pikku gallub raskaudenajan painon noususta!
1. lähtöpaino (ei pakollinen :)?
2. rv ja siihen astinen painon kertymä?
painonnousu :)
39
1843
Vastaukset
- Sisely
Lähtöpaino oli kai jotain 57 kg.
Rv 38 2 ja kiloja on nyt kertynyt 9, eli vaaka pysähtyy jonnekin 66-67 kg tienoille.- odottavamamma
Lähtöpaino jotain 62
Nyt rv 30 0 ja painoa tullut sen verran, että nykyään painan vajaa 86.
Mulla todettiin hiljattain raskausajan diabetes ja painoa tullut siksi normaalia enemmän.. Joka neuvolakerralla tuli n. 4 kg ja itse otin puheeksi tuon ni laittoivat sitten testeihin. Onneksi nyt saanut pidettyä samassa aika hyvin tuon painon =) Kunhan ei lisää tulisi näinä viimeisinä viikkoina.
- Kaurapuuro kunniaan
1. 74 kg (BMI 23)
2. Rv 38, 0 kg
Esikoisesta jääneitä kiloja oli kymmenen, nyt taidan päätyä jo sairaalassa lähtölukemiin eli 65 kiloon. Ei voi valittaa :). - rv 26
- lähtöpaino: 53 (BMI 22)
- Viime punnituksessa rv 24 paino oli pompsahtanut jo 61,4:ään!
Nyt oma puntari näyttää jo 62...mistä näitä kiloja oikein tulee! Tuntuu kummalta kun jollakin ei oo näillä viikoilla painoa juuri lainkaan tullut lisää. Kummalista, kun tuntuu ettei nuo kilot kuitenkaan näy kun mahassa ja sekin on kaikenlisäksi aika pieni.Xs koon mamma farkutkin on vähän turhan isot pepusta ja reisistä.- Li-isa
- Lähtöpaino omalla vaakalla 55 (BMI 21,4)
- Paino nyt omalla vaakalla 63
Painoa siis kertynyt 8 kg lisää. Neuvolassa on huomauteltu painon taulukoita reilummasta noususta, mutta minkäs teet. Pahoinvoinista olen välttynyt tämän toisen raskauden aikana melkein kokonaan ja herkut maistuneet. Esikkoa odottaessa lähtöpaino oli 52 kg ja lopussa vaaka näytti 65,5 kg, mutta tällä vauhdilla nuo rajat paukkuu jo pian.
- mammulilainen
Alkupaino oli jotain 50kg, sit eka kolmanneksella paino tippui pahoinvoinnin vuoksi 46kg ja nyt menossa rv 29 ja painoa n.56kg. En ole eläissäni painanut näin paljoa ja tuntuu hassulta kun en ole levinnyt juurikaan sivuille, farkut koko 36 menee edelleen ihan nätisti jalkaan ja paitoina toi S menee ihan hyvin.. mihinkä ne kaikki kilot on menny? :D turvotustakaan ei ole, ainoastaan tuo omasta mielestä valtava vatsa jonka kanssa jo kamalan hankala olla (muiden mielestä ei siis ole vielä mitenkään iso). Niin ja tissit kasvoi koosta A kokoon C :P
- ...
alkupaino noin 70kg
nyt rv 38. ja 6kg tullut
- ...
lähtiessä paino 67 kg
Rv 20 70 kg- aloittaja
1. lähtöpaino 58kg / pituus 175cm, eli hoikkanen olen.
2. nyt rv 24 ja paino 67,5kg
mistä näitä kiloja oikein tulee?? niimpä..moni sanonut ettei huomaa, eikä mulla oo oikein mahaakaan vielä, kai se on levittyny tasasesti joka nurkkaan, mut itse huomaan et takapuoli ja reidet levinny, kiva :) no katsotaan mikä on lopputulos, ja neuvolatäti sano et ei haittaa vaikka kokonaispaino oiskin 18kg lisää lopussa, koska lähtöpaino oli niin vähän. ja laskinkin että kun täs vaihees on sanottu että kiloja tulee 0,5kg viikossa niin sillon lopussa ois 18kg lisää painoa! mut kaverit jolla pieni lähtöpaino niin ovat synnytyksen jälkeen omissa mitoissaan, mitänyt pikku nahkapussi mahaan jäänyt löysää nahkaa ;)
- jfsdljflsjdflj
1. lähtöpaino 70 kg
2. rv 39 3, paino nyt 77 kg - fisutt
1. Lähtöpaino n. 49.5kg (BMI 19)
2. Alussa paino laski pari kiloa, mutta nyt rv 26 paino on 54.9kg eli lähtöpainosta on noussut 5.4kg - Raskaan sarjan odott
lähtöpaino 105, bmi 34
rv 8 -2kg eli 103
tosin niinpä tuo näillä viikoilla kuuluukin olla, toivottavasti pysyis alle 110..? - siitä se lähtee
Lähtö 68kg
rv 22 -71,5kg - Henni78
Esikoisen kanssa lähtöpaino oli 50 kg ja lopussa 66 kg, eli 16 kiloa lisää.
Nyt toista odottaessa lähtöpaino 55 kg ja nyt rv 18 paino on edelleen 55 kg. Tipahti se alkuraskaudessa 53 kiloon, mutta nyt taas lähtöpisteessä. Edellisestä jäi kiloja sen verran taakaksi, ettei niin väliä, vaikkei niitä tällä kertaa tulisikaan, kunhan vauva voi hyvin. - maisa**
1. 50kg
2. Rv 39 0, 62kg - La huomenna
1. 55kg
2. Rv 39 6 ja paino nyt 63kg- ou jea..
aika hyviä nää la. huomenna ja 8kg tullu painoo, hatun nosto :) mulla tuleekin sitten se 18kg, hahah
- laiheliini
1. Lähtöpaino ekassa raskaudessa 46kg, tokassa 48kg
2. Ekassa juuri ennen synnytystä painoa oli tullut noin 5 kiloa eli painoin 51-52 kiloa
Nyt menossa rv 40 ja painoa tullut 6 kiloa
Vielä se että olen aina yrittänyt lihottaa itseäni mutten onnistu millään eikä raskaus edes vaikuttanut painoon synnytyksen jälkeen oikeastaan mitenkään :( - rv18
1. 77kg, BMI 24-25.
2. Paino tällä hetkellä 80kg...tavoite olis jädä alle 90kg, saas nähdä onnistuuko ;)- ---.....----
vaikuttaako imetys jotenkin painoon ja millä tavalla?
- luumuliisa
Aika samoilla mennään :)
1.75 kg BMI 24
2.Nyt rv 22, tänään neuvola jossa taas tarkka punnitus, koti vaaka sanoisi että painoa oisi 83 kg (HUIH!).
Tavoitteena myös jäädä alle 90, jo toi 80 ylitys kirpasi, vaikka se odotettavissa olikin. Ekaan neuvolaan (rv 10) mennessä oli tullut jo 4 kg, et sen jälkeen painon nousu on ollut maltillisempaa. Paino tuntuu vaan nousevan vaikka syön samanlaisia annoksia ja usein jopa vähemmin kun ennen raskautta. Herkut maistuu muutaman kerran viikossa, tai maistuisi useamminkin mutten anna periksi :D Ihosta ja rinnoista huomaa (jää oikeankin kokoisista vaatteista painaumia), että on jotenkin pehmeämpi kuin ennen, että ehkä osa painosta on nestettä joka lähtee synnärillä veks. - mulla oli
luumuliisa kirjoitti:
Aika samoilla mennään :)
1.75 kg BMI 24
2.Nyt rv 22, tänään neuvola jossa taas tarkka punnitus, koti vaaka sanoisi että painoa oisi 83 kg (HUIH!).
Tavoitteena myös jäädä alle 90, jo toi 80 ylitys kirpasi, vaikka se odotettavissa olikin. Ekaan neuvolaan (rv 10) mennessä oli tullut jo 4 kg, et sen jälkeen painon nousu on ollut maltillisempaa. Paino tuntuu vaan nousevan vaikka syön samanlaisia annoksia ja usein jopa vähemmin kun ennen raskautta. Herkut maistuu muutaman kerran viikossa, tai maistuisi useamminkin mutten anna periksi :D Ihosta ja rinnoista huomaa (jää oikeankin kokoisista vaatteista painaumia), että on jotenkin pehmeämpi kuin ennen, että ehkä osa painosta on nestettä joka lähtee synnärillä veks.kans tullut 4 kiloa jo ekaan neuvolaan mennessä!XD Olina aivan kauhuissani, että tollanen tahti jatkuisi koko ajan, mutta kylläpä se tasottui.Nyt rv 27 ja joku 8-9 kiloa tullut painoa lisää lähtölukemiin.
- eka kertalainen
1. 67kg (indeksi 25)
2. rv 17: 68kg
Paino nousi vk 13 69 kg ja on sen jälkeen tasaantunut 68kg vaikka en ole sen kummemmin seurannut syömisiä. Toiveena on, että kokonaispainonnousu jäisi 10kg kieppeille- palloriina
lähtöpaino oli 59, nyt rv 33 ja 64kg. edellisessä raskaudessa lähtöpaino oli 53kg ja puntari nousi 62kiloon..:D
- ei mammahousuja
1. 58kg
2. rv 29 ja 64 kg eli kuus kiloa tullu
Lueskelin tossa just netistä raskauskalenteria, " Odottavan äidin liikkuminen on jo yleensä hiukan hankalaa suuren ja painavan kohdun vuoksi. Olisi kuitenkin hyvä liikkua jonkin verran päivittäin, sillä liikunta auttaa moniin raskauden ajan vaivoihin. "
Kyllä mä viipotan menemään samalla tavoin kun ennenkin, ainoa mikä hidastaa liikkumista on laiskuus ;)
Tosin masua ei vieläkään huomaa muut kun minä ja mies, hyvin pystyy halutessaan kätkemään. Omat farkut mahtuu edelleen. Sukulaiset on tosi pettyneitä kun anoppikin halus kuvia isosta mahasta :D
No, ehtiihän se vielä. Ja olen ihan ilonen ettei persus ole levinnyt. - hedelmämamma
Lähtöpaino 52 (BM19) ja nyt 22.viikolla painoa on 55.5 kg.
Kilot tulivat heti alkuraskaudessa kun söin pahoinvointiini kaikkea mitä vain sain alas, ja usein se oli jotain tyyliin paahtoleipää ja meetvurstia grillimakkaraa yms.
Viikon 14 jälkeen oksetus helpotti ja kaikki rasvaiset ja epäterveelliset ruoat alkoi puolestaan yököttää, siitä lähtien hedelmähimo. Ja painonnousu hidastui.
Vähän aikaa sitten sitten sain kai jonkin vatsaviruksen, joka vei ruokahalut ja laittoi mahan kuralle yli viikoksi, mistä tuloksena -1kg. Eikä vielä ole tuosta 55 ja puolesta kilosta noussut mutta eiköhän tässä piakkoin ala. - -----------
1. lähtöpaino 60kg
2. Nyt rv 26 ja paino 62.5 - hanska
1. Lähtöpaino 59 kg
2. rv37 ja paino 71 kg
eli noin 12 kg tullu painoa lisää ei vielä paha mut toivottavsti en enää kauheesti turpoa =)- Äippis
1. 53kg
2. rv 37 ja paino 73,2kg
Esikoista (1v 5kk) odottaessa sama lähtöpaino ja synnärillä 75kg (rv 41 5), 10 viikossa kaikki lähti pois ja -2kg (51kg). Itse synnärille jäi jo 12kg :) Ett nyt vedellään vähä parempia lukemia, jos menee saman verran yli :)
- ritva.
Lähtöpaino 57.2
rv 20 paino 56.2- chici
Lähtöpaino 77,2kg
RV19 67,5kg
Pahoinvoinnin takia tuo paino pääsi laskemaan oikein urakalla. Mutta ei valita :)
- Minnie,,,,,
raskauksissa 65 kg.
ekassa tuli painoo 18 kg.ja
toka meneillään ja vko 13 ja painoo tullut 2 kg - vompatti2
alkupaino oli 57kg ja nyt rv36 ja painan 65 eli 8kg tullut lisää...
- a08.
Minulla nyt rv 24 5 ja painoa tullut n. 1,5kg :)) Ekasta tuli koko raskausen aikana vajaa 8kg :)
- Mimmu321
Minulla on menossa ensimmäinen raskaus, viikot ovat juuri samat kuin sinulla 24 5 ja painoa tullut 1,8 kg. Miten sinulla meni tuon ensimmäisen raskauden kanssa, kiihtyikö painonnousu viimeisellä kolmanneksella? Jos painonnousu ei nopeudu, minulle ei tule kuin 3-5 kg tästä raskaudesta, vaikka olen ihan normaalipainoinen:o
- ei enää läskiä kiito
1. 64kg
2. rv21 2,5kg
kyllä on jumaliste saanu kytätä mitä syö että on pysyny painonnousu hallinnassa. Ekassa raskaudessa tuli liikakiloja lähes 30, nyt oon erityisen tarkka. - tuuttiruuhka
1. Lähtöpaino oli 64kg (BMI tuolloin 22)
2. Rv 22 0 painoa kertynyt n. 5kg. Vaaka näytti tänäaamuna 69,3kg.. - Näääinn...
1. Lähtöpaino 83 kg (bmi 30,5 = lihavuus)
2. 37 3 81kg (dmi 29,8 = lievä lihavuus)
Ennen raskaaksi tuloa olin laihtunut 37 kg, ennen rv20 lähti vielä 5kg (78kg) ja siitä noussut 3kg. Nyt sitten vaan kaikessa rauhassa normaalipainoon (65kg) raskauden jälkeen :) - Mama 2010
1. 50 kg
2. 34 3 ja tähän astinen painokertymä 65.9 kg
Aika paljon on tullut, mutta olin aika hoikka ennen raskautta. Muualla kyllä ei näy, että olisin kovastikin lihonnut, vaan tuo maha on jo aika iso :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733