Sinä, joka olet käynyt/viipynyt Pariisissa? :)

tiuwityttö

Eli siis olen tällainen nuori nainen, joka on joulukuussa lähdössä kaverinsa kanssa ensimmäistä kertaa Pariisiin. Matkamme päämäärä on lähinnä shoppailu, nautiskelu ja ihmettely. Museot ovat pannassa tällä matkallamme. Olemme molemmat työssäkäyviä, mutta meillä ei ole mitään hullun suuria summia käytössämme. Matkan hinta poisluettuna meillä on per lärvä noin 400€ käyttörahaa.

Olen lukenut matkaoppaita, mutta en ole saanut niistä oikein mitään tarvitsemaani irti. Haluaisin siis sähköpostitella jonkun kanssa, joka on joskus ollut, ehkä viipynyt kauemminkin, Pariisissa, ja tietää vähän tällaisten nuorten naisten intresseistä ja osaisi kertoa hieman, että mitä meidän tulee tietää, että saamme matkamme onnistumaan :) Eli jos joku on valmis jakamaan matkustelu-viisauttaan ja vastaamaan muutamiin kysymyksiin ja sitä kautta tekemään matkastamme onnistuneemman, niin laitahan sähköpostia!

s-postini on: tiuwi(miukumauku)suomi24.fi

3

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pariisin matkaaja

      On aika iso ero, oletteko menossa viikoksi vaiko viikonlopuksi Pariisiin:
      - 400€/4 = 100€ pvä tai
      - 400€/7 = 60€ pvä.

      Ensimmäisellä elää hyvin Pariisissakin ja toisella täytyy vähän katsella, mihin rahansa käyttää.

      shoppailu -> joko bulevardeille, jossa suurten tavaratalojen vieressä on paljon ketjujen liikkeitä tai http://www.lavalleevillage.com

      nautiskelu -> Michelinin oppaassa on uusi, edllisia ravintoloita tarkoittava merkki. Ainakin osa noista ravintoloista on myös Via Michelin sivustolla:

      http://www.viamichelin.com/

      Haku Find a Map -> 750xx ja France jossa postimumeron kaksi viimeistä numeroa ovat kaupunginosa -> siitä alta vallitaan sitten ukon kuva ja haku

      ihmettely -> Joko Eifeltorni, Tour Monparnasse tai jompi kumpi riemukaarista. Kolme paikkaa, joista näkee hyvin Pariisin.

      • aloittaja

        oho, tosiaan unohtui laittaa kauanko viivymme :) eli 5 päivää, joista 2 siis kuluu matkustamiseen.


    • rEv

      Turisti-infosta sai Pariisi shopping guideja mikä ainakin musta oli ihan hauska :) Opaskirjan alussa oli testi tyyliin millainen shoppailija olet ja tuloksen mukaan kirjassa oli sitten erilaisia reittiehdotuksia kauppatietoineen, näiden lisäksi kirjasessa oli muistaakseni jotain muutakin perustietoa. Kannattanee poiketa vaikka Pyramides welcome centressä (25, rue des Pyramides) jo heti alkumatkasta ja kerätä sieltä kaikki vähänkään kiinnostavat esitteet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe