestuin runsaasta hiustenlähdöstä. Nyt mennään kohta jo syyskuussa, ja hiukseni on valehtelematta ohentuneet puolella. Päänahka ei ole kovin kaunis näky, eikä sitä meinaa saada piiloon. Hilseilyä ja rasvoittumista on myös paljon, mutta kestäisin ne jos vain saisin pitää hiukseni...masentaa.
Kirjoitit, että sinulla auttoi Vitalia-shampoo. Huomasitko, että olisi merkittävästi helpottanut hiustenirtoiluun? Olen kokeillut KAIKKEA, juossut eri lääkäreillä ja syönyt vaikka mitä. Viimeisin resepti on roaccutan. Ihotautilääkäri sanoi, että yleensä seborreasta johtuva hiustenlähtö rauhoittuu ja ne kasvavat takaisin, mutta eräillä nettisivuilla toinen lääkäri sanoo, että se on etenkin naisilla jatkuva vaiva. En enää jaksa uskoa että mikään auttaa, ja pessimisti ei ainakaan pety. Surettaa vaan, kun hiukset oli ainoa osa vartalossani josta pidin, ja niitäkään ei enää juurikaan ole. - Onneton-81
elsmo kirjoitti:
Moi!
Itse kärsin tismalleen samoista ongelmista, ja pahinta on hiusten hurja lähtö. Vaivani alkoi yhtäkkiä ja odottamatta vuoden vaihteessa, jolloin huolestuin runsaasta hiustenlähdöstä. Nyt mennään kohta jo syyskuussa, ja hiukseni on valehtelematta ohentuneet puolella. Päänahka ei ole kovin kaunis näky, eikä sitä meinaa saada piiloon. Hilseilyä ja rasvoittumista on myös paljon, mutta kestäisin ne jos vain saisin pitää hiukseni...masentaa.
Kirjoitit, että sinulla auttoi Vitalia-shampoo. Huomasitko, että olisi merkittävästi helpottanut hiustenirtoiluun? Olen kokeillut KAIKKEA, juossut eri lääkäreillä ja syönyt vaikka mitä. Viimeisin resepti on roaccutan. Ihotautilääkäri sanoi, että yleensä seborreasta johtuva hiustenlähtö rauhoittuu ja ne kasvavat takaisin, mutta eräillä nettisivuilla toinen lääkäri sanoo, että se on etenkin naisilla jatkuva vaiva. En enää jaksa uskoa että mikään auttaa, ja pessimisti ei ainakaan pety. Surettaa vaan, kun hiukset oli ainoa osa vartalossani josta pidin, ja niitäkään ei enää juurikaan ole.Hei,
Itse kärsin samasta vaivasta, enkä ole vaivaan saanut lukuisista yrityksistä huolimatta kunnollista apua. Nytkin syön roaccutania jo toista kuukautta, mutta silti samat ongelmat jatkuu. Oletko sinä löytänyt viimeisen kirjoituksesi jälkeen jotain apua? Onneton-81 kirjoitti:
Hei,
Itse kärsin samasta vaivasta, enkä ole vaivaan saanut lukuisista yrityksistä huolimatta kunnollista apua. Nytkin syön roaccutania jo toista kuukautta, mutta silti samat ongelmat jatkuu. Oletko sinä löytänyt viimeisen kirjoituksesi jälkeen jotain apua?Itse sain sen kalliin Roaccutan kuurin aikoinaan finnien vuoksi pääasiassa ja pikkasen oli orastavaa seborrea päänahassa ja lääkäri sanoi että saadaan 2 kärpästä yhdellä iskulla no se vei finnit pois kylläkin mutta aika kärsimystä oli se 12kk.. Muistan kun huulet kuivui niin että halkes koko ajan ja silmät kuivu kanssa niin etten voinu edes piilareita käyttää ja koko keho oli muistaakseni pelkkää hilseilyä.. joten ihmettelen jos sitä myrkkyä saa enää edes laillisesti myydä.. Itseltäni lähti tuo seborrea kokonaan pois lohiöljy tuotteella jota syön vielä tänä päivänäkin varmistaakseni ettei prrkeleet tule enää ikinä takaisin.. ja on toi tukkakin tuuheutunut niistä ajoista parilla muulla tuotteella joita rupesin kokeilemaan samoihin aikoihin ja kun kerran toimivat niin mitäs niitä muuttelemaan.. Voimia jaksaa eteenpäin ja kyllä hommat aina selviää tavalla tai toisella..
JL- Onneton-81
jaylaine kirjoitti:
Itse sain sen kalliin Roaccutan kuurin aikoinaan finnien vuoksi pääasiassa ja pikkasen oli orastavaa seborrea päänahassa ja lääkäri sanoi että saadaan 2 kärpästä yhdellä iskulla no se vei finnit pois kylläkin mutta aika kärsimystä oli se 12kk.. Muistan kun huulet kuivui niin että halkes koko ajan ja silmät kuivu kanssa niin etten voinu edes piilareita käyttää ja koko keho oli muistaakseni pelkkää hilseilyä.. joten ihmettelen jos sitä myrkkyä saa enää edes laillisesti myydä.. Itseltäni lähti tuo seborrea kokonaan pois lohiöljy tuotteella jota syön vielä tänä päivänäkin varmistaakseni ettei prrkeleet tule enää ikinä takaisin.. ja on toi tukkakin tuuheutunut niistä ajoista parilla muulla tuotteella joita rupesin kokeilemaan samoihin aikoihin ja kun kerran toimivat niin mitäs niitä muuttelemaan.. Voimia jaksaa eteenpäin ja kyllä hommat aina selviää tavalla tai toisella..
JLMinkä nimistä lohiöljyä syöt ja mitä muita tuotteita esim. hiustenhoitoon käytät? Minkälaisella annostuksella roaa söit? Itse syön pienellä, vain 20 mg joka toinen päivä. Pitää rasvoittumisen kurissa, mutta hiustenlähtö on edelleen tosi pahana..Myöskään 2 kk:n jälkeen ei ole ainakaan vielä juurikaan muuta apua ollut kuin rasvoittumiseen. Isommalla määrällä olen myös roaa kokeillut, mutta hiustenlähtö on vaan entisestään pahentunut.
- Pro Roaccu
jaylaine kirjoitti:
Itse sain sen kalliin Roaccutan kuurin aikoinaan finnien vuoksi pääasiassa ja pikkasen oli orastavaa seborrea päänahassa ja lääkäri sanoi että saadaan 2 kärpästä yhdellä iskulla no se vei finnit pois kylläkin mutta aika kärsimystä oli se 12kk.. Muistan kun huulet kuivui niin että halkes koko ajan ja silmät kuivu kanssa niin etten voinu edes piilareita käyttää ja koko keho oli muistaakseni pelkkää hilseilyä.. joten ihmettelen jos sitä myrkkyä saa enää edes laillisesti myydä.. Itseltäni lähti tuo seborrea kokonaan pois lohiöljy tuotteella jota syön vielä tänä päivänäkin varmistaakseni ettei prrkeleet tule enää ikinä takaisin.. ja on toi tukkakin tuuheutunut niistä ajoista parilla muulla tuotteella joita rupesin kokeilemaan samoihin aikoihin ja kun kerran toimivat niin mitäs niitä muuttelemaan.. Voimia jaksaa eteenpäin ja kyllä hommat aina selviää tavalla tai toisella..
JLItse söin Roaccutania kasvojen seborreaan ja ruusufinniin. Vaiva helpotti kuurin aikana, mutta vasta runsaan puolen vuoden kuluttua kuurin loppumisesta. Vaiva oli tipotiessään, samoin ylenmääräinen hiuspohjan hilseily. Olen erittäin tyytyväinen. Epäilen, että sinunkin positiivisen kokemuksen takana oli Roaccutan. Olin kuitenkin ennen sitä kokeillut noita sinunkin mainitsemasia juttuja ilman mitään tulosta.
- Bio+minä
Itse olen saanut apua kuivaan päänahkaan ja hilseilyyn Bio tuotteista, varsiinkin hiuksiin jätettävä hiusvesi, teki hyvää päänahalle ja helpotti hilseen muodostumista.
- pitkätukkainen
Kaksi kananmunan keltuaista ja kaksi ruokalusikallista sitruunamehua, sekoita, hiero päänahkaan ja hiuksiin. Anna vaikuttaa jonkin aikaa ja huuhtele pois. Tämä on auttanut minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657