DVD-elokuva muuttui valokuvakansioksi?

Leffakärpänen

Olen tallentanut DVD-levyille satoja leffoja. Levyt -RW, niille VR-formatointi ja tallennuksen päälle VR-viimeistely. Nyt on tullut vastaan jo pari viimeisteltyä levyä, jotka yhtäkkiä kieltäytyvät toimimasta. Toinen DVD-laitteeni vain sanoo, että levyä ei voi toistaa, toinen puolestaan väittää, että levyllä on valokuvakansio!! Mitä ihmettä? Mitähän teen väärin?

4

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja ne laitteet oli merkiltään ja malliltaan? Onko se, joka näyttää valokuvakansiota Philips? Philipsit eivät käsittääkseni yleensä ymmärrä VR:n päälle ja tulkitsevat levyn datalevyksi eli valokuvalevyksi. Sitä, miksi se ei alkuperäisessä laitteessa toimi en tiedä. Ehkä levy on mennyt huonoksi, ehkä laitteessa on vika, ehkä molemmat. Oletko kokeillut tietokoneella?

      RW VR on hieman erikoinen formaatti. Yhteensopivuus on rajallinen. Lisäksi RW-levyjen säilyvyys on aina huonompi kuin R:n.

      • Leffakärpänen

        tallentavat Sony HX710 ja Sony HXD870. Tosin jonkin verran löytyy niiden edeltäjällä, JVC:n tallentavalla DVD-soittimella (mallia en muista, mutta parhaasta päästä viisi vuotta sitten se oli) tehtyjä tallennuksia, mutta levyjen toimivuus / toimimattomuus ei näytä riippuvan loogisesti oikein mistään. Sony HXD870 sanoo monesti, että levyä ei voi toistaa, mutta Sony HX710 sen sitten kuitenkin yleensä aina toistaa. Nyt vain HX710 tulkinnut pari levyä valokuvalevyksi...

        Pitääkö minun siirtää pari tuhatta -RW-tallennetta -R-levyille...?? Kai nyt -RW:nkin voisi olettaa kestävän enemmän kuin 5 vuotta? Jostakin luin, että -R-levyjen elinikä ennuste on 30-100v, -RW-levyjen n.30v.


      • levyt on:::
        Leffakärpänen kirjoitti:

        tallentavat Sony HX710 ja Sony HXD870. Tosin jonkin verran löytyy niiden edeltäjällä, JVC:n tallentavalla DVD-soittimella (mallia en muista, mutta parhaasta päästä viisi vuotta sitten se oli) tehtyjä tallennuksia, mutta levyjen toimivuus / toimimattomuus ei näytä riippuvan loogisesti oikein mistään. Sony HXD870 sanoo monesti, että levyä ei voi toistaa, mutta Sony HX710 sen sitten kuitenkin yleensä aina toistaa. Nyt vain HX710 tulkinnut pari levyä valokuvalevyksi...

        Pitääkö minun siirtää pari tuhatta -RW-tallennetta -R-levyille...?? Kai nyt -RW:nkin voisi olettaa kestävän enemmän kuin 5 vuotta? Jostakin luin, että -R-levyjen elinikä ennuste on 30-100v, -RW-levyjen n.30v.

        .

        tai dvd asema voi olla tiensä päässä

        .


      • Leffakärpänen kirjoitti:

        tallentavat Sony HX710 ja Sony HXD870. Tosin jonkin verran löytyy niiden edeltäjällä, JVC:n tallentavalla DVD-soittimella (mallia en muista, mutta parhaasta päästä viisi vuotta sitten se oli) tehtyjä tallennuksia, mutta levyjen toimivuus / toimimattomuus ei näytä riippuvan loogisesti oikein mistään. Sony HXD870 sanoo monesti, että levyä ei voi toistaa, mutta Sony HX710 sen sitten kuitenkin yleensä aina toistaa. Nyt vain HX710 tulkinnut pari levyä valokuvalevyksi...

        Pitääkö minun siirtää pari tuhatta -RW-tallennetta -R-levyille...?? Kai nyt -RW:nkin voisi olettaa kestävän enemmän kuin 5 vuotta? Jostakin luin, että -R-levyjen elinikä ennuste on 30-100v, -RW-levyjen n.30v.

        Aikanaan kuin tiedon että RW-levylle luvattaisiin kolmen vuoden kestävyyttä. Tietysti kaikki tällaiset rajat ovat epämääräisiä. Minä en juri näe RW:lle käyttöä pitkäaikaissäilytyksessä. Niiden hinta on turhan suuri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe