Päätin ihan kuriittaan kokeilla josko aprikoosin kivistä lähtisi jotain jollain konstilla kasvamaan ja löysin silloin netistä yhden ohjeen joka näköjään toimi. Nyt minulla on kolme taimea ja mietin kovasti josko niille pitäisi tehdä jotain kuten leikkaamista tms... Pisin alkaa olla pian 20cm korkuinen. Ulos en niitä ole edes suunnitellut siirtäväni, mutta jos kasvaa vain yksi hontelo varsi, niin ei sekään ehkä ole kovin kaunis.
Onko jollain kokemusta???
Aprikoosipuu...
3
1411
Vastaukset
- Puun kasvattaja
Sanoit itsekin aprikoosiPUU, ei mikään pikkupensas.
Anna sen kasvaa puuksi, leikkaa vasta kun on n.1,5 metrin korkuinen. Silloin on sopiva aika.- ei viherpeukalo
Eipä tullut vaan mieleeni:) olen vaan niin tohkeissani kun onnistuin saamaan nuo kaikki kolme itämään. Yleensä olen parempi tappamaan kuin kasvattamaan.... siis kasveja.
- Kasva TTaja
ei viherpeukalo kirjoitti:
Eipä tullut vaan mieleeni:) olen vaan niin tohkeissani kun onnistuin saamaan nuo kaikki kolme itämään. Yleensä olen parempi tappamaan kuin kasvattamaan.... siis kasveja.
Aprikoosit ja myös jopa kaupasta ostetut kokonaiset mantelit itävät helposti. Tarvitsevat ehkä syksyllä kylmäkäsittelyä jääkaapissa (= vastaa talvea luonnossa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 391764
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628