En löydä emättimen aukkoa

eyeyey

Tää kuulostaa nyt tosi tyhmältä mutta en löydä emättimen aukkoa. Oon 15 vuotias tyttö ja mun kuukautiset on alkananu ja haluisin koittaa nyt tamponin käyttöä mutta en löydä mihin se laitetaan. Kun katson esim terveystiedon kirjassa olevaa kuvaa niin en oikein ymmärrä koska siellä ei tunnu olevan mitään toista reikää. Oonko vaan nyt jotenkin tyhmä vai onko mulla joku sairaus tai jotain?

28

12917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei puutu

      Kyllä sulla emättimen aukko on, kun kuukautisveri valuu sieltä ulos.
      Se aukko ei näytä suoranaiselta reiältä, varsinkaan silloin, kun ei ole kiihottunut. Emättimen aukko on yleensä virtsa-aukon alapuolella, mutta anatomista vaihtelua voi olla. Kokeile sormella.

    • Hyvää iltaa

      Onnittelut kuukautisista, itse aikoinaan tykkäsin, kun ne alkoivat. Sulla kuitenkin aika alussa... Emättimen aukkoa ei oikein saa tuntuviin, kun on seisallaan ja alapään paikat ovat ihan lytyssä, ne on niinku kiinni silloin. Voisit hyvin tutustua anatomiaasi selälläsi sängyllä jalat levällään. Tuolloin löydät katsomiesi anatomisten kuvien mukaiset 'linjat'. Ylhäältä päin ensin on pieni nypykkä, jonka alta sitten huomaat, että sormesi mkavasti luiskahtaa alaspäin emättimeen; samoin tamponin laittoa sinun on paras harjoitella ensin tässä asennossa. Kun on tullut tutuksi tämän 'löytymisen' kanssa, osaa sen tehdä seisaallaan vessassa, kun vaihtaa tamponia. Seisaallaan kun harjoittelet, niin raoat sormillasi myös häpyhuulia ja siellä alla 'lytyssä' on emättimen aukko. Joillakin tosiaan 'lähtöasennossaan' tiukempi, joillakin väljempi, avonaisempi. Selälläsi sängyllä myös peilin avulla voit rauhassa tutustua, miten nuo systeemit asettuvat. - Kirjotin takasti, mutta tämähän on täydellisen luonnollista. Kaikki naiset samanlaisia, ei mitään hävettävää. Terkuin lääkärimäinen täti!

    • onnea yritykselle

      Tamponi laitetaan siihen reikään, jonka peilin avulla näet siellä alhaalla, kun levität häpyhuulia. Virtsaputki on niin pieni että sinne ei saa vahingossakaan mahtumaan mitään, vaikka yrittäisikin. Istu pytyllä ja nosta toinen jalka siihen reunalle, yritä rentouttaa kehosi. Tässä asennossa tampoonin saa helpoiten sisään.

    • Ingore.

      Isellä täysin sama ongelma, näkyvää emättimen aukkoa ei yksinkertaisesti vain ole! Sitä en ole vuosien aikana löytänyt, vaikka yrittänyt olen miljoonassa eri asennossa ja peilin kanssakin.
      Menkat ovat olleet jo useamman vuoden, ja vuoto tulee epämääräisesti kahdesta nuppineulan pään kokoisesta rei'ästä ilmeisesti jostain sieltä, missä emättimen aukon pitäisi olla..

      • yksinkertainen...

        tapaus että olet neitsyt! Tässä toiset ovat olettaneet että kertojat ovat jo kokeneita naisia. Mutta immenkalvo voi olla niinkin täydellinen että siinä on vain pieni reikä josta kuukautisveri pääsee ulos. Kyllähän se emättimen aukko sitten syntyy ensimmäisessä yhdynnässä ja ellei onnistu, pienellä lääkärin tekemällä leikkauksella.


    • avuton-92

      apua ! itsekään en löydä alapäästäni reikää, olen yrittänyt olla yhdynnässä, mutta penis ei vain uponnut. olen itse yirttänyt työnyää sormea ym sisään, muttei vain mene. korkeintaan muutaman sentin ja sekin sattuu. olen katsonut peilillä, ja näyttää siltä että siinä missä pitäisi olla reikä, sieltä tulee vain jokin "paise" ulos, ja se ei mene sisään ei sitten millään. kuitenkin sormeni lyösi tiensä emättimen takaossassa olevaan pinenen pieneen reikään, joka ei vie mihinkään. luulen siis että minulla on jokin ylimääräinen osa tuolla alapäässä. Olen 19 vuotta enkä ole vielä ikinä kynegolo´killa käynyt.. en uskalla, mitä tehdä?!??!?!!

