Moi,
Olen jo jonkun aikaa ollut kiinnostunut rauhanturvaajan hommasta ja tiedustelisinkin, että valitaanko noihin hommiin lähinnä porukkaa maavoimien puolelta? Itse olen juuri kotiutunut sotilaspoliisi, mutta mikä pahinta suoritin yhdeksän kuukauden pestini ilmavoimissa.
Kuinka paljon on merkitystä siviiliammatilla, täytyyko sellainen olla(olen osa-aikainen varastotyöntekijä)? Entä minkälaista kuntoa rauhanturvaajalta vaaditaan, ovatko he pääasiallisesti jonkinlaisia urheilijoita? Itse en ole juurikaan erityisen liikunnallinen, mutta mikäli muuten kriteerini rauhanturvaajaksi täyttyvät niin kunnon parantaminen ei ole este.
Rauhanturvaajaksi? Aselajin merkitys?
8
5006
Vastaukset
- Kosovon konamies
Gooperi 2400 ja olikohan siihen joku hikinen lihaskuntotestikin. Ei kauheesti vaadi. Ihan normaalia peruskuntoa, vaikka nää jotkut niin väittääkin, että "kauheet valintakokeet". JA VITUT SANON MINÄ! Porukan taso on suoraan perseestä ja toivottavasti ei ainakaan ole laskemassa jos Afganistanin kaltaisia missioita on tulevaisuudessa lisääkin. Lähinnä tasoa elentaa sen porukan nuorentunut ikäjakauma, varusnaiset ja sitä kautta taito elää leirielämää ja suoriutua tehtävistä. Leirielämän sietämistä se oli ainakin Kosovossa 99.99% palveluksesta. Parasta oli kun pääsi nollikselle tai Skopjeen. Partiot olivat yhtä turhaa ajelua pimeässä jossa ei mitään nähnyt ja päivisinkin jotain koirajahtia saatana!
Älkää uksoko näitten "rt-jyrien" paskapuheita ainakaan mistään Kosovosta, Libanonista, Golanilta. Makedoniasta, Kuprokselta, koska suomalaisten rooli on aina ollut siettä taka-alalla ja me mennään operaatioon mukaan siivoon vaan jäljet. Viina on kans yksi ongelma suomalaisilla, mutta en usko että Afganistanissa on, koska se on tähän saakka kovin mesta ja liiankin kova meille kakkapyllyille mamoille Suomen armeijan pelleille.- Kosovon konamies
mun toive olis, että porukan tasoa ja keski-ikää nostetaan, niin jää tuo kansainvälisesti tunnettu lapsiarmeijan leima pois siitä hommasta. Ja naisilta rt-tehtäviltä poistetaan inttivaatimus, ja miksei miehiltäkin, niin saadaan ainakin tasokkaampia naisia sinne.
Lapsia on muutamia ikävä kyllä ollut nyt Afganistakin pressanvaalejen aikaan ilmeisesti jotakin taka-alan hommaa hoitamassa ja siivoomassa muka körmyjä (kauheeta sotimista joo), mutta ne on siltikin väärässä paikassa.
- KFOR05
SPOL -taustasta ei oikeastaan ole hyötyä, joukoissa toimivat "oikeat Suomi -poliisit" sotilaspoliiseina.
Varastohommia löytyy ainakin Kosovosta, ja varmasti alan tutkinto auttaa pestin saamisessa.
Kovia keikkoja kaipaaville voin sanoa ettei niihin kellään ole kiinnostusta 2000 € palkalla ja 1000€ päivärahoilla.
Sotahommat vaatii ainakin 5-7 tuhannen Euron kuukausitilit, käteen. - häh-hä-hääääh
Oot tyypillinen spolle. Luulit varmaan olevasi jotenkin parempi siellä intissä sukkaratsaaja, hehheheee. Susta ei tullut kuin varastomies. Tyypillistä spollekamaa! Kaikki vätykset ne oikeestikin kuulostaa spollareita olevan. Mutta kun ei se oikeita miehiä kiinnosta tuo intti ollenkaan vaikka sen pakosta joutuukin käymään. Kaikenlaiset egottajat luuserit sitten siellä päsmäröivät ja joka paikkaan aukkiin, rukkiin ja spolleksi ovat käsi pystyssä menossa. Mitä ne siitä saa?
Mutta spollena olo intissä on mun mielestä samaa kategoriaa ku joku myymälävartijan tai enempikin kärrypojan kesäpesti. Yhtä paljon sitä kannattaa hehkuttaa:)
No joo, varastolle voisit olla hyvä. Se muutenkin voi olla ihan jees hommaa. vaikka mitä järkeä on mennä varastolle töihin ulkomaille ja olla näkemättä mitään, kun saman voi tehdä suomessakin?
No saahan siinä sanoa olleensa rauhanturvaajana, niin kuin moni tekee:) - SPOLK
itseä kiinnostais noi RT hommat, ikää se 20w, ja SPOL, puhunut meidän Vartiopäällikön kanssa monesti asiasta, joka haavottui Afganistanissa tänä keväänä kun ajoivat autolla miinaan, ei pahemmin päässyt lehteen se. Kyseinen kaveri ei muuten kävele edes tällä hetkellä kunnolla, kyse ei ole siitä että on "hienoa päästä leikkimään sotaan" jne. Muutenkin nykynen intti lastentarha meininkiä. Silti V-tuttaa meidän aselajin haukkuminen. RT-paperit menossa eteepäin tällähetkellä, ja pitäisi saada tietää kohta et miten käy. Isä oli libanonissa aikoinaan, ja hän kanssa suositellut asiaa.
- et tule pääsemään
Joo et sinä pääse, sori vaan. Mutta se sun isäs aika Libanonissa olikin ihan sitä aikaa kun käytiin "saunareissulla" hakemassa Volvo libseistä ja huoraamassa.
Teidän aselaji on pahinta pelleilyä mitä saint harrastaa. Auotte porttia stna 9kk, niin onko järkeä? Mun mielestä spollekoulutuksen vois supistaa 2 viikkoiseksi ja sen portin oppii avaamaan siinä ajassa varmaan. Ammatti-ihmiset hoitelevat varuskunnissa ne turvallisuusasiat nykyisin, mutta silti porttia tarvitaan avaamaan joku turha spolle. -Mutta onhan sekin tosi, että ne intin palkkaa nauttivat vartiopäälliköt ovat usein jonkun sukulaisia, ja se ei tasoa nosta!
- afsafasdasasdasd
Eipä tuosta taustasta varmaan kummemmin ole iloa, lähinnä varmaan palvelusajasta (esim 6kk vs 12kk) sekä intissä saaduista ajoneuvokoulutuksista. SPOLina kuitenkin turha sinänsä haaveilla mistään MP hommista jollet ole siviilissä ammatiltasi poliisi ja omaa jo huomattavaa työkokemusta. Mutta esim. omassa roottorissa jääkäriaselajin omaavia tyyppejä pistettiin viestimiehiksi ja päinvastoin.
On muuten hirveetä paskaa tuo "lapsiarmeija" shaiba. Vanhat pierut vaan itkee ku nuoremmat vetää ohitte. Afgoissaki kattelet ja juttelet esim. jenkkien kanssa niin ei niilläkään parikymppinen otus ole millään lailla "nuori" noissa hommissa.
Lisäksi, valitettavan useista vanhemmista palvelustovereista huomas aivan liian selvästi että puutteita ihan perusasioissa kuten KIELITAIDOSSA (kyllä nyt englantia pitäis ymmärtää ja osata, varsinki johtohommissa voi hyvänen aika), taistelutekniikassa ja, mikä ehkä yllättävintä, varsinkin kantisten osalta jaetun materiaalin toimintakyvyn ymmärtämisessä.- kjeh kjeh kjeh
Lapsiahan ne sinne lähettää, kun kukaan muu ei siitä pannussa napottamisesta saa kikesejä ja laukee housuihin kuin joku sotahullu pojankossi. Jos afgoissakin oltaisiin yhtään jalliksessa, niin kyllä ne sinne laittaisi aikuisia eikä mitään räkönokkia ja jotain intin lesbotyttöjä joita kiusattu koulussa ja siksi menivät inttiin.
Miun mielestä rt-hommiin ja sotilaaksi sopii parhaiten sellainen 30 - 40v mieshenkilö jolla elämänkokemusta ja järkeä päässä. Jenkeilläkin ne nuoret on siellä apumiehinä oppimassa taustalla. Tositolanteet hodetaan aikamiesten toiminnalla;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569