Lonkan nivelpussin tulehdus

kipuileva

Hei, kertokaa ihmeessä miten olette päässeet vaivasta eroon ja mistä tämä vaiva yleensä tulee. Ensin tuli toiseen lonkkaan ja sitten toiseen. Kortisonipistokset annettu molempiin. Särkyä ja jomotusta öin ja päivin enemmän ja vähemmän. Myös pakaralihakset kipeinä. Oletteko saaneet ultrasta apua? Hyvät venyttelyohjeet tarpeen. kiitos

15

16745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tm

Pyydä lääkäriltäsi lähete fysioterapeutille, hän neuvoo sinulle sopivat venytysliikkeet. Kävin itse just ja oli mukavaa.

• ap

Kerro venyttelyohjeista joita sait.

• ap

eikö todellakaan kenelläkään ole kokemusta/tietoa ko. vaivasta

• jklkjljjlöjöjölj

Lonkan limapussitulehdus voi aiheutua monesta syystä. Siihen voi riittää ihan liikarasitus. Kortisonipiikit olet jo saanut. Limapussitulehdus voi kestää kuukausia - jopa puoli vuotta. Kroonisia tapauksia leikataan joskus poistamalla limapussi.

Tällä hetkellä et oikein muuta voi tehdä kuin ottaa iisisti.

• kipujen nainen

Olen kärsinyt lonkan nivelpussin (limapussin)tulehduksesta tosi kauan ja on ollut yhtä tuskaa. Kortisonia on työnnetty, ei auttanut. Fysikaalisessa kävin, ei apua. Sitten menin osteopaatille, sieltä löytyi apu. Kannattaa kokeilla, ainakin minä sain osteopatiasta avun, suosittelen.

• bursiitti

Itselläni on ollut bursiitti eli limapussintulehdus jo parin vuoden ajan.Kortisonipiikkejä olen saanut.
        Lopullinen apu vaivaan tuli ,kun kävin fysiatrian erikoislääkärillä.Hän antoi venytysohjeet.Ja niitä 1-2 viikossa tehden lonkka pysyy kunnossa.

• Oi ja Voi!

Olen täysin epätoivoinen. Tämä tuska invalidisoi minua hirveästi. En kunnolla saa vaatteita puettua.
      Selkäni on muutenkin "sökö" - ja nyt vielä tämä.

Onko mitään keinoa, jolla paranemista voisi nopeuttaa???

• dg

Sain ensimmäisen kerran bursiitin vasempaan lonkkaani vuosi sitten. Viime syksynä se tuli uudestaan eikä ole sen jälkeen oikeastaan parantunut. Kortisonipiikkejä olen tietysti saanut, syönyt tulehduskipulääkekuurin toisensa perään ja kokeillut ties mitä lämpölaastareita, ja kyllähän kipu on helpottanut, mutta mikään ei varsinaisesti auta itse ongelmaan. Treenaan säännöllisesti klassista balettia ja nykytanssia, joten vaiva on melko sietämätön. Jos en rasita sitä, se tietysti ajan myötä helpottaa, mutta palaa saman tien takaisin, kun yritän taas käyttää lihaksiani. Olen tottunut olemaan perusteellinen lihashuollon suhteen, joten olen tietysti yrittänyt kaikkia mahdollisia venytyksiä, jotka ovat lähinnä vain auttaneet paikantamaan lihaskireyden tulehduskohdan ympäriltä. Tällä hetkellä hinkkaan jalkaani ketoprofeiinigeeliä (joka itse asiassa tuntuu auttavan pikkuhiukkasen) ja yritän tajuta, mitä mahdollisesti tanssiessani teen väärin. Mahtaisiko akupunktiosta olla apua? Lääkäri sanoi, että mitään muuta ei oikein voi tehdä.

Kuvittelisin kyllä, että ihmiselle, joka ei rasita kroppaansa yli-inhimillisellä liikuntalajilla, venyttely ja sen sellainen olisi huomattavasti hyödyllisempää.

• kipujuoksija

Hei, mulla sama vaiva jo kaksikuukautta, mulle auttoi urheiluhieroja, kait tässö
      kohta pääsee juokseen.

• lähes inva

Mulla ollut molemmissa lonkissa ja polvissa jo vuoden. Kortisonia annettu, ei apua. En ole ainakaan rasituksesta näitä saanut. Kovat kivut makuulla, eikä polvi kestä astumista. Mitään ohjeita en ole lekurilta saanut.

Jalkani palelevat aivan hirveästi kesät talvet. Varpaista polviin asti hirvittävä palelu, makuulla pahinta.

Eikö mitään apua ole???

• luontaisterapeutti

Sinulle on vaivana Ruusutulehdus, johon kuuluu ensi oireina se hirvittävä palelu, vilun väristyksineen, kylmine jalkaterineen jne. Lue siitä tietoja. Kaikki on oireet lähes samankaltaisia kuin lonkannivelpussitulehduksessa. Itselläni vaivana ikuisesti se Ruusu tulehdus, johon saan 2xkk Pen pistokset, ja usein tulee lisäksi lonkannivelpussitulehdus, johon saan kortisoni pistokset. tv luontaisterapeutti

• nuori nainen

Mulla tuli armeijassa bursiitit molempiin lonkkiin ja kaiken lisäksi vielä rasitusmurtuma. Bursiitteja hoidettiin kortisoneilla ja levolla. Nykyään ovat kunnossa, mutta muistuttavat olemassaolollaan aina kun makaan kyljelläni jollakin kovalla.

Kipulääkkeet, kortisonit ja lepo ovat ainoa hoito bursiitteihin, mutta toki vaivan äityessä niin pahaksi, ettei enää pysty kävelemään niin harkitaan leikkaushoitoa. Toivottavasti et sitä tarvitse.

• nainen 31

Minulla on vaivannut vasemman lonkan bursiitti about 9 kk ja nyt ehkä sain avun fysioterapiasta. Kortisonit ja lääkkeet on kokeiltu. Lantion lihakset olivat niin kireät, että ne olivat kipeät ja samaten oikean jalan pohjelihas ja nilkka ei oikein kääntynyt mitenkään. Ne kun hieroi kuntoon olo parani huomattavasti kun virheasento korjaantui jalassa ja tätten jänne ei hankaa limapussia joka askeleella. Lisäksi astun vähän polvella liikaa sisään päin. Kyykistyessä pitää katsoa, että polvi on linjassa akkavarpaan kanssa suoraan ettei tule virheasentoa jalkaan. Lisäksi venyttelen lonkkaa ja teen kuminauhajumppaa ja muuta jumppaa joitakin kertoja viikossa. Nyt kyllä on ainakin sellainen olo, että tästä hiivatin vaivasta voi päästä eroonkin!

• vaiva poistui

Minulle laitettiin kyseiseen vaivaan fysioterapiassa sähköhoitoa, parani sillä.
      Sitten annettiin venyttelyohjeet ja lihaskunto-ohjeita jatkoa varten.

Silloin oli puhetta, että lonkan väärä asento voi aiheuttaa tuota vaivaa ja venyttely ja lihaskunto auttaa sen takia, koska sillä voi saada lonkan asentoa paremmaksi. Esim. jos lonkankoukistajat kiristää ja pakaralihakset, vatsalihakset jne. on heikot, voi tulla sellainen "ankka-asento" ja se kuormittaa lonkkaa.

• Erk

Yksi vinkki minkä ole saanut yhdeltä tutulta,Jyväskylässä joku lääkäri nimeä en tiedä oli ottanut limapussi potilaalta hänen verta ja eritellyt siitä seerumin sen hän oli pistänyt potilaan limapussiin.sillä oli parantunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe