Tuli tässä mieleen

jassumarketta

kuinka moni nainen suunnittelee remonttia omassa kämpässä, tuleeko mieleen, että mies voisi olla kätevä tässä ja tässä hommassa. Minä puren hampaat yhteen ja teen itse...

89

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Humoristi.

Anna nyt kumminki sen ukonkin jotain päättä vai onks se niin hissu ettei suutasa saa auki.

• Jiddu

humoristi. Alottajalla ei oo ukkoa niin mä ainakin kässäsin jutun, et kaipuuta olis.

• Putkivalo

Yksi lisää käärittävä suojamuoviin :))

Jos remppamiestä tarvit, niin osta palvelu. Ne on kätsyjä. Tulee ja menee eivätkä jätä kuin likaraidan jälkeensä... :))

• Heikunkeikku

Joo, kyllä monasti tulee mieleen, että mies voisi olla kätsy.
      Minä oon tehnyt remonttia jos jonkinmoista, kaikki onnistuu. Hampaita minäkin yhteen puren ja päästelen huulten välistä jos jonkinlaista murinaa. Hammasta-purren-meininkiä on ollut NIIN paljon, että nykyään puren vain ikeniä :)))

Aina remonttia tehdessä rapa roiskuu ja inhottavin juttu on se jälkien siivous. Silloin varsinkin tulee mieleen, että olisi mukavaa, jos olisi nätty mies, joka ottais reippain ottein harjan ja kiffelin kouraan ja alkaisi roskia lakaisemaan.

Viime kesänä, kun korjasin venettä, niin silloin mun hampaat kolisi viimesen päälle. Se oli yhtä hammasten puremista ja sen jälkeen oonkin vain näitä ikeniä hangannut vastatusten.
      Veneestä tuli hieno ja olen ylpeä siitä, mutta vakuutan, että se oli laitimmainen kerta, kun semmosta alan tekemään. Hiomakoneella, kun pintoja veteli moneen kertaan ja pöly tukki ittiänsä joka reikään, niin ajattelin, että ikänä, Ikänä, IKÄNÄ en sitä hommaa tee.
      Oon aatellut vähä sillä ajatuksella, että teen ainakin Yhden kerran jonkun homman ja sen jälkeen aukasen rahakukkaron ja otan maksullisen miehen, joka hoitaa hommat. Siis remonttihommista nyt oli kyse ja veneeseen ja autoon liittyvistä tekemisistä. :)

Vaan on niitä, rehellisesti sanottuna, niin toistaitoisia miehiäkin liikentees, jotka eivät kertakaikkisesti osaa tehdä yhtään mitään, että välillä ihmettelee, miten ne eivät tähän ikään mennessä väkisinkin ole jotakin oppinut. Kädetkin pehmoiset, kuin vauvan peppu. Kunnon miehellä saa olla kädet sen näkööset, että niilä on tehty töitä.

Hyvää tätä päivää. kaunis ilma tänään. Olen taas ollut tuola ulkona kahvikupin kera ja meen sinne nyt takaisin.

• Täällä myös tunne, että mies voisi olla "kätsy" olemassa. Eilen kyllä kävi ihan maksullinen mies laittamassa uuden ulko-oven ja huomenna menee auto korjaamolle talvirenkaiden vaihtoon ym. pieneen viksaukseen(mm.öljykello pitäisi vaihtaa). Nimimerkillä "kokemusta on" ainakin tulee paaaaaljon halvemmaksi, kun teettää ammattimiehen hommat ammattimiehillä - "kätsyt" ja vähemmän "kätsyt" sitten ihan johonkin muuhun käyttöön!

• e-helena

Niin mies voisi olla kätevä, kenties, mutta niin monella on peukalo keskellä kämmentä.
      Onneksi on tullut tuo aviomiespalvelu avuksi, meille naisille.

• yksinkin onnistuu

Nyt just vetelen tapetteja pois,hyvin onnistuu yksinkin.
      Listat oli tiukassa,mutta ainutkaan ei rikki mennyt,eli uudelleen paikoille,helppoa kun numeroi ne pois ottaessa.
      Sitten katto saa maalin,ensin pitää hioa sitä,kun tekee hyvän pohjatyön,tuloskin on hyvä.
      Remonttia olen tehnyt monta vuotta,ostin vanhan talon,jota olen peruskorjannut jo 8v. vähitellen valmistuu.
      Kyllä joskus kun oikein väsyneenä olen rapulle istahtanut,että voisi jakaa toisen kanssa nämä työt,mutta,mutta.
      Kun tämän talon ostin,seurustelin yhden miehen kanssa,suunnitelmat oli korkealla hällä,hän tekee remontin,minä maksan tarvikkeet ja lainat,talo on yhteinen...! ! !
      Kuitenkin osoittautui,että hän ei osannut kun tuon juoma puolen,mutta remontista ei tullut mitään,puheet ja työ on kaksi eri asiaa,itsekin tein työtä koko ajan siinä,mutta kuulemma apuna vain jne..
      Kaikki ei vain ollut kohdallaan tässä asiassa,mitta tuli täyteen,päätin että yksinkin tämän saan tehtyä,tietysti apua olen saanut raskaimpiin hommiin ja kaikki vesi ja sähköhommat olen teettänyt.
      Hän laskutti minua kaikista "tekemistään" tunneista,maksoin kaikki pois,tyhmääkin varmaan,mutta en halunnut kuulla hänestä enää mitään.
      Remonttimiehiäkin on niin monenlaisia,mutta sen opin että "rakkaus" ja remontti kannattaa pitää erillään.
      Jos joku kaks lahkeinen sattuu vihjaamaan että tarvitko apua remonttiin,en tosiaan tarvi,sen opin sain.

• Heikunkeikku

Uskon hyvinkin, että yksinkin remontti onnistuu. Kovasti oot ahertanut talossasi, varmasti ihana tunne, kun kattelee omien käsien töitä.

Nykyään noissa tapeteissa on valinnanvaraa. Kun flätkäsee liisterin tapettiin ja alkaa sitä seinään tökkäämään, niin silloin on helpompaa, jos on kaksi ihmistä. Yks stemmaa yläpäätä ja toinen asettelee alalaitaa. Yksin, jos tekee, niin liisterillinen tapetti helposti tarrautuu väärään kohtaan.
        Minä tapetoin viimeksi semmosella tapetilla, että se liisteri laitetaan telalla seinään ja tapetti asetetaan Kuivana siihen liisterin päälle. Todella, todella kätevää ja helppoa ja se onnistuu mainiosti yksin.
        En ikinä enää osta semmosta tapettia, johon on pakko laittaa se liisteri siihen tapettiin.

Hyvä, kun pääsit semmosesta miehestä eroon.
        Ei ollut varmaankaan tyhmää, kun maksoit "tehdyistä" tunneista. Mäkin olisin maksanut ja ihan siitä syystä, että ei ainakaan tule mitään jälkipuheita ja päästäkseni täysin eroon tyypistä.

• tekstiä. Etkö huomannut aikaisemmin, että hänellä oli alkoholin kanssa ongelmia? Täytyy olla aika narsistinen tyyppi, että kehtaa vielä laskuttaa.

• handek

Kyse on lähinnä asenteesta, enhän mie osaa kun olen nainen...

Naisethan ovat monesti paljon taitavampia ja tekevät siistimmän työn. Itse ainakin olen semmoinen "rutaisija", äkkiä seinä kaatuu ja paneelit sinkoilevat, lopputyö tahtoo sitten viivästyä...

Omat vekarani ovat työhön ja työvälineisiin tottuneet. Vanhempi otti ensimmäiset sähköiskunsa ryömiessään lattialla. Löi kätensä suojaamattomaan pistorasiaan.

Nuorempi käytteli jo 10v jiirisahaa tottuneeseen malliin. Tauluunsa kehyksiä rakenteli.
        Tapetoinnin ja maalauksen heille jossain vaiheessa näytyin, että osaavat miehiään tulevana aikanaan opastaa.
        Moottorisahaa on turha pelätä, opastuksella kaikki onnistuu.

• jassumarketta
        handek kirjoitti:

Kyse on lähinnä asenteesta, enhän mie osaa kun olen nainen...

Naisethan ovat monesti paljon taitavampia ja tekevät siistimmän työn. Itse ainakin olen semmoinen "rutaisija", äkkiä seinä kaatuu ja paneelit sinkoilevat, lopputyö tahtoo sitten viivästyä...

Omat vekarani ovat työhön ja työvälineisiin tottuneet. Vanhempi otti ensimmäiset sähköiskunsa ryömiessään lattialla. Löi kätensä suojaamattomaan pistorasiaan.

Nuorempi käytteli jo 10v jiirisahaa tottuneeseen malliin. Tauluunsa kehyksiä rakenteli.
        Tapetoinnin ja maalauksen heille jossain vaiheessa näytyin, että osaavat miehiään tulevana aikanaan opastaa.
        Moottorisahaa on turha pelätä, opastuksella kaikki onnistuu.

olen samaa mieltä. Meneillään tapetointi tyttären asunnossa ja hän iloitsee joka palkitsee taas minua, vanhaa käppänää. Mutta olenpahan tehnyt monenlaista, jopa kaivanut lipputangolle kuopan!!

• remonttityö
        Teotwawki kirjoitti:

tekstiä. Etkö huomannut aikaisemmin, että hänellä oli alkoholin kanssa ongelmia? Täytyy olla aika narsistinen tyyppi, että kehtaa vielä laskuttaa.

Osasi tosi hyvin piilottaa juomisensa,alkuseurustelussa en kiinnittänyt asiaan huomiota,tavattiin vain viikonloppuisin.
        Alkoholi oli ja on minulle aika vieras asia,sitä ei tavallaan uskonutkaan alkuun,mutta pakkohan sitä oli silmänsä avata,tuli näitä muitakin asioita.
        Hällä oli kiire saada jotain omiin nimiinsä,silloin kellot alkoi soida,hetkonen,mua aletaan käyttää hyväksi.
        Kyllä hän pelotteli minua kaikenlaisilla jutuilla,etten pärjää yksin,en saa taloa rempattua,tulee sitä sun tätä ongelmaa,narsistihan hän on,väkivaltainenkin kuulemma,meillä ei sitä ongelmaa ollut.
        Vaihdatin lukot uusiksi,saan elää rauhassa,lastani hän pelotteli myös,halusin maksaa hänet ulos elämästäni.
        Aluksi pelotti alkaa tekeen remppaa,mutta sain hyviä neuvoja kaupoista,työkavereilta,sukulaisilta eli suuri kiitos heille kuuluu tästä ja olen heille sen sanonutkin.
        On kyllä hieno tunne tulla omaan kotiin jonka eteen on paljon työtunteja tehnyt,sain jopa pihan laitettua uusiksi,työtä on paljon nytkin,mutta sisäinen tyytyväisyys on niin hyvä tunne,että sen eteen töitä tekee.
        ps. minä laitan myös sellaista tapettia,missä liisteri laitetaan seinään,paljon helpompi tapetoida niin.

• remonttityö kirjoitti:

Osasi tosi hyvin piilottaa juomisensa,alkuseurustelussa en kiinnittänyt asiaan huomiota,tavattiin vain viikonloppuisin.
        Alkoholi oli ja on minulle aika vieras asia,sitä ei tavallaan uskonutkaan alkuun,mutta pakkohan sitä oli silmänsä avata,tuli näitä muitakin asioita.
        Hällä oli kiire saada jotain omiin nimiinsä,silloin kellot alkoi soida,hetkonen,mua aletaan käyttää hyväksi.
        Kyllä hän pelotteli minua kaikenlaisilla jutuilla,etten pärjää yksin,en saa taloa rempattua,tulee sitä sun tätä ongelmaa,narsistihan hän on,väkivaltainenkin kuulemma,meillä ei sitä ongelmaa ollut.
        Vaihdatin lukot uusiksi,saan elää rauhassa,lastani hän pelotteli myös,halusin maksaa hänet ulos elämästäni.
        Aluksi pelotti alkaa tekeen remppaa,mutta sain hyviä neuvoja kaupoista,työkavereilta,sukulaisilta eli suuri kiitos heille kuuluu tästä ja olen heille sen sanonutkin.
        On kyllä hieno tunne tulla omaan kotiin jonka eteen on paljon työtunteja tehnyt,sain jopa pihan laitettua uusiksi,työtä on paljon nytkin,mutta sisäinen tyytyväisyys on niin hyvä tunne,että sen eteen töitä tekee.
        ps. minä laitan myös sellaista tapettia,missä liisteri laitetaan seinään,paljon helpompi tapetoida niin.

Hieno homma, mutta en kyllä ymmärrä, miksi nainen olisi noissa hommissa muka jotenkin erilainen kuin mies. Samat saumat siinä pitää suorassa pitää, oli tekijä sitten mies tai nainen.

Tiedätkö, se mies vedättää parhaillaan jotain toista naista samalla intensiteetillä kuin sinua aikanaan. Todennäköisesti.

• ei ole muuttunut
        Teotwawki kirjoitti:

Hieno homma, mutta en kyllä ymmärrä, miksi nainen olisi noissa hommissa muka jotenkin erilainen kuin mies. Samat saumat siinä pitää suorassa pitää, oli tekijä sitten mies tai nainen.

Tiedätkö, se mies vedättää parhaillaan jotain toista naista samalla intensiteetillä kuin sinua aikanaan. Todennäköisesti.

Olet oikeassa,ei hän tapojaan ole muuttanut,on ollut viimevuosina montakin hyväuskoista naista,hän kun osaa olla tosi fiksu ja kohtelias mies.
        Vieläkin nousee "karvat pystyyn" jos häneen jossain törmään

• Dorodea

On ne käteviä, hommassa kuin hommassa. Teen silti vaikka mitä, mutta kaikkeen en pysty yksin. Ja mielelläänhän miehet auttaa naisia vaativissa hommissa :)

• jassumarketta

No joo, ehkä tuo remppahomma vaatii aina etukäteissuunnittelua ja sen kyllä osaan. Kai se siinä sitten on, tekeekö mies vai nainen. Pituutta olisin alunnut 20 cm lisää :))

• Dorodea
        jassumarketta kirjoitti:

No joo, ehkä tuo remppahomma vaatii aina etukäteissuunnittelua ja sen kyllä osaan. Kai se siinä sitten on, tekeekö mies vai nainen. Pituutta olisin alunnut 20 cm lisää :))

Hyvä sinä, mä olen huono suunnittelemaan. Oon ennemmin sellanen tiimityöskentelijä, kiva kaikkee yhdessä suunnitella ja toteuttaa. Juu, pituutta haluisin minäkin, ei tarviis aina keikkua jonkun päällä :)

• jassumarketta
        Dorodea kirjoitti:

Hyvä sinä, mä olen huono suunnittelemaan. Oon ennemmin sellanen tiimityöskentelijä, kiva kaikkee yhdessä suunnitella ja toteuttaa. Juu, pituutta haluisin minäkin, ei tarviis aina keikkua jonkun päällä :)

Nyt on meneillään tapetointi ja varpaillaan seison "emännänjatkon" päällä kyllä se pohkeissa illalla tuntuu. No poikani on 192 cm mutta ei jouda tähän hässäkkään. Aina kuitenkin pyydän lamput vaihtamaan.

• Niin ja kun omalla miehellä teettää, niin se palkanmaksukin voi olla ihan pelkkää silkkaa huvia, molemmille.

• Dorodea
        miljoona kirjoitti:

Niin ja kun omalla miehellä teettää, niin se palkanmaksukin voi olla ihan pelkkää silkkaa huvia, molemmille.

Hyvä pointti, palkanmaksupäivä yhtä juhlaa :) Ei passaa ennakkoa antaa, jää vielä työt kesken :D

• k/k

Alkoi omat näpertelyt oikein hävettämään ja mä kun olin pitäny ittiäni remonttimiehenä,pakko se on antaa kunnia niille kelle se kuuluu.
      hyvä naiset ,ei muuta ku saumat suoraan ja pinoteksia pintaan.

• viivi-amald.

en koskaan edes tapetoi yksin, en maalaa yksin, en laita lattiaa yksin, en vaihda ovea yksin, en listoja
        mulla on aina kaveri nöössipoikana.
        Mutta minua ärsyttää tuo mainos lintu joka lentää räpeltää tuossa ruudun alareunassa, hiivatti ku ottaa silmään ja hiukan päähänki.

• viivi-amald. kirjoitti:

en koskaan edes tapetoi yksin, en maalaa yksin, en laita lattiaa yksin, en vaihda ovea yksin, en listoja
        Mutta minua ärsyttää tuo mainos lintu joka lentää räpeltää tuossa ruudun alareunassa, hiivatti ku ottaa silmään ja hiukan päähänki.

No toi lumi,ens oli kovaa kohinaa miten sitä tulee,Mä söin koko maantain rasvast ruokaa,menin aikasin nukkumaan venyteltyäni sitä ennen,nukkusin rukkaset käres koko yön.
        kellon laitoin kolmelt soimaan ja reippaast ylös ,kattomaan mustaa maata,en siitä viel masentunut mut kun koko päivän seisoin lumilapio käres pihalla turhaan .
        Se ruppee kasvattamaa rintakarvoi.

• paapuuri
        koti-kiusattu kirjoitti:

No toi lumi,ens oli kovaa kohinaa miten sitä tulee,Mä söin koko maantain rasvast ruokaa,menin aikasin nukkumaan venyteltyäni sitä ennen,nukkusin rukkaset käres koko yön.
        kellon laitoin kolmelt soimaan ja reippaast ylös ,kattomaan mustaa maata,en siitä viel masentunut mut kun koko päivän seisoin lumilapio käres pihalla turhaan .

seisoit siellä laiskana koko päivän ja mie lykkäsin tuntitolkulla kolalla
        lunta sinne ja tänne ;(((
        Olisit tullut auttamaan!!!!

• viivi-amaldi.
        koti-kiusattu kirjoitti:

meni hukkaan rasvaset ruuat ja kaikki.
        Kyllä sinua ny kokeillaan ihan olantakaa.
        Eiks sitä lunta oo vielkään, jos vaik sait kaks karvaa rintaas lisää, katos ristiin nekin mnee ja näyttä niinku niitä ois neljä. Isottele ny hiukan rinta rottingilla.

• paapuuri kirjoitti:

seisoit siellä laiskana koko päivän ja mie lykkäsin tuntitolkulla kolalla
        lunta sinne ja tänne ;(((
        Olisit tullut auttamaan!!!!

Ei soinut puhelin ,eikuulunut ääni,oisinhan mä tullut kun oisin tienny,olis ollu sievä uus sininen rattorikin.

• paapuuri
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ei soinut puhelin ,eikuulunut ääni,oisinhan mä tullut kun oisin tienny,olis ollu sievä uus sininen rattorikin.

ettei saa soittaa ;))
        Käsi kyllä heilui ja kola kädessä teki hurjia kiepautuksia.

• viivi-amaldi. kirjoitti:

meni hukkaan rasvaset ruuat ja kaikki.
        Kyllä sinua ny kokeillaan ihan olantakaa.
        Eiks sitä lunta oo vielkään, jos vaik sait kaks karvaa rintaas lisää, katos ristiin nekin mnee ja näyttä niinku niitä ois neljä. Isottele ny hiukan rinta rottingilla.

Vaimo lupas panaanin,oikeest kuka lunta kaipaa?
        Jos on jäätä ja lunta ,kukaan ei kuule kun mun renkaat rapisee komeesti.

• 16+5
        viivi-amald. kirjoitti:

Ottasko kärpäslätkän ja humauttas...kaikkea ne laittavatkin kiusaksi,mainostajat!

• koti-kiusattu kirjoitti:

epistä): Mut mie en oo muutako ihaillu vaa maisemaa, kyl on nättiä, meil sitä lunta sen verran tuli:))))
        Ainoa ikävä puoli täs, oon pikkuse ollu kipeenä, mut toi luminen maisema on nyt nautinto:)))

• paapuuri kirjoitti:

ettei saa soittaa ;))
        Käsi kyllä heilui ja kola kädessä teki hurjia kiepautuksia.

kun tollanen metriheikki temuaa hankessa ja yrittää kolaa heiluttaa.
        Pikkasen pipon tupsu hankest näkyy,toivottavast on punanen ettei mies aja traktorilla yli.

• Dorodea
        koti-kiusattu kirjoitti:

Hih, oisit soittanu ilmatieteenlaitokselle ja valittanut, että tommosen harmin sulle järjestivät. Ensin luvataan lunta ja sit ei tuukkaan ja sie valmiina hommiin, ei tommonen peli vetele :D

• paapuuri
        koti-kiusattu kirjoitti:

kun tollanen metriheikki temuaa hankessa ja yrittää kolaa heiluttaa.
        Pikkasen pipon tupsu hankest näkyy,toivottavast on punanen ettei mies aja traktorilla yli.

ei minun olisi tarvinnut niitä kolaushommia tehdäkään.
        Pipoja löytyy monenvärisiä, tilanteen mukaan.
        156 eli reilusti yli metrin ;)

• viivi-amald.
        paapuuri kirjoitti:

ei minun olisi tarvinnut niitä kolaushommia tehdäkään.
        Pipoja löytyy monenvärisiä, tilanteen mukaan.
        156 eli reilusti yli metrin ;)

asennos toi kk näki sut, ei varppina huamannu sinnuu, ei. :) ja pipoki just toisseen suuntaan, se värillinen.

• paapuuri
        viivi-amald. kirjoitti:

asennos toi kk näki sut, ei varppina huamannu sinnuu, ei. :) ja pipoki just toisseen suuntaan, se värillinen.

miten mie sitten olisin voinut lunta kolata ;-)))

• viivi-amald.
        paapuuri kirjoitti:

mulle tuo yks vinosilmä naapuri, siis kattoo kiaroon suomalainen, hä sanoo et ku naiset lykkää lunta niin pylly on pitkäl mäekkee päin ja kumaras ollaan. Et kyl se tyyli on siulki iha sama, pipo on ollut piilos etupiolel.

• paapuuri
        viivi-amald. kirjoitti:

mulle tuo yks vinosilmä naapuri, siis kattoo kiaroon suomalainen, hä sanoo et ku naiset lykkää lunta niin pylly on pitkäl mäekkee päin ja kumaras ollaan. Et kyl se tyyli on siulki iha sama, pipo on ollut piilos etupiolel.

ja sitä paitsi, kun olen näin pieni, ei tartte kumarrella, pää just ja just ylettyy
        kolan aisan yli ;)))

• viivi-amald.
        paapuuri kirjoitti:

ja sitä paitsi, kun olen näin pieni, ei tartte kumarrella, pää just ja just ylettyy
        kolan aisan yli ;)))

silmät muuttui koskeksi. Menen nyt kahville, huh huh. :))))

• paapuuri kirjoitti:

Mitään lunta kolanut,eihän sitä lunta selkäkeikkana työnnellä,on siinä nöyrästi painuttava etunojaan,ei meitä petetä.

• paapuuri
        viivi-amald. kirjoitti:

silmät muuttui koskeksi. Menen nyt kahville, huh huh. :))))

Älä suotta, maasta se pienikin lunta kolaa, vai miten se sananlasku meni ;-))

• paapuuri
        koti-kiusattu kirjoitti:

Mitään lunta kolanut,eihän sitä lunta selkäkeikkana työnnellä,on siinä nöyrästi painuttava etunojaan,ei meitä petetä.

viiville kirjoittamastani viestistä, senkin epäluuloinen olento.

• viivi-amald.
        paapuuri kirjoitti:

Älä suotta, maasta se pienikin lunta kolaa, vai miten se sananlasku meni ;-))

ei nuo pyyhkijät palannu tarpeeksi tehokkaasti. :))

• paapuuri kirjoitti:

viiville kirjoittamastani viestistä, senkin epäluuloinen olento.

Nyt ku olet ollu noin ahkera niin mä kaivan sut sielt hankesta ja saat munkki kahvit ,just leivoin ja otetaan viivi mukaan,rouvat on hyvät,mä passaan ku oon hyvän opin saanu.

Nyt ku olet ollu noin ahkera niin mä kaivan sut sielt hankesta ja saat munkki kahvit ,just leivoin ja otetaan viivi mukaan,rouvat on hyvät,mä passaan ku oon hyvän opin saanu.

ilman, ja niin ahkerasti ku oon katellu ulos ja ihaillu maisemaa, yyh... on sitäpaitsi lämpöökii, eiks ees säälistä sais munkkia):

• viivi-amald.
        koti-kiusattu kirjoitti:

mutta eletäämpä ajatus viel jos paapu työntäs lunta kk kanssa ois sellainen kahden työnnettävä kola, oisko paapu voimistelutelineessä siinä kolan varressa. Ja taas naurattaa.
        Paapu vois tehdä kaiken maailman voltit ja kiepit....... toisen iloksi.. :)))

• paapuuri
        koti-kiusattu kirjoitti:

varmaan olet ihan itse kaupasta ostanut.
        Äkkiseltään tuli jalat vähän kipeiksi siitä kolaamisesta, ainakin puolen metrin penkka
        oli tuossa tien reunassa, kun traktorisetä takalevyllä ajeli.

• viivi-amald.
        paapuuri kirjoitti:

Äkkiseltään tuli jalat vähän kipeiksi siitä kolaamisesta, ainakin puolen metrin penkka

on on .... hyvää on.

• paapuuri
        viivi-amald. kirjoitti:

mutta eletäämpä ajatus viel jos paapu työntäs lunta kk kanssa ois sellainen kahden työnnettävä kola, oisko paapu voimistelutelineessä siinä kolan varressa. Ja taas naurattaa.

nyt niin kovasti naurattaa, taidan syödä sinunkin munkin, jos et lopeta ;-)
        Olen erittäin huono voimistelija, ei onnistu mitkään kiepit eikä voltit, kuperkeikkakin tekee tiukkaa.

• paapuuri
        sasus kirjoitti:

ilman, ja niin ahkerasti ku oon katellu ulos ja ihaillu maisemaa, yyh... on sitäpaitsi lämpöökii, eiks ees säälistä sais munkkia):

ostamaan lisää, että siekin ahne saat ;-)))

• viivi-amald.
        paapuuri kirjoitti:

nyt niin kovasti naurattaa, taidan syödä sinunkin munkin, jos et lopeta ;-)
        Olen erittäin huono voimistelija, ei onnistu mitkään kiepit eikä voltit, kuperkeikkakin tekee tiukkaa.

varressa ja heiluttele jalkojas. :)))

• sasus kirjoitti:

Ku väsäsin pullaa noille irvihampaille ja arvostelemaan rupesivat,tairan ottaa munkit pois ,.
        Mä tein samal korvapuustei ja syörään me niit ,nuolkoot noi lunta ku ei miehen sanaa usko.

• paapuuri kirjoitti:

ostamaan lisää, että siekin ahne saat ;-)))

mikkää ahne, mut nii tekkee mieli, iha kuola valuu suunpielistä:)))

Ku väsäsin pullaa noille irvihampaille ja arvostelemaan rupesivat,tairan ottaa munkit pois ,.
        Mä tein samal korvapuustei ja syörään me niit ,nuolkoot noi lunta ku ei miehen sanaa usko.

hyyvvää, mutko munkkia tekee mahottomast miel:))

Sä annoit mahtavan mielikuvan mulle,mä muistan tän talven kolassa roikkuvan paapun.
        Siin se rimpuilee piponsa kanssa,nenä punasena.

• viivi-amald.
        koti-kiusattu kirjoitti:

siun persuun takana, katto ny meitin hampait, näyttää niin et varmasti näät, onko ne irvis ei ol. :))))

Sasu, varos vaa ne on sen eväs repust vanhoi pullii... :)))

• paapuuri
        koti-kiusattu kirjoitti:

seuraavan kerran kun teen täytekakkua, noin tuhannen vuoden kuluttua, et saa
        kuin puolet.

siun persuun takana, katto ny meitin hampait, näyttää niin et varmasti näät, onko ne irvis ei ol. :))))

Sasu, varos vaa ne on sen eväs repust vanhoi pullii... :)))

Joha siin vois hammas mennä poikki):

• paapuuri
        koti-kiusattu kirjoitti:

Sä annoit mahtavan mielikuvan mulle,mä muistan tän talven kolassa roikkuvan paapun.
        Siin se rimpuilee piponsa kanssa,nenä punasena.

neljäsosaan, minun nenäni ei punoita koskaan.

• paapuuri kirjoitti:

Mä oon jo monta eri variaatiota nähnyt meiän lumitöist,sä oisit semmonen maskotti,toisit hyvää onnea.

• viivi-amald.
        paapuuri kirjoitti:

lapiot kun kakkuasi leikataan ja se punainen mansikanmollukka ensimmäisenä. :)))

• paapuuri
        koti-kiusattu kirjoitti:

Mä oon jo monta eri variaatiota nähnyt meiän lumitöist,sä oisit semmonen maskotti,toisit hyvää onnea.

olkoon, saat koko kakun, mie teen uuden ;))
        Maskotti, hihittelee täällä itsekseen :)

lapiot kun kakkuasi leikataan ja se punainen mansikanmollukka ensimmäisenä. :)))

Synttärit ,saa nyt nährä joutuuks tyhjää haukkaamaan.

• viivi-amald.
        koti-kiusattu kirjoitti:

Synttärit ,saa nyt nährä joutuuks tyhjää haukkaamaan.

niin on miullakin.

niin on miullakin.

Multa meni aina joululahjat ohi kun synnyin huonoon aikaan.

niin on miullakin.

Tääl kuiske käy kohtapuoleen olevista synttäreistä, ähäs kutti kuulimpas:))))

• sasus kirjoitti:

Tääl kuiske käy kohtapuoleen olevista synttäreistä, ähäs kutti kuulimpas:))))

Syntymäpäivil tuut?
        pienenä voisitkin olla se joka hyppää kakusta esiin,varot sitten ettei viivi huitase lapiolla kun yrittää leikata suurta palaa ahneuttaan.

Syntymäpäivil tuut?
        pienenä voisitkin olla se joka hyppää kakusta esiin,varot sitten ettei viivi huitase lapiolla kun yrittää leikata suurta palaa ahneuttaan.

tuun:) Mut toi kakussa oleminen onki riskaapeli juttu, viivi ja paapu ku isoilla lapioilla heiluu kakun kimpussa, oh..hoh.. Pitää varautua laastareilla ja siderullilla:))))

• viivi-amald.
        sasus kirjoitti:

tuun:) Mut toi kakussa oleminen onki riskaapeli juttu, viivi ja paapu ku isoilla lapioilla heiluu kakun kimpussa, oh..hoh.. Pitää varautua laastareilla ja siderullilla:))))

sinne kaakkuuko meette, no mä ainakin otan sen 55 edestä palasen sil kk lapiol et pielkääs korvianne siel. :))

ja mul on nyt jo Kristianinpäivänä lupa sitä syödä. :)))

• viivi-amald.
        paapuuri kirjoitti:

Anteeksi paapu loukkasinko sinnuu näil intoiluilla.

sinne kaakkuuko meette, no mä ainakin otan sen 55 edestä palasen sil kk lapiol et pielkääs korvianne siel. :))

Sulla sit perjantaina juhlitaan. Pääset samalle ikävuodelle missä minä olen:))))

• Puskalainen
        viivi-amald. kirjoitti:

ollaan skorppareita.Pittää varroo,määki piiloudun syvälle kaakkuun,ettet hännälläs huiskase :=))

• viivi-amaldiina
        Puskalainen kirjoitti:

ollaan skorppareita.Pittää varroo,määki piiloudun syvälle kaakkuun,ettet hännälläs huiskase :=))

kauhee merkki, hui voi vaik pistää. :)
        Varo vaan.
        Mul ukko on Leijona, hyvin on passanneet yhteen meidän merkit. Ihan todella.

• viivi-amaldiina
        sasus kirjoitti:

Sulla sit perjantaina juhlitaan. Pääset samalle ikävuodelle missä minä olen:))))

ihan hirveetä miten iäkäs olen. :))

• viivi-amaldiina kirjoitti:

ihan hirveetä miten iäkäs olen. :))

Ei olla edelleenkään iällä pilattuja:)))

kauhee merkki, hui voi vaik pistää. :)
        Varo vaan.
        Mul ukko on Leijona, hyvin on passanneet yhteen meidän merkit. Ihan todella.

ukkeli on leijona, onneks ei kuiteskaa karjahtele kauheesti:))) Mie oon kaksonen.

• viivi-amaldiina
        sasus kirjoitti:

Ei olla edelleenkään iällä pilattuja:)))

mut ku just vasta oltiin 30v, missä aika menee. :(

mut ku just vasta oltiin 30v, missä aika menee. :(

Täs ihan kiel vyön alla saa juosta ajan perässä:))

• viivi-amaldiina
        sasus kirjoitti:

Täs ihan kiel vyön alla saa juosta ajan perässä:))

kello.
        Nyt on kyllä sellainen seesteinen aika saa olla ja tehdä mitä mieleen juolahtaa ei ole ajasta kiinni jos paikastakaan, mutta jotenki nyt pysähtyy taas miettimään mitä kaikkea on eletty.

kello.
        Nyt on kyllä sellainen seesteinen aika saa olla ja tehdä mitä mieleen juolahtaa ei ole ajasta kiinni jos paikastakaan, mutta jotenki nyt pysähtyy taas miettimään mitä kaikkea on eletty.

Näitä mietiskelyn ajanjaksoja alkaa tulla, mut onhan se hyvä silloin tällöin pysähtyä ja mietiskellä sinne taaksepäinki, mut eteenpäin mennään kuiteski, ja sinne se pitää tähyillä, ettei paikalleen jämähdä:)))

• paapuuri
        viivi-amald. kirjoitti:

Anteeksi paapu loukkasinko sinnuu näil intoiluilla.

:)))))))))))
        Illalla en malttanut jatkaa, vaan menin lukemaan tosi jännää dekkaria,
        vieläkin on vähän kesken.

• jassumarketta
        viivi-amald. kirjoitti:

ihan hyvin yksin. Täytyy vain valita tapetti oikein. Huonosta kaverista on vain haittaa kun joutuu käskyttään.

• viivi-amaldiina
        paapuuri kirjoitti:

:)))))))))))
        Illalla en malttanut jatkaa, vaan menin lukemaan tosi jännää dekkaria,
        vieläkin on vähän kesken.

niitä kk koti-kauppa pullia syömään ihan keskenään.

Arvaappas minulla mennyt höpöksi koko päivä, siis niin höpöksi että oikeen pistää vihaksi, noo onneksi on keskiviikko, vasta.
        Tätä ei ole taphtunut ei miesmuistiin, no ei hä ainakaan muistanut, tekkeytykö, tiiä niistä.
        Kuvittele minä heräsin tänä-aamuna PUOLIYHEKSÄN aikaan ja sekin oli ovikellon soittoon, kauheeta, mee ny sitten ovelle aukaiseen sitä. Joo kattoin peiliin ohimennen, ilman laseja, näkyi sieltä sellainen möykky.
        Avasin oven, siellä oli meidän lapsenlapsi, oli kouluun menos ja toi iltaharraste välineet tänne odottamaan.

Lapsi kysyi että mumma mikä sulla on, ,,,,,, -ei mikään heräsin vaan niin äkkiä, siis tähän ovikellon soittoon.
        Ei hän ole koskaan nähnyt minua just heränneenä. Toivottavasti lapselle ei tuu nyt traumoja aamullisesta näystä. :)))))

• viivi-amaldiina
        jassumarketta kirjoitti:

ihan hyvin yksin. Täytyy vain valita tapetti oikein. Huonosta kaverista on vain haittaa kun joutuu käskyttään.

tapetoimisesta.
        Nimittäin tapetoimme täs kaksi huonetta ja voin ihan suosiolla kertoa että empä olisi yksin siitä selvinnyt.
        Tapetit oli puskusauma tapetteja ja liisterin sai laittaa suoraan seinään mutta kyllä se toinen on siellä alhaalla hyvä ohjarina olla. Näin sen koin.

