Lohkominen

TT

Eli ostin tilan, josta aiempi omistaja on myynyt erillisen palan peltoa pois. Nyt kun hain lainhuudon ostamaani tilaan niin nyt tuli kutsukirje maanmittarilta lohkomiskokoukseen. Kysymys siis, että kuka maksaa tämän lohkomisen, aiempi omistaja siis myynyt palan ja saanut siitä rahan mutta ei sitten ilmeisesti hoitanut lohkomista tai ostaja ei ole hakenut lainhuutoa ja asia tuli nyt ilmi kun hain itse lainhuutoa.

3

635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkje

Et keronut kuinka kauan tästä edellisestä kaupasta on kulunut aikaa. Jos aikaisempi ostaja ei ole hakenut lainhuutoa ja sinulle ei tästä kaupasta ole kerrottu eikä siitä ole mainintaa saamissasi asiakirjoissa niin periaatteessahan olet ostanut koko kiinteistön.
      Tai sitten aikaisemmasta kaupasta ei ole kulunut kovin pitkää aikaa (alle vuosi) joten lohkomista ei ole ehditty vielä tehdä. Lohkomistahan ei tarvitse erikseen hakea vaan se prosessi käynnistyy lainhuudon hekemisesta.

• TT

Eli ostin tilan kesäkuussa -09 ja tilasta oli myyty peltopala lokakuussa -08 eli reilu vuosi sitten. Ja kun nyt hain itse lainhuutoa (peltopalan ostaja ei siis ollut tässä vaiheessa hakenut lainhuutoa) ja maksoin sen niin tuli maanmittauslaitokselta kirje lohkomisesta, hain siis ilmeisesti lainhuudon ennen kuin peltopalan ostaja. Kauppoja tehdessä lainhuutotodistuksessa on tuo peltopala merkitty kohtaan "erottamattomat määräalat". Eli onko nyt vaan niin et tuota lohkomista ei ole ehditty tehdä ja nyt se tehdään? Ja näin ollen en joudu maksumieheksi tai ainakin toivon niin, olisihan se hullua et toinen on myynyt peltopalan ja saanut siitä rahan ja nyt minä joudun maksamaan lohkomisen.

• Toimitusinssi
        TT kirjoitti:

Eli ostin tilan kesäkuussa -09 ja tilasta oli myyty peltopala lokakuussa -08 eli reilu vuosi sitten. Ja kun nyt hain itse lainhuutoa (peltopalan ostaja ei siis ollut tässä vaiheessa hakenut lainhuutoa) ja maksoin sen niin tuli maanmittauslaitokselta kirje lohkomisesta, hain siis ilmeisesti lainhuudon ennen kuin peltopalan ostaja. Kauppoja tehdessä lainhuutotodistuksessa on tuo peltopala merkitty kohtaan "erottamattomat määräalat". Eli onko nyt vaan niin et tuota lohkomista ei ole ehditty tehdä ja nyt se tehdään? Ja näin ollen en joudu maksumieheksi tai ainakin toivon niin, olisihan se hullua et toinen on myynyt peltopalan ja saanut siitä rahan ja nyt minä joudun maksamaan lohkomisen.

Lohkominen on käynnistynyt siitä kun määräalan omistaja on hakenut lainhuutoa, eli peltopalan ostaja. Nykyisen lain mukaan lohkokuluista vastaa lohkokiinteistön omistaja, eli tämän peltopalan ostaja. Sinulle ei antamiesi tietojen perusteella pitäisi tulla maksettavaksi lohkomiskustannuksia. Kokouskutsu sinulle kuitenkin tulee, olet asianosainen koska omistat nykyään kantakiinteistöksi jäävän kiinteistön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      774
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      141
      723
    9. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe