Ylen Suomi puhuu -ohjelmassa on alkamassa keskustelu vammaisista ja päihteiden käytöstä. Kannattaisiko sielläkin ottaa asiaan kantaa? Osoite on www.yle.fi/suomipuhuu
Vammaiset ja päihteet
8
783
Vastaukset
- kempura
...jos on jotakin sanottavaa asiasta.
lukasin pika´piklaa ko. sivuilta kaksi kommenttia aiheesta, minusta toinen oli asiaan oikein suhtautuva, jossa vammaisuuden ja päihtieden yhteenkuuluvuutta epäiltiin aika terveesti.
Toinen kommentti sitten oli hiukan huterilla yleistyksillä maustettu.
Syntyi mieliuva että vammainen on tasavertainen vasta kun on mukana työelämässä. En myöskään ymmärtänyt mitä erillisiä vakuutusmaksuja työnantaja joutuu maksamaan palkatessaan vajaakuntoisen työntekijän. Vai olikohan kirjoittaja vain tietoisesti unohtanut sen tosiasian että työnantajat kokevat kaikkien työntekijöiden vakuutusmaksut turhina menoerinä ja riskeinä.
No minä en sinne kommentoi.
Olen sitä mieltä että kaikki vajaakuntoiset ei edes halua töihin, ei edes kaikki terveet.
Olen myös sitä mieltä että työelämässä mukana olo ei takaa sitä, että henkilö ei syrjäytyisi.
Nii ja sitäkin mieltä olen että vammaisuus ei merkittävästi lisää päihteidenkäyttöä. Tosin tässä olisi kyllä yhden tutkimuksen paikka, kuluttavatko vammaiset todella keskivertoa enemmän alkoholia.
NO ei muuta tähän !!!- 4Wheeler
Olen ajatuksiesi kanssa samoilla linjoilla. Enkä minäkään mistään työnantajan vakuutusmaksuongelmasta ole kuullutkaan.
Ehkä kuitenkin vammaisella voi nuo päideongelmat päästä pidemmälle ennenkuin niihin puututaan, hänelle tavallaan annetaan enemmän anteeksi.
Jos minä menen baariin niin kyllä niitä paukun tarjoajia yleensä riittää etenkin jos itse lähtee leikkiin mukaan. Siksi ostan baariin mennessä itse heti paukun ja pidän sylissäni vaikka tyhjää lasia ettei tarvitse vastaanottaa juomatarjouksia tai vastata kysymyksiin miksi en juo yms. Eli tuonkin takia homma voi lipsahtaa. Jos taas olen kännissä oikein kunnolla, silti riittää ymmärrystä, minähän juon heidän mielestään suruuni ja sehän on hyväksyttävää kun minullahan niitä surun aiheita on enemmän kuin muilla :-))
- milana27
vammaiset ihmiset kittaavat suruunsa ei iloonsa
- milana27
Kyllä on nyt jollakulla todella vaikeaa.
Moneskohan kirjoitus tuo jo on minun nikilläni???
Miksei tähän saa mitään rotia?
- Juon pettymykseen
Olen lievästi kehitysvammainen oikeessa olet halun sammuttaa epäonneni juomisella. Ja taas oikein pahan petymyksen joka on toinen minkä haluan taltuttaa johonkin. Juon kun petyn.
Vastaus kirjoitettu 4.3.2014 laskiaistiistaina. - Kana-Kananen
VAROKAA MARKO KARJALAISTA Avustavaa Helsingistä Tämä Kyseinen Henkilö On istunut Vankilassa Huumeista.Väkivaltaisuudesta,Alkoholismista Ja Varkauksista Sekä On Todella Agressiivinen Ja Arvaamaton Joka Lainaa Rahaa Avustettaviltaa Maksamatta Takaisin Koska On Peliriippuvainen Eli Varoittakaa Kaikki Muitakin Vammaisia Tästä Henkilöstä Kun MARKO KARJALAINEN
- dddddddd
hyvä että pistit sen pihalle !!!
- sellainen sitten
siis onko se itse ihan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086