• paapuuri
        viivi-amaldiina kirjoitti:

niitä kk koti-kauppa pullia syömään ihan keskenään.

Arvaappas minulla mennyt höpöksi koko päivä, siis niin höpöksi että oikeen pistää vihaksi, noo onneksi on keskiviikko, vasta.
        Tätä ei ole taphtunut ei miesmuistiin, no ei hä ainakaan muistanut, tekkeytykö, tiiä niistä.
        Kuvittele minä heräsin tänä-aamuna PUOLIYHEKSÄN aikaan ja sekin oli ovikellon soittoon, kauheeta, mee ny sitten ovelle aukaiseen sitä. Joo kattoin peiliin ohimennen, ilman laseja, näkyi sieltä sellainen möykky.
        Avasin oven, siellä oli meidän lapsenlapsi, oli kouluun menos ja toi iltaharraste välineet tänne odottamaan.

Lapsi kysyi että mumma mikä sulla on, ,,,,,, -ei mikään heräsin vaan niin äkkiä, siis tähän ovikellon soittoon.
        Ei hän ole koskaan nähnyt minua just heränneenä. Toivottavasti lapselle ei tuu nyt traumoja aamullisesta näystä. :)))))

lapsen tulevaisuuden käy, kun tuollaiseen tilanteeseen joutuu aamuvarhaisella.
        Kunhan ei sortuisi rikollisuuden poluille, senkin säikyttelijä, se on sitten sinun syysi.
        Kenenkään ei pitäisi joutua näkemään meidän ikäisiämme heti heräämisen jälkeen ;((
        Toivottavasti tilanteen voi vielä korjata, koita nyt esiintyä vähän siistimpänä jatkossa.
        Minulla nyt on vähintään joka toinen päivä ihan höpö, joten jos sinulla on poikkeus, ei mitään hätää :))

Niistä pullista vielä, enhän mie olisi voinut syödäkään tuon keliakian takia, hyvä vaan,
        että jäi väliin, mahavaivaa olis tullut kuitenkin.

• kivellä.istuja

Nuorempana vouhotin enemmän vaan nykyisin tyydyn kyllä olemaan apuhenkilönä taitavalle miehelle joka hallitsee rakentamisen salat. Miulle riittää jos saan naputella jotain toisarvoista tai helppoa rutiinia. Mieluusti leivon vaikka nisua ja kaakkua jos miun läsnolo on enemmän haitaksi siinä remonttimiehelle. Kukin taitonsa mukaan.

• Kunnon rempassa muonitus on kaiken aa ja oo,hyvillä eväillä ne remonttireiskat syö kärestä.

• Remonttimiehen seuralaisena on hauskaa. Välillä voi kipaista hakemassa jotain laturia ja pitää mittanauhan toisesta päästä kiinni. Ja ne kahvi- ja tupakkatauvot ne vasta ovatkin kivoja ja ne saunanlämmitykset sun muut jälkirentoutukset. Eipä siinä muuta tarvitse kuin yrittää vaan nättinä pyörähdellä. Hih hih näin seitsemän vuoden saaristolais raksa-apulaisen näkökulmasta.

• jassumarketta
        miljoona kirjoitti:

Remonttimiehen seuralaisena on hauskaa. Välillä voi kipaista hakemassa jotain laturia ja pitää mittanauhan toisesta päästä kiinni. Ja ne kahvi- ja tupakkatauvot ne vasta ovatkin kivoja ja ne saunanlämmitykset sun muut jälkirentoutukset. Eipä siinä muuta tarvitse kuin yrittää vaan nättinä pyörähdellä. Hih hih näin seitsemän vuoden saaristolais raksa-apulaisen näkökulmasta.

Olen sitä mieltä, että nainen pystyy samaan kuin mieskin. Olen sen monta kertaa käytännössä kokenut ja mies ei ole ollut mikään tumpelo. Alan ammattimies, joten olen ylpeä saavutuksistani. Pystyn mihin vaan kun on oikeanlainen "apulainen".

• remppariitta

Mies ei tykkää remppahommista, vaikka on rakennusalalla. Tulee hän pyytäen auttamaan, kunhan en pyydä liian usein. Oli meillä hommissa vuosien kirvesmieskokemuksen omaava rakennusmestarikin, mutta kaikki hänen työnsä menivät sentin metrille vinoon: lattian tasopintaisuus, tapetit, laatat, ovenkarmit, seinälinjat... Hirveä sotkijakin se oli. Hioi kyprokkia epäkeskohiomakoneella niin, että pöly levisi tasaisesti kahteen kerrokseen. Polyuretaania se suihki huolettomasti töhrien lähellä olevia pintoja. Ei enää tuuman tarkkuuteen tottuneita possuja minun kotiini sohlaamaan. Jatkan remppoja itse vähän kerrallaan sen mukaan, miten huvittaa. Välillä huvittaa, välillä ei. Niin saan ainakin sellaista lopputulosta kuin itse haluan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1384
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      985
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      715
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      630
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      622
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      616
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      592
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      567
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      553
    Aihe