      • Kannattaa tutkia

        Eiköhän kannattaisi käväistä gynekologilla tutkittavana. Sinulla voi olla niin paksu immenkalvo että se ei repeydy kovin helposti auki vaan tarvitsee leikkauksen. Senkin vuoksi kannattaa käydä gynekologilla näyttäytymässä jos on sittenkin jokin rakenteellinen synnynnäinen muutos tms. Gynekologi on tottunut kaikenlaisiin potilaisiin, ei häntä tarvitse pelätä. Jos pelottaa, voit sanoa lääkärille ettet ole koskaan ollut tutkimuksissa ja pelottaa.


    • avuton-92

      sitä juuri pelkään että kyseessä on jokin synnynnäinen vika jota ei voi edes leikata pois. itse en ole missään leikkauksessa koskaan käynyt, on sellainen neula ja veitsi kammo että... pitänee siis varata aika. kiitos avusta !! =)

    • what to do

      jäin vielä miettimään, ensimmäisen poikaystäväni kanssa harrastimmme seksiä, siis yiritimmem muttei se onnistunut. mietin vain voiko kyseesssä olla normaali neitsyen emätin, ettei paikat ole vielä kunnolla auennut? onko neitsyen emätin kovin eri näköinen kuin ei-neitsyen?

      • Kannattaa tutkia

        Emätin sinällään on samanlainen neitsyellä ja synnyttämättömällä naisella. Erona on vain immenkalvo joka voi joillakin olla lähes huomaamaton ja joillakin se sulkee lähes kokonaan emättimen aukon. Normaalisti immenkalvo on niin ohut ja riittävästi avoin että ensimmäinen yhdyntä, sukupuolinen tyydyttäminen sormin tai tamponin käyttö avaa sen kokonaan.

        Vaikka emätin puuttuisi kokonaan (synnynnäinen vika), sen korjausleikkaus osataan Suomessa hyvin.


    • ei ole tottakaan

      Missä nää ihmiset on nykyään ollu kun on neuvolassa ja koulussa ollu terveystarkastuksia,VAI eikö niitäkään enää tehdä säästökuurilla kun eletään?
      Kyllä mun aikana nuoruudessa oli semmoset tarkastukset ennen yläasteelle siirtymistä että varmasti löyty kaikki semmosetkin viat mistä ei tienny!
      Elätetäänkö nykynuoret pumpulissa liianpitkään eikä kukaan kerro heille mitään??

      • maailmamuuttuusiskoseni

        Ei meillä ainakaan 30 vuotta sitten tytöille tehty sisätarkastusta. Sanoisin, että tietoisuus oman elimistön rakenteesta ja toiminnasta on yhtä huono nyt kuin 30 vuotta sitten. Netti ei vaan ole kunnon valistusväline. Asiasta voisi ottaa yhteyttä jonnekin opetushallitukseen tai vastaavaan. Kai nykyään olisi mahdollista rakentaa kunnollisia havainnollistamisvälineitä.

        Sekin asia voi vaikuttaa, että nykyään tytöt tulevat useita vuosia nuorempina hedelmällisiksi kuin ennen. Eli jos valistusta on, se tulee auttamattomasti myöhässä. Nämä ovat tosi nuoria tyttöjä nykyään, jotka kyselevät. Vuosikymmeniä sitten saattoi mies yrittää hedelmöittää vaimon virtsaputkea tai peräaukkoa. Eli tietämättömiä oltiin vähän vanhemmalla iällä. Nykyään siihen mennessä on jo koettu abortteja ja ehkä saatu kohdunkaulan syövän esiasteita.


      • Anonyymi
        maailmamuuttuusiskoseni kirjoitti:

        Ei meillä ainakaan 30 vuotta sitten tytöille tehty sisätarkastusta. Sanoisin, että tietoisuus oman elimistön rakenteesta ja toiminnasta on yhtä huono nyt kuin 30 vuotta sitten. Netti ei vaan ole kunnon valistusväline. Asiasta voisi ottaa yhteyttä jonnekin opetushallitukseen tai vastaavaan. Kai nykyään olisi mahdollista rakentaa kunnollisia havainnollistamisvälineitä.

        Sekin asia voi vaikuttaa, että nykyään tytöt tulevat useita vuosia nuorempina hedelmällisiksi kuin ennen. Eli jos valistusta on, se tulee auttamattomasti myöhässä. Nämä ovat tosi nuoria tyttöjä nykyään, jotka kyselevät. Vuosikymmeniä sitten saattoi mies yrittää hedelmöittää vaimon virtsaputkea tai peräaukkoa. Eli tietämättömiä oltiin vähän vanhemmalla iällä. Nykyään siihen mennessä on jo koettu abortteja ja ehkä saatu kohdunkaulan syövän esiasteita.

        Hyi! Ei saa opettaa ketään sekaantumaan paskasauruksiin! Paskasauruksia: kohtu, munasarjat, synnytys, abortti yms. Minä en ole mikään paskasaurustyyppi enkä tule ikinä olemaan ja olen siitä ylpeä.


    • apaaa

      Itselläni on jonkinmoinen pallukka siinä missä virtsaaukon pitäis olla. Sinne saa tiukasti tungettua sormen ja sieltä se pissakin tulee. Voiko joku selittää onko tämä normaalia

      • Biologiantunnille

        Se pallukka taitaa olla klitoris.


      • Anonyymi
        Biologiantunnille kirjoitti:

        Se pallukka taitaa olla klitoris.

        Kuka kusee klitoriksestaan 😂


    • kylläsesiellävarmastion

      Asettukaa vaikkapa lattialle istumaan polvet koukussa hyvässä valossa. Katsokaa peilin kanssa, mitä näette. Levittäkää sormilla häpyhuulia, niin näkyy paremmin. Eli kaikkein ylimpänä häpyhuulien liitoskohdan alapuolella on klitoris. Heti sen alapuolella on normaalisti virtsaputken aukko. (Jos virtsaputken aukkoa ei näy, ei tarvitse hätääntyä. Olette kuitenkin virtsanneet onnistuneesti yli vuosikymmenen. Joillakin naisilla virtsaputki lähtee emättimen sisäpuolelta.) Virtsaputken alapuolella on emättimen aukko. Ja emättimen aukon alapuolella kaikkein alimmaisena on peräaukko. Peräaukon ja emättimen aukon välissä on väliliha.

      Jos teillä on kuukautisvuoto alkanut, niin emättimessä on aukko vuodon poistumista varten. Laittakaa vaikka sormeen öljyä tai rasvaa, ja kokeilkaa. Jossakin kohti sormen pitäisi humpsahtaa vähän sisäänpäin. Kun levittää häpyhuulia sivuille päin, niin aukon pitäisi myös näkyä (normaalissa asennossa se on vähän "liimaantunut" kiinni, ja alapäässä voi olla vähän poimuja, jonne se piiloutuu).

      Itselläni oli hyvin tiukat paikat ennen seksielämän aloitusta. Siitä huolimatta olin kokeillut tamponia jo siinä vaiheessa onnistuneesti. Eli lienee vain harvalla immenkalvo (nykyään taidetaan puhua immenrenkaasta) on niin tiukka, ettei siitä tamponi mahdu. Jos emättimeen ei mahdu yhtään sormea, vaan aukko on niin pieni ja tiukka, niin silloin on järkevintä siirtää tamponin käyttö vähän vanhemmalle iälle. Nimittäin tamponi leviää imettyään verta, ja se pitäisi saada myös pois.

      Netistä löytyy varmasti ihan asiallisia sivuja, joissa näkyy kuvia naisen alapään rakenteesta. Huomioikaa, että jokaisen alapää on eri näköinen, eli siitä ei sittenkannata mitään traumaa ottaa. Myös anatomian kirjoissa ja muissa oppikirjoissa on kuvia naisen lisääntymiselimistön rakenteista.

      • Anonyymi

        Yäk! Halveksuttavaa!


    • Kivaolla

      Onkos aukko löytyny

    • Moooooooi

      Mäkään en löydä

    • Jenna99

      Oon 19 vuotias ja en ole harrastanut seksiä kertaakaan, tai ni siis olen yrittänut mutta ei innistu, kun ollen kahtonnut niin minulla ei ole samanlainen alapää kun lukiossa biologian kirjan kuvassa minulla on vain virtsaputki itseni mielestä mitä teen kun haluaisin Eliaksen kanssa jo kovasti peti puuhiin ja olisin siihrn jo valmis

    • Anonyymi

      emättimen aukkoa ei löydy, missä se voi olla? Yritin yhdyntää mutta se ei onnistunut koska aukkoa ei löydetty mistään.

      • Anonyymi

        Kyllä se emätin on jos sulla tulee kuukautiset.Katso kumppanin kanssa kuvista missä se emätin sijaitsee.Otatte älypuhelimen ja googlaatte emättimen kuvahausta.


    • Anonyymi

      Liu'uttakaa sormia alapäätä pitkin, niin ne löytää joskus reiän. Ainakin minulla(joskus). Muuten minä sitä en ainakaan löydä😅

    • Anonyymi

      Moi, mulla alkoi menkat tos yks päivä. Tänään luin tietoa, että mikä emätin on. Okei, tää saattaa kuulostaa tyhmältä.

      • Anonyymi

        Se kuukakutisveri tulee emättimen kautta pois.Ja sieltä sen pitääkin tulla.


    • Anonyymi

      Mulla alko eile menkat ja oon 13 vuotias. Mulla ei oo suojii ku en uskalla kertoo äitille tai iskälle siitä nii oon saanu vaa vähä kaverilta suojii nii en tiiä missä on Emätin-aukko enkä tiiä miten tampoonia käytetään, kun kävin silloin eilen ostamassa salaa tampoonei.

    • Anonyymi

      Katso peilin kanssa itse alapäätäsi niin näet millainen on. Sitten ei ole niin että kaikilla on prikulleen saman lainen ,eroja on monenlaisia . Joten kaikilla såsikti sama tarkoitus

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe