Hei! Onko täällä muita, joilla on hoidoilla alkunsa saanut lapsi ja nyt olisi hoidot menossa pikkusisaruksen saamiseksi?
Meillä on vähän yli 1-vuotias IVF:llä "tehty" lapsi ja nyt ensi viikolla on edessä eka PAS, toiveena saada perheeseen pikkusisko tai -veli. Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa.
Enkä nyt toivo vihaista vastausryöppyä siitä, kuinka tämä on lapsettomuuspalsta ja kuinka en ole lapseton, koska minulla on jo lapsi.
pikkukakkonen haaveissa
12
523
Vastaukset
- uuuuuuuuuuuuuuuu
moikka. Meillä on nyt 10kk vanha tyttö 3 icsi hoidon jäljiltä...eli pieni ihmeemme! Olen miettinyt että ensi vuoden puolella olisi kiva yrittää hänelle jo sisarrusta. meillä ei kylläkään ole mitään pakkasessa ja hoitojen tulokset muutenkin ovat olleet aika huonoja( vähän hedelmöittyneitä jopa icsi:llä) mutta silti ajattelimme vielä yrittää...
Tämä juttu ei tosiaan ihan vielä ole ajankohtainen koska minun pitää ensin lopettaa imetys jne. Onnea teille hoitoihin! - myös ahne?
Miten teille kävi PASn kanssa? Toivottavasti onnisti. Meillä on jo 2 PAS lasta, mutta ajatuksena on yrittää vielä viimeisen pakkasessa olevan alkion kanssa kolmatta lasta.
- alkup ahne :)
Moi! Negaa tuli. Uusi yritys itse asiassa tällä viikolla! Meillä on 3 alkiota enää pakkasessa ja kaikki sulatetaan. Jänskättää, päästänkö siirtoon! Meillä on ollut huonoa tuuria noitten sulatusten kanssa.
Milloin ajattelitte kokeilla sen viimeisen alkion kanssa? - ananas-70
alkup ahne :) kirjoitti:
Moi! Negaa tuli. Uusi yritys itse asiassa tällä viikolla! Meillä on 3 alkiota enää pakkasessa ja kaikki sulatetaan. Jänskättää, päästänkö siirtoon! Meillä on ollut huonoa tuuria noitten sulatusten kanssa.
Milloin ajattelitte kokeilla sen viimeisen alkion kanssa?meilläkin pas takana..1.2. laitettiin..oon jo hermoheikkona tehny kaks testiä.tottakai ne on miinusta.. :(meillä ei oo enää mitn pakkasessa..eikä liiemmin rahhaa uusiin hoitoihinkaan :(
pitäkää peukkuja :?
1v tyttö on passilla saatu.välissä miinus pas,marraskuulta..
usko ei lopu kuitenkaan vielä..
tsemppiä teille - myös ahne?
Milloin ajattelitte kokeilla sen viimeisen alkion kanssa?Harmi ettei edellisellä kerralla tärpännyt. Toivotaan parempaa onnea tähän uuteen yritykseen! Meillä nuorempi lapsista on puoli vuotta ja imetän häntä yhä. Viimeinen yritys tehdään kunhan olen lopettanut imettämisen ja kuukautiset ovat alkaneet eli hoidot alkaa varmaan parin kuukauden sisällä.
Pidän peukut tiukasti pystyssä teille molemmille "ahneille" :) - tiitu79x
myös ahne? kirjoitti:
Harmi ettei edellisellä kerralla tärpännyt. Toivotaan parempaa onnea tähän uuteen yritykseen! Meillä nuorempi lapsista on puoli vuotta ja imetän häntä yhä. Viimeinen yritys tehdään kunhan olen lopettanut imettämisen ja kuukautiset ovat alkaneet eli hoidot alkaa varmaan parin kuukauden sisällä.
Pidän peukut tiukasti pystyssä teille molemmille "ahneille" :)Moi!
Täällä esikoisen saanut 4/2007.
Uusiin hoitoihin alku vuonna 2008, esikoisen ollessa 10kk ja plussatesti lokakuussa 2008. Tästä pienestä tulikin meidän enkelilapsi rv 23 2/2009, kun jouduttiin keskeytykseen rakenneultrassa löydettyjen vikojen takia -> ei ollut pienellä elinmahdollisuuksia :(
Nyt vuoden voimien keräämisen jälkeen uudet hoidot alotettu ja yk1 menossa, ovista tikuttelen nyt kp12! - tiitu79x
tiitu79x kirjoitti:
Moi!
Täällä esikoisen saanut 4/2007.
Uusiin hoitoihin alku vuonna 2008, esikoisen ollessa 10kk ja plussatesti lokakuussa 2008. Tästä pienestä tulikin meidän enkelilapsi rv 23 2/2009, kun jouduttiin keskeytykseen rakenneultrassa löydettyjen vikojen takia -> ei ollut pienellä elinmahdollisuuksia :(
Nyt vuoden voimien keräämisen jälkeen uudet hoidot alotettu ja yk1 menossa, ovista tikuttelen nyt kp12!tekipä ihmeellisen puh. numeron tohon, eli tossa on rv 23 ja ajankohta oli 2/2009...
- alkup ahne :)
myös ahne? kirjoitti:
Harmi ettei edellisellä kerralla tärpännyt. Toivotaan parempaa onnea tähän uuteen yritykseen! Meillä nuorempi lapsista on puoli vuotta ja imetän häntä yhä. Viimeinen yritys tehdään kunhan olen lopettanut imettämisen ja kuukautiset ovat alkaneet eli hoidot alkaa varmaan parin kuukauden sisällä.
Pidän peukut tiukasti pystyssä teille molemmille "ahneille" :)Moikka vaan! Tein viime viikolla positiivisen raskaustestin! :)
Eli toinen PAS raskauden jälkeen tuotti tulosta (pakkaseen jäi vielä 1 alkio, vaikka minulle oli sanottu, että kaikki 3 sulatetaan nyt). En toki juhli vielä, odotan kuumeisesti ekaa ultraa ennen kuin uskon, että raskaus on totta (nimim. yhden kohdun ulkopuolisen kokenut).
En ollenkaan uskonut näihin PASseihin, luulin, että ne ovat kohdallani ajan ja rahan hukkaa, koska mulla on kovin ohut kohdun limakalvo. Mutta näköjään PASseillakin voi plussata :) - myös ahne?
Moikka vaan! Tein viime viikolla positiivisen raskaustestin! :)
Eli toinen PAS raskauden jälkeen tuotti tulosta (pakkaseen jäi vielä 1 alkio, vaikka minulle oli sanottu, että kaikki 3 sulatetaan nyt). En toki juhli vielä, odotan kuumeisesti ekaa ultraa ennen kuin uskon, että raskaus on totta (nimim. yhden kohdun ulkopuolisen kokenut).
En ollenkaan uskonut näihin PASseihin, luulin, että ne ovat kohdallani ajan ja rahan hukkaa, koska mulla on kovin ohut kohdun limakalvo. Mutta näköjään PASseillakin voi plussata :)Oikein paljon onnea plussasta!!! :) Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
Nyt olen itse lopettanut imettämisen ja odotan kuukautisten ja sen myötä hoitojen alkua. - alkup ahne :)
myös ahne? kirjoitti:
Oikein paljon onnea plussasta!!! :) Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
Nyt olen itse lopettanut imettämisen ja odotan kuukautisten ja sen myötä hoitojen alkua.Hei vaan. Ja kiitokset onnitteluista! Meillä oli tänään se ultra ja siellä pompotteli pieni sydän :) Olen onneni kukkuloilla .... :)))
Sinullakin alkaa sitten hoitojen alku lähestyä. Ajattelitko tosiaan vain kokeilla sillä viimeisellä pakastealkiolla vai oletteko valmiita menemään hoidoissa pidemmälle?
Itse olisin ollut valmis tekemään vielä ainakin yhden IVF:n ja itse asiassa olin aivan varma, että siihen joudutaankin (esikoinen vaati 3 IVF:ää ennen kuin onnistui). No, luonto päätti toisin ja meillä on tosiaan vielä yksi alkio pakkasessa, vaikka raskaana ollaankin. Siinäpä onkin sitten miettimistä, että mitä sille viimeiselle alkiolle tekee, jos ja kun tämä vauva syntyy elävänä tähän maailmaan. Tällä hetkellä en usko, että alkaisin tekemään kolmatta lasta hoidoilla. Nyt ainakin tuntuu siltä, että kolmas lapsi saa tulla luomuna, jos on tullakseen. - karitsa,,
Hei vaan. Ja kiitokset onnitteluista! Meillä oli tänään se ultra ja siellä pompotteli pieni sydän :) Olen onneni kukkuloilla .... :)))
Sinullakin alkaa sitten hoitojen alku lähestyä. Ajattelitko tosiaan vain kokeilla sillä viimeisellä pakastealkiolla vai oletteko valmiita menemään hoidoissa pidemmälle?
Itse olisin ollut valmis tekemään vielä ainakin yhden IVF:n ja itse asiassa olin aivan varma, että siihen joudutaankin (esikoinen vaati 3 IVF:ää ennen kuin onnistui). No, luonto päätti toisin ja meillä on tosiaan vielä yksi alkio pakkasessa, vaikka raskaana ollaankin. Siinäpä onkin sitten miettimistä, että mitä sille viimeiselle alkiolle tekee, jos ja kun tämä vauva syntyy elävänä tähän maailmaan. Tällä hetkellä en usko, että alkaisin tekemään kolmatta lasta hoidoilla. Nyt ainakin tuntuu siltä, että kolmas lapsi saa tulla luomuna, jos on tullakseen.Meillä on siis saatu ivf hoidoilla 2 tyttöä ja pakastimessa on vielä odottamassa 2 alkiota. Kolmas lapsi olisi haaveissa, mutta hoitoon päästään vasta kun nuorempi on lähemmäs vuoden ja menkat on säännöllistyny, jotta PAS voidaan tehdä. Kyllä mä pidän meitä edelleen lapsettomuudesta kärsivänä pariskuntana, koska ilman hoitoja ei tapahdu sitten yhtään mitään. Mutta kyllä mä ymmärrän että se täysin lapsettoamia ärsyttää, että tämmönen tyyppi sanoo kärsivänsä lapsettomuudesta. Tää ei nyt ollu sun keskustelun pointti, mutta kunha kerroin.
- myös ahne?
Se on mahtava tunne, kun ultrassa näkyy pikkuinen sydän pompottelemassa!! :)
Me tosiaan yritämme vain sen viimeisen pakasteessa olevan alkion. Meillähän on jo kaksi lasta. Silloin kun toista lasta alettiin yrittää, olisin ollut valmis vielä pitkiin hoitoihin (onneksi tärppäsi eka PAS), mutta nyt kun ollaan saatu jo enemmän kun ollaan uskallettu toivoa, en enää alusta asti hoitoja aloita. Kolmas lapsi tulee jos tulee. Meillä on sellainen tilanne, että on aivan äärimmäisen epätodennäköistä saada luomuna lasta. Eli käytännössä tämän tulevan hoitokerran jälkeen tiedämme, tuleeko meidän perheeseen viidettä jäsentä vai ei. Vaikka tämä viimeinen hoitokerta tehdäänkin "ilman paineita", silti kovasti jännittää lopputulos ja haluaisin jo kovasti päästä aloittamaan hoidot. Mutta edelleen odottelen kuukautisia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243