Mitä te nykyään kuuntelette?

eetvartti

Olen 50-luvulla syntynyt, ja minulle ylivoimaisin ykkönen on aina ollut Pink Floyd jäsenten sooloineen eli mm. Gilmourin soololevyistä pidän myös. 70-luvulla kuuntelin myös paljon Genesistä, Yesiä, King Crimsonia, Tolosta, Wigwamia. 80-luvulla kuvioon astui myös jazz ( David Murray, etc).
Sitten tuli vaimo, perhe sekä työ ja musiikki jäi vähän taka-alalle. Nyt lapset ovat muuttaneet pois ja aikaa on taas enemmän itselle. Kaivoin vanhat vinyylit esiin ja on upeaa nostalgisoida.
Uutta musiikkia olisi myös kiva kuunnella. Mutta olen myös huomannut etten tiedä näistä nykybändeistä juuri mitään. Olen yrittänyt etsiä netin kautta, mutta hidasta ja vaikeaa, kun kaikki nimet ovat outoja. Niinpä pyydänkin apua teiltä, jotka olette seuranneet aikaanne ja joilla on suurin piirtein samantyyppinen musiikkimaku. Mitä uutta musiikkia te nykyään kuuntelette ja voisitte suositella.

7

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin näin

      nyky musiikkia ei kannata kuunnella. se on mielikuvitsetonta moskaa. parempi tyytyä näihin vanhempiin

    • Ozrics

      Kuten edellinenkin kirjoittaja sen hieman suorasanaisemmin ilmaisi; "nykyajan bändit" eivät ole kiinnostavia.

      Mutta tuossa tarkemmin, kun mietin, on yksi bändi, jota olen jaksanut monta vuotta fiilistellä ja siinä on paljon progressiivisia elementtejä ja myös kosmisempia fiilistelyjä. Nimittäin englantilainen Suomessakin muutamaan otteeseen piipahtanut:

      Ozric Tentacles

      Täällä hieman lisätietoa, sillä bändin varsinaiset sivut www.ozrics.com ovat näemmä jostain syystä kaatuneet:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Ozric_Tentacles

      Onpa bändissä soittanut taannoin Roger Waterin poikakin syntikkaa, joten luulisi Floyd - fanin innostuvan.

      Aika konevoittoista materiaalia siis luvassa, mutta mitä muutakaan voisi odottaa tämän vuosituhannen edistykselliseltä meiningiltä? Tutustu vaan ihan rohkeasti mihin tahansa bändin levyyn vaikka viimeiseltä kymmeneltä vuodelta. Soundit miellyttävät varmasti jos olet hyvän kunnon musan ystävän lisäksi hifismiin taipuvainen.

      • eetvartti

        Kiitos vaan Ozricsille. Olen jo hieman tutustunut bändin musiikkiin, hankinkin yhden livelevyn ja oikeaan osuit. Tämä on juuri sitä mitä olen etsiskellyt. Väliin tulee mieleen Weather Report, väliin orientti, mutta kuitenkin omilla teillään pojat tuntuvat olevan. Tämä on juuri sitä kiehtovaa musiikkia, jota voi kuunnella pitkään ja aina löytyy uutta.
        Kiitokset vaan kovasti.


    • ei oo tietooo

      70- luvulla syntynyt ja enpä voi suositella oikein mitään, koska en uutta kuuntele.

      Suositellaan nyt vanhaa brian enoa vaikka. Mozarttia. Miles davisia ja vaikka bill evans ja al di meola.

      Eli uudesta musasta en tajua yhtään mitään , mutta eipä tuo haittaa. 70- luvun floyd tuo edelleen lapsuuden mieleen, kun saunassa kuunneltiin dark side of the moonia.

      brian eno - under stars 1983 apollo

      http://www.youtube.com/watch?v=35oz2X93aek

    • Mr Echo

      Tsekkaapa Porcupine Tree. Niillä oli 90-luvulla Pink Floyd -vaihe (etenkin The Sky Moves Sideways vuodelta 1995 on enemmän Pink Floydia kuin PF itse noihin aikoihin). Paljon muitakin vaikutteita 70-luvun progesta, itse olen usien kuulevinani Yes/Rush/Kansas/King Crimson-vaikutteita bändin tuotannossa. Tosin myös heavympaa matskua bänsiltä löytyy... ja jos raskaampi progeilu kiinnostaa, niin kyllä Dream Theater on myös bändi, johon kannattaa ainakin tutustua.

    • sun king 84%

      Radiohead, Eno, Robert Wyatt.

    • Anonyymi

      ROLLING STONES
      RAINBOW
      ABBA
      CREAM
      JA SOULIN PUOLELTA
      TEDDY PENDERGRASS

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2123
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1799
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1659
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1566
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1484
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      112
      1361
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1341
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe