Miten on saako kuntoutustuen kanssa opiskella? Tarkoitus olisi koittaa vähän jos pystyisi palaamaan normaali elämään, tehdä jonkinäköinen opetus suunnitelma että saisi ammatin hankittua, mutta voiko samaan aikaan olla määräaikaisella kuntoutustuella?
Kuntoutustuki ja koulu
4
754
Vastaukset
- kuntoutuja
saa koska saa tehdä töitäkin jonkinverran
- Heppp
Fakta? Huomenna lääkäri keskustelu, pitäisi siis tietää. Kela ei vastaa puhelimeen, ylläri..
- Mä vaan
Heppp kirjoitti:
Fakta? Huomenna lääkäri keskustelu, pitäisi siis tietää. Kela ei vastaa puhelimeen, ylläri..
Moi,
yleensä kuntoutustuella kuntoudutaan pelkästään. Vaikka kuntoutustukea myönnetään, ei yleensä tukeen kuulu kuntoutusta sinsäsä, vaan sen joutuu itse järjestämään omin resurssein.
Jos menet kouluun, voit saada ammatillista kuntoutusrahaa (kuntoutustuki 20 % aktivointirahaa) jos hyvin käy. Yleensä ammatillista kuntoutusta myöntaa työeläkelaitos, Kelan systeemeistä en tiedä.
Joka tapauksessa lääkärin kanssa yhteistyössä asia etenee.
Huomioitavaa on, että jos menet kouluun kuntoutusrahalla, olet sekä parantunut vaivoistasi ja valmistunut uutteen ammattiin. Maksajan velvollisuudet loppuvat siihen paikkaan, kun olet valmistunut vaikka työttömyyskortistoon. Ja jos ammatti ei ole se, minkä terveytesi kestää, ei taideta siitäkään välittää.
tänään muuten Hesarissa Elämä (D) osio, jossa juttua Selkäkipu vei rahat ja hermot, nuori heppu joutuu Kelan ja sossun armoille.
- omaa kokemusta
EI saa opiskella kuntoutustuen aikana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018053- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763727
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358