Irtopäällinen sohvaan?

hömhöm

Minulla on järkyttävän ruma sohvapari (3 hengen istuttava ja 2 hengen istuttava) jostain 80-luvun lopulta. Muuten sohva on loistavassa kunnossa, mutta sohvan verhoilu on järkyttävä ja kangas kauhea ja kulunut.

Ajattelin siis verhoille tekeleet uudelleen, mutta mietin että millainen kangas sopii hommaan (ei lapsia eikä lemmikkejä taloudessa)?
Passaisiko esim. vanha verhokangas? Jopa puuvillalakana? Omakohtaisia kokemuksia?

Onko omakohtaisia kokemuksia? Pärjäisinkö niittipyssyllä (ja ompelukoneella)?

Kiitos vastauksista !

5

3501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä ihmettä

otsikko kenties väärä? siis meinaat verhoilua etkä irtopäällistä??

• irtopäällinen

Jos aijot itse verhoilla, on oppi paikallaan. Ei ihan helppo nakki, meinaan.
        http://foorumi.ihanitse.com/viewtopic.php?t=26070
        Irtopäällisen voi surauttaa itsekin. Vanhoista verhoista kaavat ja sitten esim teollisuus ompelukoneelle.
        Suosittaisin jotain napakampaa -intian puuvilla tms

• verhoilla ...

... vaikka tiskirätillä, mutta hyvää ei tule kun oikeille verhoiluun tarkoitetuilla kankailla. Lakanat ja verhokankaat repeilee kiristettäessä ja niitatessa.

HALVEMMAKSI tulee hankkia uudet (halvat) sohvat.
      Herhoilukankaat ja tarvikkeet on pirun kalliita ja sohvaan menee helpopsti 6 mertiä kangasta, metrihinta on n. 40-180 e, lisäksi muita tarvikkeita, neuloja lankoja, vetoketjuja, terettä, ehkä jopa vanua....

• atlatl

...eiku tekemään,saa taatusti mieleiset.Harjoituskappaleen voi hyvin tehdä vanhoista lakanoista nuppineuloja apuna käyttäen,kuten vaatesuunnittelijatkin tekevät.
      Neulaavat ensin tekeleensä mallinuken päälle.
      Pitää vain miettiä kiinnitykset yms,jotta tekeleen saa myös pestyä joskus.
      Sehän irtopäällisissä on niin hyvää; saa pestyä ja kodin ilme muuttuu nopeasti ihan erilaiseksi.

Mutta ainakin Kodin Anttila? ja muutkin liikkeet myyvät valmiita irtopäällisiäkin,joten kodin muutos on sikäli helppo.
      Itselläni näet sama ongelma.
      Kotona vanhat,nahkaiset sohva ja nojatuoli ja yhdestä nojatuolista jo nahkassa reikä.Mutta isäntä ei suostu vaihtamaan kun ne on isältään perinyt.....

Kyllä valmiiden irtopäällisten osto tulennee kuitenkin halvemmaksi kuin ostaa uudet kalusteet??

Jos itse tekee,niin ongelmana on ompelu ja materiaalit.
      Verhokangasta ei ole tehty kestämään kulutusta.
      Lakanakangaskaan ei välttämättä kestä tuollaisessa käytössä,ellei ole erityisen vahvaa.

Eli kannattaa tutkia asiaa,ettei tule laitettua rahaa hukkaan.

• ...

Minulla on vuodesohva tuollaisella divaanipäädyllä ja siihen ei mistään löydy valmista sohvanpäällistä, ajattelin myös tehdä itse. Sain juuri ompelukoneenkin joululahjaksi. :) onko kenelläkään vinkkejä, mahdollisesti jotain sivuja mistä pääsis vähän opiskeleen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2294
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1244
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      85
      1042
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      972
    5. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      924
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      128
      898
    7. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      893
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      813
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      803
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      769
    Aihe